mijn pc start niemeer op (nu ff online via netbook).
het is een pc met een een Q9450 cpu, 4gb DDR3, 2 hd's in RAID1, 2 ati radeon kaarten en verlichte ventilatoren en lampen in de kast.
enkele dagen geleden begon de miserie. pc viel ineens uit. als ik 'm dan terug starte ging alles weer meteen maar gaf 1 HD een smart event aan in windows en moesten ze dus hersteld worden. dit heb ik altijd laten lopen. maar m'n pc begon meer en meer uit te vallen.
als ik dan probeerde te starten hoor ik een beetje een gekraak maar geen beeld en ook gn opstart of bieps. . als ik dan de voedingskabel lostrok, m'n hd's loskoppelde (zowel sata2 kabel als voeding) en de voeding vh moderbord. even wachte en dan starte hij weer. ook viel hij dan weer uit na een tijdje of als ik wilde herstarten na een software update sloot hij wel af maar bij opstart dezelfde problemen. als ik nu m'n hd's volledig afkoppel hoor ik soms nog dat stil geratel terwijl ik dacht dat het van m'n hd's kwam. m'n ventilatoren voor en achter in de kast draaien ook heel onregelmatig, de verlichting in de kast knippert en de ventilatoren op de videokaarten draaien ook heel onregelmatig. nu start hij dus totaal niet meer op, welke kabels ik ook uittrek en hoe lang ik ook wacht om te starten. soms lijkt hij te starten maar na een seconde op 2-3 valt alles weer uit. de enige ventilator die eigenlijk regelmatig draait is die van de cpu.
iemand enig idee wat er kapot zou kunnen zijn want ik ben ten einde raad

bedankt voor alle hulp en reacties!!!!