smtp skynet probleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Beste,
Ik zit al een week mijn hoofd te breken over een probleem met mijn skynet e-mail.
Door één of ander mysterie kan ik sinds kort geen e-mails meer versturen via outlook 2007. Alles heeft jaren lang perfect gewerkt (ook op vorige pc's).
Mails versturen via de webmail lukt wel, maar via outlook niet. Heb daarom live mail geïnstalleerd, om daar mee te proberen... maar tevergeefs. Heb eveneens geprobeerd op een andere pc het account in te stellen (outlook 2010), maar weer tevergeefs (mails ontvangen lukt, versturen niet). Bbox instellingen zouden ook in orde moeten zijn (firewall staat op laag, dus zou zowiso voor geen problemen mogen zorgen want gmail smtp werkt wel!) + reset gedaan.
Belgacom 3 uur aan de lijn gehad, inclusief het hoofd van de informatica afdeling. Er zou geen probleem zijn met de smtp, ook verschillende maal de settings doorlopen met de informaticus... (om te kijken op fouten, maar als staat juist). Ik begrijp er niets van...

Iemand een idee, alvast bedankt.

Seba
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

relay.skynet.be is mss je probleem ?
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Aangezien het wel lukt via webmail en je mailsettings correct zijn de volgende vraag:
Ben je 100% zeker dat je verbonden bent via een belgacom/skynet verbinding?
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Ja ben 100% zeker van de verbinding (via kabel) en het klopt, relay.skynet.be is het probleem...

Seba
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

(router) VPN staat uit ?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1056
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

hetinternetduopolie schreef:Ja ben 100% zeker van de verbinding (via kabel)...

Seba
Wat bedoel je hiermee ? Kabelabonnement ??
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

didi79 schreef:
hetinternetduopolie schreef:Ja ben 100% zeker van de verbinding (via kabel)...

Seba
Wat bedoel je hiermee ? Kabelabonnement ??
Ik bedoel dat de computer is aangesloten via een cat5 ethernet kabel (heb trouwens ook over wifi geprobeerd), no results (aangesloten op bbox 2).
VPN en alle andere settings staan ook uitgeschakeld.
Laatst gewijzigd door hetinternetduopolie 05 jun 2011, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Probeer eens zonder de VPN actief...
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

VPN is niet actief, bestaat trouwens niet op die bbox...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Wat bedoel je dan met:
VPN en alle andere settings staan ook allemaal juist.
Gaat het om een PURE BGC internetverbinding, rechtstreeks met ethernetkabel op de BBOX?
geen andere verbindingen actief (VPN!)?

Mijn vermoeden blijft nog steeds dat je niet via een BGC account werkt en probeert de relay.skynet.be te bereiken, wat uiteraard niet lukt...
Welke foutcode krijg je trouwens terug in outlook?
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

axs schreef:Wat bedoel je dan met:
VPN en alle andere settings staan ook allemaal juist.
Gaat het om een PURE BGC internetverbinding, rechtstreeks met ethernetkabel op de BBOX?
geen andere verbindingen actief (VPN!)?

Mijn vermoeden blijft nog steeds dat je niet via een BGC account werkt en probeert de relay.skynet.be te bereiken, wat uiteraard niet lukt...
Welke foutcode krijg je trouwens terug in outlook?
Ja ik bedoel dat alles is uitgeschakeld. Nope, zit wel op de juiste verbinding.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Foutcode?
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer

Welke van die foutboodschappen krijg je precies? Over welke server wordt gesproken in de foutboodschap....?

Je zal toch wat meer to the point info moeten geven als je hulp wil.

Greetz,

P.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zie trouwens in een ander topic dat je Telenet klant bent met Fibernet 100. Zeker dat je niet één en ander door elkaar aan het halen bent?


Greetz,

P.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Ik zie trouwens in een ander topic dat je Telenet klant bent met Fibernet 100. Zeker dat je niet één en ander door elkaar aan het halen bent?
Dit was exact de reden van mijn reply. Volgens mij probeert TS vanop een niet BGC account een verbinding met de BGC mailserver te maken.
Lijkt me dat de TS zelfs geen details wil delen... waarom? Geen idee... maar het helpt ons (en hem) niet vooruit. Tot zover dan maar mijn bijdrage tot dit topic!
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 44 keer

WireShark anders eens een mislukte SMTP sessie en plaats de trace.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

TS, heb je de topic gestart vanop de PC waarmee het niet werkt?

Indien ja, dan zit je inderdaad op Belgacom en moet het gezocht worden in je uitgaande settings van je mail client of eventueel een antivirus die om de een of andere reden het verneukt. Wat ook nog kan is dat je DNS de host relay.skynet.be niet kan resolven en dan helpt een flush dns wel eens. Indien met flush dns nog altijd geen oplossing, zet eens als primaire DNS van je PC 8.8.8.8 (google DNS).

Indien neen, kan je dan eens met die PC eens naar www.watismijnip.be surfen en kijken welk IP je krijgt en dat eens opzoeken via een whois van welke ISP het is.

Zowieso, voor support moet je toch altijd minimale informatie bezorgen TS, zoals een foutmelding, anders zoeken we ons hier allemaal blauw terwijl het heel makkelijk te begrijpen is met zulk een foutmelding.
Afbeelding
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Bedankt allen voor uw hulp. Heb het aan de praat gekregen. Wat ik gedaan heb, is mozilla thunderbird geïnstalleerd, die heeft automatisch een scan gedaan naar alle poorten en heeft mij een andere poort gegeven om te connecten met de smtp server van skynet (dus niet poort 25 die ik al jaar en dag gebruik). Dan nog wat "prutsen" met de authenticatie settings, en zo is het eindelijk in orde gekomen. Het is echt een heel vreemd probleem, skynet en ikzelf hebben er niet direct een verklaring voor... Moest iemand hetzelfde voor probleem hebben, kan ik altijd hulp aanbieden.
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Het probleem is nog niet opgelost: ik monitor drie skynet aansluitingen en op twee van de drie kan er geen mail uitgestuurd worden.
Als ik het ip adres van deze connecties opzoek, vind ik dat de twee "slechte" op spam-blacklists staan. Degene die wel werkt, staat nergens geblacklist.
Ik neem aan dat iemand binnen een range van skynet spam heeft uitgestuurd en dat daardoor een hele rits (dynamische) ip adressen op de black gekomen is.

Even naar skynet gebeld. Ze erkennen het probleem ("er is iets mis met de smtp server relay.skynet.be")en zijn eraan bezig.

Wel raar: het bestaat al sinds maandag - dus nu al zeker twee dagen en half - en er is nog geen officieel bericht. Misschien is het enigszins een 'genante' boodschap om één of andere reden, maar geen communicatie is toch geen goede methode...

De twee 'slechte aansluitingen in kwestie zitten op dezelfde aansluiting in Brussel centrum (marais) en beginnen met 81.240.. of daaromtrent.

(kan natuurlijk zijn dat de spammer - zou een virus kunnen zijn - nog niet precies is gelocaliseerd en dat die nog voortdurend bezig is spam uit te sturen. Ik merk immers dat de ip adressen veel vaker dan om de 36 uur veranderen op de betreffende aansluitingen)

ondertussen - woensdag 17.30 u - blijkbaar opgelost.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

hier hadden we hetzelfde probleem.
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Evergreen schreef:Het probleem is nog niet opgelost: ik monitor drie skynet aansluitingen en op twee van de drie kan er geen mail uitgestuurd worden.
Als ik het ip adres van deze connecties opzoek, vind ik dat de twee "slechte" op spam-blacklists staan. Degene die wel werkt, staat nergens geblacklist.
Ik neem aan dat iemand binnen een range van skynet spam heeft uitgestuurd en dat daardoor een hele rits (dynamische) ip adressen op de black gekomen is.

Even naar skynet gebeld. Ze erkennen het probleem ("er is iets mis met de smtp server relay.skynet.be")en zijn eraan bezig.

Wel raar: het bestaat al sinds maandag - dus nu al zeker twee dagen en half - en er is nog geen officieel bericht. Misschien is het enigszins een 'genante' boodschap om één of andere reden, maar geen communicatie is toch geen goede methode...

De twee 'slechte aansluitingen in kwestie zitten op dezelfde aansluiting in Brussel centrum (marais) en beginnen met 81.240.. of daaromtrent.

(kan natuurlijk zijn dat de spammer - zou een virus kunnen zijn - nog niet precies is gelocaliseerd en dat die nog voortdurend bezig is spam uit te sturen. Ik merk immers dat de ip adressen veel vaker dan om de 36 uur veranderen op de betreffende aansluitingen)

ondertussen - woensdag 17.30 u - blijkbaar opgelost.
Ik heb Belgacom 2u aan de lijn gehad waaronder de hoofdinformaticus, hij weigerde echter toe te geven dat er een probleem was met de smtp server. Nu kom ik te weten dat het probleem toch bij hun lag? Ok, genoeg geweest, ik stap over naar Telenet denk ik.
iamborg schreef:Ik zie trouwens in een ander topic dat je Telenet klant bent met Fibernet 100. Zeker dat je niet één en ander door elkaar aan het halen bent?


Greetz,

P.
Zeker weten, ik war verwar mijn 2 verbindingen zeker niet! Mijn fibernet is op kot en bgc lijn is thuis. Dus daar had ik zowizo niet mis gedaan!

Mod edit: dubbelep ost samengevoegd
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Als je dat merkt moet je gewoon uw modem eens afzetten en je krijgt onmiddellijk een ander ip en het probleem is verholpen. Allei, iemand anders zit dan wellicht met dit probleem.

Ik ken iemand die bij scarlet is aangesloten en dat komt daar wel vaker voor ...
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

conehead schreef:Als je dat merkt moet je gewoon uw modem eens afzetten en je krijgt onmiddellijk een ander ip en het probleem is verholpen. Allei, iemand anders zit dan wellicht met dit probleem.

Ik ken iemand die bij scarlet is aangesloten en dat komt daar wel vaker voor ...
Beste, zo ver was ik ook wel :-) Heb alles natuurlijk verschillende keren gereset, geen resultaat!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”