Ik overweeg om Telenet te verlaten voor internet, en terug te keren naar edpnet of scarlet.
Van wat ik hier zowat lees zijn er vaak problemen met de planningsdienst(en ook vrij lange wachttijden).
Nu, Scarlet heeft nu de promo met gratis installatie en wifi modem gratis.
Ik vraag me echter af of ik die installatie achterwege kan laten en gewoon zelf de modem aansluiten? Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn..
Stuurt men dan de modem op, of hoe gaat het in z'n werk?
Bij EPDnetis de modem ook gratis, maar geen gratis installatie.
Beiden hebben (voor mij) ongeveer een gelijkaardig aanbod aangezien ik maar een 20/2 profiel kan halen.
Bij EDPnet heb ik al een goede en vlotte ervaring, bij Scarlet nog niet.
Thanks
Telenet naar Scarlet/EDPnet
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
met EDPNet kan je niet misdoen wat klantvriendelijkheid betreft, natuurlijk weet ik niet wat je voor de rest zoekt.
Ik zou ze eens contacteren of een doe-het-zelf installatie niet mogelijk is (je moet wel op het korte paar zitten dan)
Ik zou ze eens contacteren of een doe-het-zelf installatie niet mogelijk is (je moet wel op het korte paar zitten dan)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het is best om een technieker te laten komen! Deze zal het "stopcontact" vervangen. VDSL2 is veel gevoeliger voor storingen, dus is het belangrijk om bijvoorbeeld geen roest aan de contacten te hebben.
Wat zou elektriciteit er mee te maken hebben o.O . De telefoonlijn zelf ligt bij ons op zolder in die Alcatal splitter. Veel kan die technieker daar niet doen buiten ook gewoon de splitter te vervangen? En als ik zo hoor hoe de planningsdienst bij Scarlet werkt, doe ik het liever zelf.
- Goztow
- Administrator
Mja, ik kwam niet op het woord. Ik bedoel het bakje waar de telefoonlijn toekomt. Ik had het eerst ook zelf gedaan, eigenlijk door een fout van de helpdesk, en uiteindelijk is toch een technieker moeten komen omdat ik problemen had. Ik spreek enkel over mijn eigen ervaring.
Ahzo:). Maar de splitter die er nu ligt heeft dezlefde lay out als die vdsl2 spliter. Ik kan dus gewoon dezelfde layout overpakken, dus de draden zouden sowieso goed moeten zitten. Bij EDPNet spreekt men niet echt van installaties? Sturen ze het ding dan op ofzo?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ik heb ook wat miserie gehad met de installatie van scarlet, maar dat lag aan een breuk in de buitenbekabeling en dan een heleboel miscommunicatie tussen scarlet & belgacom. Ma bon, alles is opgelost en werkt perfect.
Bij telenet heb je een opzegtermijn van een maand. Dus vanals wij installatiedatum hadden, hebben wij telenest telefonisch opgezegd. En dan ging dat ongeveer 6 dagen overlappen. Ons telenet bleef maar werken na die 6 dagen, voor ons heel handig aangezien ik ongeveer 3 weken later dan geplanned actief was (kabelbreuk remember). Telenest had zijn administratie niet goed gedaan en mij niet tijdig afgesloten, dus de dag dat scarlet actief was naar telenet gebeld en gevraagd wat ze ermee schikten te doen. En dan was'k direct afgesloten.
Bij telenet heb je een opzegtermijn van een maand. Dus vanals wij installatiedatum hadden, hebben wij telenest telefonisch opgezegd. En dan ging dat ongeveer 6 dagen overlappen. Ons telenet bleef maar werken na die 6 dagen, voor ons heel handig aangezien ik ongeveer 3 weken later dan geplanned actief was (kabelbreuk remember). Telenest had zijn administratie niet goed gedaan en mij niet tijdig afgesloten, dus de dag dat scarlet actief was naar telenet gebeld en gevraagd wat ze ermee schikten te doen. En dan was'k direct afgesloten.
Ik veronderstel dat mijn bekabeling nog in orde is aangezien we jarnelang ADSL gehad hebben ( en nu nog steeds telefonie via BGC).
De vraag is nu om voor EDPnet of Scarlet te kiezen. Beiden hebben dezelfde prijzen..
Ik wil wel het 'risico' nemen om Scarlet te kiezen én met een gratis installatie(er is steeds wel iemand thuis), waar er normaalgezien toch niet veel werk aan is. Maar in dat geval moet ik blijbkaar wel vrij veel geduld uitoefenen als ik hier zo de berichten lees..
EDPNet zelf stuurt de Sagem modem gewoon op bij een zelfinstallatie, wat mij normaal vlot zou moeten lukken aangezien het niet anders dan anders is.
De vraag is nu om voor EDPnet of Scarlet te kiezen. Beiden hebben dezelfde prijzen..
Ik wil wel het 'risico' nemen om Scarlet te kiezen én met een gratis installatie(er is steeds wel iemand thuis), waar er normaalgezien toch niet veel werk aan is. Maar in dat geval moet ik blijbkaar wel vrij veel geduld uitoefenen als ik hier zo de berichten lees..
EDPNet zelf stuurt de Sagem modem gewoon op bij een zelfinstallatie, wat mij normaal vlot zou moeten lukken aangezien het niet anders dan anders is.
-
- Pro Member
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Hallo
Kwestie dat ik van telenet naar scarlet (one) ga zet ik het hier maar op. Ik heb een klein vraagje i.v.m. mijn installatie en misschien weet een van jullie hoe het zit. Ik heb in mijn huis voor zover ik meteen kan zien alleen op het eerste verdiep een telefoonaansluiting. Nu stel ik mij de vraag is het mogelijk van de decoder draadloos aan te sluiten en zo ja wat ga ik nodig hebben? En is dat een duur grapje bij scarlet? Nu was er beneden vroeger een gat in de muur dat ik dicht heb gemaakt waar nu kabels die ik niet kon identificeren (omdat ik er ook niks van ken) achter zitten. Nu merk ik dat het "gat" in de muur recht onder die aansluiting boven ligt alleen een verdiep lager. Is het de moeite van dat gat terug open te doen en te kijken of er een aansluiting is? Het zullen waarschijnlijk domme vragen zijn waarvoor dan ook mijn excuses!
groet!
Kwestie dat ik van telenet naar scarlet (one) ga zet ik het hier maar op. Ik heb een klein vraagje i.v.m. mijn installatie en misschien weet een van jullie hoe het zit. Ik heb in mijn huis voor zover ik meteen kan zien alleen op het eerste verdiep een telefoonaansluiting. Nu stel ik mij de vraag is het mogelijk van de decoder draadloos aan te sluiten en zo ja wat ga ik nodig hebben? En is dat een duur grapje bij scarlet? Nu was er beneden vroeger een gat in de muur dat ik dicht heb gemaakt waar nu kabels die ik niet kon identificeren (omdat ik er ook niks van ken) achter zitten. Nu merk ik dat het "gat" in de muur recht onder die aansluiting boven ligt alleen een verdiep lager. Is het de moeite van dat gat terug open te doen en te kijken of er een aansluiting is? Het zullen waarschijnlijk domme vragen zijn waarvoor dan ook mijn excuses!
groet!
- Goztow
- Administrator
Ik denk niet dat een telefoonlijn normaal gezien op het eerste verdiep gaat toekomen. Gewoonlijk is dat in de inkomshal, ofwel zelfs in de kelder / garage! De binnenbekabeling tussen het originele punt waar de telefoonlijn binnenkomt en je punt op de 1e verdieping zou ook van slechte kwaliteit kunnen zijn en bijgevolg storing opleveren.
Zou het kunnen dat de telenet technieker bij installatie jullie telefoonlijn heeft doorgeknipt? Dat is een tijd "hangbare" praktijk geweest...
Een BGC technieker zal je wsl een nog vollediger antwoord komen geven. Dus even geduld
.
Zou het kunnen dat de telenet technieker bij installatie jullie telefoonlijn heeft doorgeknipt? Dat is een tijd "hangbare" praktijk geweest...
Een BGC technieker zal je wsl een nog vollediger antwoord komen geven. Dus even geduld

-
- Pro Member
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik heb er niet mee kunnen wachten. Het gat op een halve meter van de voordeur heb ik nu terug opengemaakt en zoals ik dacht steekt daar een telefoonlijn! Nu nog maar hopen dat deze in orde is (ligt een beetje achter gyproc). Ik veronderstel dat het verschil in snelheid enorm zou zijn tussen deze aansluiting en die boven.