Telenet problemen (modem-only)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Momenteel problemen met telefoon, internet... en blijkbaar zelfs TV.

Volgens de "help"desk was ik de enige in de straat (hij zou hun modems controleren), terwijl ik ondertussen van drie buren weet dat ze eveneens problemen hebben. Ondertussen heb ik wel een afspraak met een technieker welke ik dus tracht af te zeggen (lijkt me weinig zinvol als gans de straat problemen heeft).

Aangezien de telefoon ondertussen nog ergers is probeerde ik dan maar met men GSM... gans het menu door, nummer vast lijn ingeven, uw lijn wordt getest.... tuut, tuut, tuut ? En dit tot driemaal na elkaar... er scheelt dus duidelijk meer bij TN als een lijntest je GSM verbinding verbreekt.

Dan maar voor internet bellen... zelfde blablah, modemtest... en jawel... m'n modem werkt perfect :bang:

Ondertussen tracht ik me op een andere manier binnen te worstelen maar wacht ik al 17 minuten !
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 12 aug 2011, 12:28, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Pfff... blijkbaar zijn er problemen met ongeveer 20% van de modems in de straat, maar men bleef volhouden van een technieker te sturen (en dus een dag verlof van me op te eisen). Pas na enige aandrang heeft men uiteindelijk m'n afspraak gecancelled, en zou men zo een technieker ter plaatse sturen (of was het de eenvoudigste manier van een vervelende klant af te geraken).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Waar ik dacht dat het probleem opgelost was (geen idee of men toen ook effectief iets gedaan heeft) merk ik de laatste weken dat het probleem zich nog steeds en blijkbaar terug frequenter voordoet. Na een kijkje in m'n logging zie ik ook dat ik tussen de 5 a 10 maal per dag m'n connectie verlies.

Aangezien het probleem zich gisterenavond weer voordeed heb ik wederom contact genomen met de Helpdesk (internet) waar ik na een korte test te horen kreeg dat alles in orde was (ja, op dat moment wel natuurlijk) en ik maar contact moest opnemen met de betalende software helpdesk. Enige mogelijkheid om met een persoon in levende lijven te praten krijg je dus niet... men scheept je gewoon af !

Nieuwe poging, de telefonie helpdesk... wederom een korte test waarbij ik toch iemand aan de lijn kreeg. Hij kon mij tevens bevestigen dat m'n telefonie modem zich enkele keren opniew had geregistreerd tijdens de dag (later sprak hij dit trouwens tegen - en gaf toe het zelf niet te begrijpen - want volgens het systeem had de modem een uptime van meer dan 4 dagen ?). Toen hij de tijdstippen gaf, kwam dit overeen met m'n eigen internet logging... echter ik kon hem nog enkele extra tijdstippen geven.

Hierover was hij verbaasd en vertelde me dat internet absoluut niets met telefonie te zien had. Plots focuste hij zich dan ook op m'n internet en vroeg of ik een router in gebruik had (wat effectief zo is, ik heb dan ook een nieuwe modem-only), en vertelde me dat ik vermoedelijk niets begreep van DHCP, maar dat mijn router niet antwoorde op de TN modem, en deze zich daarom herstarte (blijkbaar was z'n kennis over het DHCP protocol ook niet echt zo goed, een DHCP server contacteert nooit de client !).

Ik moest m'n router dus maar verwijderen (nogal moeilijk als je een thuisnetwerk hebt), anders kon hij mij niet helpen (m'n router is trouwens een device met een TCP/IP stack en OS... net zoals m'n PC dat is, gaat m'n modem zich dan ook herstarten als ik m'n PC uitzet ?). Aangezien ik dergelijke incompetentie beu ben, is er dus nogmaals een mailtje vertrokken naar Duco... afwachten dus welk antwoord uit die hoek zal komen.

Ondertussen wou ik wel eens weten of er nog mensen met een nieuwe modem-only van TN zijn die merken dat ze hun connectie verliezen ?
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ik had meerdere keren per uur dat de modem de verbinding verloor. Maar gisteren telefoon gekregen van telenet dat, ondanks het feit dat ze eerst beweerden dat enkel aan mijn modem lag en geen algemeen probleem, het probleem "in de straat" opgelost is
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Mmm... volgende week komt er dan toch een specifieke technieker die het probleem ernstig gaat nemen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zaterdagnacht... en dan nog dergelijke speeds (ipv. 50 Mbits) :-(

Afbeelding

Al geeft m'n router momenteel wel geen enkel probleem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Technieker is ondertussen vertrokken... blijken al weken ernstige problemen te zijn met heel de node (alsof ik dat nog niet wist). Hij toonde mij deregs van modems in de ganse straat... netjes allemaal op dezelfde tijdstippen.

En het ergste is dat de mensen van de helpdesk over identiek dezelfde data beschikken maar dus duidelijk de moeite niet doen om verder te kijken dan hun neus lang is en je dan trachten af te schepen met een smoesje (dat alleen maar aangeeft hoe incompetent men is - en nee, men hoeft niet alles te weten, maar daarvoor is er second line).

To be continued...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6193
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 3 keer

Met EuroDOCSIS 2.0 geen problemen. Rarara, waar situeert zich het probleem?
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb een dikke maand geleden ook veel problemen met connectie verlies gehad, na 5 techniekers dacht ik dat het opgelost was, maar dit weekend is het weer rampzalig... elk uur connectie verlies :( (Fibernet)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sinds woensdag geen klagen meer... hout vasthouden dus.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”