Verhoogt Telenet binnenkort de snelheid van fibernet abos?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Inderdaad, de eerste 150GB heb je zowiso, daar start je mee.
Naargelang je verbruikersprofiel gaat die 150GB omhoog als je download in de rustige uren.
Als je begint te downloaden in de relatief drukke uren dan gaat die 150GB ook omhoog maar gaat de 750GB omlaag.
Download je in de drukke uren dan gaat de 750GB sterk omlaag.

Maar ik ben het volledig met je eens dat we voor het geld dat we betalen eigenlijk echt ongelimiteerd mogen krijgen.
Theoretisch gezien is dat perfect mogelijk maar in de praktijk zal dat waarschijnlijk zorgen voor trager internet vrees ik.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

In that case is het al beter dan het vorige systeem. Maar dan nog...
Op deze manier stimuleert men actief om je pc te laten aan staan in hun groene uren. In deze tijden dat iedereen het heeft over energieverbruik een beetje kromme redenering...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vind sowieso dat Telenet hier toch wel beter over mag communiceren want het blijft wel een heel vaag systeem.
* Wat doen ze als je boven je ondergrens komt ? Je bent dan volgens hen een 'grootverbruiker' maar totaal geen idee wat dat inhoudt ? En wat dan met de bovengrens (volgens hierboven word je dan op smalband gezet) ?
* Je kan ook e-mail notificaties krijgen als je 'veel volume hebt verbruikt' ? Weer heel vaag... Geen idee wat dat wil zeggen: wanneer je je ondergrens bereikt, wanneer je een bepaald percentage van je ondergrens bereikt, etc... ?
* Die glijdende limieten zijn volgens mij gewoon een ingewikkeld alternatief van het nachtsurfen van vroeger. Als je tijdens de groene uren downloadt, dan stijgt je ondergrens, maar eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat het volume dat je toen downloadde maar deels meetelt. Bvb je downloadt 15GB en je ondergrens gaat naar 160GB. Eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat er voor die 15GB maar 5GB van de 150GB aangerekend werd, waardoor je dus uiteindelijk 160GB kunt downloaden. Enige voordeel met de vroegere harde limiet, is dat je nu ook daadwerkelijk je volume weet dat je verzet, terwijl vroeger met het nachtsurfen je echte volume tot het dubbele kon zijn van wat je op de telemeter zag.

Volgens mij houden ze het met opzet zo vaag zodat ze het gewoon kunnen wijzigen als ze er zin in hebben zonder dat ze er iets over moeten communiceren of verantwoorden.
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Ik heb een alternatief geschreven voor TeleFUP (aangezien TeleFUP bij mij foutmeldingen geeft). Het doet praktisch hetzelfde en was oorspronkelijk voor mezelf bedoeld, maar aangezien anderen er ook iets aan kunnen hebben, heb ik het online gezet.

TeleLimit - Telemeter-applicatie
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

mattionline schreef:Maar ik ben het volledig met je eens dat we voor het geld dat we betalen eigenlijk echt ongelimiteerd mogen krijgen.
Theoretisch heb je ongelimiteerd internet, alleen met een smalbandregel tijdens de rode uren als grootverbruiker. (domme regel ;))
krisken schreef:Op deze manier stimuleert men actief om je pc te laten aan staan in hun groene uren. In deze tijden dat iedereen het heeft over energieverbruik een beetje kromme redenering...
Ik denk niet dat je hiermee winst/verlies maakt.
Bij belgacom moest ik 24h mijn pc laten opstaan om pakweg 300Gb te downloaden.
Met men 120Mbps lijn doe ik dit in 6 a 7h, en sluit mijn pc zijn eigen af. Bij elektriciteit heeft men daarom ook "nachttarief" ingevoerd. Goedkoper voor de consument en de gaten worden gevuld, en telenet doet dit met hun internet. Alleen zoals ik eerder aanhaalde, alles wat je 's nachts doe moeten ze u met rust laten (of echt zeer ruim nemen zoals 10gb wordt aan 1gb gerekend ;))
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

300GB op een dag? 'k Zijn benieuwd wat jij download :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

300 GiB zijn zo'n zes bluray's , toch niet gek veel als je ziet hoeveel hi def materiaal er voor handen is.

Tomby schreef:Ik vind sowieso dat Telenet hier toch wel beter over mag communiceren want het blijft wel een heel vaag systeem.
Ze hebben er een speciale pagina voor gemaakt

Hoe interpreteer ik de Telemeter voor abonnementen met vrij downloaden?

Je hoeft daar eigenlijk maar een ding van te onthouden, onbeperkt downloaden en wanneer je de limiet overschrijd sta je op smalband gedurende de groene periodes tot het eind van je aanrekenperiode.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als we alleen maar moeten onthouden dat het "onbeperkt downloaden" is, waarom noemen ze het dan niet gewoon zo? Commercieel gezien is "onbeperkt downloaden" een pak beter gekozen dan "vrij downloaden" of "fup". En goed 300GB = 6 BR filmkes. Echter doe je dat elke dag? I don't think so. Je geraakt zelfs amper aan die 300GB op een maand :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij telenet is het ook gelimiteers aleen moet je weten hoe je moet doen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het gaat niet over het feit dat ik 300Gb/dag download, ik geef gewoon aan dat het "elekticiteitsverbruik" een relatief gegevens is dat je op verschillende manieren kan gebruikt worden. Ik spaar men downloads op :) dat mijn pc zoveel niet moet draaien 's nachts (in mijn geval is dat een 300Gb)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Bv202 schreef:Ik heb een alternatief geschreven voor TeleFUP (aangezien TeleFUP bij mij foutmeldingen geeft). Het doet praktisch hetzelfde en was oorspronkelijk voor mezelf bedoeld, maar aangezien anderen er ook iets aan kunnen hebben, heb ik het online gezet.

TeleLimit - Telemeter-applicatie
:funny:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

TiTanium schreef:Het gaat niet over het feit dat ik 300Gb/dag download, ik geef gewoon aan dat het "elekticiteitsverbruik" een relatief gegevens is dat je op verschillende manieren kan gebruikt worden. Ik spaar men downloads op :) dat mijn pc zoveel niet moet draaien 's nachts (in mijn geval is dat een 300Gb)
Dat "download opsparen" kan je evengoed doen in een vdsl2 situatie hé. Het gaat er mij om dat IK moet kunnen downloaden wanneer IK en niet wanneer telenet mij dat opdringt. In de rode uren staat mijn pc al standaard aan, dus kan hij evengoed downloaden terwijl ik wat websites bezoek. Bij telenet moet je jouw 300GB niet beginnen downloaden tijdens de rode uren of je staat meteen op grootgebruikersprofiel. Je gaat met 120mbit zeker sneller zijn dan ik. Maar ik zit zonder overtollig stroomverbruik (aka een pc s nachts aan laten staan zodat hij kan downloaden, en hem automatisch laten uitzetten). Een pc laten aanstaan enkel en alleen om te downloaden is net iets te zot voor woorden... Ik heb liever dat hij dat doet "terwijl hij toch aan staat". Cfr als ik surf, mail, msn, blablabla

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

krisken schreef: Je geraakt zelfs amper aan die 300GB op een maand :)

En daar was een goede reden voor, velen konden deze hoeveelheid niet downloaden omdat hun abo het niet toeliet zonder bij te betalen.
Nu vervalt gans de opvatting en kan iedereen die fibernet neemt zoveel downen dat hij wil met dien verstande dat er een smalband regeling is voor diegene die de glijdende telemeter overschrijden. Flauw, mogelijk, maar het is alleszins een ganse verbetering tegenover de oude regeling en je kan overdag een pak meer data downen tegenover het oude systeem. Voor mensen die met hun oude limiet van 2 Gib nog toekomen mag het allemaal wat onwezelijk lijken, voor diegene die hun download gedrag al moesten aanpassen is het alleszins een verademing.

Telenet zou trouwens maar het woord onbeperkt in de mond moeten nemen bij publiciteit en je kan er donder opzeggen dat het geen vijf seconde zal duren eer er een klacht is voor consumentenmisleiding gezien de grootverbruikersclausule.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tja ze hebben reeds een paar klachten daarrond wegens het aanbieden van "internet" wat eigenlijk maar "beperkt internet" is. Poorten geblokkeerd, een verdoken FUP, blablabla.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

krisken schreef:
TiTanium schreef: Een pc laten aanstaan enkel en alleen om te downloaden is net iets te zot voor woorden... Ik heb liever dat hij dat doet "terwijl hij toch aan staat". Cfr als ik surf, mail, msn, blablabla
Ik stel me de vraag of de kerk van de heilig coax in de adsl draadjes ook zo actief bezig is om zieltjes te winnen?

Nu ieder zijn opvatting en laat ons hopen dat je niet je tijd al te doelloos verspilt op het web omdat je wacht op downloads, een ziekte die blijkbaar zeer frequent voorkomt bij ADSL'ers. Om dan nog maar te zwijgen over de minieme hoeveelheid data die ze verbruiken met hun onbeperkt bijna gratis internet.

Wij gelovigen van de coax hebben ons leven nu eenmaal ingericht volgens het dictaat van den heilige ducko en Hij is zijn gelovigen dankbaar voor het vertrouwen en extra mild nu om het vertrouwen van zijn gelovigen te versterken nu dat de concurrentie ook een geloofsruimte in onze lokalen heeft verworven.

En dankzij onze leider kunnen we nu ook plus 200 Gib overdag downen en onze pc 's nachts laten slapen zoals elk ander mens.

Geprezen zij Hij
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Tja ze hebben reeds een paar klachten daarrond wegens het aanbieden van "internet" wat eigenlijk maar "beperkt internet" is. Poorten geblokkeerd, een verdoken FUP, blablabla.
Die klachten zijn terecht ook, maar bij elke provider zijn er verdoken zaken en klachten, zolang ze het in België niet aan banden leggen dan blijft het ook zo. Ik heb er gekozen om de nadelen van TN er bij te nemen omdat het een pak scheelt in men pocket.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gniffel gniffel :)

@TiTanium : bij mijn 2 isp's ben ik nog steeds ten volle tevreden tot hiertoe. Maar wat je zegt klopt ook wel (al is het maar ivm de raw copper die wel vermeld word, maar niet bij mij de prijs word vermeld).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

krisken schreef: Het gaat er mij om dat IK moet kunnen downloaden wanneer IK en niet wanneer telenet mij dat opdringt. In de rode uren staat mijn pc al standaard aan, dus kan hij evengoed downloaden terwijl ik wat websites bezoek.
In mijn regio kan dat best. Overdag kan ik mijn volle snelheid benutten,'s avonds vanaf een uur of 18 is de snelheid gewoon een pak lager.
krisken schreef:
Maar ik zit zonder overtollig stroomverbruik (aka een pc s nachts aan laten staan zodat hij kan downloaden, en hem automatisch laten uitzetten). Een pc laten aanstaan enkel en alleen om te downloaden is net iets te zot voor woorden... Ik heb liever dat hij dat doet "terwijl hij toch aan staat". Cfr als ik surf, mail, msn, blablabla
In het begin van telenet had men al het nachtsurfen waarbij de teller maar de helft aanrekent. Telenetters die wat meer wilde, hadden zowiezo vanaf 24 uur hun PC paraat staan.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

mattionline schreef:Download je in de drukke uren dan gaat de 750GB sterk omlaag.
QFT. Heb effen getest. Op dit moment (rode periode) blijft de ondergrens gelijk, maar zakt de bovengrens met 4x je volume !
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 maa 2004, 20:02

Wat indien je beschikt over een funky shake met Comfortnet XL?
De snelheid is van ondergeschikt belang maar wat me vooral interesseert is of mijn volume ook aangepast wordt?
Iemand hier ervaringen mee? Ik vind namelijk niks terug op de website van Telenet.
Thanks!
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Abonnementen zoals ComfortNet (XL), ExpressNet (XL)... behouden hun huidige specificaties.

http://klantenservice.telenet.be/conten ... onnementen
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

What the hell :???: Ik snap het systeem van dat vrij downloaden toch niet meer hoor.
Normaal gezien zijn het nu rode uren maar ik zag dat mijn ondergrens maar bleef stijgen.
Ik dacht, ok , laten we dan maar even iets downloaden, hoef ik niet tot vannacht te wachten.
En jaah inderdaad, na een verbruik van 4,82GB is mijn ondergrens met 4,83GB gestegen.
Mijn bovengrens is ook gestegen met dezelfde waarde :lol:

Hier de bewijzen

Afbeelding

Afbeelding

Super gewoon :-D
Ik denk dat ze eindelijk gaan kijken naar de lokale capaciteit i.p.v. die stomme vaste uren.
Er staan hier 5 nodes (3 nieuwe) op een gerenoveerde baan van amper 3km lang dus capaciteit genoeg.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mattionline schreef:Ik denk dat ze eindelijk gaan kijken naar de lokale capaciteit i.p.v. die stomme vaste uren.
Het zou inderdaad logisch zijn dat men kijkt naar de belasting van de node op het moment van je download... is die niet belast dan krijg je ook geen penalty en aanziet men je download als niet storend (en stijgt je minimum volume gelijkwaardig). Ga je echter downloaden tijdens een moment dat je node reeds maximaal belast is... dan zal je minimum niet stijgen (of misschien wel dalen).

In ieder geval... we kunnen blijven gokken naar het algorithme... zolang TN er niet open over is zullen we nooit de details weten.
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Njaah, dat zou logisch zijn maar ik vrees dat het gewoon toeval was.
De ondergrens blijft terug gelijk en de bovengrens daalt weeral fel.

Afbeelding

Afbeelding

Ik snap de logica van het systeem toch niet hoor :???:
Nuja, zolang ik niet op smallband wordt gezet trek ik mij er niet veel van aan.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Het is inderdaad geen logisch systeem! Misschien dat Charlotte een beetje duidelijkheid kan/wil scheppen?
Philiper
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Volgens mij gaan ze in mechelen nog eens verhogen
geen idee waarom ze dit nu nog eens doen :s
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb dus nog altijd fibernet
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

mattionline schreef:En jaah inderdaad, na een verbruik van 4,82GB is mijn ondergrens met 4,83GB gestegen.
Mijn bovengrens is ook gestegen met dezelfde waarde :lol:
Idem hier, ben zoveel mogelijk mijn telemeter in de gaten aan 't houden en vanavond van 20:00 naar 20:30 had ik gewoon hetzelfde voor. Ik had 0.58G traffiek, maar ipv dat de ondergrens gelijk bleef en bovengrens zakte, stegen zowel mijn onder- als bovengrens met 0.58G. Dat komt overigens neer op 't feit dat die traffiek gewoon niet meegerekend werd. Ik vermoed dus dat er toch nog een bug in hun telling zit waardoor de traffiek in sommige periodes gewoon niet geteld wordt.

Verder ben ik benieuwd waar die gele uren zitten. Vandaag (woensdag) ging het direct van groene naar rode uren om 12u vanmiddag en daarnet om middernacht ging het terug van rode uren direct naar groene uren. De enige periodes die dus wellicht geel zullen zijn zijn die paar uurkes in de namiddag op ma, di en do.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het is vakantie nu...dus meer internetgebruik. Ik denk niet dat er nu gele uren zijn...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

krisken schreef:Het is vakantie nu...dus meer internetgebruik. Ik denk niet dat er nu gele uren zijn...
Het zou me verbazen als ze zo dynamisch zijn. En dan zou de informatie hier: http://klantenservice.telenet.be/conten ... -te-surfen ook al out-of-date zijn. In de morgen is het in elk geval nog altijd gewoon groene uren, ondanks de vakantie.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan je nagaan via mijn telenet oid of je momenteel (en dus op de minuut, zonder dat je naar dit kaartje moet kijken) in de groene/gele/rode uren aan het surfen bent eigenlijk? Of is dit puur giswerk?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

krisken schreef:Kan je nagaan via mijn telenet oid of je momenteel (en dus op de minuut, zonder dat je naar dit kaartje moet kijken) in de groene/gele/rode uren aan het surfen bent eigenlijk? Of is dit puur giswerk?
Bleek gemakkelijker dan eerst gedacht.

Telemeter updatet elk half uur. Het is dus gewoon kwestie van 2 opeenvolgende metingen te vergelijken en je weet in welke zone het voorbije half uur ligt:
* Groene uren: je bovengrens blijft gelijk, je ondergrens gaat naar boven (nl. 80% van je voorbije volume)
* Rode uren: je ondergrens blijft gelijk, je bovengrens gaat naar beneden (nl. 4x je voorbije volume)
* Gele uren: je ondergrens gaat naar boven, je bovengrens gaat naar beneden (nl. 66% van, resp. 2x je voorbije volume)

Als je beetje nadenkt, begrijp je waarom dit zo is, wetende dat tijdens gele uren je volume voor 33% meetelt en tijdens groene uren voor 20%.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat zou uiteraard een mogelijkheid zijn, maar op mijn telenet even vermelden of ze in de groene/gele/rode uren zitten zou ook handig zijn hé :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

krisken schreef:Dat zou uiteraard een mogelijkheid zijn, maar op mijn telenet even vermelden of ze in de groene/gele/rode uren zitten zou ook handig zijn hé :)
Inderdaad, of gewoon zoals ik hierboven al vermeldde een duidelijke week-grafiek met simpelweg groen, geel en rood, ipv gradientjes te gebruiken ter breedte van 2 uur bij elke overgang, louter om het er een beetje fancy te laten uitzien :bang: . Da's ook de voornaamste reden waarom ik nu eens mijn telemeter aan het monitoren ben... Ik zit al anderhalve dag ver :D.
* woe: 0u-12u : groen, 12u-0u: rood (bemerk dus dat op dat grafiekje de kleur al vanaf 10u aan het veranderen gaat, ook suggereren ze rond middernacht een gele periode maar is dus totaal niet het geval).
* do: 0u-11u30: groen, 11u30-...: geel

EDIT: geüpdatet, op donderdag blijkbaar geel vanaf 11u30.
StefkeDB
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://www.speedtest.net/result/2046595301.png

Ik heb fibernet, bij mij is de upload steeds ronde 2.4, en niet de beloofde 4.0.
Buurt : Brasschaat
Gebruikersavatar
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

StefkeDB,

Kun je mij een PB sturen met je klantennummer en wat meer info? Dan kijk ik dit verder na.
Digivan2
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:37
Bedankt: 1 keer

Bij mij blijft het probleem dat ik eerder heb gemeld (zie eerdere post). Ik zit met een fibernet XL. Vóór de aanpassing, geen probleem met downloadsnelheid (rond de 90mb/s). Sinds de aanpassing geraakt de de sneldheidsmeter (zowel die van speedtest.telenet als van speedtest.net) niet voorbij de 50 à 60 max (regelmatig schommelt-ie rond 35 à 40), dus maar goed de helft van wat het zou zijn.
Moment van testen maakt niets uit ('s morgens, 's avonds, ...; weekend of niet). Ik heb alles geprobeerd (via router; zonder router; reset van modem), maar snelheid blijft hangen. Upload geraakt wel in de buurt van 5 mb/s (maar opvallend is wel dat de meter sinds de aanpassing een 'knik' vertoont: gaat vlot tot 3, valt dan onmiddellijk naar 1 à 1,5 en dan naar 4 à 4,5 - iedere keer opnieuw).

Ik heb ook al gebeld met de klantendienst, maar daar zegt men dat alles in orde lijkt te zijn.

Ik weet het dus ook niet meer. En om dan zomaar een technicus te laten komen, dat lijkt mij er toch ook over. En qua binnenbekabeling: dat zou toch té toevallig zijn dat de binnenkabel plots niet meer zou voldoen, van de ene op de andere dag. Voor het overige zijn er ook nergens storingen of wat dan ook (de snelheid blijft constant, maar dus ook constant te laag), dus dat zou toch ook moeten verklaren dat de binnenbekabeling nog voldoet.

Zoals gezegd, ik weet het ook niet meer. Enige suggestie ?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Zeker van dat je geen grootverbruiker bent?
29/06/2012 : http://tweakers.net/nieuws/82855/telene ... ijpen.html
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Digivan2
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:37
Bedankt: 1 keer

@heronic:
absoluut - wij blijven ruim onder de grens van 250 gb (gemiddeld schommelt dit rond 150 à 180) - bovendien is het probleem niet opgelost bij het einde van de maand juni toen een nieuwe periode startte.
Gebruikersavatar
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Digivan2,

Kun je mij een PB sturen met je klantennummer? Dan kijk ik dit verder na.
Digivan2
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:37
Bedankt: 1 keer

@charlotte
ik heb je een pb gestuurd (allez, denk ik - bericht blijft in mijn outbox, dus weet niet zeker of je dit ook hebt gekregen - mocht dit niet zo zijn, stuur dan maar een bp naar mij) - bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”