XP x64 slikt geen WEP ... wel WPA 1 en 2 en gemixed !?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
frietpatat
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2007, 13:53

Hallo iedereen,


Ik heb hier te kampen met een toch raar phenomeen !!

Gisteren heb ik tevergeefs koortsachtig getracht een draadloos verbinding tot stand te brengen op mijn xp x64 bit systeem door middel van een wep encryptie te gebruiken zowel 64bit hex alsook 128 bit!!

Nu, ik weet al wat je mij zal vertellen over wep VS wpa beveiligingen maar daar gaat het niet om in mijn geval.

Ik wou gewoon eventjes nagaan of ik al mijn draadloze verbindingen kon gebruiken op mijn linksys wag200 + WUSB54GC met uptodate firmware 1.01.06.

Het rare erraan is, alle beveiligingen werken behalve die éne wep!!!
Van zodra ik die instell en probeer te verbinden duurt het minuten lang vooralleer mijn computer :


1. een ip adres krijgt toegewezen

2. is dan uiteindelijk "VERBONDEN" maar met gelimiteerde connectie waardoor er niet kan gesurft worden op het net !!

Dus tot zover wil het werken als ik manueel mijn ipadres en dns server invoer in mijn draadloos netwerk !!! Anders verkrijgt ie helemaal geen ip adres waardoor er helemaal geen verbinding tot stand kan worden gebracht !!!

Ook heb ik metteen alle updates gedowned en geinstalleerd voor mijn xp x64 pro systeem !!

Ik heb nog enkele idieen in mijn hoofd, maar die geraken stillaan uitgedunt !

Want volgens mij kan het ook aan die "onoficieele" drivers liggen voor mijn draadloze adapter. Vermits ik met een 64 bit os werkt en daarvoor geen drivers kon vinden onsite linksys moest ik het doen met aangepaste drivers die her en der vond van het net !!

In elk geval het SIGNAAL is UITSTEKEND daar kan het niet aan liggen + het feit dat wpa dan wel werkt daarom kan het dan ook niet aan het signaal sterkte liggen lijkt me !



ik hoop dat je een paar tips heeft voor me,


dank u,

michel,
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

waarom zou je wep gebruiken als WPA werkt?

Wep is zo goed als geen beveiliging op je netwerk zetten.
frietpatat
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2007, 13:53

ljd schreef:waarom zou je wep gebruiken als WPA werkt?

Wep is zo goed als geen beveiliging op je netwerk zetten.
Ik dacht al dat ik zo een vraag ging krijgen :roll:

Ik wil gewoon weten of dit op te lossen is of helemaal niet !!

Bij mijn familie thuis staan er computers die geen wpa willen aanvaarden maar juist wep zie je!!
Desondanks hun router wpa mogelijkheden bied !!


groetjes,

michel,
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

frietpatat schreef: Want volgens mij kan het ook aan die "onoficieele" drivers liggen voor mijn draadloze adapter. Vermits ik met een 64 bit os werkt en daarvoor geen drivers kon vinden onsite linksys moest ik het doen met aangepaste drivers die her en der vond van het net !!
Laat windows zelf connecteren en alles regelen.
Ik gebruik nooit geen andere software voor draadloze verbinding.
Dan zal het wel werken!
Afbeelding
frietpatat
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2007, 13:53

nonkie schreef: Laat windows zelf connecteren en alles regelen.
Ik gebruik nooit geen andere software voor draadloze verbinding.
Dan zal het wel werken!

Dat is het hem juist "nonkie"!! Die luxe heb je niet als je met een 64-bit os werkt !!
Alle drivers MOETEN 64-bit geschreven zijn en zijn dus meestal niet te vinden om mijn hardware ermee te installeren.... toch niet officieel !!

Maar totdus zover werkt alles maar dan ook alles perfect .. op die éne wep puntje na dan.

En neen ik gebruik geen andere bijgeleverde software die meer kwaad doet dan goed heb ik zelf al ondervonden, enkel de ingebouwde windows configuratie om mijn netwerken te beheren !!

Enfin,

Tzal wel een dood eind zijn wat dit betreft vermoed ik!!


groetjes,
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

frietpatat schreef:
nonkie schreef: Laat windows zelf connecteren en alles regelen.
Ik gebruik nooit geen andere software voor draadloze verbinding.
Dan zal het wel werken!

Dat is het hem juist "nonkie"!! Die luxe heb je niet als je met een 64-bit os werkt !!
Alle drivers MOETEN 64-bit geschreven zijn en zijn dus meestal niet te vinden om mijn hardware ermee te installeren.... toch niet officieel !!

groetjes,
Officieel ja.
Officieus : BS.

MS zelf laat je toe om de signed-blocking te omzeilen.

Voer in cmd (al dan niet als admin, weet ik niet meer zeker,gewoon als admin doen, altijd beter)

bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

tadaaa....

Grappig : voor C't "tip nummer 1" voor 64 switchers. Erg (maar niet minder waar).

En zie daar mijn probleem met Vista : oh ja hoe veilig, maar ze hebben er moedwillig en ter compatibiliteit zoveel gaten in gelaten dat het te onnozel voor woorden is. :twisted:

Ha, wacht even, slecht gelezen. Dacht dat je _enkel_ een probleem met de signed-status had. Nope, inderdaad, 64bits OS verwacht 64bits drivers. 32bits drivers werken nagenoeg nooit in een 64bits OS. (moet betere bril kopen)

Maar zelfs dan kan dit een opening zijn : hoewel ik het niet kan aanraden, gebeurt het in praktijk wel meer dat XP64 drivers functioneren in Vista 64, maar daarvoor moet je wel de hierboven vermelde check kunnen uitschakelen.

.... last ditch attempt natuurlijk, niet van harte aangeraden tenzij je niet vies bent van experimenteerwerk.
frietpatat
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2007, 13:53

@kaween


Je mag het mij niet kwalijk nemen wanneer ik zeg, dat ik met wat jij daar allemaal uitpakt geen reet voorruit ben geholpen en is totaal naast de kwestie!!

Ik weet ook allang wat die intigriteits controle van 64bit Vs 32 bit drivers inhoud . Hier wil ik nog aan toevoegen dat WoW64 ook niet van toepassing is voor 32bit drivers alleen voor executables programma bestanden!!

Ik hoef alleen te weten waarom mijn wep encryptie niet functioneert naar behoren op xp x64 wanneer al mijn overige beveiligings methodes wel vlekkeloos werken ?

Heb overigens véél terug gevonden ivm met wpa >>> xp SP1 problemen dat mensen hebben gehad maar geen wep verwante artiekelen eigenaardig genoeg!!!

tot zwijns,
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

frietpatat schreef:Van zodra ik die instell en probeer te verbinden duurt het minuten lang vooralleer mijn computer :


1. een ip adres krijgt toegewezen

2. is dan uiteindelijk "VERBONDEN" maar met gelimiteerde connectie waardoor er niet kan gesurft worden op het net !!
Vaak heeft dit te maken met een foutief paswoord... ben je zeker van de correcte notatie van de WEP key (ascii versus hex).
frietpatat
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2007, 13:53

r2504 schreef:
frietpatat schreef:Van zodra ik die instell en probeer te verbinden duurt het minuten lang vooralleer mijn computer :


1. een ip adres krijgt toegewezen

2. is dan uiteindelijk "VERBONDEN" maar met gelimiteerde connectie waardoor er niet kan gesurft worden op het net !!
Vaak heeft dit te maken met een foutief paswoord... ben je zeker van de correcte notatie van de WEP key (ascii versus hex).

WEP gebruikt bij mijn weten geen passwoord, tenzij je een hex key wil genereren.

Hoe dan ook, het is niet het passwoord dat word gebruikt maar wel de hex key die bestaat uit 10 'digits" = 64 bit of 26 "digits" 128 bit zo staat er vermed in mijn linksys wag200 configuratie pagina!!

Nu, als er letterlijk bij staat "digits" zijn dat toch uitsluitend nummers letterlijk vertaald... niet!? Maar wanneer ik die wep key genereer dmv een passphrase te gebruiken krijg ik toch letters tussen cijfers gecombineerd zoals het in de help sectie eigenlijk wel word op gewezen. Namelijk dat wep sleutels kunnen worden gebruikt met de letters A-F en 0-9 !!

Nu, ik heb beide gevallen geprobeerd , zijnde allemaal nummers eerst en daarna verschillende combinaties van cijfers en letters door elkaar !!

Maar het blijft maar fout lopen !!

Nogmaals, alleen Hex sleutels aanvaard ie geen passwoorden op wep basis maar dan onder gelimiteerde voorwaarden !! En een "beperkte verbinding aldus windows" heb ik ook uitsluitend als ik zelf een locale ip adres ingeef anders helemaal geen verbinding!!

Die rotzooi heb ik toch helemaal niet met wpa, gewoon passphrase en voila ... Onder wpa verkrijg ik zelfs een automatisch ip adres!!!

Ook heb ik de instellingen van mijn adapter drivers even nagegaan of ie niet op ad-hoc staat maar wel op infrastructuur o.a en alles zit snor daar !!

Volgens mij kan het best wel eens zijn dat Microsoft de wep functie gewoonweg vanwege veiligheids redenen hebben geblokeerd , erruit gehaald, onklaar gemaakt dmv updates ... who knows !!

toch bedankt jongens,
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Als u zoveel problemen hebt met wep zou ik toch voor wpa gaan en deze beveiliging is ook pakken beter. Maar dat wist u al.
Hebt u nog een apparaat staan dat niet met wpa overweg kan zet er dan een accespoint achter en stel deze in met wep beveiliging.
Laatst gewijzigd door nonkie 17 aug 2008, 06:41, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nou, het is _geen_ algemeen Vista64 probleem, dat wil ik nog even kwijt. Heb het zelf maar even getest : werkt hier normaal (Wep van de Thomson eens aangesproken met een no-name Wireless kaartje).

Blijkbaar zijn er wel nog mensen die worstelen met dit probleem (samen met Linksys materiaal), en die maken gewag van nodige firmware update om dit probleem op te lossen, maar blijkbaar heb je je al voorzien van de nieuwste firm. Linksys zelf eens aanspreken misschien ?

Zie :
http://infopirate.org/vista-64bit-home- ... et-problem
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

frietpatat schreef:WEP gebruikt bij mijn weten geen passwoord, tenzij je een hex key wil genereren.
Password, passphrase, hex key... what's in a name... uiteindelijk moet je "iets" ingeven om toegang te krijgen.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Niet dat ik je thread wil hijacken, maar ik heb bij iemand die een spiksplinter nieuwe sony vaio met vista heeft gekocht, het omgekeerde probleem. WPA werkte soms, maar bleef vaak op "verifying connection" hangen. Uiteindelijk heb ik WEP gebruikt, omdat het updaten van de drivers niks uithaalde.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

The_Borg schreef:Niet dat ik je thread wil hijacken, maar ik heb bij iemand die een spiksplinter nieuwe sony vaio met vista heeft gekocht, het omgekeerde probleem. WPA werkte soms, maar bleef vaak op "verifying connection" hangen. Uiteindelijk heb ik WEP gebruikt, omdat het updaten van de drivers niks uithaalde.
Vista en draadloos gaat niet samen. Steeds problemen. Zet er xp op en uw probleem is opgelost.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

nonkie schreef:Vista en draadloos gaat niet samen. Steeds problemen.
Heb hier nochtans Vista Ultimate draaien op een Thinkpad T61p... geen enkel probleem !
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

r2504 schreef:
nonkie schreef:Vista en draadloos gaat niet samen. Steeds problemen.
Heb hier nochtans Vista Ultimate draaien op een Thinkpad T61p... geen enkel probleem !
Ik heb ook hier een ultimate, wel op een pc en die werkt pakken beter dan home premium en basic. Draadloos met ultimate heb ik nog niet kunnen testen. Ik heb hier al verschillende laptops gehad met home premium en basic en steeds connectie verlies. En de laptop uit standby halen was het netwerk steeds herstellen wil je verbinding krijgen. Bij xp heb ik steeds direct connectie zonder problemen.
Afbeelding
frietpatat
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2007, 13:53

nonkie schreef:Als u zoveel problemen hebt met wep zou ik toch voor wpa gaan en deze beveiliging is ook pakken beter. Maar dat wist u al.
Hebt u nog een apparaat staan dat niet met wpa overweg kan zet er dan een aacespoint achter en stel deze in met wep beveiliging.
In mijn geval gebruik ik zoiezo al een acces point in beide gevallen !!

edit: Modem en router inéén !! Dus gebruik ik zoiezo al geen accespoint van zodra ik draadloos hetzij via wep of via wpa !?

groeten,
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Mja, ik vind de oplossing "Installeer XP" niet echt een oplossing. Ik heb gewoon geen zin om een Vista installed laptop met alle software te herinstalleren. Het is gewoon erg dat zo'n dingen niet out-of-the-box werken, ik stel mij dan zeer zware vragen bij de certifiëring van Vista drivers.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

The_Borg schreef:Mja, ik vind de oplossing "Installeer XP" niet echt een oplossing. Ik heb gewoon geen zin om een Vista installed laptop met alle software te herinstalleren. Het is gewoon erg dat zo'n dingen niet out-of-the-box werken, ik stel mij dan zeer zware vragen bij de certifiëring van Vista drivers.
staan SP1 en alle updates geïnstalleerd?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

frietpatat schreef:
nonkie schreef:Als u zoveel problemen hebt met wep zou ik toch voor wpa gaan en deze beveiliging is ook pakken beter. Maar dat wist u al.
Hebt u nog een apparaat staan dat niet met wpa overweg kan zet er dan een aacespoint achter en stel deze in met wep beveiliging.
In mijn geval gebruik ik zoiezo al een acces point in beide gevallen !!

edit: Modem en router inéén !! Dus gebruik ik zoiezo al geen accespoint van zodra ik draadloos hetzij via wep of via wpa !?

groeten,
U begrijpt me verkeerd.
Ik bedoel als je liever wpa beveiliging gebruikt maar er kan één van uw apparaten alleen met wep overweg dan hoef je niet alles op wep in te stellen. Dan kan je je router met wifi op wpa laten staan en een accespoint bijzetten met wep beveiliging.
Afbeelding
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

staan SP1 en alle updates geïnstalleerd?
Yeap, ik ken wel iets van Windows frontend systemen. Mijn mening is brakke drivers, zoals bij zovele toestellen die de dag van vandaag gemaakt worden. Zit niks anders op dan WEP te gebruiken en te wachten op een driver update.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
frietpatat
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2007, 13:53

nonkie schreef: U begrijpt me verkeerd.
Ik bedoel als je liever wpa beveiliging gebruikt maar er kan één van uw apparaten alleen met wep overweg dan hoef je niet alles op wep in te stellen. Dan kan je je router met wifi op wpa laten staan en een accespoint bijzetten met wep beveiliging.
hoi "nonkie"

Als ik dit goed begrijp is dit alléén van toepassing op meerdere router en/off modems = die apparaten .. toch !?

In mijn geval gebruik ik maar slechts 1 modem met router mogelijkheden !
En met die linksys wag200 heb ik draadloos gewijs niet véél opties voor zover ik weet !

groeten,

michel,
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

frietpatat schreef:
nonkie schreef: U begrijpt me verkeerd.
Ik bedoel als je liever wpa beveiliging gebruikt maar er kan één van uw apparaten alleen met wep overweg dan hoef je niet alles op wep in te stellen. Dan kan je je router met wifi op wpa laten staan en een accespoint bijzetten met wep beveiliging.
hoi "nonkie"

Als ik dit goed begrijp is dit alléén van toepassing op meerdere router en/off modems = die apparaten .. toch !?

In mijn geval gebruik ik maar slechts 1 modem met router mogelijkheden !
En met die linksys wag200 heb ik draadloos gewijs niet véél opties voor zover ik weet !

groeten,

michel,
Dan ben je gebonden aan één soort beveiliging. Je hebt routers die meer dan één wifi netwerk kunnen uitzenden en dit met verschillende beveiligingen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

The_Borg schreef:Mja, ik vind de oplossing "Installeer XP" niet echt een oplossing. Ik heb gewoon geen zin om een Vista installed laptop met alle software te herinstalleren. Het is gewoon erg dat zo'n dingen niet out-of-the-box werken, ik stel mij dan zeer zware vragen bij de certifiëring van Vista drivers.
Moet je niet doen, certificering door commercieele bedrijven gaat heel makelijk, factuur-->betaling--> vermelding op de lijst.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
frietpatat
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2007, 13:53

nonkie schreef: Dan ben je gebonden aan één soort beveiliging. Je hebt routers die meer dan één wifi netwerk kunnen uitzenden en dit met verschillende beveiligingen.



Zo lijkt het toch hier althans ! Wep doet het intussen nog altijd niet naar behoren ... vreemd !! Terwijl de andere beveiligings methodes wel prima doen zowel zowel handmatig als automatisch !

Nu ben ik er wel 99,99% zeker van dat het een OS verwant probleem kan zijn.

Op mijn vorige computer met nog xp pro ''32bit'' lukt WEP dan wel
!

Wat vreet Microsoft allemaal uit !?

alvast bedankt voor de input,

groeten,
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb gisteren een wireless routertje teruggekregen dat ik aan een vriend uitgeleend had. Ik heb die voor de lol eens op WEP gezet, en dan kan ik er met mijn Win XP64 niet op verbinden. Intel tooltje zegt: "cannot connect", met WPA ging dat tevoren wel.

Deze laptop heeft ook een Win XP32 (dual boot), ik zal daar morgen of van't weekend eens mee proberen of die het wel doet...

Router = Senao
Wireless adapter = Intel 4965 AGN
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Server 2008 doet bij mij ook geen WEP wpa inderdaad geen probleem maar wep moet ie niet.
64bit versie.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”