Nieuwe HD plaatsen en gegevens overbrengen
- TanknaT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik heb ooit een PC gekocht met voorgeinstalleerde XP met het programma First Ware Recover 2.2 en beschik over geen enkele installatie CD. Dit laatste programma laat toe terug te gaan naar fabrieksinstellingen indien er iets grondig misgaat (virus ed.). Ik zou mijn HD willen vervangen door een groter exemplaar en daarvoor zou ik deze programmas en de overige data van mijn HD willen overbrengen naar deze grotere HD. Mijn 1e poging met een freeware programma 'HD-clone' is mislukt omdat het First Ware Recover programma blijkbaar niet mee wordt overgezet. Bestaat er eigenlijk een (bij voorkeur freeware) programma waarmee dit mogelijk is?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
zoek anders eens op ghost for linux
http://pcquest.ciol.com/content/linux/2 ... 041202.asp
Ik dacht dat deze ook ntfs partities kan imagen (beta) er zijn alvast andere linux alternatieven waarmee dit ook mogelijk is.
De volledige disc wordt dan wel sector per sector gekopierd, dus uw niewe had moet alvast groter zijn dan de bestaande en daarna moet je nog een resize van de nieuwe doen of partities aanmaken.
http://pcquest.ciol.com/content/linux/2 ... 041202.asp
Ik dacht dat deze ook ntfs partities kan imagen (beta) er zijn alvast andere linux alternatieven waarmee dit ook mogelijk is.
De volledige disc wordt dan wel sector per sector gekopierd, dus uw niewe had moet alvast groter zijn dan de bestaande en daarna moet je nog een resize van de nieuwe doen of partities aanmaken.
Download anders gewoon een trial versie op de site van acronis
http://www.acronis.com/enterprise/download/ATICW/
Lijkt me in uw geval het eenvoudigste
http://www.acronis.com/enterprise/download/ATICW/
Lijkt me in uw geval het eenvoudigste
- TanknaT
- Premium Member
Ondertussen mijn oude HD (die ik wilde vervangen) gekopiëerd met Norton Ghost (Tools/Copy My Hard Drive) naar een nieuwe, grotere, HD. Maar de nieuwe HD doet het niet. XP wil niet starten. Stopt met een knipperende cursor bovenaan het scherm. 

- TanknaT
- Premium Member
Een poging gedaan met www.acronis.com - bedankt verdickt voor deze info- volgende resultaat .
Tijdens het starten van de PC komt de melding
"FirstDisk Error - Changing SETMAX Adress to user space failed. Press any key to boot normally...".
Na het indrukken van een toets start de PC dan normaal op. Er is dus waarschijnlijk een beveiligingsinstelling die tussenkomt.
Tijdens het starten van de PC komt de melding
"FirstDisk Error - Changing SETMAX Adress to user space failed. Press any key to boot normally...".
Na het indrukken van een toets start de PC dan normaal op. Er is dus waarschijnlijk een beveiligingsinstelling die tussenkomt.
- TanknaT
- Premium Member
Dat jis niet het probleem. Het probleem is het programma "First Ware Recover 2.2" dat blijkbaar de configuratie van de PC ergens wegschrijft en dat ik niet kan openen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
First Ware Recover is geinstalleerd op een Linux partitie. Ik denk dat je een paar opties hebt...
1) Een Linux Live CD laden en proberen de First Ware Recover aan te passen. Moet je uiteraard wel goed weten wat je moet doen.
2) Maak eens een scherm afdruk van je schijfconfiguratie. Ik ken de stappen in het Nederlands niet maar in het Engels is het:
Start Settings - Contro Panel - Administrative Tools - Computer Management - Storage - Disk Management
Dan kriig je iets als het ingesloten plaatje.
1) Een Linux Live CD laden en proberen de First Ware Recover aan te passen. Moet je uiteraard wel goed weten wat je moet doen.
2) Maak eens een scherm afdruk van je schijfconfiguratie. Ik ken de stappen in het Nederlands niet maar in het Engels is het:
Start Settings - Contro Panel - Administrative Tools - Computer Management - Storage - Disk Management
Dan kriig je iets als het ingesloten plaatje.
- Bijlagen
-
- cme-part-size.gif
- (21.83 KiB) 629 keer gedownload
- TanknaT
- Premium Member
Bedoel je dit (zie bijlage)? Stuur het mee als foto, krijg het niet in de tekst verwerkt.
- Bijlagen
-
- Foto1.JPG
- (71.27 KiB) 16 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
OK, blijkbaar een oudere versie van FirstWare recover waarbij de partitie helemaal niet zichtbaar is.
Zie ook: http://www.phoenix.com/NR/rdonlyres/A09 ... ro_faq.pdf
Kan je dit in de BIOS niet uitschakelen?
Ik ken Acronis zelf zo goed niet maar heb je bij het terugzetten op de nieuwe harde schijf iets moeten aanvinken als MBR?
Zie ook: http://www.phoenix.com/NR/rdonlyres/A09 ... ro_faq.pdf
Kan je dit in de BIOS niet uitschakelen?
Ik ken Acronis zelf zo goed niet maar heb je bij het terugzetten op de nieuwe harde schijf iets moeten aanvinken als MBR?
- TanknaT
- Premium Member
Had ook ongeveer dezelfde info gevonden over de Pro versie. Stond zelfs een nederlandse handleiding (vertaald uit het Duits) bij. Hierin stond dat je, om toegang te krijgen, op de toets F4 moest drukken tijdens het opstarten. Werkte dus niet.
Maakt volgens mij geen deel uit van de BIOS. Toch niets over gevonden in de BIOS.
Acronis werkte eigenlijk zeer eenvoudig. Gewoon van, HD naar HD gevraagd. Deed mij zeer sterk aan een de vroegere versie van Ghost denken toen je gewoon een flopy moest insteken, 2 HD verbinden en de PC moest aanzettten. MBR of iets dergelijks niet moeten aanvinken. Ik gebruikt hiervoor een trial versie van hun webside en die is natuurlijk ondertussen vervallen.
Maakt volgens mij geen deel uit van de BIOS. Toch niets over gevonden in de BIOS.
Acronis werkte eigenlijk zeer eenvoudig. Gewoon van, HD naar HD gevraagd. Deed mij zeer sterk aan een de vroegere versie van Ghost denken toen je gewoon een flopy moest insteken, 2 HD verbinden en de PC moest aanzettten. MBR of iets dergelijks niet moeten aanvinken. Ik gebruikt hiervoor een trial versie van hun webside en die is natuurlijk ondertussen vervallen.