Telefonie telenet opzeggen, over naar Belgacom

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

k, omdat ik nog geen datum had gekregen voor mijn installatie van mijn BC pack (telefoon-intenet-DTV) heb ik net eens gebeld naar BC om te horen hoe dt zit ...
Ik vertel hen dat ik mijn telefoon heb laten opzeggen m.i.v. 15/11 en dat ik mijn nummer wil behouden. Zeggen zij mij dat dit niet kan omdat ik mijn telenet heb opgezegd .... ik mocht dit blijkbaar niet, kan dit nog ongedaan worden gemaakt en hoe???? Want wil natuurlijk binnenkort niet zonder telefoon zitten :-(
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

fiestaboyke schreef:k, omdat ik nog geen datum had gekregen voor mijn installatie van mijn BC pack (telefoon-intenet-DTV) heb ik net eens gebeld naar BC om te horen hoe dt zit ...
Ik vertel hen dat ik mijn telefoon heb laten opzeggen m.i.v. 15/11 en dat ik mijn nummer wil behouden. Zeggen zij mij dat dit niet kan omdat ik mijn telenet heb opgezegd .... ik mocht dit blijkbaar niet, kan dit nog ongedaan worden gemaakt en hoe???? Want wil natuurlijk binnenkort niet zonder telefoon zitten :-(
nen keer goe van je tak maken bij Telenet en Belgacom. En zeggen dat je als consument onvoldoende op de hoogte waard van hoe het moet.

Heb je in je opzeg aan Telenet heel duidelijk omschreven dat je je telefoonnummer wil behouden? Altijd doen, je hebt hiermee nog een extra poot op papier en aangetekend dat je het niet kwijt wilt. Dit zowel tegenover Belgacom als Telenet.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Nee dat heb ik niet gedaan .... Kan ik gewoon naar telenet bellen om hier nog te vragen om mijn telefoonnummer te laten overgaan? Ik neem aan van niet, telenet gaat het volgens mij, mij niet gemakkelijk maken ....
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Sorry, maar honderden keren werd hier al in dit Forum uitgelegd dat je géén telefoooncontracten mag opzeggen als je een nummer wil porteren, maar dat dit via de nieuwe provider verloopt (net zoals bij GSM).
De procedure van nummer porteren staat ook in de algemene voorwaarden.

De enige die een antwoord kan geven is Telenet. Bel hen op en vraag om de opzeg te annuleren.
Hopelijk betekent dit niet dat ze je een nieuwe periode van 12 maand aansmeren.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Hmm nee, dat ga ik niet riskeren. Ik zakl wel gewoon BC contacteren en een nieuw nummer aanvragen ... :(
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

We hebben dringend een wiki-achtig gedoe nodig voor zo'n dingen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

Absoluut. Er zijn meerdere topics die steeds zich herhalen. Ik denk hierbij aan overstappen van internet provider, porteren van telefoonnummers naar voip providers, fritzboxen, etc.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”