[POLITIEK] verkiezingen 13 juni

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!

Voor wie zou je stemmen?

CD&V
1
1%
Groen! + LSP
10
9%
LDD
1
1%
N-VA
64
56%
Open VLD + Vivant
7
6%
Piraten Partij (enkel Kamer in BHV)
2
2%
PVDA+
7
6%
sp.a
8
7%
Vlaams Belang
10
9%
Andere : BUB, CAP, Vital, ...
0
Geen stemmen
Andere : Franstalige partijen
0
Geen stemmen
Varia : Blanco, Niet, Ongeldig
5
4%
 
Totaal aantal stemmen: 115
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

In aanloop naar de verkiezingen van 13 juni alvast een kleine peiling.
Je stem kan je later nog steeds herzien.

In vergelijking met de vorige keer, kan je nu ook op de Belgische Piraten Partij stemmen.
Al is het deze keer wel nog slechts mogelijk voor de kamer verkiezingen in de BHV regio.

Een overzicht van alle lijsten vind je hier en de sites van de deelnemende partijen : BUB , CAP , CD&V , Groen! , LDD , LSP , N-VA , open VLD , Pirate Party , PVDA , SPa , Union des Francophones , Vivant , Vlaams Belang

Net zoals de vorige versie zal er streng gemodereerd worden als het uit de hand loopt.

edit : Als uw stem er van voor gisteren niet meer inzit komt dat door mij en mijn misconceptie van wat er gebeurd als ge een extra optie toevoegt aan een phpBB3 peiling. Mea culpa :oops: :-(

editer : Er duiken ook weer wat verkiezings verwante websites op :
  • De stemtest van het Nieuwsblad en VTM tonen u bij welke opgenomen kandidaat uw antwoorden het nauwst aansluiten.
  • De stemtest van de Standaard toont welke partij het dichts bij uw antwoorden aansluit.
  • De Morgen lanceert de Tweetstraat 16 ter vervanging van de Obarometer.
  • Vandaag.be laat je je eigen inspiratie op verkiezingsaffiches zetten.
  • Ik stem niet.
  • Simulatie elektronisch stemmen per kieskring.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

N-VA, zoals vorige verkiezingen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Groen, net zoals de vorige keer, wegens: werken aan het betere en grotere goed & belangen en niet aan "banaliteiten" of ander gekibbel (zie hieronder). --> geen "narrow-minded view" ook beter bekend als het afnemen van de oogkleppen.

één van de weinige partijen die niet constant roert in communautaire kwesties (+ problemen creëren die er niet zijn) of splitsingen wil doorvoeren (die in geen enkel opzicht realistisch zijn aangezien B maar een vliegenscheet groot is), ook geen partijen die verantwoordelijk zijn voor de mogelijkheid tot het uithollen van het sociale stelsel (asielzoeker zonder dak: €500/dag toestanden) en die bij gevolg de werkende klasse straffen (en degenen die wel kunnen werken maar dat niet willen doen, belonen). En dat sluit dan wel heeel nauw samen met het pensioen debacle (te weinig werkende inwoners, oplossing van "domme politiekers" --> iedereen langer laten werken i.p.v. het probleem bij de bron aan te pakken...).

En tenslotte ook geen partij die al jaaaaren faalt en alleen uit is op het creëren van nieuwe minister postjes (+ ook hier problemen creëren die er niet zijn, maar de de èchte problemen dan weer nièt oplossen of ze nog verergeren (bvb jusitie)).


Voila...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

TomG, als je niks doet kan je ook niks mis doen. Daar komt je analyse volgens mij op neer. Maar goed. Ieder zijn opinie ;).

Ik heb voor het ogenblik alleen maar partijen geschrapt waarop ik niet wens te stemmen. En om eerlijk te zijn er bleven er nauwelijks over =/.

Zou de poll niet meerdere keuzes moeten toelaten, voor het geval je nog niet helemaal uitgemaakt hebt op wie van twee of drie keuzes je zal stemmen? :$
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Goztow schreef:TomG, als je niks doet kan je ook niks mis doen. Daar komt je analyse volgens mij op neer. Maar goed. Ieder zijn opinie ;).
...
Hmmm niks doen, dat doet mij denken aan de huidige regering ("ze stonden erbij en keken ernaar") onder het motto stilstaan is achteruitgaan. Kijk maar eens hoever België achterzit als het op hernieuwbare energie aankomt. Wat telecom betreft moet ik er wellicht geen tekeningske bij maken (al moet ik toegeven dat het recentelijk toch weer ietwat de goeie kant opgaat).
Overheidsgebouwen die in slechte staat zijn (middelbare scholen met enkel glas toestanden,...). Sommige wegen die in slechtere staat zijn dan in Polen. Enzovoort.

Het is trouwens onlangs in de media gekomen dat een Vlaming (per hoofd) bijna 2x zoveel energie nodig heeft als een Frans of Duitsman (uitgedrukt in olie hoeveelheden, dus heel ruim bekeken).
Hoe slaagt een Duits of Frans erin om z'n economie in 20 jaar te laten stijgen zonder een significante toename in energiebehoefte (met uitzonderingen van bepaalde erg geïndustrialiseerde gebieden zoals Noordrijn-Westfalen) terwijl dat in B wel het geval is? Het antwoord is rendement en optimalisatie. Zelfs de marketing jongens & meisjes weten dat een oude koelkast/diepvriezer pakken meer verbruikt dan een nieuwe (om maar één simpel voorbeeld te geven).
Als ik dan lees dat bij justitie een oude mailserver voor 1 week plat ligt, dan vraag mij echt af welke procedures er daar gehanteerd worden en waar dat IT management zat (wellicht op een eiland ver weg?). Aan de IT'ers op de werkvloer zal het wellicht minder gelegen hebben ("roeien met de riemen die je krijgt" en gedemotiveerd geraken door de situatie).
En dan nog te weten dat vele overheidsinstellingen verhoudingsgewijs er financieel warmer bijzitten dan menig privé bedrijf. Spreek trouwens uit ervaring (vroeger bij overheid, nu in private sector).
Is dat ook de schuld van de Walen of de Moslims?

Wat is er het belangrijkste? Dat de Walen Brussel en stukken van Vlaanderen inpalmen of dat we over 40 jaar met de vélo mogen rijden als vele oliebronnen uitgeput zijn (dan nog los van de grote risico's die het met zich meebrengt zoals nu weer meer dan actueel is...).

Nee, Vlamingen zijn een volk die al sinds hun bestaan ervoor gemaakt zijn om onder de voeten gelopen te zijn/geregeerd te worden. Is het niet door de Walen, dan wel door de Moslims (eerder kleinere groeperingen met extremistisch gedachtegoed, gelukkig niet te veralgemenen).

Voorbeelden (op economisch vlak)? Franse & Duitse auto's en winkelketens, Nederlandse winkelketens, Franse energiereuzen (met bijhorende woekerwinsten). Waar is ons eigen automerk? Onze eigen onafhankelijke stroomvoorziening? Lang geleden dat dit nog bestond. Zelfs de toetsenborden waar menig Belg zit op te tokkelen zijn Frans! En laten we niet vergeten dat FR nog altijd een vrij populaire vakantiebestemming is voor de Belg.
Allemaal niks mis mee, het illustreert mooi de aard van het Vlaamse volk. En iets wat al 180 jaar zo is, zal nu plots op een aantal jaar gaan veranderen? Vlaanderen onafhankelijk met Antwerpen als hoofdstad? :D
Voor één iets ben ik blij dat we (op basis van huidige regeringen, niet op individueel niveau) conservatief en zogezegd christelijk zijn en vaak zelfs bekrompen: de feestdagen (zoals deze van vandaag). ;)

Als we trouwens er toch zo op staan om niet onder de voeten gelopen te worden dan kunnen we overwegen om naar het noorden te verhuizen. Progressief, assertief en ondernemend. Zo kan je een gemiddelde Nederlander naar mijn gevoel het best omschrijven. Als je ziet hoeveel moeite het al gekost heeft om land van het water te winnen.... Het is niks voor niks dat een Nederlander op vlak van technologie/evolutie/trends vaakt tot 10 jaar voorloopt en dat ze zich overal gaan vestigen als het hun economisch goed uitkomt (denk maar aan de wijk Harlem in NYC).
Laatst gewijzigd door TomG 24 mei 2010, 10:39, in totaal 6 gewijzigd.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

TomG schreef: ...
Overheidsgebouwen die in slechte staat zijn (middelbare scholen met enkel glas toestanden,...). Sommige wegen die in slechtere staat zijn dan in Polen. Enzovoort.
Het zou me dan toch verbazen moesten die scholen van het gemeenschapsonderwijs zijn. Je kan gerust stellen dat die geld genoeg hebben. Het schooltje waar mijn kinderen gaan (Katholiek onderwijs) heeft pas sinds oktober vorig jaar ramen met dubbel glas.
Wat is er het belangrijkste? Dat de Walen Brussel en stukken van Vlaanderen inpalmen of dat we over 40 jaar met de vélo mogen rijden als vele oliebronnen uitgeput zijn (dan nog los van de grote risico's die het met zich meebrengt zoals nu weer meer dan actueel is...).
In mijn ogen is dit een non-argument. Je kan evengoed zeggen: "Wat is het belangrijkste? Een Europeaan redden die een hartaanval krijgt door zijn ongezonde levensstijl of 10 Afrikaantjes van de hongerdood?"

Het zijn allebei problemen waar heel wat mensen zich mee bezig houden. JIJ kan een bepaald probleem onbelangrijk of triviaal vinden. Dat wil dan niet zeggen dat iedereen daar zo over denkt. Ik krijg de kriebels telkens ik het argument (met bijhorend schudden van het hoofd) hoor van: "waar jullie toch een probleem van maken. Er zijn toch belangrijkere problemen dan dat?"

En ja, ik vind dat eerste probleem belangrijker.
TomG schreef:
Nee, Vlamingen zijn een volk die al sinds hun bestaan ervoor gemaakt zijn om onder de voeten gelopen te zijn/geregeerd te worden. Is het niet door de Walen, dan wel door de Moslims (eerder kleinere groeperingen met extremistisch gedachtegoed, gelukkig niet te veralgemenen).

Voorbeelden (op economisch vlak)? Franse & Duitse auto's en winkelketens, Nederlandse winkelketens, Franse energiereuzen (met bijhorende woekerwinsten). Waar is ons eigen automerk? Onze eigen onafhankelijke stroomvoorziening? Lang geleden dat dit nog bestond.

Als we trouwens er toch zo op staan om niet onder de voeten gelopen te worden dan kunnen we overwegen om naar het noorden te verhuizen. Progressief, assertief en ondernemend. Zo kan je een gemiddelde Nederlander naar mijn gevoel het best omschrijven. Als je ziet hoeveel moeite het al gekost heeft om land van het water te winnen.... Het is niks voor niks dat een Nederlander op vlak van technologie/evolutie/trends vaakt tot 10 jaar voorloopt en dat ze zicht overal gaan vestigen als het hun economisch goed uitkomt (denk maar aan de wijk Harlem in NYC).
Ik ga zelfs de moeite niet doen om op dergelijke nonsens een repliek te geven.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Maglor schreef:
TomG schreef: ...
Overheidsgebouwen die in slechte staat zijn (middelbare scholen met enkel glas toestanden,...). Sommige wegen die in slechtere staat zijn dan in Polen. Enzovoort.
Het zou me dan toch verbazen moesten die scholen van het gemeenschapsonderwijs zijn. Je kan gerust stellen dat die geld genoeg hebben. Het schooltje waar mijn kinderen gaan (Katholiek onderwijs) heeft pas sinds oktober vorig jaar ramen met dubbel glas.
Gaat inderdaad vaak over katholieke scholen die wenig middelen krijgen. Maar een school is maar één voorbeeld hoor.
Wat is er het belangrijkste? Dat de Walen Brussel en stukken van Vlaanderen inpalmen of dat we over 40 jaar met de vélo mogen rijden als vele oliebronnen uitgeput zijn (dan nog los van de grote risico's die het met zich meebrengt zoals nu weer meer dan actueel is...).
In mijn ogen is dit een non-argument. Je kan evengoed zeggen: "Wat is het belangrijkste? Een Europeaan redden die een hartaanval krijgt door zijn ongezonde levensstijl of 10 Afrikaantjes van de hongerdood?"

Het zijn allebei problemen waar heel wat mensen zich mee bezig houden. JIJ kan een bepaald probleem onbelangrijk of triviaal vinden. Dat wil dan niet zeggen dat iedereen daar zo over denkt. Ik krijg de kriebels telkens ik het argument (met bijhorend schudden van het hoofd) hoor van: "waar jullie toch een probleem van maken. Er zijn toch belangrijkere problemen dan dat?"

En ja, ik vind dat eerste probleem belangrijker.
Niet helemaal correct: het zijn 2 punten die ons allebei aanbelangen, wij Vlamingen of Belgen (schrappen wat niet past). Het aangehaalde probleem ligt meer bij de kloof tussen arm en rijk. En het zal wellicht een publiek geheim zijn dat dit nèt is waar we terug naartoe gaan: uitdunnende middenklasse, alsmaar meer mensen die hun energierekeningen niet meer kunnen betalen (ook weer maar één vb). En langs de andere kant zitten installateurs van inbouw zwembaden alsmaar met meer werk en heeft crisis voor hun schijnbaar een omgekeerd effect...
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

ha leuk, de meeste gaan op nva stemmen,
dat zal het land opnieuw in een crisis van zoveel jaren vallen.
Met de nva aan de macht (net zoals bij de cv&v) zal er weer totaal niets gerealiseerd worden voor de komende jaren.
Uiteindelijk zullen ze kunnen afdruipen ,net zoals yves leterme : tis ons niet gelukt.

Het ergste aan de nva is niet dat ze belgië kapot maken maar dat ze vlaanderen kapot maken.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

TomG schreef:één van de weinige partijen die niet constant roert in communautaire kwesties (+ problemen creëren die er niet zijn) of splitsingen wil doorvoeren (die in geen enkel opzicht realistisch zijn aangezien B maar een vliegenscheet groot is), ook geen partijen die verantwoordelijk zijn voor de mogelijkheid tot het uithollen van het sociale stelsel (asielzoeker zonder dak: €500/dag toestanden) en die bij gevolg de werkende klasse straffen (en degenen die wel kunnen werken maar dat niet willen doen, belonen). En dat sluit dan wel heeel nauw samen met het pensioen debacle (te weinig werkende inwoners, oplossing van "domme politiekers" --> iedereen langer laten werken i.p.v. het probleem bij de bron aan te pakken...).
Ze roeren zich niet door in sommige gevallen onvoldoende dossierkennis te hebben. Iets dat Freya Piryns onlangs wist te demonstreren op een kanaal Z debat. Jammer, want een groene economie zou een mooi relance plan kunnen vormen. Al is dat natuurlijk geen exclusieve optie voor Groen!.
Goztow schreef:TomG, als je niks doet kan je ook niks mis doen. Daar komt je analyse volgens mij op neer. Maar goed. Ieder zijn opinie ;).

Ik heb voor het ogenblik alleen maar partijen geschrapt waarop ik niet wens te stemmen. En om eerlijk te zijn er bleven er nauwelijks over =/.

Zou de poll niet meerdere keuzes moeten toelaten, voor het geval je nog niet helemaal uitgemaakt hebt op wie van twee of drie keuzes je zal stemmen? :$
Ze kunnen zichzelf altijd wel bewijzen door een draagvlak te maken voor uitgewerkte voorstellen. Maar misschien kunnen ze best wel eerst is bij hun Franstalige buren langs gaan om te zien hoe zij zich hebben weten op te werken.

Meerdere stemkeuzes zouden nogal verwarrend werken.
Al kan je natuurlijk wel op meerdere partijen stemmen.

Je kan je uitgebrachte stem in de poll achteraf nog wijzigen.
Als er al iemand ietwat bovenuit steekt kan je die voorlopige keuze al maken.
TomG schreef:Hmmm niks doen, dat doet mij denken aan de huidige regering ("ze stonden erbij en keken ernaar") onder het motto stilstaan is achteruitgaan. Kijk maar eens hoever België achterzit als het op hernieuwbare energie aankomt. Wat telecom betreft moet ik er wellicht geen tekeningske bij maken (al moet ik toegeven dat het recentelijk toch weer ietwat de goeie kant opgaat).
Overheidsgebouwen die in slechte staat zijn (middelbare scholen met enkel glas toestanden,...). Sommige wegen die in slechtere staat zijn dan in Polen. Enzovoort.

Als we trouwens er toch zo op staan om niet onder de voeten gelopen te worden dan kunnen we overwegen om naar het noorden te verhuizen. Progressief, assertief en ondernemend. Zo kan je een gemiddelde Nederlander naar mijn gevoel het best omschrijven. Als je ziet hoeveel moeite het al gekost heeft om land van het water te winnen.... Het is niks voor niks dat een Nederlander op vlak van technologie/evolutie/trends vaakt tot 10 jaar voorloopt en dat ze zich overal gaan vestigen als het hun economisch goed uitkomt (denk maar aan de wijk Harlem in NYC).
De Nederlanders hebben dan wel het voordeel van niet in een gelijkaardig federaal systeem te zitten. Waardoor ze hun potentieel beter kunnen gaan ontwikkelen. Waardoor het systeem zelf een eeuwig agenda blijft. Dat de vorige regering dan ook amper kon regeren is daar het trieste gevolg van.
Maglor schreef:Het zijn allebei problemen waar heel wat mensen zich mee bezig houden. JIJ kan een bepaald probleem onbelangrijk of triviaal vinden. Dat wil dan niet zeggen dat iedereen daar zo over denkt. Ik krijg de kriebels telkens ik het argument (met bijhorend schudden van het hoofd) hoor van: "waar jullie toch een probleem van maken. Er zijn toch belangrijkere problemen dan dat?"
Er zullen inderdaad wel eeuwig redenen zijn om iets niet te willen doen, wat niet wegneemt dat het ooit opgelost moet worden.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Maak u geen illusies. Het gemeenschapsonderwijs is niet veel beter. Ik ga naar zo'n school, en verspillen dat ze daar doen, amai. De computerklas bijvoorbeeld, da's een grote sauna, van september tot juni. Daar de temperatuur gewoon een drietal graden lager zetten en ze zouden veel, heel veel besparen. Dus als het te warm wordt, zetten we de deuren open.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

TomG, ik deel je analyse grotendeels (wel oppassen want je mengt federale en gemeenschapsmaterie dooreen), alleen beweer ik dat Groen! geen oplossingen zal bieden en dat ze het heel eenvoudig hebben om steeds met het vingertje te wijzen terwijl ze zelf eigenlijk nog nooit niks hebben gerealiseerd hoewel ze toch al deel uitgemaakt hebben van de federale regering.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

N-VA natuurlijk, waarom nog op de traditionele partijen stemmen? die bakken er al jaren niks van.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

brooklyn schreef:N-VA natuurlijk, waarom nog op de traditionele partijen stemmen? die bakken er al jaren niks van.
Ja inderdaad, dan kunnen we zien hoe die partij er helemaal niets van gaat bakken.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

redman schreef:
brooklyn schreef:N-VA natuurlijk, waarom nog op de traditionele partijen stemmen? die bakken er al jaren niks van.
Ja inderdaad, dan kunnen we zien hoe die partij er helemaal niets van gaat bakken.
De vlaming is te dom om te gaan stemmen...weten we ook al jaren.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

redman schreef:
brooklyn schreef:N-VA natuurlijk, waarom nog op de traditionele partijen stemmen? die bakken er al jaren niks van.
Ja inderdaad, dan kunnen we zien hoe die partij er helemaal niets van gaat bakken.
Als deze peiling overeenkomt met de werkelijkheid zullen we daar binnenkort allemaal zelf over kunnen oordelen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

N-VA krijgt alleszins mijn stem niet. Ook zij hebben deze legislatuur zware fouten gemaakt waar we nu van genieten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Lord Utopia schreef:Maak u geen illusies. Het gemeenschapsonderwijs is niet veel beter. Ik ga naar zo'n school, en verspillen dat ze daar doen, amai. De computerklas bijvoorbeeld, da's een grote sauna, van september tot juni. Daar de temperatuur gewoon een drietal graden lager zetten en ze zouden veel, heel veel besparen. Dus als het te warm wordt, zetten we de deuren open.
In "mijnen tijd" was dat ook zo: in de winter te koud, in de zomer te warm. Isoleren is niks voor niks nuttig: in de winter om de stookkosten onder controlle te houden, in de zomer tegen de hitte.

Wat hitte betreft (nu wel toepasselijk) volg je best volgende volgorde: eerst zonnewering langs buiten (immers, wat het glas niet bereikt is minder "serre effect", dan zonnewering langs de binnenkant en TEN SLOTTE als het niet anders kan: energieverslindende airco's.
(ik heb trouwens ook een hekel aan zij die zonnepanelen leggen met de perceptie om dan nòg meer te kunnen verbruiken...).
Goztow schreef:TomG, ik deel je analyse grotendeels (wel oppassen want je mengt federale en gemeenschapsmaterie dooreen), alleen beweer ik dat Groen! geen oplossingen zal bieden en dat ze het heel eenvoudig hebben om steeds met het vingertje te wijzen terwijl ze zelf eigenlijk nog nooit niks hebben gerealiseerd hoewel ze toch al deel uitgemaakt hebben van de federale regering.
Juist ja, beetje teveel gemixt (men make het ook zo complex in dit land, probeer dat maar eens aan een buitenlander uit te leggen ;)).

De opmerking die je geeft is dat niet grotendeels de definitie van politiek? Veel blaffen en weinig bijten? ;)

Langs de andere kant moeten we ook niet naïef zijn: bepaalde punten van Groen! - zeker als het op hernieuwbare energie aankomt - zijn dat gewoon (vanuit technisch perspectief).

We mogen ook niet vergeten dat de energie net duurder wordt omwille van R&D en er nog geen echte massa productie van hernieuwbare energie is + gebrek aan betrouwbaarheid (het kan wel eens niet waaien of bewolkt zijn).
Een elektrische wagen zal beduidend meer kosten dan een gelijkaardige auto van vandaag met verbrandingsmotor (met beperkte actie radius). En zonnepanelen zou je na +- 30 jaar terug verdienen (terwijl er men maar voor ongeveer 20 jaar zeker is van een behoorlijk rendement) zonder fiscale voordelen, gemeente premie en groenestroom certificaten...

Respect trouwens voor de Vlaams Belang stemmers (zelfs al nemen er nog weinig die partij serieus), maar ik zou nooit kunnen stemmen voor een onverdraagzame partij met Nazistische roots (nee, het gaat niet alleen over die vreemdeling, maar dat vermelden ze niet zo expliciet).

Nuja, we mogen blij zijn dat we mogen gaan stemmen. Hier is dat een plicht, in veel landen is dat nog niet eens een recht. Mondiaal gezien weinig reden tot klagen (in tegendeel...).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Even verduidelijken dat er enkel een opkomstplicht is, en geen stemplicht!
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Je mag inderdaad een tekening maken op uw stembrief, maar ach. Het is zonde van de tijd die je eraan verspilt. Gaat uw ongeldige stem dan ook niet naar de meerderheidspartij of hoe gaat dat precies?

Nu weet je, mocht men stemplicht afschaffen, dan is het resultaat helemaal anders (ik voorspel dat het Vlaams Belang nog amper zou bestaan trouwens en de liberalen zouden meer dan ooit floreren: principe van vrije economie zoals in de VS).
De lage sociale klasse ("OCMW gevallen" om ze iets minder respectvol te benoemen) zou simpelweg niet meer komen opdagen.
Enkel zij die bewust stemmen gaan dan nog naar het stemhokje. En gezien er een behoorlijk stevig sociaal stelsel bestaat om iedereen (meestal zwakken) te beschermen, zou dat afschaffen dus geen goed idee zijn.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ben serieus aan het overwegen om voor de piratenpartij te stemmen.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Goztow schreef:Ik ben serieus aan het overwegen om voor de piratenpartij te stemmen.
Als ze niet enkel in BHV zouden opkomen zou het mij ook al meer motiveren.
Want dan maken ze tenminste een kans om over die 5% drempel te geraken.
Al kunnen ze zich natuurlijk altijd aansluiten bij een andere fractie om te kunnen zetelen.
Lord Utopia schreef:Even verduidelijken dat er enkel een opkomstplicht is, en geen stemplicht!
Blijkbaar wel, maar ge krijgt toch enkel die stempel op uw oproepingsbrief nadat ge gestemd hebt.
Zelfs blanco stemmen is stemmen, dus tenzij ge moeilijk wilt gaan doen in het stemhokje zit er dat wellicht niet in.


edit : OK .... iets bijgeleerd over phpBB3, als ge "Varia : Blanco, Niet, Ongeldig" toevoegt als de poll al loopt reset hij zijn resultaten :P mea culpa aan de 48 die al gestemd hadden :oops: :-(

Dit was de tussenstand voor ik het lijntje toevoegde :
00 CD&V
03 Groen! + LSP
01 LDD
27 N-VA
03 Open VLD + Vivant
03 Piraten Partij (enkel Kamer in BHV)
00 PVDA+
02 sp.a
09 Vlaams Belang
00 Andere : BUB, CAP, Vital, ...
00 Andere : Franstalige partijen
00 Varia : Blanco, Niet, Ongeldig

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

gr4vity schreef:N-VA krijgt alleszins mijn stem niet. Ook zij hebben deze legislatuur zware fouten gemaakt waar we nu van genieten.
Zonder een pro of contra NVA standpunt in te willen nemen: hoe kunnen ze deze legislatuur zware fouten gemaakt hebben als ze geen lid waren van de legislatuur ?
Robbe schreef:
Goztow schreef:Ik ben serieus aan het overwegen om voor de piratenpartij te stemmen.
Als ze niet enkel in BHV zouden opkomen zou het mij ook al meer motiveren.
Want dan maken ze tenminste een kans om over die 5% drempel te geraken.
De drempel geldt toch niet nationaal maar per kiesomschrijving (in dit geval enkel in BHV) ? Dus misschien niet eens zo'n slechte strategie?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Jan_B schreef:Zonder een pro of contra NVA standpunt in te willen nemen: hoe kunnen ze deze legislatuur zware fouten gemaakt hebben als ze geen lid waren van de legislatuur ?
Hoe kom je erbij dat men geen deel uitmaakte van de legislatuur? In 2007 was N-VA de kartel partner van CD&V en maakte dus deel uit van de legislatuur.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

gr4vity schreef:
Jan_B schreef:Zonder een pro of contra NVA standpunt in te willen nemen: hoe kunnen ze deze legislatuur zware fouten gemaakt hebben als ze geen lid waren van de legislatuur ?
Hoe kom je erbij dat men geen deel uitmaakte van de legislatuur? In 2007 was N-VA de kartel partner van CD&V en maakte dus deel uit van de legislatuur.
Voor legislatuur vind ik: synoniem voor zittingsperiode of regeerperiode, In het eerste geval heb jij geljik (want het parlement is niet ontbonden na de val van Leterme I), in het tweede geval heb ik gelijk (want NVA was geen deel van Leterme-II). Maar ik wil wel toegeven dat de eerste uitleg misschien de meest gebruikte is.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Hoe je het ook keert of draait, NVA is mede met de traditionele partijen de schuld dat wij op 13 juni weer naar de stemhokjes mogen. En ik hoop dat voldoende mensen dat beseffen voor ze gaan kiezen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jan_B schreef:
Robbe schreef:
Goztow schreef:Ik ben serieus aan het overwegen om voor de piratenpartij te stemmen.
Als ze niet enkel in BHV zouden opkomen zou het mij ook al meer motiveren.
Want dan maken ze tenminste een kans om over die 5% drempel te geraken.
De drempel geldt toch niet nationaal maar per kiesomschrijving (in dit geval enkel in BHV) ? Dus misschien niet eens zo'n slechte strategie?
Het is de eerste keer dat ik dat hoor.
Maar het maakt allemaal wel wat zinniger en eerlijker.
Bedankt voor de info :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gr4vity schreef:Hoe kom je erbij dat men geen deel uitmaakte van de legislatuur? In 2007 was N-VA de kartel partner van CD&V en maakte dus deel uit van de legislatuur.
Toen ze van hun belofte moesten afzien zijn ze dan ook uit het kartel gestapt... ze houden dus ten minste hun woord (iets meer dan de anderen alvast - ze zijn ook niet vrij van alle schuld).
gr4vity schreef:Hoe je het ook keert of draait, NVA is mede met de traditionele partijen de schuld dat wij op 13 juni weer naar de stemhokjes mogen. En ik hoop dat voldoende mensen dat beseffen voor ze gaan kiezen.
En is dat fout, de oorzaak zijn (direct of indirect) van verkiezingen ? Dit had al jaren geleden moeten gebeuren... en hoe banaal sommigen BHV ook willen noemen, het is de kern van alle problemen in Belgie. Hoog tijd dat iemand dit dus oplost (zelfs al moest die partij verder geen enkele betekenis hebben zoals sommigen wel eens vertellen).

Het juiste gereedschap, voor het juiste probleem... en daarna zien we wel verder. Of gaan we een partij die al drie jaar de kans heeft gehad, of een andere die nog veel meer jaren de kans heeft gehad nu plots geloven als men ons nogmaals belooft dat het "nu" zal gebeuren (dan moet je wel echt naief zijn) ?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

r2504 schreef: En is dat fout, de oorzaak zijn (direct of indirect) van verkiezingen ? Dit had al jaren geleden moeten gebeuren... en hoe banaal sommigen BHV ook willen noemen, het is de kern van alle problemen in Belgie. Hoog tijd dat iemand dit dus oplost (zelfs al moest die partij verder geen enkele betekenis hebben zoals sommigen wel eens vertellen).
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt. Uit peiligen blijkt nochtans voldoende dat de meeste mensen niet wakker liggen van BHV.
Er zijn maar een paar mensen die denken dat dit kern van het probleem is: de NVA en die moeten wel want daar danken ze hun bestaan aan.

Laten we vooral niet vergeten dat dit al lang opgelost was zonder extremistische partijen zoals nva en vooral spirit.
De regering verhofstad had een akkoord, tis spirit die het naar de knoppe heeft gebracht.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

N-VA is geen extremistische partij, hoe graag de mainstream partijen dat ook willen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

redman schreef:
r2504 schreef: En is dat fout, de oorzaak zijn (direct of indirect) van verkiezingen ? Dit had al jaren geleden moeten gebeuren... en hoe banaal sommigen BHV ook willen noemen, het is de kern van alle problemen in Belgie. Hoog tijd dat iemand dit dus oplost (zelfs al moest die partij verder geen enkele betekenis hebben zoals sommigen wel eens vertellen).
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt. Uit peiligen blijkt nochtans voldoende dat de meeste mensen niet wakker liggen van BHV.
Er zijn maar een paar mensen die denken dat dit kern van het probleem is: de NVA en die moeten wel want daar danken ze hun bestaan aan.
...
Die indruk heb ik ook: ken iemand die in Halle woont en het is blijkbaar het verste van hun zorgen. Ook van reacties die ik vroeger op de Standaard lees, lijk je te kunnen afleiden dat degenen die er het meeste problemen van maken, er ook meestal niet wonen.

Tja... Over "problemen maken die er niet" zijn gesproken.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Wel ik woon in Halle en het is vooral de verfransing dat een serieus probleem is.

BHV had JAREN geleden al moeten gesplitst zijn...

enja BHV is een symbooldossier en ook al is iedereen hier wel overtuigt dat BHV moet gesplitst worden het zal de verfransing niet direct stoppen.

BHV moet gesplitst worden zonder toegevingen (of waarom wel?)
Het is vooral een politiek probleem over de taalgrens want dat betekend ook minder stemmen voor de franstalige partijen!
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Lord Utopia schreef:Maak u geen illusies. Het gemeenschapsonderwijs is niet veel beter. Ik ga naar zo'n school, en verspillen dat ze daar doen, amai. De computerklas bijvoorbeeld, da's een grote sauna, van september tot juni. Daar de temperatuur gewoon een drietal graden lager zetten en ze zouden veel, heel veel besparen. Dus als het te warm wordt, zetten we de deuren open.
Ken mensen dat er werken, en neem van mij aan, de scholen hebben het vaak niet enorm breed op gebied van inkomsten. Het feit dat je het lokaal zo warm is, kan liggen aan meerder problemen.

* Centrale Verwarming, waarbij de hitte evenredig verdeelt word. Allemaal goed & wel, maar die vlieger gaat niet op in een IT lokaal, met een 20+ tal ( vaak nog oude, en energie vretende PC's ).
* Kapot temperatuur regelaar op de verwarming in het lokaal. Enz...

M.a.w, hier kunnen factoren aan zitten, die buiten de hand liggen van de school. Onderhoud gebouwen ( zoals verwarming ), is vaak een andere "tak".


Als je een echt voorbeeld wilt, laat ik je enkel geven:

* Betalen voor Inbel Accounts voor modems ( ja, modems, geen dsl, maar oude analoog inbel modem verbindingen ) tegen de originele prijs, met een capaciteit van hoeveel was het weeral? Paar honderden of duizend accounts? Ze betaalden daar jaarlijks massaal geld voor. Laat me stellen dat de ISP het GO graag zag. Zeker omdat er maar een 10 tal mensen die spullen gebruikten. *lol*. Voor datzelfde geld kon men een 1000 ADSL verbindingen betalen ( zoals ik zei, ze betaalde de originele prijs van 10 jaar geleden of zo ).

* De raad van bestuur ( GO ) gezellig laptops geven, die men nooit terug zag. Dat zou stopgezet zijn.

* Licence kosten betalen dat ze niet horen te betalen.

* Externe uitbesteding dat hun soms 10, en zelf 100* meer kost dan het intern te doen.

* De cultuur van mensen die "ziek" zijn, die de posten blokkeren van andere mensen die hogerop willen. Want die persoon krijgen / doen ze de moeite niet om buiten te smijten. Gevolg dat de mensen die wel werken, gedemotiveerd geraken.

* Mensen met -1000 uur. Normaal moet je xx uur werken / maand. Mensen dus die het tegenovergestelde doen van overwerken, namelijk onderwerken. Men krijgt ze buiten, en dan neemt men ze terug aan. *echt waar*. En je zou zeggen, -1000 uur, awel, van je loon af? Nee hoor. Ze verwijderen gewoon de "schuld", door vlug te doorstrepen.

* Mensen die echt ziek zijn ( kanker ), daar sturen ze doctors naartoe, maar de speciaal gevallen, dat iedere vrijdag of maandag ziek zijn. Tja, dat is men al gewoon, en doet men geen moeite meer voor ( zodus, de echte zieke mensen, zijn het slachtoffer, en moet hun verantwoorden ).

* Bepaalde diensten, de kosten / verspilling zucht van andere diensten laten dragen.

* Mensen die wel goed werken, goed op de hoogte zijn, en die in "lijn" zijn voor omhoog te gaan, die zetten ze opzij, om buitenstaanders "managers" binnen te halen, die effen de diensten omhoog smijten, want al de oude producten zijn niet meer goed. Om dat op te stappen, en te gaan werken voor die firma dat ze binnen halen ( ga geen namen noemen, maar zowat iedere persoon werkt ermee op zijn pc ;) Dit terwijl men goed draaiende systemen had ).

* Bureau/Informatica/enz materiaal, dat men voor betaald om te laten verwijderen / recycleren, terwijl de scholen staan te roepen voor materiaal.

* Bazen dat ge-depromoveerd worden, omdat ze slecht te werk gaan, naar gewoon "personeel lid", maar dat wel hun wedde behouden! En vaak is zoiets omdat men zijn mond zou houden, en niet lastig zou doen.

Men kan van geluk spreken dat ik nooit baas daar zou worden, ik zou snel buiten gesmeten worden ( voldoe niet aan de Staat mentaliteit / Cultuur ;) ). Over het algemeen, wisselen bazen er om de paar jaar, alle, tenminste die dat zich niet kunnen inwerken in de staats cultuur.

Ja, dat is het GO. Neem het van mij aan, er zitten goede mensen in, die de boel draaide houden. Maar zitten ook dikke profiteurs in, die zaken uithalen dat NOOIT in de privé geduld zouden worden. En dit is maar een topje van de ijsberg.

Ontopic:


Neem het bovenste voorbeeld, en vermenigvuldig dit nu met 6 Regeringen / Administraties ( met overlappende bevoegdheden ).

Ik zie ook over de jaren, hoe we, een gemiddeld Vlaams gezin, meer & meer een hekel kregen over de werking van België. En een afschuw van de verfransing hier in de buurt.

En ja, we liggen in de gekende BHV zone. En wie geen verfransing opmerkt, heeft oogkleppen op.

In het begin jaren geleden, zeiden we ook... Voor de grap nog. Awel, dat ze de boel splitsen, en dat het gedaan is met de miserie.
Vandaag zeggen we. Dat ze gewoon de boel splitsen, en dat het gedaan is ermee. We zullen zelf ons plan trekken.

Duidelijk verschil. Waar je jaren geleden nog mee kon lachen erom, is het nu een vraag geworden om het echt te doen. België laten bestaan. Geen probleem, in naam enkel. En dat we even de financiën splitsen zoals het hoort.

Vlaanderen zal 60% van de staatsschuld, en Wallonië 40% nemen? We nemen Brussel erbij. Zal snel gedaan zijn met de verfransing, en de eentalige ziekenhuizen enz.

Klink ik radicaal? Nee hoor. Dat is niet radicaal, maar realistische. Het land is rot van binnen uit. We proberen met opgesmukte cijfers ons voor te doen, als een één van de grote zoals Duitsland enz. Maar de realiteit is, onze politiek werk niet. Politieker's die meer met hun verkiezingen bezig zijn, dan wat ze moeten doen, namelijk WERKEN! Jaja, ze werken ... Met een half dozijn postjes, in bedrijven, gemeenten, enz.

Kan gij als gewone man, u 100% inzetten voor uw job, als ge 3 of 4 jobs tegelijk doet? Nee... Waarom wordt het wel geduld van politiekers? Waarom mag men zomaar postje maken, voor hun "vrienden" te plaatsen. Ik dacht dat in een democratie dat de verschillende vormen ( regering, Senaat enz ), elkaar moesten controleren. De praktijk is, dat er gewoon geen controle is. En als er een "commissie" opgezegd word is, dat het enkel maar dient voor geld, en beetje partij politiek afrekenen.

En dan spreken we niet over de financiën. Jaja, gebouwen verkopen, en alle bedrijven verkopen om de begroting te doen kloppen. Waar is de trots van België als je alles verkoopt aan het buitenland? Doet dat is met een gewoon bedrijf. Begin de inboedel te verkopen, en is zien hoeveel jaar later dat bedrijf onderuit gaat. Je kan maar zo lang je cijfers blijven opsmukken.


Wat met de vakbonden? Waarom zijn er maar 3 officiële vakbonden? De drogreden is geen wildgroei. De werkelijkheid is, dat deze vakbonden geld krijgen per werkloze dat ze "behandelen", en voor tal van andere dossiers / zaken. Dacht dat het lidgeld dat men betaald doorvoer diende he ;) Praktijk is, dat vakbonden even afhankelijk van de staat als visa versa. Wie heeft de opkomst van verschillende vakbondsmensen ( weeral ) in de politiek niet opgemerkt? We hadden het een paar weken geleden voorspelt, en het is uitgekomen.

Wat met de Sociale zekerheid... Behouden? Natuurlijk. Verbeteren: Ja! Ik heb nog niet veel politiekers bezig gehoord, dat ze de boel is gingen aanpakken. Waarom moet je als je bij de doctor geweest bent, een papier binnen doen bij de ziekenkas.

Kan toch allemaal veel simpeler, als de doctor het zelf binnen doet. Een zelfstandige moet ook ervoor zorgen dat de papieren binnen zijn, en alles betaald word enz. Waarom moet de patiënt dan zelf gans de rond slomp, en rondlopen enz ervoor doen. Hier kan je al veel geld besparen met het automatiseren ( centrale inlog + ingaven systeem ). Heb je geen patiënt meer nodig die zelf naar de ziekenkas moet, of moet gaan posten. Heb je geen personeel meer nodig, die ieder papier moet ingeven in de computer. Moet je doctor geen papier meer schrijven, maar het gewoon direct ingeven in het centraal systeem. Moeilijk he???

Zijn nog veel meer van die punten die men met gemak kan oplossen, en waar geld te besparen is. Maar ja. Dan komen we weer terug op de interne organisatie van de diensten, die tegenwerken/slecht werken/of hun macht niet willen afstaan.

En dat we ook eens beginnen met de geldstroom naar Wallonië? Een vreemd punt niet waar. Hoe men zo gepikeerd reageerde op mensen dat deze geldstroom in vraag stellen. Mensen die vragen durven stellen waarom ze volop moeten betalen om een deel van het land te ondersteunen, dat het hun bestaansreden gemaakt heeft om niet efficiënt te werken, worden "niet sociaal" genoemd.

Ik heb nog altijd een hekel aan dat flitspaal gedoe. 95% van het geld komt van Vlaanderen omdat ze bijna allemaal hier staan, maar word wel mooi verdeelt dat Wallonië hun "deel" krijgt volgens federaal model. En hoe zit het met de Sociale verdeling. Enz...

Ja, Brussel is ook zo een deel van het probleem.

Je vraagt je af, waar gaat al dat geld naartoe? Men kan pvd zelf de wegen niet deftig onderhouden, terwijl het budget massief is. Maar al dat geld dat binnenkomt van je auto belasting, word lekker gebruikt voor andere doeleinden. En nu is het paniek, en denkt men aan wegen belasting / km? *lol*. Ik noem dat fraude. Geld besteden waarvoor het niet bedoeld is... Moet gij of ik is proberen in een bedrijf. Zal niet lang duren eer we ontslagen zijn.

Het leukste wat ik hoor, is hoe vroeger de Vlamingen, de boeren, alles te danken hebben aan hun Franstalige bazen. Het feit dat ze de Vlamingen gebruiken hebben als bijna puur werkvolk, en dat die de zaken in Wallonië mochten gaan rechttrekken... En dan moeten we nog dankbaar zijn, voor de Franstalig bezetting toen, en moeten we nu niet klagen, als onze gemeente verfransen, omdat bepaalde mensen het vertikken om Nederlands te spreken.

Maar ja, geen enkel probleem beste landgenoten. Geef aub maar een deel van uw grondgebied af aan Brussel, en we geven u wel BHV. Maar ja, nu ge toch aan het geven bent, willen we ook wel xxx, en yyy, en zzz. Gans men leven heb ik ze zo gekend, onze Franstalige politiekers. We vragen iets, en we willen een vinger geven, maar ze pakken gans uw arm af.

Mogelijk zit ik nogal veel op de kap van de Franstalig Politieker ( zij zijn de bron van de ellende, niet zozeer de burgers. ). Maar als je Politiekers hebt, die tegen u zeggen, dat ge u niet moet integreren als ge naar een ander taalgebied gaat wonen. Dat zij wel zullen zorgen dat ge uw moedertaal kunt blijven spreken door Faciliteiten, en andere constructies op te zetten. Tja ... Kan je het de Waalse burger kwalijk nemen? Nee...

En al die verhalen van "het is economische" slecht, en we moeten ons niet bezig houden met communautaire zaken enz, is typische politieke uitstel van executie. Let maar goed op, als iets niet populair is, zal men het altijd uitstellen tot NA dat de huidige regeer periode afgelopen is. Tegen dan zijn de meeste mensen het vergeten, en mag de volgende ploeg het oplossen als het toch een heet ijzer word ( zoals BHV, nu al zoveel jaren uit te stellen ).

Het is in mijn ogen 5 voor 12. Men heeft een keuze. Ofwel werkt men mee met de Vlamingen, om het land op zijn poten te krijgen. Als dat inhoud meer zelfstandige gebieden ( a la Duits model ), of een andere constructie, so be it. Maar als ze blijven volhouden aan hun koppigheid, dan zullen ze exact bereiken wat ze vrezen. De Vlaming die radicaal word.

Hier is het al zover. Nee, geen VB stemmer, maar het zal wel een Vlaamse gezinde Partij worden. Maar om eerlijk te zijn, die crap met het VB hoort niet thuis in een democratie. Cordon Sanitair is niets anders dan een manier om te zeggen, we sluiten u uit het politiek proces, omdat uw mening ons niet aanstaat.

Aw ... is lange tekst geworden. Mja ... Voor wat het waard is he. In praktijk zal er weinig veranderen. Te veel mensen hun politieke postjes hangen er van af.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

redman schreef:Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt. Uit peiligen blijkt nochtans voldoende dat de meeste mensen niet wakker liggen van BHV.
De mensen liggen van weinig wakker als het maar geen directe impact heeft op hun centjes... nochtans is BHV het symbool dossier voor de Waalse (Brusselse) arrogantie en de massa's centen die constant naar daar vloeien. Als je dus BHV al niet gesplitst krijgt zonder compensaties, dan moet je dus wel echt naief zijn om te denken dat je een veel grotere staatshervorming wel voor elkaar krijgt.
redman schreef:Laten we vooral niet vergeten dat dit al lang opgelost was zonder extremistische partijen zoals nva en vooral spirit.
De regering verhofstad had een akkoord, tis spirit die het naar de knoppe heeft gebracht.
De regering Verhofstad had een akkoord... ja, en tegen welke prijs ? Iedereen kan een akkoord maken met de Walen, zolang je ze maar véél geeft (iets wat onze traditionele partijen dan ook steeds gedaan hebben - en waar staan we ermee vandaag de dag) ! Je opmerking over extremistische partij is trouwens wel grappig... wat is daar trouwens de definitie van... is dat soms iedere niet traditionele partij die ook maar een beetje groot wordt ? Laten we er dan meteen een cordon sanitaire rond maken !
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Eerst en vooral moet de volgende regering eens beginnen met besparen
Het is al te gemakkelijk om geld uit te geven waar ze toch nooit geen verantwoording moeten voor afleggen
Als gewone burger moeten we al jaren inleveren terwijl de politiekers nog steeds voor hun eigen zorgen met hoge vergoedingen en supplementjes
Toch nie moeilijk te begrijpen waarom ze zo vechten om da plaatsje als verkozene te verkrijgen
Voor t geld natuurlijk nie om de problemen op te lossen hoor
Er zijn niet teveel ambtenaren maar wel teveel politiekers en regeringen , deelregeringen en anderse soort zoals de provincieraden
Mogelijks moeten de ambtenaren misschien wel beter benut worden of herschikt dat zal je mij niet horen tegenspreken
Daar gaat heel wat geld in verloren en dat voor zo'n klein landje vergeleken met de rest van europa of de wereld
Geen enkel land heeft zoveel politieke mandatarissen per inwoner
Met de helft minder zou men Belgie even goed misschien zelfs beter besturen
Ook zou men moeten stoppen met plaatsen van politieke vriendjes in de adminstratie maar degelijk personeel aanwerven als er nood is aan uitbreiding
Voor de rest kan ik nog iets toevoegen moest ik niet moeten gaan stemmen (stemplicht) ik zou zeker niet gaan want het zal weer niks uithalen want het is en blijven steeds dezelfde knoeiers ongeacht hun politieke kleur die verder ons land om zeep zulle helpen zonder schroom hoor als hun zakken maar gevuld zijn
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Welke leukerd heeft een optie aangepast en zo alle resultaten weggehaald? :D
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Deze leukerd :oops:
Al begrijp ik nog altijd de redenering van phpBB3 achter het wissen van de resultaten en het ontbreken van een waarschuwing niet. Als ge uw mening niet meer kunt veranderen dan kan het wel zijn om vervalsing tegen te gaan, maar ze houden er blijkbaar geen rekening mee of de optie om uw stem te wijzigen al dan niet aanstaat :?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heel eenvoudig: je zou keuze één "ja" kunnen veranderen in "neen" en keuze twee "neen" in "ja". Maar er zou wel een waarschuwing mogen zijn, indd!
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Over welke keuzes hebt ge het?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Goztow schreef:Welke leukerd heeft een optie aangepast en zo alle resultaten weggehaald? :D
Ja lap, daar gaat de democratie. Dictatuur zeg ik u! :D
Arqentus schreef:
Lord Utopia schreef:Maak u geen illusies. Het gemeenschapsonderwijs is niet veel beter. Ik ga naar zo'n school, en verspillen dat ze daar doen, amai. De computerklas bijvoorbeeld, da's een grote sauna, van september tot juni. Daar de temperatuur gewoon een drietal graden lager zetten en ze zouden veel, heel veel besparen. Dus als het te warm wordt, zetten we de deuren open.
Ken mensen dat er werken, en neem van mij aan, de scholen hebben het vaak niet enorm breed op gebied van inkomsten. Het feit dat je het lokaal zo warm is, kan liggen aan meerder problemen.

* Centrale Verwarming, waarbij de hitte evenredig verdeelt word. Allemaal goed & wel, maar die vlieger gaat niet op in een IT lokaal, met een 20+ tal ( vaak nog oude, en energie vretende PC's ).
* Kapot temperatuur regelaar op de verwarming in het lokaal. Enz...

M.a.w, hier kunnen factoren aan zitten, die buiten de hand liggen van de school. Onderhoud gebouwen ( zoals verwarming ), is vaak een andere "tak".


Als je een echt voorbeeld wilt, laat ik je enkel geven:

* Betalen voor Inbel Accounts voor modems ( ja, modems, geen dsl, maar oude analoog inbel modem verbindingen ) tegen de originele prijs, met een capaciteit van hoeveel was het weeral? Paar honderden of duizend accounts? Ze betaalden daar jaarlijks massaal geld voor. Laat me stellen dat de ISP het GO graag zag. Zeker omdat er maar een 10 tal mensen die spullen gebruikten. *lol*. Voor datzelfde geld kon men een 1000 ADSL verbindingen betalen ( zoals ik zei, ze betaalde de originele prijs van 10 jaar geleden of zo ).

* De raad van bestuur ( GO ) gezellig laptops geven, die men nooit terug zag. Dat zou stopgezet zijn.

* Licence kosten betalen dat ze niet horen te betalen.

* Externe uitbesteding dat hun soms 10, en zelf 100* meer kost dan het intern te doen.

* De cultuur van mensen die "ziek" zijn, die de posten blokkeren van andere mensen die hogerop willen. Want die persoon krijgen / doen ze de moeite niet om buiten te smijten. Gevolg dat de mensen die wel werken, gedemotiveerd geraken.

* Mensen met -1000 uur. Normaal moet je xx uur werken / maand. Mensen dus die het tegenovergestelde doen van overwerken, namelijk onderwerken. Men krijgt ze buiten, en dan neemt men ze terug aan. *echt waar*. En je zou zeggen, -1000 uur, awel, van je loon af? Nee hoor. Ze verwijderen gewoon de "schuld", door vlug te doorstrepen.

* Mensen die echt ziek zijn ( kanker ), daar sturen ze doctors naartoe, maar de speciaal gevallen, dat iedere vrijdag of maandag ziek zijn. Tja, dat is men al gewoon, en doet men geen moeite meer voor ( zodus, de echte zieke mensen, zijn het slachtoffer, en moet hun verantwoorden ).

* Bepaalde diensten, de kosten / verspilling zucht van andere diensten laten dragen.

* Mensen die wel goed werken, goed op de hoogte zijn, en die in "lijn" zijn voor omhoog te gaan, die zetten ze opzij, om buitenstaanders "managers" binnen te halen, die effen de diensten omhoog smijten, want al de oude producten zijn niet meer goed. Om dat op te stappen, en te gaan werken voor die firma dat ze binnen halen ( ga geen namen noemen, maar zowat iedere persoon werkt ermee op zijn pc ;) Dit terwijl men goed draaiende systemen had ).

* Bureau/Informatica/enz materiaal, dat men voor betaald om te laten verwijderen / recycleren, terwijl de scholen staan te roepen voor materiaal.

* Bazen dat ge-depromoveerd worden, omdat ze slecht te werk gaan, naar gewoon "personeel lid", maar dat wel hun wedde behouden! En vaak is zoiets omdat men zijn mond zou houden, en niet lastig zou doen.

Men kan van geluk spreken dat ik nooit baas daar zou worden, ik zou snel buiten gesmeten worden ( voldoe niet aan de Staat mentaliteit / Cultuur ;) ). Over het algemeen, wisselen bazen er om de paar jaar, alle, tenminste die dat zich niet kunnen inwerken in de staats cultuur.

Ja, dat is het GO. Neem het van mij aan, er zitten goede mensen in, die de boel draaide houden. Maar zitten ook dikke profiteurs in, die zaken uithalen dat NOOIT in de privé geduld zouden worden. En dit is maar een topje van de ijsberg.
[/b]

<knip>
Ik heb zelf nog voor het hogere onderwijs gewerkt en er komen zooo heel veel dingen bekend voor:
  • In sommige ruimtes is het barkoud, andere om te stikken (zie ook mijn "adviezen" ivm isolatie op vorige pagina).
  • Belachelijke dure aanbestedingen doen die helemaal niet overwogen worden. Vaak wordt er ook niet naar input van de mensen op de "werkvloer" geluisterd maar worden beslissingen ivoren-toren gewijs gedaan. Anyway, een ex-collega en ik hebben een stokje gestoken tussen een toenmalige "overbodige" IT investering voor een kleine 20k euro.
  • Ivm ziekte profiteurs: de grootste luiaards worden verhoudingsgewijs het meeste beloond (het omgekeerde van loon naar werken dus)
  • Grappige & tevens toepasselijke quote van een toenmalige collega: "sommigen zitten in het onderwijs, maar ik sta in het onderwijs!"
  • Bergen afval aan IT materiaal dat in de privé op alle mogelijke manieren gerecycleerd wordt.
  • Je mag u vooral niet tè goed willen inzetten, inderdaad. Want dan krijg je alsnog toch uw ontslag omdat er "plots" geen geld meer is.
  • Vriendjespolitiek!
Ik zou het als volgt samenvatten (naar mijn gevoel en ervaringen): in het begin van een jaar krijgen die een schoon potteke met héél veel geld in. Er wordt daarin gegraaid en van uitgegeven.
Pas wanneer men de bodem ziet (ongeacht of het nu september of december is) slaat de paniek toe en kunnen er geen investeringen gedaan worden of moeten er mensen vertrekken. Maar onze ivoren-toren hoge-pieten zitten wel Tonisteiner en allerhande andere dure luxe producten te consumeren op hun luxe bureau's...
Mochten wij als particulieren zo leven, we hebben binnen de kortste keren budgetbegeleiding bij het OCMW nodig!

(ik kan het geloven dat er zoveel ambras zou zijn mochten ze de ambetenaren pensioenen naar beneden halen... de levensstandaard die ze nu al gewoon zijn)

Ik heb zo precies het gevoel dat bovenstaande van toepassing is op hééél wat overheidsdiensten.
Laatst gewijzigd door TomG 25 mei 2010, 22:04, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Vooreerst, ik woon 30 min van de NL-grens en m'n frans is met een hoop haar.

Nu, wat is feitelijk het probleem met een franstalige buurman? Stinkt die? Stookt die meer afval in zijne hof? Steelt die meer? Dopt die meer? Of spreekt die eigenlijk alleen een andere taal? Bestaat er iets al een minder- of meerderwaardige taal? Is taal niet iets universeels om te communiceren? Is het gebruik van frans in vlaanderen cultuurverstorend? Hoort het frans niet per definitie bij vlaanderen en vice versa?

Als wij ergens met een hoopje een zelfde taal spreken, zouden wij bij voorkeur toch ook willen stemmen op diegene die dezelfde taal spreekt? Als een bepaald sprekend gedeelte niet wenst te spreken met een ander sprekend gedeelte, dat ze dan een cordon instellen tegen dat ander sprekend gedeelte. Ze totaal verbieden is ondemocratie ten top mijn inziens.
Gesloten

Terug naar “Allerlei”