Ik heb gistere tot 2 u 's nachts mijn pc ker op keer opnieuw linux geinstaleert en noit wou linux booten op mijn systeem, ik weet niet waar de fout zit, ik heb volledig de instalatie foutloos kunnen doorlopen als ik dan op herstart druk dan herstart hij maar dan boothij niet geeft hijn onderandere disk boot failure weer.
Gimme some help here.
mandrake 9.2 install probleem
-
- Premium Member
'k Heb nu niet veel ervaring met mandrake maar kom.
Hoe installeer je die? En dan bedoel ik, primary disk, secondary? Gedeelde disk? met andere systemen? Welke boot loader? Installeer je vooraan op een schijf, achteraan op een schijf? Laat je bij de partitionering alles default staan?
Heb je de error die hij bij boot geeft al eens in google opgezocht?
Hoe installeer je die? En dan bedoel ik, primary disk, secondary? Gedeelde disk? met andere systemen? Welke boot loader? Installeer je vooraan op een schijf, achteraan op een schijf? Laat je bij de partitionering alles default staan?
Heb je de error die hij bij boot geeft al eens in google opgezocht?
Laatst gewijzigd door airzimmy 30 nov 2003, 12:51, in totaal 1 gewijzigd.
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
-
- Premium Member
ik heb in afwachtinf van mobile racks, mijn pc opgevezen en aangezien ik geen dual boot wil (omdat ik windows XP en linux volledig apart van elkaar wil hebben), verander ik elke keer van hdd als ik van linux naar win XP wis schakelen en omgekeert.
Onder windows heb ik altijd een hdd van 120 gig (downloads) en een van 60 gig (windows en overige downloads).
voor linux heb ik een hddtje van 40 gig van het merk WD, aangezien die hdd eerst als een primary slave werkt gebruikt een andere pc van mij heb ik het dus nu omgezet naar een primary master.
Ik instaleer linux probleemloos (alles erop en eraan), jammer dat hij mijn 2e netwerk kaart (die onboard op mijn moederbord zit) niet wil detecteren maar ja.
Ik laat hem de partities volledig automatisch toewijzen.
Eum die fout geeft hij ja na het schermpje waar IDE drives worden weegegeven bij het opstarten.
wtf is mobo ??
heb idd diskettesation.
Onder windows heb ik altijd een hdd van 120 gig (downloads) en een van 60 gig (windows en overige downloads).
voor linux heb ik een hddtje van 40 gig van het merk WD, aangezien die hdd eerst als een primary slave werkt gebruikt een andere pc van mij heb ik het dus nu omgezet naar een primary master.
Ik instaleer linux probleemloos (alles erop en eraan), jammer dat hij mijn 2e netwerk kaart (die onboard op mijn moederbord zit) niet wil detecteren maar ja.
Ik laat hem de partities volledig automatisch toewijzen.
Eum die fout geeft hij ja na het schermpje waar IDE drives worden weegegeven bij het opstarten.
wtf is mobo ??
heb idd diskettesation.
-
- Premium Member
9.1 RC1 kreeg ik geinstaleert.
ff geboot met linux hdd en dit komt erop
pri. master disk HDD S.M.A.R.T capability .... disabeld
een of ander tabeletje met allerlei info (ovezr mijn hardware denk ik)
verifying DMC pool data
weet iemand raad hiermee ??
PS: ik heb de bootloader in de MBR geinstaleert.
ff geboot met linux hdd en dit komt erop
pri. master disk HDD S.M.A.R.T capability .... disabeld
een of ander tabeletje met allerlei info (ovezr mijn hardware denk ik)
verifying DMC pool data
weet iemand raad hiermee ??
PS: ik heb de bootloader in de MBR geinstaleert.