Ben sinds enkele dagen de gelukkige eigenaar van een Samsung plasma met digitale tuner.
Bij het instellen van de programma's kan ik tot mijn eigen verbazing éénHD, canvasHD en canvas+ krijgen.
Heb geen digicoder ofzo.
Zijn deze zenders dan zo maar te krijgen ?
VTM-HD daarentegen is gecodeerd. Vraag me eigenlijk af waarom. VTM heeft er toch voordeel bij zoveel mogelijk kijkers te halen.
één-HD en canvas HD zomaar te ontvangen?
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Hey Dieter,dietervanb schreef:Ben sinds enkele dagen de gelukkige eigenaar van een Samsung plasma met digitale tuner.
Bij het instellen van de programma's kan ik tot mijn eigen verbazing éénHD, canvasHD en canvas+ krijgen.
Heb geen digicoder ofzo.
Zijn deze zenders dan zo maar te krijgen ?
VTM-HD daarentegen is gecodeerd. Vraag me eigenlijk af waarom. VTM heeft er toch voordeel bij zoveel mogelijk kijkers te halen.
Er zit een ingebouwde dvb-c decoder in je nieuwe televisie, deze kan dus de digitale signalen ontvangen, enkel de vrije kanalen. En doordat de zenders van de VRT open zijn kan je hiervan genieten zonder digicorder...
Have fun
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Die discussie is al vaker gevoerd, vooral toen Telenet besliste om in Interkabel-gebied (INDI) de meeste zenders achter encryptie te zetten. Er zijn dacht ik zo'n 11 zenders die je digitaal kan ontvangen zonder Digibox of Digicorder, waaronder die je nu opnoemt, maar ook een+, een, canvas, arte, actuatv en nog enkele. Het lijstje staat ergens op userbase, maar vind ik niet zo meteen terug.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Tja, maar TN bij het verhuren van zoveel mogelijk decodersdietervanb schreef:VTM-HD daarentegen is gecodeerd. Vraag me eigenlijk af waarom. VTM heeft er toch voordeel bij zoveel mogelijk kijkers te halen.

- dietervanb
- Elite Poster
Wou VTM daarover eens aanschrijven :
Ik vraag me eerlijk gezegd af of jullie wel graag kijkers hebben.
Ik heb me onlangs een TV met digitale tuner aangeschaft en krijg éénHD, CanvasHD en canvas+ digitaal binnen.
VTM-HD blijft me echter onthouden. Daar zou ik speciaal een digibox moeten voor huren die me 7 euro/maand kost.
Zeg nu zelf, nog extra betalen voor een commercieel station ?
Waarom stellen jullie je uitzendingen niet beschikbaar voor iedereen ?
Als ik nu moet kiezen tussen het journaal op één in upscaled HD of jullie nieuws is de keuze snel gemaakt.
En alhoewel iedereen er de mond van vol heeft : telt milieubekommernis niet meer mee ? Het is algemeen bekend dat de HD-decoders energievreters zijn.
Dus jullie kunnen 2 vliegen in 1 klap slaan : zowel kijkers bijwinnen als het milieu helpen.
Waar wachten jullie op ?
Technisch is het allemaal mogelijk.
maar alhoewel het adres op hun site staat kreeg ik volgend antwoord. Iemand juiste adres ?
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
[email protected]
Final-Recipient: rfc822;[email protected]
Action: failed
Status: 5.2.2
X-Display-Name: Info vtm
Ik vraag me eerlijk gezegd af of jullie wel graag kijkers hebben.
Ik heb me onlangs een TV met digitale tuner aangeschaft en krijg éénHD, CanvasHD en canvas+ digitaal binnen.
VTM-HD blijft me echter onthouden. Daar zou ik speciaal een digibox moeten voor huren die me 7 euro/maand kost.
Zeg nu zelf, nog extra betalen voor een commercieel station ?
Waarom stellen jullie je uitzendingen niet beschikbaar voor iedereen ?
Als ik nu moet kiezen tussen het journaal op één in upscaled HD of jullie nieuws is de keuze snel gemaakt.
En alhoewel iedereen er de mond van vol heeft : telt milieubekommernis niet meer mee ? Het is algemeen bekend dat de HD-decoders energievreters zijn.
Dus jullie kunnen 2 vliegen in 1 klap slaan : zowel kijkers bijwinnen als het milieu helpen.
Waar wachten jullie op ?
Technisch is het allemaal mogelijk.
maar alhoewel het adres op hun site staat kreeg ik volgend antwoord. Iemand juiste adres ?
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
[email protected]
Final-Recipient: rfc822;[email protected]
Action: failed
Status: 5.2.2
X-Display-Name: Info vtm
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Je kan altijd dit topic (Tik-forum) er eens op nalezen
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=25&t=11363
Mailtjes sturen is al regelmatig gebeurd, en jammer genoeg haalt het niets uit.
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=25&t=11363
Mailtjes sturen is al regelmatig gebeurd, en jammer genoeg haalt het niets uit.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En zenders die in eerste instantie positief reageren (de Nederlandse openbare omroepen) komen zelfs daarna plots op hun idee terug na een gesprek met Telenet.driesve schreef:Mailtjes sturen is al regelmatig gebeurd, en jammer genoeg haalt het niets uit.
Zo zie je maar welk smerig spel Telenet hier speelt !
- dietervanb
- Elite Poster
Heb alles over deze zaak op het TIC forum gelezen en vind dit verbijsterend !
Voor mijn part mogen ze hun digicoder steken waar de zon niet schijnt.
Zal mijn HD content wel op het internet zoeken.
Ze vragen er zelf om
Voor mijn part mogen ze hun digicoder steken waar de zon niet schijnt.
Zal mijn HD content wel op het internet zoeken.
Ze vragen er zelf om
Laatst gewijzigd door dietervanb 22 jun 2009, 18:20, in totaal 1 gewijzigd.