BBOX3 komt eraan!
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Ehh... dat was te verwachten? 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
tja, de glazen bollen zijn niet meer wat ze geweest zijn.axs op 30 dec 2011, 11:34 schreef:bron: user 'Patrick' op BGC community / De Bbox 3 zou vanaf februari 2012 beschikbaar zijn.
En als die Bbox3 er ooit komt, mogen de Scarlet klanten er nog gerust een jaartje bijtellen, want de oude stock van BGC wordt dan waarschijnlijk eerst nog gedumpt bij Scarlet.
Laatst gewijzigd door DIBO 16 jun 2012, 15:35, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Scarlet maakt gebruik van de sagem modems (die eigenlijk precies hetzelfde zijn).
Ik denk niet dat belgacom de oude bbox modems aan Scarlet zou geven. Tis tenslotte nog altijd Belgacom box en veel voordeel is er niet voor Scarlet als ze die zouden krijgen.
[
Post made via mobile device ]
Ik denk niet dat belgacom de oude bbox modems aan Scarlet zou geven. Tis tenslotte nog altijd Belgacom box en veel voordeel is er niet voor Scarlet als ze die zouden krijgen.
[

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Beste,DIBO schreef:tja, de glazen bollen zijn niet meer wat ze geweest zijn.axs op 30 dec 2011, 11:34 schreef:De Bbox 3 zou vanaf februari 2012 beschikbaar zijn.
En als die Bbox3 er ooit komt, mogen de Scarlet klanten er nog gerust een jaartje bijtellen, want de oude stock van BGC wordt dan waarschijnlijk eerst nog gedumpt bij Scarlet.
gelieve wel CORRECT de quoten, ik heb namelijk die uitspraak NIET gedaan (bewust). Zie openingpost.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
- Bedankt: 251 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Minister Vande Lanotte wil betere afschrijvingsregels omtrent de smartphones/tablets/... die providers goedkoop aanbieden in combinatie met een abonnement (Ontsnappen aan de gsm-valstrik – Mobilia – De Standaard). Routers, decoders, en andere randapparatuur zouden ze beter ook in zo'n algemene regels steken met duidelijke regels per toestel want de vaagheid van de Algemene Voorwaarden en de verschillen tussen providers zijn hier al meermaals aangekaart. TV decoders zijn nog steeds een absoluut uitmelkproduct voor de duopolie-providers -- leuk voordeel voor hen, maar niet voor de concurrenten en consumenten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Voorspellingen zijn altijd leuk, maar wat maakt het uit?
De waarheid is wel: de bbox2 is dringend aan vervanging toe... Maar of het morgen komt of binnen 6 maand of binnen een jaar, wat gaat het voor jou veranderen? Je zal toch moeten wachten...

De waarheid is wel: de bbox2 is dringend aan vervanging toe... Maar of het morgen komt of binnen 6 maand of binnen een jaar, wat gaat het voor jou veranderen? Je zal toch moeten wachten...
De lancering van bbox 25 wordt voorzien voor 31 mei 2143Muziekbos schreef:De lancering van de BBox 4 wordt voorzien voor het 4de kwartaal van 2018.

- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Lol, dit is een speculatie topic. Deze is nog niet uit/in de maak.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Hier heeft het vandaag nog niet geregend. En hopelijk blijft het zo want dan kan ik eindelijk mijn gras (intussen al bijna hooi) afrijdenjackho schreef:bbox3 komt morgen uit als het niet regent

- TiTanium
- Moderator
Bbox 3 als die er zou komen mag deze zondag werken, zelfs met duivensporters
Maar laten we toch maar terug ontopic gaan
Maar laten we toch maar terug ontopic gaan

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 35 keer
bbox3 zal als je goed nadenkt zal voor vdsl(2) met vectoring zijn. en das iets waar ze wrs zo snel mogenlijk willen mee gaan beginnen dus zou me niet vreemd lijken dat einde 2012-begin 2013 en nieuwe vectoring compatible modem gaat opduiken. zo dat deze al zo veel mogenlijk zou kunnen geplaats worden tegen dat vectoring actief zou moete komen. maar das mijn 2cents ofc
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 365 keer
- Bedankt: 174 keer
van bbox3 naar gras afrijden op zondag, kwestie van lichtjes offtopic gaan 

Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
reglement spreekt niet specifiek over gras maaien natuurlijk, maar burenlawaai in het algemeen. dus renoveren met veel lawaai erbij (bv slijpschijf) mag evenmin. dit reglement is evenwel niet overal van toepassing. bv in gent is dit niet van toepassingMathy schreef:Ik heb het (net zoals vele andere buren) lekker toch gedaandepeje schreef:Da mag ni op zondag.
Als ik aan het renoveren ben maak ik trouwens meer kabaal op zondag hoor
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- TiTanium
- Moderator
Indien je wil discussiëren over het feit wat zondag mag en niet mag, vraag ik vriendelijk om er een topic over te openen. Hier gaat het over de BBox 3, en vragen we vriendelijk on topic te blijven... Indien er voldoende interesse is splitsen ze het zondag gedeelte naar een nieuw topic.
TiTanium
[
Post made via mobile device ]
TiTanium
[

- xenne
- Elite Poster
in het jaar stillekes misschien. officieel is er geen nieuws...
nieuwe klanten een nieuw type modem geven is één ding, als de bestaande klanten hun modems moeten inwisselen is dat al ingewikkeldersbghannibal schreef:bbox3 zal als je goed nadenkt zal voor vdsl(2) met vectoring zijn. en das iets waar ze wrs zo snel mogenlijk willen mee gaan beginnen dus zou me niet vreemd lijken dat einde 2012-begin 2013 en nieuwe vectoring compatible modem gaat opduiken. zo dat deze al zo veel mogenlijk zou kunnen geplaats worden tegen dat vectoring actief zou moete komen. maar das mijn 2cents ofc
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
- Bedankt: 251 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Over welk specifiek onderdeel moet de hardware beschikken om die vectoring te ondersteunen? Het schrijven en testen van custom firmware zal wel het meeste tijd in beslag nemen, zeker? Weet iemand hoelang het duurde om de Sagem te Belgacomiseren?
-
- Pro Member
xenne ik weet niet of je bekent bent met het vdsl1 verhaal maar daar heeft men kaarten, splitters en modems voor moeten veranderen. en heeft men ook gedaan. en bbox2 swappen met de juiste software naar en "bbox3" is kinderspel zekker als de splitters compatieble zouden zijn. het is voor belgacom dan in eens het beste moment zijn om de stubs in eens te proberen aan te pakken.
- xenne
- Elite Poster
ja hoor sbghannibal ... ik heb nog vdsl1 gehad... is maar beperkt uitgerold geweest, denk ik... ? die modem (Aethra FS 4104) was toen idd niet compatible met vdsl2... ik denk toch dat men dit zal proberen vermijden in de toekomst, want als men alle bbox2 zou moeten omruilen gaat dit veel geld kosten
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 388 keer
- Recent bedankt: 1 keer
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 244 keer
@ Tim
Ik gok dat die dan wel niet open en bloot zal staan, ik dacht dat ze vrij vroeg het bipt moeten informeren.
Maar andere vraag, fritzboxen ofzo gezien, andere isp's kunnen nu eigen modems laten certifieren als complient cpe, volgens een bipt publicatie.
Ik gok dat die dan wel niet open en bloot zal staan, ik dacht dat ze vrij vroeg het bipt moeten informeren.
Maar andere vraag, fritzboxen ofzo gezien, andere isp's kunnen nu eigen modems laten certifieren als complient cpe, volgens een bipt publicatie.
-
- Pro Member
@ tomsworld: ja dat kunnen ze maar belgacom zelf denk dat dit weinig gaat gebeuren ivm de kostprijs daarvan. en als providers dit nu gaan doen en die kasten moeten binnenkort vectoring friendly worden en die kunnen dat niet hebben de providers en probleem. want als bij vectoring ook maar 1 modem niet mee doet werkt het voor de andere niet dus zal men wrs wel ergens en regel maken dat dat soort lijnen en repair profiel achtig iets krijgen en dus en zeer lage snelheid tot er en vectoring frienldy modem staat. dus denk dat dat iets gaat zijn nadat belgacom vectoring gaat toepassen. en houw er rekening mee dat er nog grote rommel is dan de sagem.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
Andere operatoren mogen inderdaad van het BIPT met hun eigen VDSL2 modem op de proppen komen. Maar deze moeten aan bepaalde eisen voldoen die ook voor de BBOX2 gelden of gaan gelden in de toekomst..
Grootste voorbeeld en factor in dit verhaal is vectoring.
Reden zoals hierboven al vermeld, als er 1 met een modem zit zonder vectoring, kan dat heel den boel verzieken.
En er is inderdaad een vermoeden dat er niet veel andere operatoren gaan komen met hun eigen modem, door de productie kost enzo verder.
En ook dat deze dan eerst waarschijnlijk nog eens gaan gecontrolleerd worden of deze wel degelijk voldoen aan de eisen.
Grootste voorbeeld en factor in dit verhaal is vectoring.
Reden zoals hierboven al vermeld, als er 1 met een modem zit zonder vectoring, kan dat heel den boel verzieken.
En er is inderdaad een vermoeden dat er niet veel andere operatoren gaan komen met hun eigen modem, door de productie kost enzo verder.
En ook dat deze dan eerst waarschijnlijk nog eens gaan gecontrolleerd worden of deze wel degelijk voldoen aan de eisen.
- xenne
- Elite Poster
van de week een belgacom technieker op bezoek gehad, volgens hem zit de bbox3 eraan te komen, maar pas in 2014.... te hopen dat ze er toch iets sneller mee zijn
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Het einde van de geciviliseerde wereldkonda schreef:2014, zou me niet verbazen dat het internet tegen dan niet meer bestaat en dat we het tegen dan zullen moeten stellen met een paar websites die nog worden toegestaan.

Maar vooral het strategische aan een datacenter lijkt me goed. Zombie proof?

- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
In een datacenter moogt ge niet eten of drinken, dus er is ook geen proviand aanwezig. Een warenhuis is veel beter.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.