wel we hebben hier een printer (hp deksjet 895 cxi) die een goede 14 jaar oud is waar al een jaar ofzo niet meer met geprint was, nu heb ik er gisteren 2 nieuwe cartridges ingestoken, gekocht in de hema (ideetje van de mama)
maar als ik afdruk met kleurentitels dan komen de kleuren totaal niet overeen (donkerblauw en zeerlicht blauw is niet echt hetzelfde), ze zien er flets uit en rond de tekst zitten dan minuscule puntjes in de zelfde kleur, spatjes?
nu vroeg ik me af of ik daar iets kon aan doen?
en ook of het aan de inktcassettes ligt of eerder aan de printer?
HP printer, kleuren flets
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Welke 'houdbaarheidsdatum' staat er op de inktcadridges?
Anders kan je best eens een paar tests uitvoeren, allignement van de inktpatronen ofzoiets.
Meer info in de handleiding van de printer of online op hp.be.
Anders kan je best eens een paar tests uitvoeren, allignement van de inktpatronen ofzoiets.
Meer info in de handleiding van de printer of online op hp.be.
die 2 tests heb ik al gedaan
(primen en alignen)
hielp niks :/
heb ff foto getrokken van een geprinte testpagina
http://frietjes.dommel.be/printer.jpg
en houdbaarheidsdatum vond ik niet op de cartridge wel een productiedatum van 2006-05-16 :/
(primen en alignen)
hielp niks :/
heb ff foto getrokken van een geprinte testpagina
http://frietjes.dommel.be/printer.jpg
en houdbaarheidsdatum vond ik niet op de cartridge wel een productiedatum van 2006-05-16 :/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Bad cartridge, niet aan twijfelen : kleurcartridge is slecht.
Nieuwe kopen (NIET bij de Hema) en geen problemen meer. Zoiets ligt bij deze reeks van HP's _altijd_ aan de cartridge. Is heel waarschijnlijk een hervulde cartridge (typisch), en daar is het risico op zulke dingen altijd aanwezig : slechte refill of te lang droog gestaan voor de refill (verdroogde spons) en je hebt het vlaggen.
Enige manier om dit soort onzin te vermijden : orginele HP cartridges kopen, en desnoods _zelf_ hervullen indien je wil sparen op inktkosten. (is bij de 8xx en 9xx heel makkelijk zelf te doen, geen reset/chip transplantatie of wat dan ook nodig bij die oudere reeksen).
Nieuwe kopen (NIET bij de Hema) en geen problemen meer. Zoiets ligt bij deze reeks van HP's _altijd_ aan de cartridge. Is heel waarschijnlijk een hervulde cartridge (typisch), en daar is het risico op zulke dingen altijd aanwezig : slechte refill of te lang droog gestaan voor de refill (verdroogde spons) en je hebt het vlaggen.
Enige manier om dit soort onzin te vermijden : orginele HP cartridges kopen, en desnoods _zelf_ hervullen indien je wil sparen op inktkosten. (is bij de 8xx en 9xx heel makkelijk zelf te doen, geen reset/chip transplantatie of wat dan ook nodig bij die oudere reeksen).
hehe mja zou ik geld kunnen terugvragen in de hema of niet?
tgaat toch om ~€30 wat niet weinig is.
m'n moeder zal het graag horen maar ja, krijg ik weer eens gelijk dat ge dergelijke dingen niet moet kopen in een supermarkt, whatever
misschien van de eerste keer ook uitkijken voor een nieuw printerke.
bedankt
tgaat toch om ~€30 wat niet weinig is.
m'n moeder zal het graag horen maar ja, krijg ik weer eens gelijk dat ge dergelijke dingen niet moet kopen in een supermarkt, whatever

misschien van de eerste keer ook uitkijken voor een nieuw printerke.
bedankt
-
- Elite Poster
... tja. Het punt is dat je in de meeste supermarkten _ook_ nog wel de orginele HP cartrdiges kan krijgen, en die zijn dan ook niets eens _zo_ veel duurder.
Geld terugkrijgen ? Zeker proberen ! Nee heb je, ja kan je krijgen.
Nieuwe printer ? Kan je doen. Maar uit eigen ervaring : de HP8xx en 9xx reeks waren qua printer/inkt kosten nog de goedkoopste printers op de markt. Alles wat daarna is gekomen slurpt bij HP inkt dat het niet meer mooi is, en de kosten per blad liggen bij de huidige modellen op dat gebied een _stuk_ hoger als met deze oude knarren.
Indien je dus heel weinig print : best goedkope nieuwe printer kopen. Indien je _veel_ gaat printen ..... nou ....
Geld terugkrijgen ? Zeker proberen ! Nee heb je, ja kan je krijgen.
Nieuwe printer ? Kan je doen. Maar uit eigen ervaring : de HP8xx en 9xx reeks waren qua printer/inkt kosten nog de goedkoopste printers op de markt. Alles wat daarna is gekomen slurpt bij HP inkt dat het niet meer mooi is, en de kosten per blad liggen bij de huidige modellen op dat gebied een _stuk_ hoger als met deze oude knarren.
Indien je dus heel weinig print : best goedkope nieuwe printer kopen. Indien je _veel_ gaat printen ..... nou ....
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Dat laatste kan je oplossen met een printservertje.
Of misschien heeft je router zo'n ingebouwde poort....
Wel effe op voorhand checken of je printer ondersteund wordt ofcourse.
Op de tweedehands sites kan je wel een externe JetDirect via Parallel vinden voor een prijsje.
Of misschien heeft je router zo'n ingebouwde poort....
Wel effe op voorhand checken of je printer ondersteund wordt ofcourse.
Op de tweedehands sites kan je wel een externe JetDirect via Parallel vinden voor een prijsje.
Floris Bakker for president!
-
- Elite Poster
Laatste tip : kijk eens in je printer. Aan de linkerzijde, voorbij de rubberen rollen en ter hoogte van de tandwielen die instaan voor het papiertransport moet je normaal een vlak stuk witte kunstof "plaatje" zien, dat voor ongeveer een centimeter vrij kan bewegen van links naar rechts en terug.
Op dat stuk plastik moet een soort "driehoekig tandje" te zien zijn van een paar milimeter hoog.
Da's een kritiek stuk van de koppeling van de 8xx series, en falen van dit onderdeel is doodsoorzaak #1 van deze printers . Indien dit plaatje er op een of andere manier versleten, kromgetrokken of het "tandje" bijna weggesleten is of dit plaatje niet meer makkelijk over zijn loopafstand kan bewegen, is je printer zowiezo binnenkort aan vervanging toe.
De tip voor een goedkope tweedehands jetdirect is trouwens een goede, maar met een beetje schoppen kan je ook nieuwe lowcost parallele printerservers vinden waar je nog een garantie op hebt.
Groetjes,
Kaween.
Op dat stuk plastik moet een soort "driehoekig tandje" te zien zijn van een paar milimeter hoog.
Da's een kritiek stuk van de koppeling van de 8xx series, en falen van dit onderdeel is doodsoorzaak #1 van deze printers . Indien dit plaatje er op een of andere manier versleten, kromgetrokken of het "tandje" bijna weggesleten is of dit plaatje niet meer makkelijk over zijn loopafstand kan bewegen, is je printer zowiezo binnenkort aan vervanging toe.
De tip voor een goedkope tweedehands jetdirect is trouwens een goede, maar met een beetje schoppen kan je ook nieuwe lowcost parallele printerservers vinden waar je nog een garantie op hebt.
Groetjes,
Kaween.
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 26 keer
Tip van een Ex-HP medewerker die Deskjets gerepareerd heeft, blijf van namaak cartridges of refills af, voor het beetje besparing doe je soms veel schade. Onder andere nozzleverstopping enzovoorts.
Begrijp me ni verkeerd hé, er zijn goeie inkten tussen, maar het risico dat je een volledig nieuwe cartridge moet kopen is vrij groot, en daar gaat je besparing dan dubbel weg
Begrijp me ni verkeerd hé, er zijn goeie inkten tussen, maar het risico dat je een volledig nieuwe cartridge moet kopen is vrij groot, en daar gaat je besparing dan dubbel weg

-
- Elite Poster
eum. Klopt ten dele.
Nozzleverstopping is voor oudere HP's geen issue in het licht van permanente schade. De cartrdige is zowiezo een kop/inkttank combo, dus is zowiezo "wegsmijt".
MAAR.
Een foutief hervulde (slecht gesealde) kop kan uitlopen in de printer zelf, en dat heb ik wel al een paar keer gezien in HP's. En zoiets is altijd "RIP".
Nozzleverstopping is voor oudere HP's geen issue in het licht van permanente schade. De cartrdige is zowiezo een kop/inkttank combo, dus is zowiezo "wegsmijt".
MAAR.
Een foutief hervulde (slecht gesealde) kop kan uitlopen in de printer zelf, en dat heb ik wel al een paar keer gezien in HP's. En zoiets is altijd "RIP".
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 7 keer
30 euro? Voor die prijs had je al een nieuwe zuiper van Lexmark, met half gevulde inkt cartridges inbegrepen
.
Ah, het is ook allemaal wat je denkt ermee te doen. Ik heb onlangs een all in one HP voor 99 euro gekocht omdat ik die bucht van Lexmark niet meer moet. Hij zuipt niet al te veel en doet wat hij moet doen: elke week gemiddeld een 10-tal blaadjes afdrukken en af en toe eens scannen.

Ah, het is ook allemaal wat je denkt ermee te doen. Ik heb onlangs een all in one HP voor 99 euro gekocht omdat ik die bucht van Lexmark niet meer moet. Hij zuipt niet al te veel en doet wat hij moet doen: elke week gemiddeld een 10-tal blaadjes afdrukken en af en toe eens scannen.
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 26 keer
Ik heb ooit met de bijnaam "de smurf" rondgelopen omdat een cartridge kapotgespat was bij het testen van een printer, nadat ik met reinigingsproduct m'n handen had gekuist bleef ik met blauwe schijn zitten (van de hervulinkt) gedurende een week (zelfs na dagelijks baden). Ik kan je verzekeren, leuk was het niet (althans, niet voor mij welteverstaankaween schreef:eum. Klopt ten dele.
MAAR.

-
- Elite Poster
... hier van 't zelfde. Niet echt een uitgespatte cartridge, maar mijn vrouwtje wist altijd wanneer ik printers had zitten herstellen op het werk aan de mooie kleurtjes op mijn vingers. (ja ik weet, latex handschoenen, maar da's geen werken voor mij : ik voel dan niet meer wat ik doe). Als je op zo'n grote professionele inktspuiter het inkstation moest vervangen of zuiver maken was het altijd raak : één scheurtje in die latex en je zag er uit als een bergbeklimmer met koudvuur. 
HP inkt valt trouwens nog mee. Epson inkt is _veel_ erger om nog van je vingers te krijgen (want chemisch op een andere basis, en derhalve _een stuk permanenter_).
En yep, Lexmark is bucht. Da's geen printer : da's een plastieken doos met een inktkop erin, die bij toeval zo af en toe wel eens iets afdrukt. Koop HP, koop Canon, koop Epson, koop wat je maar wil (in functie van je gebruiksprofiel ga je bij deze merken _altijd_ een goed toestel vinden)maar blijf weg bij Lexmark, zelfs aan die prijs. Brother is een twijfelgeval : goede lasers, slechte inktprinters (bad design), en hoewel de allernieuwste reeks vanuit technisch oogpunt duidelijk beter is geworden zou ik nog steeds geen inktspuiter van Brother kunnen aanraden.

HP inkt valt trouwens nog mee. Epson inkt is _veel_ erger om nog van je vingers te krijgen (want chemisch op een andere basis, en derhalve _een stuk permanenter_).

En yep, Lexmark is bucht. Da's geen printer : da's een plastieken doos met een inktkop erin, die bij toeval zo af en toe wel eens iets afdrukt. Koop HP, koop Canon, koop Epson, koop wat je maar wil (in functie van je gebruiksprofiel ga je bij deze merken _altijd_ een goed toestel vinden)maar blijf weg bij Lexmark, zelfs aan die prijs. Brother is een twijfelgeval : goede lasers, slechte inktprinters (bad design), en hoewel de allernieuwste reeks vanuit technisch oogpunt duidelijk beter is geworden zou ik nog steeds geen inktspuiter van Brother kunnen aanraden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Klopt. Ik heb is eenmaal alternatieve inkpatronen gekocht. Zwart patroon kwam geen druppel uit en het kleurenpatroon was uitgelopen in mijn printer. Met als gevolg printer naar de vaantjes.die_ene schreef:Tip van een Ex-HP medewerker die Deskjets gerepareerd heeft, blijf van namaak cartridges of refills af, voor het beetje besparing doe je soms veel schade. Onder andere nozzleverstopping enzovoorts.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Heb het ook meegemaakt met lexmark. Heb nu al drie jaar een HP printer en nog geen moment spijt van gehad. Die lexmark heb ik maar drie maanden in gebruik gehad. Goedkoop is niet altijd goede koop. Ik moet wel toegeven dat lexmark goede support gaf destijds maar de hulp mocht niet baten. Hij gaf telkens aan dat het papier was vastgelopen. En er was gewoon niks vastgelopen. Leuk dat je een foto in A4 formaat aan het afdrukken was en halverwege die melding gaf.kaween schreef: En yep, Lexmark is bucht. Da's geen printer : da's een plastieken doos met een inktkop erin, die bij toeval zo af en toe wel eens iets afdrukt. Koop HP, koop Canon, koop Epson, koop wat je maar wil (in functie van je gebruiksprofiel ga je bij deze merken _altijd_ een goed toestel vinden)maar blijf weg bij Lexmark, zelfs aan die prijs. Brother is een twijfelgeval : goede lasers, slechte inktprinters (bad design), en hoewel de allernieuwste reeks vanuit technisch oogpunt duidelijk beter is geworden zou ik nog steeds geen inktspuiter van Brother kunnen aanraden.