van coditel naar...

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Shekeer
Plus Member
Plus Member

coditel is naar mijn mening dé slechtse provider omdat:

- ze mij elke maand int zak zetten met uit de lucht gevallen bedragen...
- er elke dag connectieproblemen zijn
- ze mij gewoon beledigen aan de telefoon
- ze regelmatig mijn verbinding sluiten omdat ik hun uit d elucht gevallen bedragen niet wil betalen...

ik HAAT coditel dus !!!

ik woon in Sint-Agatha-Berchem (rand Brussel, dichtbij Dilbeek)

voor welke provider moet ik nu kiezen ????

Belgacom ? Telenet ?

ik wil snelheid, veel datalimiet, EN GEEN PROBLEMEN...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Welkom bij Dommel.
Shekeer
Plus Member
Plus Member

is dit echt een deftige provider met snelheid en zonder problemen ???

ps: tegenwoordig haal ik 25mb down met die klote coditel... WANNEER HET WERKT Hééééé
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Dommel is 4 Mbit, maar wel 100 gieg volume. Aan meer dan 6 Mbit ga je niet geraken tenzij je in een adsl2+ - zone zit (is nog heel beperkt maar je kan eens navragen bij een aantal providers).

In de zomer gaat adsl2+ echter voor heel wat meer mensen beschikbaar worden, dan wordt BGC verplicht om hun adsl2+ netwerk open te maken. Misschien kun je nog tot dan wachten?

Kijk eens op www.xs.be, selecteer een drite-tal alternatieven en vraag hierover dan specifiek ervaringen op dit forum. Zo ga je resultaten krijgen waar je iets aan hebt :).
Shekeer
Plus Member
Plus Member

ok ik ben er bijna:

ik woon dus niet in een adsl2+ zone, het wordt dus :

- ofwel Dommel netconnect 4mbps
- ofwel xdADSL home 6mbps

Dommel lijkt een groter bedrijf te zijn dan dxADSL, en reeds vrij populair hier. xdADSL is de goedkoopste + is sneller, als het in werkelijkheid ook zo is weet ik niet. maar het lijkt wel een 'voorlopige' provider te zijn dat binnenkort wel zou kunnen verdwijnen...
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Het grote voordeel van dommel is dat van je limiet eigenlijk maar een deel word gemeten. Ze hebben nachturen, je uploadverkeer word niet meegeteld en ze tellen geen ATM trafiek (eigenlijk het "nutteloze" gedeelte van je internet verbinding).

Ik zit nu toch al een paar jaar bij dommel en ben er zeer tevreden over. Support laat soms wel de wensen over, maar in theorie heb je die ook niet snel nodig.

dxadsl zit op het scarlet netwerk en dit kan soms wat voor stabiliteitsproblemen zorgen. Natuurlijk is het product van dxadsl veel belovend, maar ik vrees persoonlijk dat ze dit niet altijd gaan na kunnen blijven nakomen. Niet zozeer omdat ze er niet op berekend zijn, maar eerder door het scarlet netwerk. Ik ben vrij goed op de hoogte van de structuur van een dslam (een centrale) en daar gaat het vroeg of laat fout lopen, natuurlijk weet niemand wanneer :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Shekeer
Plus Member
Plus Member

ok, het wordt Dommel dan

spijtig genoeg bevindt mijn huis zich niet in een ADSL2+ zone, vandaar dat ik netconnect moet nemen. Mss kan ik later van ADSL2+ gebruik maken, ik zal nu al een ADSL2+ modem kopen van Linksys...

maar 1 ding wil ik nog weten: moet ik kiezen voor een BGC PSTN of ISDN telefoonlijn ??? over welke lijn gaat ADSL (en ADSL2+) beter ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 2 keer

Speelt toch geen rol dat het een voorlopige provider is ...
Als hij falliet gaat neem je gewoon ergens anders een abonnement
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

In principe gaat ISDN beter, maar dat is relatief. Het is zeker en vast niet zijn extra kost waard. Als je ook telefoon wil, kijk eens naar het homeconnect product van dommel? Dit is bellen + surfen voor 50€ per maand. Je hebt dan ook geen belgacom lijn nodig, enkel de activatie hoef je dan te betalen. Indien je enkel wilt surfen kan je best een discovery-line nemen bij belgacom (dit kost je ongeveer de helft minder als raw copper).

Bijkomend voordeel is dat je dan een raw copper lijn hebt en deze blijken in de praktijk stabieler.

Mits je van kabel komt is het ook wel de moeite om te weten dat ADSL afstand gebonden is, in principe kan je tot ongeveer 3500 meter perfect 4Mbit halen (mits goede bekabeling), vanaf 3500 meter word het 9/10 een lager profiel (3.3Mbit, 2.2Mbit, 1.1Mbit).

Ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

L-army schreef:In principe gaat ISDN beter, maar dat is relatief.
Beter voor telefonie... voor ADSL heb ik hier sterke twijfels bij.

Tenzij je meerdere lijnen nodig hebt zie ik geen enkele reden om ISDN te nemen, en zelfs dan nog kan je beter een aparte lijn nemen voor je ADSL.

Dus gewoon een PSTN (anders moet je nog een speciale ADSL modem gaan zoeken ook).
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”