Probleem teller

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb besloten om een nieuwe topic te starten om te zien of dat ik de enige "gelukkige" ben

Heb internet generation en deze maand begon tller raar te doen. Er wordt bijna maar toch niet exact het dubbele gerekend.

Als ik gewoon "maandvolume" raadpleeg zie ik het foutieve 2n getal, maar als ik naar verbindingstijden ga, zie ik correcte meting.

Heb helpdesk eindelijk bereikt (2 keer hebben ze mij op wacht gezet en was verbinding verbroken :/)

3de poging: ze zien zelfde als ik
-hebben geen idee wat het is
-uur later terug gebeld om te zeggen dat ze het gaan oplossen "tegen maandag zeker"

zit nu aan 142/200
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

He dat herken ik (ook generation):
Afbeelding
(dat screenshot was 2 juni, fysiek onmogelijk dus om met 16,5 mbps zoveel te downloaden)
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Zelfde probleem hier.
Na opzegging vaste lijn (en dus overschakeling naar Generation zonder vaste lijn) ging ik van de ene dag op de andere van 25 GB naar exact 100GB.
De operator had er ook geen verklaring voor .. hm
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

liger schreef:Heb internet generation en deze maand begon tller raar te doen. Er wordt bijna maar toch niet exact het dubbele gerekend.Als ik gewoon "maandvolume" raadpleeg zie ik het foutieve 2n getal, maar als ik naar verbindingstijden ga, zie ik correcte meting.
Ik heb de indruk dat dit probleem zich voordoet, telkens de limieten wijzigen. De volgende maand komt alles dan weer in orde.
Als de oude limiet bijvb 100 Gb is, en je teller staat op 25 Gb, dan gaat de teller naar 125Gb, als ze de limiet verhogen naar 200Gb. Blijkbaar wordt dus - bij de overgang - het extra volume zowel bij de limiet als bij de teller opgeteld ....
Zou dit de verklaring kunnen zijn van wat je ziet ??
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

hier geen probleem met de teller, zone 09
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

philippe.deleye schreef:
liger schreef:Heb internet generation en deze maand begon tller raar te doen. Er wordt bijna maar toch niet exact het dubbele gerekend.Als ik gewoon "maandvolume" raadpleeg zie ik het foutieve 2n getal, maar als ik naar verbindingstijden ga, zie ik correcte meting.
Ik heb de indruk dat dit probleem zich voordoet, telkens de limieten wijzigen. De volgende maand komt alles dan weer in orde.
Als de oude limiet bijvb 100 Gb is, en je teller staat op 25 Gb, dan gaat de teller naar 125Gb, als ze de limiet verhogen naar 200Gb. Blijkbaar wordt dus - bij de overgang - het extra volume zowel bij de limiet als bij de teller opgeteld ....
Zou dit de verklaring kunnen zijn van wat je ziet ??
Philippe.
neen
ik weet wat je bedoelt maar dat gebeurd 1-2 dagen voor de invoering van nieuwe limiet. Maar bij mij begon het ergens 3-6 juni toen ik normaal +-30GB moest gebruikt hebben, zat ik op 6-70 (exact weet ik niet meer)

maar zelfs moest het zijn wat je beschrijft verklaart het niet waarom gewoon die verschil van 30-40GB is gegroied tot nu 70GB.
Op 4GB na telt mijn teller dubbel.

Afbeelding
er blijft 75GB over van mijn packs? HUH?
200-100(favourite)-47(100gb generation)=53
Afbeelding
200-78=122 (dus 100GB pack zelfs nog niet gebruikt)

PS: nu begrijp ik van waar die 75 volume pack komt. Helpdesk had belooft dat als ze het niet kunnen oplossen ik gewoon extra volume zal krijgen en dat is wrs wat er gebeurd is (dus ipv 200 heb ik nu 275GB)
:beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”