iceke schreef:En als we nu met z'n allen ipv boze mails, brieven en telefoontjes eens iets zelf gaan voorstellen als we een smallband mail krijgen van Telenet ?
Ten eerste eisen dat smallband ten allen tijde opgetrokken word tot minimaal 3mbps voor turbonet, 5mbps voor fibernet50 en 10mbps voor fibernet100
Ten tweede een faire FUP voor zowel telenet als zijn klanten, bv.10gig download per 24h waarbij 's nachts maar voor de helft telt. indien je erovergaat -> 24u smallband.
.....
Sorry slecht idee. Ik wil een volle nacht kunnen downloaden, en met 10Gb per dag is dat onmogelijk. Dat betekent dat ik elke nacht mijn computer zou moeten aanzetten om een klein uurtje te downloaden. Dit elke nacht geeft een 300Gb per maand, verre van FUP/Vrij Download.
Ik ben juist overgestapt omdat ik die computer minder in de nachtelijke uren wil laten draaien, hij draaide al 6 nachten per week bij mijn vorige provider, ik wil dit reduceren tot maximaal 2 nachten per week....
....deze eerste maand even buiten beschouwing gelaten, het is vakantie, even wennen aan mijn lekker snelheid, even verloren materiaal van de afgelopen maand inhalen, waaronder 2 gecrashte hdd's (toch die smart-waardes meer geloven), enzo....
Dit geeft meteen het probleem aan waar Telenet tegen aan loopt. 
Elke vorm heeft voor- en nadelen. Je meedenken vind ik prima, ik kraak dus niet je idee af, ik geef alleen meteen nadelen aan. Limieten per dag of week zouden veel grotere problemen opleveren imho.
Elk systeem zal zijn nadelen hebben, taak aan Telenet om het systeem zo te "bouwen" dat er zo min mogelijk mensen last van hebben/ergernis aan hebben.... EN dat ze hun beloftes waarmaken.
Wat ik wel met je eens bent is de smallband op adsl1 zetten, die 512kb/sec is een lachertje en totaal onnodig, dit weten zij ook wel, maar doordat nu iedereen volle bak alles wilt uitproberen en zoveel mogelijk wil binnen halen is dit vermoedelijk een tijdelijke noodoplossing van hen, en gaat dit de komende maanden (zoals Charlotte aangeeft) onder de loep gelegd worden.
Inmiddels zelf in nachturen 800 Gb binnen met TurbonetXL, vanochtend 2de mailtje met de "10Gb" waarschuwing gekregen. Nogmaals, dit is het dubbele dan wat ik normaal gebruik, maar betekent wel dat ik in het huidige systeem makkelijk aan al mijn maandelijkse wensen kan voldoen. 
Heerlijk die nieuwe hdd's