Dag Allemaal
zeer recent klant geworden bij OVH. Heb een "gewone" telefoon aan mijn bbox weten koppelen, maar die valt nog steeds om de zoveel dagen uit (via reboot is het wel hersteld, maar toch).
Ik ben nu op zoek naar een goede voip-telefoon. Had zitten zoeken naar de Siemens C470IP. Had er eentje tweedehands gevonden, maar er net naast gegrepen (doeme he).
Heeft nog iemand een goede suggestie? Over die Siemens lees ik niks dan lof...
Bedankt.
Suggestie VOIP-telefoon
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15149
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Siemens gigaset A580 IP heb ik thuis, zie ook mijn tutorial.
Weepee heeft nu zijn grote broer in de winkel: http://weepeetelecom.eu/winkel/product_ ... lp4o5qdfs6 . Wel iets duurder.
Met die twee kan je waarschijnlijk niet veel misdoen
.
Weepee heeft nu zijn grote broer in de winkel: http://weepeetelecom.eu/winkel/product_ ... lp4o5qdfs6 . Wel iets duurder.
Met die twee kan je waarschijnlijk niet veel misdoen

-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Goedkoper te vinden bij onder andere Vandenborre: http://www.vandenborre.be/draadloze-tel ... -c610-voip
Of nog goedkoper: http://www.bol.com/nl/p/elektronica/gig ... index.html
Of nog goedkoper: http://www.bol.com/nl/p/elektronica/gig ... index.html
Laatst gewijzigd door 2Flip 22 nov 2011, 17:13, in totaal 1 gewijzigd.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Hou er rekening mee dat de duitse Siemens voip phones geen Nederlands menu hebben.
Ik heb hier voor naar Siemens gebeld en dit is niet op te lossen met een firmware update.
Niet erg, maar je zit dan wel met een Engels menu of een van de tig andere talen.
Ik heb hier voor naar Siemens gebeld en dit is niet op te lossen met een firmware update.
Niet erg, maar je zit dan wel met een Engels menu of een van de tig andere talen.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Nee, er is een tijdje schaarste geweest in de (groot)handel, heb er toen een paar gekocht bij de Duitse verdeler, echter deze hebben geen Nederlandstalig menu.
Als je dus in het buitenland gaat shoppen ff oppassen dat je de juiste koopt.
Als je dus in het buitenland gaat shoppen ff oppassen dat je de juiste koopt.
een fritzbox kopenNielsH schreef: andere tips zijn altijd welkom!
niels
heb eentje te koop!
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=31678
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Die wedstrijd... ja, ik zou dat dus eigenlijk moeten doen (en als ik win een etentje erbovenop), maar zo goed bekend ben ik niet in de community en ik vrees dat men je toch wat kennen moet...
Fritzbox. Kan dus niet anders dan Duits zijn (sorry, flauw grapje). Maar, hoe link ik dat aan m'n bbox? Ik lees daar veel over (wordt zeker ook nogal enthousiast gestuurd door de mensen van FON). Heb je daar evenveel vrijheid mee als bij zo'n siemens (bv specifieke regels aanmaken voor bepaalde sip-provider te gebruiken bij bepaalde nummers) en -ook belangrijk- is het gebruiksvriendelijk? Als beide dingen kloppen: I'm your man...
Bedankt voor de suggesties he!
Fritzbox. Kan dus niet anders dan Duits zijn (sorry, flauw grapje). Maar, hoe link ik dat aan m'n bbox? Ik lees daar veel over (wordt zeker ook nogal enthousiast gestuurd door de mensen van FON). Heb je daar evenveel vrijheid mee als bij zo'n siemens (bv specifieke regels aanmaken voor bepaalde sip-provider te gebruiken bij bepaalde nummers) en -ook belangrijk- is het gebruiksvriendelijk? Als beide dingen kloppen: I'm your man...
Bedankt voor de suggesties he!
Voor de configuratie van een fritzbox is er al een lange post lopend:http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 90#p344908, je vind er het antwoord op je meeste vragen. Komt er op neer dat je eigenlijk gewoon je BGC-gegevens invult in de Wizzard setup, het wijst zichzelf allemaal wel...Fritzbox. ... Maar, hoe link ik dat aan m'n bbox?
Voor de meer geavanceerde dingen heb je de manual: te vinden op http://fritzbox.com.au/manual/Manual_FR ... N_7390.pdf en dit forum

Kun je meteen je BBOX buiten zwieren

- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Ik ben begonnen met de Siemens gigaset S685IP (zie te koop forum), nu fritzbox + fon.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Moderator
- Berichten: 18447
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Nee hoor, we doen hier niet aan vriendjespolitiekNielsH schreef:Die wedstrijd... ja, ik zou dat dus eigenlijk moeten doen (en als ik win een etentje erbovenop), maar zo goed bekend ben ik niet in de community en ik vrees dat men je toch wat kennen moet...

Iedereen die een originele inzending bedenkt heeft kans op één van de prijzen. De ontvangen voicemails zullen op het Forum gepost worden, en iedereen maakt evenveel kans !
Zolas velen hier weten ben ik zelf en FritzBox fan (niet omdat ik die beter vind dan iets anders, maar omdat ik met andere toestellen geen ervaring heb). Toch zou ik je op dit ogenblik geen FritzBox aanbevelen i.s.m. OVH.NielsH schreef:Fritzbox. Kan dus niet anders dan Duits zijn (sorry, flauw grapje). Maar, hoe link ik dat aan m'n bbox? Ik lees daar veel over (wordt zeker ook nogal enthousiast gestuurd door de mensen van FON). Heb je daar evenveel vrijheid mee als bij zo'n siemens (bv specifieke regels aanmaken voor bepaalde sip-provider te gebruiken bij bepaalde nummers) en -ook belangrijk- is het gebruiksvriendelijk? Als beide dingen kloppen: I'm your man...
Er lopen hier (en ook op het Franstalig ADSL Forum) verschillende treads over het uitvallen van de verbinding tijdens het telefoneren met OVH (error code 303). Een goede fix is nog niet gevonden (hoewel sommigen ook geen problemen hebben).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Op basis van de informatie op dit fantastische forum heb ik de stap naar VOIP gemaakt, en in deze mail was sprake van de Gigaset C610 IP bij Vandenborre aan 87€, maar enkel online te bestellen (niet voorradig in de winkels). Ik bestelde hem dinsdagmorgen en kreeg vandaag, donderdag een sms-je dat ik hem mocht afhalen.
Nu heb ik de handleiding volledig gevolgd, maar ik krijg enkel een verlicht lichtgrijs scherm (na 3 uur opladen) . Ik hoor piepjes als ik op de toetsen druk en ook het envelopje op het klavier dat oplichtte ... hij vindt dus de base, maar op het scherm van de handset komt niets buiten de verlichte achtergrond. De telefoon af en aan zetten helpt niet, stroom uittrekken ook niet, batterijen een paar maal uit en in gestoken, maar het blijft grijs. Ben ik te ongeduldig, zie ik iets over het hoofd of moet ik terug naar de winkel om hem om te ruilen?
Nu heb ik de handleiding volledig gevolgd, maar ik krijg enkel een verlicht lichtgrijs scherm (na 3 uur opladen) . Ik hoor piepjes als ik op de toetsen druk en ook het envelopje op het klavier dat oplichtte ... hij vindt dus de base, maar op het scherm van de handset komt niets buiten de verlichte achtergrond. De telefoon af en aan zetten helpt niet, stroom uittrekken ook niet, batterijen een paar maal uit en in gestoken, maar het blijft grijs. Ben ik te ongeduldig, zie ik iets over het hoofd of moet ik terug naar de winkel om hem om te ruilen?
-
- Premium Member
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb de blauwe toets nu een tijdje ingehouden en dit verandert niets.
Ook de tutorial heb ik bekeken, daar staat inderdaad dat na een half uur een envelopje op het klavier komt, dat had ik ook (staat ook in de manual van de C610 IP), maar het probleem is dus dat het scherm van de handset grijs verlicht blijft en er niet op het scherm komt. Maar dit bevestigt dus dat hij niet werkt en 't zal dus inderdaad vervangen worden
.
Toch dank voor jullie snelle reacties.
Ook de tutorial heb ik bekeken, daar staat inderdaad dat na een half uur een envelopje op het klavier komt, dat had ik ook (staat ook in de manual van de C610 IP), maar het probleem is dus dat het scherm van de handset grijs verlicht blijft en er niet op het scherm komt. Maar dit bevestigt dus dat hij niet werkt en 't zal dus inderdaad vervangen worden

Toch dank voor jullie snelle reacties.
-
- Premium Member
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ter informatie het vervolg:
Deze morgen even getelefoneerd naar de webservice van Vandenborre. De persoon zei dat ik naar de winkel kon gaan om het toestel te checken en eventueel om te wisselen. Dat klonk als muziek in de oren. Deze middag dus naar de winkel, geheckt werd er niet, maar daar werd me verzekerd dat enkel terug sturen naar Siemens onder garantie mogelijk was. Gelukkig kon ik hen na een tijdje overtuigen (mits een paar keer de naam van de persoon van de webservice die ik contacteerde te vermelden) om een omruiling te bekomen. Het toestel is enkel via Web te bestellen en dus niet in voorraad in de winkel -> zal dinsdag toekomen. Momenteel ben ik nog een tevreden klant. Ow dinsdag is het sinterklaas, wie had die nu nog verwacht
.
Deze morgen even getelefoneerd naar de webservice van Vandenborre. De persoon zei dat ik naar de winkel kon gaan om het toestel te checken en eventueel om te wisselen. Dat klonk als muziek in de oren. Deze middag dus naar de winkel, geheckt werd er niet, maar daar werd me verzekerd dat enkel terug sturen naar Siemens onder garantie mogelijk was. Gelukkig kon ik hen na een tijdje overtuigen (mits een paar keer de naam van de persoon van de webservice die ik contacteerde te vermelden) om een omruiling te bekomen. Het toestel is enkel via Web te bestellen en dus niet in voorraad in de winkel -> zal dinsdag toekomen. Momenteel ben ik nog een tevreden klant. Ow dinsdag is het sinterklaas, wie had die nu nog verwacht
