Wijzigen pack met tel+TV+Int -> TV+Int

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Ik wou mijn huidig Belgacom-pack (TV+Int+tel) wijzigen naar een pack zonder telefonie.

Omdat ik echter mijn telefoonnummer niet wou verliezen, heb ik dit geportreert naar een VoIP provider (weepee).
Dit is intussen gebeurt. Ik had Belgacom op voorhand (lees: voor de overdracht) gevraagd om een nieuw pack te maken met Internet+TV en de telefoonlijn apart (want het nummer ging geporteerd worden), maar dit hoefde niet want Internet+TV werden behouden zo werd mij verteld.

Vandaag is het nummer dus geporteerd maar, je kan het al raden, zijn ook mijn Internet + TV opgezegd (wat ik dus niet heb gedaan, ik heb expliciet op formulier aangeduid dat Internet-diensten en TV moesten behouden blijven).

Nu bel ik om dit recht te zetten en een nieuw pack met enkel Internet + TV te nemen (technisch blijft dus alles zoals het is, gezien modem en decoder er reeds zijn etc.) Ik krijg allerlei rare antwoorden, dat ik een nieuwe modem moet krijgen enzo. Tweede keer dat ik belde zou hij het in orde brengen, maar toen ik verder vroeg wanneer en hoe, werd de verbinding verbroken. Dus nu zou ik wel willen weten of het in orde komt en wanneer?

Technisch gezien is er immers niets veranderd, buiten dat ik geen vaste lijn meer wens.

Eva kan misschien een en ander nakijken, ik kan klantnummer doorgeven via PM.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als je een Belgacom Classic-lijn had, dan zullen bij een nummeroverdracht alle diensten offline gaan.
Uw DSL-lijn is namelijk gekoppeld aan je telefoonnummer.

Dus er moet technisch wel iets aangepast worden: uw DSL-lijn moet gekoppeld worden aan een nieuw (identificatie)nummer.

Uw diensten zijn dus normaalgezien gewoon offline en kunnen met een simpel telefoontje naar de technische dienst opnieuw online gebracht worden.
Vermeld dat je je telefoonnummer hebt geporteerd en dat je internetverbinding/Belgacom tv offline zijn. Dan doen ze het nodige en na een herstart van de modem is alles terug online.
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Dat zou al een stap in de juiste richting zijn. Maar ik wil dan ook dat dit in een nieuw pack wordt gegoten (Internet + TV Start), anders zullen beide diensten mij apart worden aangerekend en dat is niet de bedoeling. Daarvoor heb ik de klantendienst dus nodig, maar ik kan al niet meer volgen wie nu wat gaat doen...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

bij portatie van m'n telefoonnummer werd ook tv & internet van het koper gesmeten (was echter geen pack in mijn geval), ik had geluk en in zo'n 2 uurtjes had ik terug tv/internet. heeft wel maanden geduurd eer het administratief in orde was....

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 4&start=20
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het enige dat moet gebeuren is op de centrale (de VN - verdelernummer) veranderen van zijn oud nummer naar zijn nieuw nummer, en datzelfde nummer ingeven op zijn decoder. Niets meer, niets minder. Echter...is dit het technische gedeelte. En daar zijn die telefoonmensen (aka klantendienst) niet echt goed in.

Best dus even langsgaan naar een BGC shop :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het enige dat moet gebeuren is op de centrale (de VN - verdelernummer) veranderen van zijn oud nummer naar zijn nieuw nummer, en datzelfde nummer ingeven op zijn decoder. Niets meer, niets minder. Echter...is dit het technische gedeelte. En daar zijn die telefoonmensen (aka klantendienst) niet echt goed in.
Da's gewoon een kwestie van correct associeren van de producten, niets meer, niets minder. Veel technisch komt daar niet aan te pas. Fouten maken is menselijk, dus die enkele fouten afrekenen op het volledige klantendienstpersonaal is wel verkeerd. Mensen in de shop kunnen even goed en even vaak fouten maken. Meer nog: ga je naar de shop, dan kunnen die mensen even goed bellen naar de... klantendienst.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Lord
Welke raad zou je de TS dan geven om zijn probleem recht te zetten?
Of ... wat is er misgelopen, en hoe had de TS dit kunnen vermijden?

Het feit dat het porteren van een telefoonnummernummer (en dus gelijktijdig omzetten van je abbo naar een "Internet zonder vaste lijn" ) in veel gevallen misloopt. Enkele goede tips om dat risico te vermijden zijn dus zeer welkom :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wat Raf zei is correct.

Een vergelijkbare situatie bij mensen met een vaste internetverbinding en I-Talk (voor de mensen die dit niet kennen, da's VoIP product van Belgacom dat niet meer commercieel bestaat). Ze zeggen hun internet op, maar willen wel hun I-talk behouden. Dat gaat niet werken zonder internet van Belgacom. De oplossing is simpel: eerst een verandering naar PSTN en dan pas je internet opzeggen.

De enige tip is het aan de klantendienst laten weten zo vlug mogelijk. Stuur je een opzegbrief naar Belgacom, zeg dan duidelijk je motieven en vermeld zeker welke nummers weggaan en welke producten je wenst te behouden. (niet iedereen doet dat, en da's behoorlijk moeilijk soms om het uit te pluizen...)
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

De enige tip is het aan de klantendienst laten weten zo vlug mogelijk.
Heb ik dus gedaan, mijn suggestie was dat ze op voorhand mijn Internet + TV in een nieuw pack staken en de telefoonlijn apart. Zo zou de nummerportatie geen probleem hebben opgeleverd voor de andere producten. Maar dit werd dus niet gedaan, was niet nodig.

Nu heb ik zopas naar de technische helpdesk gebeld (zoals hier voorgesteld) en na eventjes wachten werd gemeld dat mijn Internet + TV opnieuw ging geactiveerd worden. Kan ik natuurlijk pas vanavond thuis testen. Ik kreeg echter geen referentienummer of niets. Ook weet ik niet wat er precies met mijn telefoons naar de klantendienst gebeuren; gaan ze nu dat nieuw pack maken of niet? Ik krijg nergens bevestigingen van en weet dus niet hoe ze het gaan oplossen en wanneer.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

raf1 schreef:Als je een Belgacom Classic-lijn had, dan zullen bij een nummeroverdracht alle diensten offline gaan.
Uw DSL-lijn is namelijk gekoppeld aan je telefoonnummer.

Dus er moet technisch wel iets aangepast worden: uw DSL-lijn moet gekoppeld worden aan een nieuw (identificatie)nummer.
probleem is dat de reflex er bij belgacom nog steeds inzit alles van het koper te zwieren op het moment dat ze het telefoonnummer opgezegd zien. nochtans is internet zonder vaste lijn allang mogelijk. mij en vele anderen hebben ze dit gelapt, er zijn hier al diverse topics over te vinden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

matenet schreef:Nu heb ik zopas naar de technische helpdesk gebeld (zoals hier voorgesteld) en na eventjes wachten werd gemeld dat mijn Internet + TV opnieuw ging geactiveerd worden. Kan ik natuurlijk pas vanavond thuis testen. Ik kreeg echter geen referentienummer of niets. Ook weet ik niet wat er precies met mijn telefoons naar de klantendienst gebeuren; gaan ze nu dat nieuw pack maken of niet? Ik krijg nergens bevestigingen van en weet dus niet hoe ze het gaan oplossen en wanneer.
ik zou rustig afwachten... laat ze tv & internet activeren.... dan kan je nadien wel ingrijpen mocht het niet in pack zitten ofzo... belangrijkste is dat de produkten vanavond terug werken, me dunkt. gaat toch weken duren voor het administratief in orde zal geraken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Weet wel: een oud pack TV+Internet activeren mag niet meer. Dit moet Pack Internet Everywhere zijn.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

alles is "internet overal" geworden.... ook in de oude packs zit er 3G volume, maar minder dan in die nieuwe.... 't pack dat moet geactiveerd worden zal idd een nieuw pack zijn aan de voorwaarden die nu online te vinden zijn.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Nieuwe wending:

via-via-via net gebeld geweest en het is blijkbaar heel moeilijk om mijn 'oude' lijn terug vrij te geven voor Internet+TV zonder die vaste lijn waarvan het nummer dus nu van geporteerd is.

Ze gaan dus blijkbaar een nieuw paar gebruiken (woon in een appartement dus wellicht ligt er daar nog een en ander van binnenkomende paren die niet gebruikt worden). Activatie van 'nieuw pack' is voorzien op 12/10, ik heb een afspraak op 11/10. Ik houd jullie op de hoogte hoe het afloopt...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

bizarre wending moet ik zeggen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Update:

de dag dat ik dus een afspraak had (donderdag 11/10, twee dagen na het signaal weg was genomen) was er inderdaad een technieker (onderaannemer van BGC).
Die heeft eerst alles geactiveerd op mijn 'oude' lijn, het werkte uiteraard zoals voorheen. Blijkbaar zaten er bij zijn testen toch nog fouten op de lijn, aansluitpunt is dan vervangen (naar zespolige aansluiting) en hij heeft mij ook op een ander binnenkomend paar gezet (met dezelfde fouten in zijn testen; geen problemen bij gebruik - sta op een 20/2 profiel en dit is stabiel en valt nooit uit of zo).

Maar kortom, alles werkt dus terug (met een nieuw identificatienummer voor Internet en TV) zoals vroeger. Wel opnames kwijt op decoder en willen ze niet terug toegankelijk maken (zelfs niet diegene op de 'server' gezien decoder wel gerest is geweest kan ik er wel inkomen dat de opnames op de HD weg zijn).

Ik kreeg vanmorgen wel een sms dat ik nog ergens in november een 'afspraak' heb, wellicht toch nog die fouten (waar ik geen last van heb) die ze gaan bekijken...

Nu binnenkort nog de 'administratie' in orde brengen want ik zie al 'voortijdige beïndindigingskosten' in e-services terwijl ik al betaald had voor oktober en eigenlijk alles behouden blijft excl. de telefonie.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik zou de effectieve factuur afwachten, wat er op e-services staat wordt niet altijd gefactureerd. in mijn geval werden de voortijdige beïndindigingskosten die daar stonden niet in rekening gebracht, maar er waren wel veel andere zaken die niet klopten (verkeerde produkten geaktivveerd, decoder die ik niet had op factuur, opties die ik niet had, etc)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste matenet,

Als u mij via privébericht uw gegevens (naam, klantennr, oud telefoonnr, contactnr) even kan doorsturen, dan kijk ik even na of alles correct is ingeleid.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Ze leren het blijkbaar nooit...
lees en huiver ;-)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 62#p428962

Bij mij was de oplossing naar een teleboetiek gaan, en blijven gaan tot het opgelost is. Aan de telefoon word je wat rondgestuurd...

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik had hier een gelijkaardig vraagje.

Wij hebben nu een pack Telephony + Internet + TV van € 66,27/maand
Internet is internet maxi en daar zowat alle andere elementen gelijkaardig zijn aan het huidige (nieuwe) pack Maxi met Internet + TV + Telephony van € 73,95 had ik graag ons huidig pack laten omzetten in dat pack Maxi.

Op de factuur staat dat de getrouwheidsperiode voor internet en tv afloopt op 27/06/13, kan ik nu al overschakelen op dat pack Maxi (dat feitelijk duurder is dan het product dat ik nu heb)? Wegens een tariefwijziging van telefoon heb ik sowieso tijd tot 01/11/12 ofzo om elementen van m'n pack te wijzigen staat er op de factuur.
Dat pack Maxi is nu nl. in promo voor 20 maanden aan € 66,45 en geen 50 euro activatiekost.

Bij het bestellen van dit pack Maxi staat wel "Hebt u al een Pack en wilt u omschakelen naar dit nieuwe Pack?
Klik daarvoor hierboven op Bestellen en volg de instructies." maar ik had graag zekerheid gehad.

Kan ik dus gewoon op die bestelknop klikken en pack Maxi bestellen en m'n huidig pack dus laten omzetten?
Met die verhalen hier heb ik schrik dat ik op een goeie dag opeens afgesloten zou zijn, hoewel ze zeggen dat het kan :P

Oja, de 50 gratis foto's om de 2 maanden bij Smartphoto, blijft dit voordeel lopen indien ik een nieuw pack Maxi neem?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

je kan zonder problemen overschakelen maar die promo is enkel voor nieuwe klanten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Dus met 50 euro activatiekost dan, of is verandering van pack gratis indien je een duurder pakket neemt?

Blijft die actie van gratis fotoprints bij Smartphoto dan behouden?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

geen activatiekost, maar die promoprijs die op de site staat is enkel voor nieuwe klanten, jij zal dus de volle pot betalen.... bij downgrade internet betaal je wel éénmalig €6,20
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Internet is nu Internet Maxi, overschakelen kan dus gratis.
Bedankt voor de antwoorden in elk geval :wink:

Kan er dan nog juist iemand zeggen of het voordeel dat ik nu heb "B-photo" voor 50 fotoprints om de 2 maanden bij Smartphoto behouden blijft indien ik zou overschakelen op zo'n pack Maxi? Daar vind ik niet direct iets over terug.
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Update van starttopic: ondertussen eerste factuur gekregen, met onterechte kosten (vroegtijdige opzegging, aansluitkosten,...).
Vlot rechtgezet met creditnota. Dus nu alles technisch en administratief in orde.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”