Scarlet internet&telefonie pakket

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Hi

Ik ben momenteel aan het kijken om een overschakeling te doen naar het pakket van scarlet internet&telefonie.
Nu vraag ik mij af hoe het zit met de telefoon aansluiting, blijft dit analoge telefoon of moet je uw telefoontoestel aansluiten op de router? (voip dus)
Het probleem dat ik heb is dat er een telefoon op 1 punt staat, een fax ergens volledig anders, en dan een adsl modem nog ergens anders, ik kan dus niet zomaar de telefoon op de router steken zoals mijn opstelling nu is.

En mag je deze installatie zelf uitvoeren of moet er weer verplicht zo een of andere installateur komen die zich aan de installatie"regels" moet houden.

Greetz
cowboy_film_fan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Brecht
Bedankt: 1 keer

Al die Internet+telefonie+nog iets pakketten zijn eigenlijk bedrog.Wat men jarenlang als "telefonie" bestempelde krijgt nu kennelijk een ruimere betekenis.
Je zal dus een vorm van VOIP krijgen.en je telefoontoestel(len) moeten in een andere aansluiting (op de modem).
Nu is er met VOIP natuurlijk niks mis,maar je moet het niet aanprijzen als telefonie,want dat is het niet.De telefooninfrastructuur dient te werken onafhankelijk van de internet infrastructuur en is door z'n eenvoud bedrijfszekerder.
De nadelen van deze vorm van abonnementen zijn:
1) je bent je vrijheid van telefoonoperator kwijt.
2) je modem zit op slot (en wordt waarschijnlijk van buitenaf door scarlet gecontroleerd)
3) de VOIP poorten zij al gealloceerd (poort 5060)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Hangt enorm af van je binneninstallatie.
Met de juiste bekabeling kan je de modem zetten waar hij nu staat & op je toestellen nog telefoon behouden.

Als je niet de juist bekabeling hebt (UTP/VVT) is dit niet doenbaar.

Installatie laat je in dit geval best doen door een installateur.
Als je VDSL2 krijgt dan laat je dit btw zeker best door een installateur doen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”