Wireless router/access point

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
V_M

Mijn D-link 614+ lijkt het opgegeven te hebben. Het ding wil mijn wan verbinding niet meer (was er voordien dus wel) vinden terwijl direct verbinden zonder D-link wel lukt.
In het verleden heb ik ook steeds gehad dat de verbindingen gewoon wegvielen.

Intussen ben ik het wel een beetje helemaal beu en ga ik een nieuw toestel kopen (zit te denken aan US Robotics 808054).
Heeft iemand advies betreffende dit toestel of eventueel alternatieven (liefst geen D-Link :) )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als je het internet afschuimt lees je diverse horror-stories over de USR, maar ik heb hem nu een klein jaartje (tesamen gekocht met nog een aantal mensen) en het ding werkt bij ons allen prima met zeer goede snelheden (30 Mbps).

Spijtig dat ze nog altijd geen update hebben voor WPA te ondersteunen, al hebben ze wel een 256 bits versie van WEP welke de gekende zwakheid niet heeft en dus veilig genoeg is voor huis-tuin en keuken gebruik.

Hun support laat ook wel wat te wensen over (maar dat is bij de meeste zo).
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

r2504,

WPA is toch native gesupporteerd in de USR 8054 accesspoints ? Ik heb namelijk een USR 9106 en die is gebaseerd op het 8054 AP. En ik heb WPA support. Staat ook zo op de doos.

Moet wel zeggen, als ik ging kijken naar de product page op de EMEA website stonden er geen FW updates. Maar als ik dan ff google search deed vond ik er wel.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
V_M

Over een half uurtje geraak ik niet meer op internet vanwege cursus en vanavond ga ik het toestel halen ... het wordt dus een USRobotics :).

Alvast bedankt voor jullie reactie 8) !!!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:WPA is toch native gesupporteerd in de USR 8054 accesspoints ?
Nope... men maakte wel melding op de verpakking dat dit in de nabije toekomst wel het geval zou zijn. Een jaartje later is dit dus nog steeds niet het geval, en is het excuus dat men nu wacht op de officiele certifiering van de WPA standaard (dacht dat dat nu recentelijk in orde was)

Trouwens ik heb eveneens de 5410 PCMCIA kaart en ook deze heeft geen mogelijkheid om WPA te selecteren.

Heb trouwens van beide de meest recente firmware draaien (welke is terug te vinden op de USR website).
V_M

ik heb de 8054 gekocht.. en het toestel werkte direct (moest wel nog het MAC adres instellen, maar dat was twee keer niks).

Ik heb wel nog in een review gelezen dat bepaalde settings geënabled staan (telnet,...) en dat die beter gedisabled waren. Klopt dat ?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

r2504,

Ik heb toch de mogelijkheid om WPA security te activeren hoor. Ook in m'n USR 5410 PCMCIA kan ik dit instellen.

In bijlage een screenshot van de security features van m'n USR9106 ADSL modem+router+ap. De AP technologie is exact die van het USR8504 AP.

Grtz,

Sasuke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:r2504,

Ik heb toch de mogelijkheid om WPA security te activeren hoor. Ook in m'n USR 5410 PCMCIA kan ik dit instellen.

In bijlage een screenshot van de security features van m'n USR9106 ADSL modem+router+ap. De AP technologie is exact die van het USR8504 AP.
Oh... nice, maar ik kan dat niet op men 8054, zelfs niet met de nieuwste 1.21h firmware.

Kan je trouwens eens een screenshot geven van je 5410 PCMCIA configuratie want ook daar heb ik niets voor WPA met de nieuwste driver 5.0j
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

V_M schreef:Ik heb wel nog in een review gelezen dat bepaalde settings geënabled staan (telnet,...) en dat die beter gedisabled waren. Klopt dat ?
Niet dat ik weet... waar staat die review ?

Trouwens zonder port-mapping kan er van buitenaf toch niets binnen geraken op een PC, en de 8054 heeft dacht ik gen TELNET interface (ding staat daar al bijna een jaar, en is dus tijdje geleden dat ik er nog in detail heb naar gekeken).
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Inderdaad,

In m'n PCMCIA kaartje kan ik WPA inderdaad niet activeren. Bah, belachelijk zeg :(

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
V_M

r2504 schreef:
V_M schreef:Ik heb wel nog in een review gelezen dat bepaalde settings geënabled staan (telnet,...) en dat die beter gedisabled waren. Klopt dat ?
Niet dat ik weet... waar staat die review ?

Trouwens zonder port-mapping kan er van buitenaf toch niets binnen geraken op een PC, en de 8054 heeft dacht ik gen TELNET interface (ding staat daar al bijna een jaar, en is dus tijdje geleden dat ik er nog in detail heb naar gekeken).
Ik zal hem straks effe zoeken .. zit weer in de cursus (figuurlijk dan toch.. ) :os.
Van zodra ik de link heb post ik hem hier :).
C-Phest
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:
Sasuke schreef:WPA is toch native gesupporteerd in de USR 8054 accesspoints ?
Nope... men maakte wel melding op de verpakking dat dit in de nabije toekomst wel het geval zou zijn. Een jaartje later is dit dus nog steeds niet het geval, en is het excuus dat men nu wacht op de officiele certifiering van de WPA standaard (dacht dat dat nu recentelijk in orde was)
Doet mij denken aan m'n ouwe USR Sportster ... stond ook op de doos 'X2 ready' ... je kreeg dan een diskette bijgeleverd om naar de -op dat ogenblik- nog niet erkende X2 56K standaard te flashen ... blijkbaar hebben ze hun streken nog niet verleerd ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

C-Phest schreef:je kreeg dan een diskette bijgeleverd om naar de -op dat ogenblik- nog niet erkende X2 56K standaard te flashen
Maar dat kan je nu net niet omdat ze geen WPA enabled firmware/drivers geven zolang dat de WPA standaard niet 200% officieeel is. In dat opzicht spelen ze het bij USR toch een beetje te safe nu.
V_M

grrrrr .. heb de link gevonden, maar het gaat om een ander USR product de wireless multifunctional access point 5450 .... moet nodig eens op tijd gaan slapen ...

http://www.tomsnetworking.com/Reviews-5 ... 5450-3.php

tja.; zo komen de leugens in de wereld he ... :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Voor de geintresseerden... USR heeft nieuwe firmware/drivers uit voor de 8054 en 5410 met support voor WPA, 125 Mbps burst mode, multicast support, ... Het betreft nog wel een pre-release.

Meer info op http://www.usr.com
Gast

Mensen. Ik heb sinds deze week de Hotbrick soho 401W. Deze heb ik ter vervanging van een Linksys. Die hotbrick is werkelijk perfect. Ik heb op een afstand van 100 meter gewoon nog 65% ontvangst met 11Mb.

Mijn vaste PC staat op zolder, de access point op de begaande grond. MEt de Linksys had ik 40% ontvangst op 2Mb. Met de hotbrick heb ik 82% ontvangst met 32Mb.

Werkelijk geweldig ding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”