- spelen van MP3/WAV,... vanop een netwerk share
- spelen van internet radio via LAN/WAN
- eventueel mogelijkheid tot aansluiten van CD/DVD speler die dan in alle kamers kan beluisterd worden
- draadloze controller waarmee je eenvoudig door je muziek collectie kan browsen, en die liefst via RF werkt
- het zou mogelijk moeten zijn met een controller in kamer1 de muziek in kamer2 te beheren
Ik wil dit integreren in mijn reeds bestaande woning. Alhoewel ik vanuit de meterkast wel minstens 1 UTP heb lopen naar elke kamer (en ik misschien nog wel eentje bij in de buis kan trekken) zou het toch mooi zijn indien dit systeem draadloos zou werken, al is dit dus geen absolute vereiste. Het zou wel makkelijker zijn aangezien ik dan volledig vrij kan kiezen waar ik het systeem en de luidsprekers zet in de kamer, en dus niet gebonden ben aan de RJ45-outlet(s) aan de muur.
In mijn zoektocht kwam ik eigenlijk vooral uit bij het Sonos: de sonso bundle 150. Niet meteen de goedkoopste, maar volgens mij wel één van de eenvoudigste en vooral -in mijn geval- meest beste oplossing: Initiële aankoop is duur, maar het is eenvoudig om later nieuwe "zones" toe te voegen, de remote doet wat hij moet doen en via RF en last but not least, 't is wireless

Mijn vraag: zijn er hier mensen die ervaringen hebben met dit systeem? Ik ben geen audiofiel, dus normale geluidskwaliteit is voor mij OK

Of zijn er mensen die me tocn nog iets anders aanraden?