Grootouders, nieuwe telefoon, en voice mail

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Hallo iedereen,

Je kent het waarschijnlijk wel, je grootouders hebben een nieuwe telefoon gaan halen... Bij Belgacom uiteraard.
En wie mag het er allemaal gaan oplossen en hem er vragen bij stellen bij welke snufjes BC hun aanbiedt, aansmeert,...
(cfr. HD BC TV op oude tv met 7Mbit lijn...)
Ik ben op zoek naar de eenvoudigste oplossing zonder daarvoor speciaal een account aan te maken bij de e-services, winkel, helpdesk,...

Ze hebben veel geprobeerd te bellen met hun gsm naar hun vaste lijn om te proberen (grootvader is wat hardhorig), op korte tijd een aanzienlijk bedrag er door gejaagd van hun prepaid, ik viel achterover als ik te weten kwam dat ze 53 cent verloren voor een oproep zonder de hoorn af te pakken.
Zelf ben ik JIM Mobile gewoon, dus het is wel even schrikken van zulke tarieven. Uiteindelijk heb ik hun tariefplan van hun gsm aangepast, naar een "geschikter" tariefplan.
53 cent... wtf ik ben er nog niet goed van :bang:

Dan was het de zoektocht, waar gaat dat geld naartoe. Buiten de voice mail kan dat niet veel zijn (en op een belachelijk korte tijd).
Zie je daar op dat toestel een enveloppe staan, 37 gemiste oproepen,...
Neem je de hoorn op, krijg je ook een boodschap van gemiste oproepen etc.
In de gsm zit een voorgeprogrammeerde nummer, waarvan ik denk dat dit de voice mail is: 1930, maar dat werkt niet. Het nummer is zogezegd niet in gebruik, bla bla bla... > Vreemd :|

De vraag is simpel, hoe schakelt ge al die prutsen uit zodat een telefoon een telefoon is voor oudere mensen, want wij gebruiken deze zelf niet en zullen ze ook nooit gebruiken.
Zelf heb ik het antwoord nog niet gevonden, buiten de hele rompslomp van in die mensen hun facturen gaan neuzen naar klantennummer, registreren,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Mja ben je zeker dat ze afgehaakt hebben voor hij op voicemail ging? voicemail = hoorn opnemen en kost de beller dus geld, ook al (en dat doen ze meestal) haken ze direct weer in.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Bij belde met zijn gsm naar het vast toestel, het heeft me tot 3x toe verbaasd dat het geld kostte.
Het lijkt meer op een connectiekost dan een voice mail :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Wil je nu de voicemail uitschakelen van de vaste lijn of gsm toestel ? Als het gaat over de vaste lijn kan je dit doen via de phone manager door naar het nummer 1920 te bellen.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

hallo,
belgacom proximus medewerkers hier op forum , wat gaat ge aan dit verhaal doen ?
diene verkoper aan de dop zetten of centjes binnen rijven.
is duidelijk weeral een verkopen en zakken vullen uit onwetendheid van oudere mensen.

ben benieuwd.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste honda4life,

Op volgende link vindt u meer info over onze PhoneMail-dienst. http://support.nl.belgacom.be/euf/asset ... ail_nl.pdf

Mvg,
Eva van Belgacom.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

fendtje schreef:hallo,
belgacom proximus medewerkers hier op forum , wat gaat ge aan dit verhaal doen ?
diene verkoper aan de dop zetten of centjes binnen rijven.
is duidelijk weeral een verkopen en zakken vullen uit onwetendheid van oudere mensen.

ben benieuwd.
fendtje,
Ik kan me ook niet helemaal vinden met de praktijken van BC maargoed... da's nog niet de reden om zo uit te halen.
Ik ga ervan uit dat dit een gratis dienst is, die natuurlijk dan weer zijn centjes opbrengt op zulke manieren.
Eva_van_Belgacom schreef:Beste honda4life,

Op volgende link vindt u meer info over onze PhoneMail-dienst. http://support.nl.belgacom.be/euf/asset ... ail_nl.pdf

Mvg,
Eva van Belgacom.
Dankuwel Eva, ik krijg het er al van van de voice mails na 20 seconden op een gsm, gaan we nu ook beginnen met de vaste toestellen :cry:
Maar bij deze zal ik het wel opgelost krijgen :wink:
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Eva_van_Belgacom schreef:Beste honda4life,

Mvg,
Eva van Belgacom.

ja typisch antwoord , maar wat aan het dure bellen abbo zonder dat die oudjes dat weten ???
lijkt me dat contact opnemen en abbo herbekijken hier meer aangewezen is.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Prepaid of abonnement? Welk tarief. Ken veel mensen met heel oude tarieven :s
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

GSM is proximus prepaid, dit heb ik nu op generation gezet.
Vaste telefonie heb ik (nog) geen idee, maar die voice mail is nu mijn grootste zorg :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”