Je kent het waarschijnlijk wel, je grootouders hebben een nieuwe telefoon gaan halen... Bij Belgacom uiteraard.
En wie mag het er allemaal gaan oplossen en hem er vragen bij stellen bij welke snufjes BC hun aanbiedt, aansmeert,...
(cfr. HD BC TV op oude tv met 7Mbit lijn...)
Ik ben op zoek naar de eenvoudigste oplossing zonder daarvoor speciaal een account aan te maken bij de e-services, winkel, helpdesk,...
Ze hebben veel geprobeerd te bellen met hun gsm naar hun vaste lijn om te proberen (grootvader is wat hardhorig), op korte tijd een aanzienlijk bedrag er door gejaagd van hun prepaid, ik viel achterover als ik te weten kwam dat ze 53 cent verloren voor een oproep zonder de hoorn af te pakken.
Zelf ben ik JIM Mobile gewoon, dus het is wel even schrikken van zulke tarieven. Uiteindelijk heb ik hun tariefplan van hun gsm aangepast, naar een "geschikter" tariefplan.
53 cent... wtf ik ben er nog niet goed van

Dan was het de zoektocht, waar gaat dat geld naartoe. Buiten de voice mail kan dat niet veel zijn (en op een belachelijk korte tijd).
Zie je daar op dat toestel een enveloppe staan, 37 gemiste oproepen,...
Neem je de hoorn op, krijg je ook een boodschap van gemiste oproepen etc.
In de gsm zit een voorgeprogrammeerde nummer, waarvan ik denk dat dit de voice mail is: 1930, maar dat werkt niet. Het nummer is zogezegd niet in gebruik, bla bla bla... > Vreemd

De vraag is simpel, hoe schakelt ge al die prutsen uit zodat een telefoon een telefoon is voor oudere mensen, want wij gebruiken deze zelf niet en zullen ze ook nooit gebruiken.
Zelf heb ik het antwoord nog niet gevonden, buiten de hele rompslomp van in die mensen hun facturen gaan neuzen naar klantennummer, registreren,...