Aankoopadvies Laptop

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven

Ik ga binnen nu en een maand een nieuwe laptop kopen.
En ik vraag hier om wat ervaring van jullie kant.

Mijn vereisten zijn wel:
- Heel dun (2,5 - 4cm)
- 15" scherm (15,0 15,1 15,4) met minimum resolutie van 1280 (liefs hoger)
- Lange levensduur van batterij (4-5u)

Zelf dacht ik aan een A-merk als Dell of HP?
Hebben jullie suggesties, dingen waar ik nog rekening mee moet houden ed?

Post it
su root
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Aikon,
Hp zou ik al laten, want die zijn extreeeeeem duur in de "light" reeks. Persoonlijk zou ik voor een Siemens gaan, of een IBM. Dell is ook een goede optie, maar ben niet zo voor hun "style". Zijn naar het schijnt wel goede laptops, maar missen wel de stevigheid van Siemens of IBM.

Maarre .. probeer anders eens te kijken naar zo'n HP of Toshiba tablet pc, maar dan de nieuwe reeksen die ook op Intel Centrino werken. Die hebben een groter scherm én de voordelen van een gewone laptop + de ultradunne tabletpc functionaliteiten.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven

Sasuke schreef:Aikon,
...
Die tablet pc's hebben geen keyboard enzo,
nee hoor, ik hou van de laptop zoals hij is...
Het is echter ter vervanging van desktop en huidige laptop.
su root
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

aikon schreef:Die tablet pc's hebben geen keyboard enzo,
nee hoor, ik hou van de laptop zoals hij is...
Het is echter ter vervanging van desktop en huidige laptop.
Wat zouden tablet-pc's geen toetsenbord hebben?
Voordeel: met een pen op het scherm kunnen aanduiden!
Dat zijt ge snel gewoon, en snel kunt ge niet meer zonder!
Maar goed, m'n on-topic tip: mijn laptop ben ik erg tevreden van: is een HP compaq nx7000. Qua stevigheid valt ie goed mee: magnesium binnenwerk en ook het deksel is van luchtvaartaluminium heb ik me laten vertellen. Als je beterkoop wilt gaan bestaat er nog de Compaq Pressario X1000, die verdacht veel op de mijne lijkt.
FujitsuSiemens zou ik afraden, op school hebben er een heel aantal van die dingen, en die lijken meer stuk te zijn dan dat ze werken.
Dell herinner ik me vooral als logge beesten met het lawaai van een gemiddelde grasmaaier.
Goeie laptops zijn er ook bij NEC te vinden en Acer. Vooral Acer is de laatste tijd zich aant opwerpen met degelijke laptops die niet te duur zijn.
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven

Danku meon voor de duidelijke uitleg (ik had er ook al wel een deel van gekregen op IRC , maar goed zo 8) )

Wat betreft die tablet pc's ... mjah is gewoon niet wat ik moet hebben :?
Die HP compaq nx7000 zegt me inderdaad wel wat,
echter ik heb me laten vertellen door een aantal mensen dat zo'n breedbeeld echt lomp is en en het heel wat meer sleur meebrengt... Dus misschien had ik hier graag wat meer feedback op.

Wat acer betreft... Komt hier helaas nooit binnen, ze zijn redelijk goedkoop, maar ik heb ze al meer in panne gezien dan dat ze werken. Ze hebben hun kuren (uitvallen ed.) en qua degelijkheid laat het een steek vallen. Hetzelfde geval een beetje met die Siemens gevallen, heb er ook meer in panne gezien...

Wat Dell betrefd, ik zou er graag eens zo eentje onder handen nemen, zeker wat geluid betreft, daar heb ik een ongelofelijke pest aan, aan laptops die "blazen" alsof hun leven er vanaf hangt, maar aangezien het zeker een centrino moet zijn, zou hij hier minder last van moeten hebben, die hebben namelijk veel minder koeling nodig en kunnen zelfs pasief gekoeld worden.

Ook Benq laat ik vallen vanwege het enorm lelijke uiterlijk. Verder zijn er nog het superdure Sony en IBM dat helaas niet voor mijn budget zijn.

Weet iemand wat meer van Asus?
su root
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

aikon schreef:Wat betreft die tablet pc's ... mjah is gewoon niet wat ik moet hebben :?
Die HP compaq nx7000 zegt me inderdaad wel wat,
echter ik heb me laten vertellen door een aantal mensen dat zo'n breedbeeld echt lomp is en en het heel wat meer sleur meebrengt... Dus misschien had ik hier graag wat meer feedback op.
Ik loop nu toch al van december 2003 met m'n nx7000 rond, dus ik kan je wel iets zinnigs vertellen denk ik ;)
Qua lompheid valt het heel goed mee: écht veel breder zijn ze niet. In een standaard targus 15" laptoptas past ie zonder problemen, maar je hebt wel geen plaats meer om de muis of zo naast op te bergen. Een 17" laptop is inderdaad niet meer handelbaar: dat lijkt eerder iets waarop een Harrier zou kunnen landen. Voordeel van zo'n brede laptop is ook het toetsenbord: door dat het iets breder is dan het toetsenbord heb je ruim de plek om je polsen op te laten rusten, iets dat bij smallere laptops nogal eens vervelend kan zijn: ofwel moet je je armen te dicht bij mekaar houden, ofwel vallen ze er af. Hier dus niet. Bovendien is er nu plaats voor speakers naast het toetsenbord, dus geen grote speakers die onder je polsen zitten of kleintjes bovenaan je toetsenbord. Ongehinderd geluid dus. (de JBL Pro speakertjes klinken vrij goed trouwens). Nog iets opvallends is het touchpad. Dat ligt niet meer verzonken, maar even hoog als de rest van de polssteun. Nadeel is dat je al typend er makkelijk al eens aan raakt en zo per ongeluk klikt of iets verplaatst. Gelukkig zijn er slimme mensen bij HP en kan je het touchpad snel en makkelijk in en uitschakelen, en dat werkt in de praktijk erg prettig. Dat het touchpad niet dieper ligt heeft het voordeel dat er geen vuiligheid achter de rand blijft hangen en het ziet er wat mooier uit en voelt ook "correcter" aan. Ook het aparte-scroll-gedeelte werkt erg fijn.
Nadeel is dat er geen aan/uit-knop is, enkel een "actieve" knop waar je een functie aan kan toewijzen (beetje zoals bij een pc dus). M'n vorige pc had naast die actieve knop (in de praktijk standby) ook een echte aan/uit knop, en die mis ik wel een beetje.
De polssteunen zijn blijkbaar niet geverfd in goeie verf, de raakpunten met het scherm als het dicht is begint af te geven.
Ook mooi is dat de lampjes verwerkt zijn achter een niet doorzichtig stukje plastiek. Als ze niet branden zie je er maw niets van. Het is dat soort afwerking dat ik tegenwoordig wel mooi vind. Ook een "one touch wireless (wifi + bluetooth)"-knop is handig. Snel wireless aan en uit zetten (en een mooi blauw lampje verklikt de status).
volumeknoppen + mute werken ook erg plezant, maar zijn spijtig genoeg softwarematig.
Ik mis op deze pc wel aparte "mediakeys". Niet met 1 knop je mailclient openen, of je browser, ... Je kan wel via de FN-toets en een functietoets zoiets doen, maar enkel de browser kan je zo opstarten. Er zijn via die combinatie ook een play, pause, next en previous-knop voorzien, die het mits een pluginnetje ook leuk in WinAmp doen ;)

Nog vragen, schiet ze :)
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven

Sommige laptop lijken ook nogal veel last te hebben met de wireless netwerkkaart, namelijk het opslorpen van batterij en cpu!!! Ik heb dit al meermaals gezien, maar ik weet dat het bij Toshiba goed zit. Hoe zit dat met de HP? Maw, kan je er nog vlot op werken als je tegen volle snelheid wireless aan het 'leechen' bent?

Hoe zit het met de bestendigheid van het scherm bij die HP trouwens?
Staan er al toetsafdrukken op het scherm, een fenomeen dat je wel heel vaak tegenkomt... Wat bij mijn Toshiba dus absoluut niet het geval is.
su root
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

aikon schreef:Sommige laptop lijken ook nogal veel last te hebben met de wireless netwerkkaart, namelijk het opslorpen van batterij en cpu!!! Ik heb dit al meermaals gezien, maar ik weet dat het bij Toshiba goed zit. Hoe zit dat met de HP? Maw, kan je er nog vlot op werken als je tegen volle snelheid wireless aan het 'leechen' bent?

Hoe zit het met de bestendigheid van het scherm bij die HP trouwens?
Staan er al toetsafdrukken op het scherm, een fenomeen dat je wel heel vaak tegenkomt... Wat bij mijn Toshiba dus absoluut niet het geval is.
Ik heb wireless nog niet echt veel zitten gebruiken, bluetooth wel, en dat werkt fijn.
Ook als ik op een BGC-accesspoint zit merk ik niets vreemds. Autonomie heb ik wel geen idee van.

nee, geen toetsafdrukken meer in het scherm. Géén dus. Dat dankzij dat aluminium deksel dat een heel stuk steviger is dan ABS. Bovendien zijn er meer en dikkere voetjes rondom zodat ze zeker niet meer raken.
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 dec 2003, 19:06
Locatie: Veldegem

Ik heb een acer aspire en da bakske heeft nog geen half probleem gehad... Dus hele dagen panne is wat hoog gegrepen zoals ze hiervoor beweren... Da machientje bolt me lekker.

Trouwens mss es kijken naar de modellen van apple... tzijn mss wel mac's maar ik heb daar mee gewerkt onlangs (een vriend heeft enen) en da machientje is superplat, superlicht, supergroot scherm...
En ook da OS is zo moeilijk nie ze.. ge zijt daar vlug weg mee
Kmoen zeggen theeft me ergens wel betoverd da ding...

Grtz
Dreeten
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

acer aspire is wel zwaar he...
dan zou ik voor de travelmate gaan...

ben ik heel content van, weegt 2,8kg en qua dikte denkik zo'n 3cm. resolutie 1400x1050...

ciao
:wink:
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 dec 2003, 19:06
Locatie: Veldegem

Das misschien iets zwaarder ja.
Maar als ik nu 2.8 kg of 4 kg moet dragen.. in mijn rugzak (ik haat van die stomme draagtassen) maakt mij da nie zoveel uit ze...
Kdenk nie da het gewicht er heel veel toe doet voor de meeste mensen, wel het volume.

gegroet
blux
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 nov 2003, 12:28

Hoeveel mag hij eigenlijk kosten?
Als je geld over hebt, zou ik eens kijken naar:

http://www.voodoopc.com
http://www.alienware.com
http://www.go-l.com
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven

mijn budget is 2000 euro (btw inc)

Maar het is dus een zakelijke laptop,
Mac valt helaas weg wegens het feit dat het vooral om te programmeren dient, waaronder .net ... anders kon ik idd wel een macje nemen.
Ook alienwaredingen vallen weg, deze zijn veel te duur voor wat ze zijn en ik beschouw ze meer als een gadget.
su root
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

ik heb een Dell, met Centrino technologie, en ben er enorm tevrede van!!! enigste nadeel vind ik dat er een 802.11b kaartje inzit ipv een 802.11g, ma da's een detail é ...
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven

wem schreef:ik heb een Dell, met Centrino technologie, en ben er enorm tevrede van!!! enigste nadeel vind ik dat er een 802.11b kaartje inzit ipv een 802.11g, ma da's een detail é ...
Zou je me kunnen zeggen welk model ed.
Hoelang gaat je batterij mee?
Vind je er bepaalde zaken negeatief aan , buiten die wifi?
Al problemen gehad?
Hoe heb je hem gekocht?
su root
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

wem schreef:ik heb een Dell, met Centrino technologie, en ben er enorm tevrede van!!! enigste nadeel vind ik dat er een 802.11b kaartje inzit ipv een 802.11g, ma da's een detail é ...
Als er een 802.11g in zou hebben gezeten zou het geen Centrino zijn ...
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

Sowieso centrino, misschien is de ibm T40 wat voor je? heeft iig lan,gste batterijleven in een test van uncle tom.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Sandman schreef:Sowieso centrino, misschien is de ibm T40 wat voor je? heeft iig lan,gste batterijleven in een test van uncle tom.
Die worden wel erg duur als je wat meer dan een standaard resolutie wil. Voor de rest een top notebook.
NuKeM
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

aikon schreef:
wem schreef:ik heb een Dell, met Centrino technologie, en ben er enorm tevrede van!!! enigste nadeel vind ik dat er een 802.11b kaartje inzit ipv een 802.11g, ma da's een detail é ...
Zou je me kunnen zeggen welk model ed.
Hoelang gaat je batterij mee?
Vind je er bepaalde zaken negeatief aan , buiten die wifi?
Al problemen gehad?
Hoe heb je hem gekocht?
Dell Inspiron M510
ik heb er extra batterij in, en samen gaan ze zeker 5 uur mee (tot 10 uur als je zo goed als niks van resources gebruikt)
buiten 802.11g nog niks negatief aan gemerkt
niks problemen mee gehad
levering was enorm duidelijk en goed te volgen
heb hem via internet besteld, en betaald via vooruitbetaling (overschrijving)
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Als je een laptop zoekt voor zakelijk gebruik, veronderstel ik ook dat het nogal belangrijk is dat a) het ding werkt en b) als er toch iets hapert er snel een oplossing is.

De "grote" merken hebben over het algemeen een garantieperiode van 3 jaar (slechts 6 maanden op de batterij, die toch ook tot 200€ en meer kan kosten) en daarbij een aantal opties.

Een vb van DELL:
- 1 jaar garantie ipv 3 jaar = een korting van 300€
- 3 jaar garantie = standaard = "collect & return", ze komen een defekt toestel dus ophalen en brengen het "ooit" gerepareerd weer terug
- 3 jaar garantie + "accidental coverage" = + 163€, maar dan mag je de laptop ook laten vallen
- 3 jaar "Next bussiness day on site" = +121€, dan wordt de laptop niet alleen bij jouw thuis (of op het bedrijf) gerepareerd op de eerstvolgende werkdag, je kan ook 1 jaar lang de online training van dell gebruiken.
- 3 jaar "Next bussiness day on site + accidental = +284€

Je kan dan nog verder upgraden naar 4jaar, maar de kost wordt dan zo hoog dat je beter na 2-3 jaar de laptop op eBay zet en een nieuwe koopt.

IBM en HP hebben soortgelijke aanbiedingen voor vergelijkbare prijzen. Aangezien er een stevige kost hangt aan de snelheid van reparatie denk ik dat je vooral goed moet nadenken over het belang van dit soort opties en oa je keuze daardoor moet laten bepalen.

Opvallend bij al deze extraatjes is dat Acer slechts 1 jaar warranty als standaard heeft, maar dat de upgrade naar 3 jaar slechts 123€ kost en je voor 40€ meer zelfs die "accidental coverage" er al bij hebt. Acer biedt wel enkel "collect & return" maar beloofd wel reparatie binnen de 5 werkdagen. Daar ben je dus niks mee als je afhankelijk bent van je machine om te kunnen werken, maar als aan de andere kant je best een paar dagen zonder pc kan leven dan is dit een onklopbare prijs.

Een Dell Latitude D600 1.5Ghz Centrino met 60Gb hd, 512Mb Ram, CD-RW-DVDRom combo drive en 3 jaar on site warranty + accidental coverage zal BTW inc je hele budget opvreten, maar zelf werk ik al een tijdje met zo'n pc en ik ben er best tevreden over (OK, onze baas betaald dan wel voor de 1,7Ghz machine met 1Gb RAM maar dat verschil merk je hoogstens bij de 2e of 3e VMWare sessie. Bij gewoon Office gebruik is er geen enkel verschil te merken). Latitude is de business serie van Dell, wat wil zeggen dat ze er niet elke dag andere hardware/opties in stoppen en dat je ook volgend jaar en het jaar daarna nog uitbreidingen voor het toestel kan krijgen. Voor de home produkten (Inspiron) is dat niet altijd zeker, om over de "B" merken als Acer maar helemaal te zwijgen.

In hoeverre je binnen 2 jaar pas een DVD-burner of docking voor je laptop wil kopen is ook maar zeer de vraag. (Persoonlijk zou ik bv voor een externe USB2 DVD burner kiezen, want die kan dan ook met je volgende laptop nog verder gebruikt worden).
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

aikon schreef:mijn budget is 2000 euro (btw inc)

Maar het is dus een zakelijke laptop,
Mac valt helaas weg wegens het feit dat het vooral om te programmeren dient, waaronder .net ... anders kon ik idd wel een macje nemen.
Ook alienwaredingen vallen weg, deze zijn veel te duur voor wat ze zijn en ik beschouw ze meer als een gadget.
zakelijk zeg je, geen twijfel dan, ga voor een dell latitude.
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

Voor zakelijke pc geen twijfel neem een dell latitude, hetgeen je zegt van wifi problemen, die zijn al lang de wereld uit hoor, werkt perfect.

Spreek uit ervaring geef support op zo'n 600 dell laptops.


Zou gaan voor een Latitude D600
Gebruikersavatar
SIR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 27 nov 2003, 14:47
Locatie: Borsbeek, A'pen

Bij mij op het werk hebben wij voornamelijk Dell Latitude.

Let wel op dat het kleine stikje in het toetsenbord en de touchpad na een tijdje kunnen beginnen te flippen en de muispijl van jut naar jaar schiet over het scherm.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

SIR schreef:Let wel op dat het kleine stikje in het toetsenbord en de touchpad na een tijdje kunnen beginnen te flippen ...
*off-topic*
Dat kun je hebben als je de clitoris véél stimuleert hé :wink: :lol:
*off-topic*
If you can't beat them, confuse them.
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

SIR schreef:Bij mij op het werk hebben wij voornamelijk Dell Latitude.

Let wel op dat het kleine stikje in het toetsenbord en de touchpad na een tijdje kunnen beginnen te flippen en de muispijl van jut naar jaar schiet over het scherm.
Klopt maar dit was vooral met de C-reeks, met de D-reeks hebben we hier nog maar zeer zeer weinig problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven

Ok idd, ik had die Dell latitudes nog niet gezien

Ik denk nu aan de volgende , die is echt naar men hart!
Buiten een 14,1 Inch scherm, is dat nu echt zoveel kleiner?

En de prijs : 2009,39 EUR (Die 3 jaar dingen zitten erbij)
Microsoft® Windows® XP Professional
14.1" SXGA+ (1400 x 1050) TFT colour display
1MB on-die L2 cache
256MB to 2GB 266 Mhz DDR RAM
ATI® Mobility RADEON™ 9000 High performance graphics controller with 4x AGP support
Video Memory - 32Mb DDR Video SDRAM
Internal MiniPCI Wireless 802.11 card
10/100/1000 Ethernet LAN on Motherboard
Optional Integrated Bluetooth
Internal 56Kbps V.92 modem
One type I or Type II PC Card slot
Integrated Smartcard Reader
Ports: Parallel, Serial, VGA, S-video out, 2 x USB 2.0, IR (IrDa v.1.1), RJ-11, RJ-45
Option of Modular Floppy Disk Drive
Integrated DualPoint - TouchPad & PointStick pointing devices
High quality audio system with built-in speakers
Smart Advanced Lithium Ion 6 cell battery pack with ExpressCharge
3 years International Next Business Day On-Site Service

Operating System: Microsoft® Windows® XP (SP1) Professional UK

Support Service: International 3 Year Next Business Day On-Site Service (years 1, 2 & 3)

CompleteCare Accidental Damage Cover: 3 YR CompleteCare Accidental Damage Cover

Memory:
512Mb 266MHz DDR RAM (2x256) (+ EUR 75,00 EUR)

Processor:
D600 with Intel® Pentium® M Processor 1.40Ghz, 14.1" SXGA+ TFT display (+ EUR 50,00 EUR)

Wireless Card Solution:
Intel PROWireless 2200 802.11b/g Mini-PCI card - for Intel Centrino Mobile Technology (+ EUR 10,00 EUR)

Hard Drive:
Aktie 60GB Removable EIDE ATA-100 Hard Drive
CD / DVD:
Removable Optical D/Bay Options: 8 X DVD / 24 X CD-RW Combo Drive with Decoder Software (+ EUR 20,00 EUR)

Keyboard: AZERTY/BE (Standaard voor België)
su root
[Nob]

Ik heb niet zoveel verstand van laptops, maar is dat niet veel geld voor wat je krijgt?

> 2000 euro en nog maar 256 MB RAM? en zelfs nog maar een 14" screen.

greetz,

Nob
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01

http://www.shoplive.be/search_engine.as ... ock=&ord=3

die zijn er wel hoor, ga over die lijst, je krijgt een popup als je over het type gaat

wel opletten, het is zonder btw
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

nob, niet met de opties die hij neemt, 3jaar international on-site newxxt bussiness day garantie!
dat betekent dus als ik (bv) in spanje stukken heb, dat ik de volgende werkdag de laptop terug heb! en dit 3 jaar lang

ook win XP pro erbij enzo, de prijs valt goed mee
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Aikon,

Ik kan je via m'n werkgever/bedrijf een compaq nx5000 leveren aan (zie PM) (Minder dan 2000€ iig)

Specificaties
HP Compaq Business Notebook nx5000 - Intel Centrino 1.6 GHz
15" XGA TFT
1 year warranty
Dimensions (WxDxH) 27.5 cm x 32.6 cm x 3.7 cm
Weight 2.8 kg
Processor Intel Pentium M 1.6 GHz
Hard Drive 1 x 40 GB - 5400 rpm
10/100 Mbit Network adapter - Ethernet, Fast Ethernet,
Intel PRO/Wireless 2200BG - IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
RAM 512 MB (installed) / 2 GB (max) - DDR SDRAM - PC2100
Graphics Controller Intel 855GM
DVD-ROM/CDRW Combo 8x/24x/12x
1x RJ-11
1x RJ-45
1x FireWire
1x RS-232
1x VGA D-Sub
2x USB 2.0
1x SD CardReader
1x PCMCIA Type II (of 2x Type I)
1x S-Video
Sound in/outputs

Maar 1 slecht ding:
Internal max. Video Res = 1024x768
External max. Res = 1600x1200

m.a.w. het laptopscherm zelf ondersteunt max 1024*768, hogere res enkel op extern scherm.

Grtz,

Sasuke

PS: Als je andere merken/modellen prijs wil weten, dan zeg je het maar via PM (Dell niet hé)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown

Alles wat electronica on board heeft heeft sinds kort, met dank aan Rooie Freya, minstens een garantie van 2 jaar. Dit gewoon ter info.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mja,

2 jaar dan .. maar heb hier nog nergens officiële info van gekregen bij onze leveranciers.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Stefan-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 maa 2004, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zou eerder voor een Acer gaan die zijn vrij goed " Aspire 2023WLMi "
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Spock schreef:Alles wat electronica on board heeft heeft sinds kort, met dank aan Rooie Freya, minstens een garantie van 2 jaar. Dit gewoon ter info.
Naa, moest gewoon van europa dacht ik.
Plextor was één van de eersten met standaard 2 jaar als ik me niet vergis.
NuKeM
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Ik weet niet of die D600 met SXGA een betere keuze is dan het XGA model.
OK het prijsverschil is maar 50€ dus daar hoef je het niet voor te laten, maar bij ons op het bedrijf zijn er wel vrij veel mensen die klagen over die XGA schermen omdat ze de resolutie te hoog vinden. Daarmee bedoelen ze dan dat de Windows standaard tekst (dialog boxes, icons, messages, ...) veel te klein is om comfortabel leesbaar te zijn.

Eén van onze grotere klanten is ook gestandardiseerd op dezelfde D600 reeks, maar daar hebben ze voor de XGA reeks gekozen en daar hoor je zo goed als niemand klagen...

Persoonlijk heb ik ook niet kunnen kiezen, maar werk ik ook regelmatig met zo'n XGA D600 van de klant en ik zou onmiddellijk mijn SXGA versie willen ruilen !

Ter referentie XGA is dus 1024 X 768 en SXGA is 1400 X 1050 op een scherm dat in beide gevallen even groot is nl 14,1" wat overeenkomt met een 16" CRT scherm.
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

op m'n laptop zit ik met sXGA (dus 1400 x 1050) te werken, en ik kan er echt niet over klagen ze, duidelijk leesbaar enzo ...
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven

ik zit nu met XGA en dat is VEEEEEL te groot :?
daarom dat ik SXGA wil , een beetje hogere resolutie is toffer om te werken, dan heb je een beetje meer overzicht.

Hmmm ik begin hier echt enorm hard te twijfelen, van merk wordt het sowies o HP of Dell. Nu alleen nog een beetje wikken en wegen in schermgrootte ed. ik heb alvast ook mooie prijzen doorgekregen van Sasuke- waarvoor dank.

Bij Dell heb ik natuurlijk ook men 3 jaar "speciaal gevallen" :wink:
su root
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”