voetbal zal geen invloed hebben op Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Eindelijk staan er cijfers in een kwartaal verslag van Belgacom
Van het totale Belgacom TV-klantenbestand eind mei 2011
hadden ongeveer 70.000 abonnees een voetbalabonnement („All Foot‟ of „My Club‟). In zes weken tijd, sinds de aankondiging van de uitzendrechten voor het voetbal zijn ca. 2500 van onze voetbalklanten opgestapt voor tv. Met het nieuwe voetbalseizoen voor de deur moeten de churncijfers van de komende maanden een beter beeld geven van de werkelijke impact.
In het tweede kwartaal van 2011 haalde CBU dankzij het aanhoudende succes van de gebundelde
aanbiedingen, en vooral het pack 'tv met vaste lijn', 59.000 nieuwe tv-klanten binnen
Maximum 70.000 klanten zouden eventueel zich verplaatsen omwille van het voetbal maar in Q2 heeft belgacom dus 59.000 klanten gewonnen. In een goede 3 maanden zal een eventueel verlies al volledig goed gemaakt zijn. Daar tegenover staat dan en minder uitgave van 50.000 mio Euro oftewel bijna 700 Euro per jaar per voetbalklant.
Tijd om de resterende niet-voetbal klanten te verwennen !
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Hier kom je dan weer het verhaal van TN tegen:
http://www.hln.be/hln/nl/926/Kanaal-Gel ... kken.dhtml
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tommos
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

komaan Belgacom, nog een frans zenderke bij ter compensatie.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Mja je moet er altijd van uitgaan dat belgacom wist wat ze maximaal konden bieden omdat zij al over zeer bruikbare gegevens (70000 voetbal abo's) beschikte om een accurate kosten baten analyse te kunnen maken. Ik heb geen idee hoe TN zijn analyse gemaakt heeft maar ik heb een sterk vermoeden dat daar redelijk wat 'als, mocht en zou' aan te pas gekomen zal zijn. Men zal er vast en zeker op gerekend hebben om de voetbal abo's van belgacom integraal over te nemen + dat een zekere % (mogelijks evenwaardig aan het % van de belgacom abo's dat voetbal heeft) van de tn abo's hier ook op zou intekenen, dat ie een dubbele gok.. echte die hards zullen het voetbal volgen. Dat betekend wel dat die echte die hards niet bij tn zaten (die zouden immers naar belgacom gegaan zijn) mijn prognose is dan ook dat dat aantal voetbal abo's van 70000 niet zoveel zal veranderen, het leeuwendeel zal inderdaad de overstap maken van belgacom naar telenet, er zal een aantal zijn dat zal besluiten dat het 'goed geweest is' dat kan gecompenseerd worden met telenet klanten die er nu wel eens van willen proeven. Dus : geen jackpot voor tn.

Ook voor belgacom denk ik dat ze hun voetbal kunnen begraven, voorbeeld : kijk maar eens naar het 'zend' programma van vanavond, hier blijf ik niet voor thuis hoor. Laat staan dat het mij zelfs 5€/maand waard zou zijn. Ook het buitenlands voetbal spreekt (op de toppers na) spreekt niet echt aan, je moet al een echte voetbalfreak zijn om naar rayo-santander te kijken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb nooit begrepen hoe het voetbal voor Belgacom winstgevend zou kunnen geweest zijn. Maar voor hen was het wel een goeie manier om een odelgroep aan te trekken die tenminste kon doorvertellen aan hun familie dat BelgacomTV ook correct werkt (als dat zo was tenminste :P) en zo dus een zekere geloofwaardigheid op te bouwen als TV-aanbieder.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”