meon schreef:Ah nee, (misschien een beetje), maar als ik zie dat m'n SonyEricsson K850i (welke géén smartphone is) zonder moeite tegelijk een today-screen heeft lopen (=java), je een begonnen mms-bericht op de achtergrond hebt terwijl de mediaplayer een liedje speelt en een spelletje aan het spelen bent ...
Oké, heel vlot gaat dat spelletje niet meer gaan, maar het is nog doenbaar

Een spelletje spelen terwijl er muziek speelt? Het kan natuurlijk, maar het lijkt mij een beetje overdreven

Trouwens, voor zover ik weet is de iPhone een multi-task ding. Surfen, mailen, muziek luisteren etc tegelijk.
Over spelletjes gesproken, al eens naar de screenshots gekeken?
meon schreef:En met die geslotenheid bedoel ik dat je niet zomaar de vrijheid hebt om zélf te kiezen welke software je er op kan plaatsen. Zie het alsof je enkel via je mobiele telefonie-provider z'n mobiel portaal .jar's kan installeren (tegen betaling), en niet door er gewoon te uploaden naar je telefoon.
Klopt, die store en de manier waarop ze ermee omgaan is een beetje met de haren getrokken. Er is natuurlijk een oplossing voor ... Anderzijds kunnen devs hun apps als freeware aanbieden, dus daar is geen probleem.
Voor zover ik weet kan je toch zelf kiezen welke software je erop zet. Enkel via iTunes idd (ben ook geen voorstander), maar ik zie niet dadelijk je probleem. Software is tegen betaling, tenzij devs het als freeware aanbieden. Ik denk dat dat voor iedere telefoon zo is, tenzij je de software kraakt, dan is het natuurlijk altijd gratis. Zie het als (+/-) Aptitude of Synaptics voor Linux systemen.
Maakt uiteindelijk niet uit. Er zullen voor- en tegenstanders van blijven. Ik vond het veel te duur speelgoed, maar als ze hun woord houden ("The price is a maximum of $199 all around the world") kan je dit niet kloppen. Of er nu bepaalde features wel of niet aanwezig zijn. Degene die nu beschikbaar zijn, vind je niet op een andere telefoon tegen die prijs.