Hoi,
Een collega, wie regelmatig veel mails stuurt naar veel mensen (gewenst), komt de laatste tijd volgend probleem tegen: hij krijgt een groot aantal mails terug met volgend foutmelding:
The following message to <[email protected]> was
undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 552-'XXXXXXXXX: your "received:"
header counts of 16 exceeds maximum setting 15'
Wat me zorgen baart is "your received: header..."
kan er me iemand uitleggen wat dit is en vooral, wat eraan te doen?
Mail problemen Skynet
-
- Elite Poster
hoeveel mails stuurt hij?custk9 schreef:Hoi,
Een collega, wie regelmatig veel mails stuurt naar veel mensen (gewenst), komt de laatste tijd volgend probleem tegen: hij krijgt een groot aantal mails terug met volgend foutmelding:
The following message to <[email protected]> was
undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 552-'XXXXXXXXX: your "received:"
header counts of 16 exceeds maximum setting 15'
Wat me zorgen baart is "your received: header..."
kan er me iemand uitleggen wat dit is en vooral, wat eraan te doen?
en wat is de grootte van elke mail?
zijn er attachments bij?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 12 keer
Hij stuurt ongeveer 400 mails verdeeld over 8 mails (dus een vijftigtal bestemmelingen per mail), de mail zelf is gewoon plain text en er is altijd een attachement bij van om en bij de 500kb.hollebollegijs schreef:hoeveel mails stuurt hij?
en wat is de grootte van elke mail?
zijn er attachments bij?
bedankt alvast.
Vermoedelijk probeert hij gewoon te veel mails te gelijk te sturen.
Belgacom (skynet) heeft de limiet voor mails te sturen gezet op 720 mails per uur (ongeveer 1 mail elke 5 seconden).
Men kan best eens proberen het aantal geadresseerden over meer mails te verdelen.
Belgacom (skynet) heeft de limiet voor mails te sturen gezet op 720 mails per uur (ongeveer 1 mail elke 5 seconden).
Men kan best eens proberen het aantal geadresseerden over meer mails te verdelen.
Ziggy Boogy Doog
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Er zijn nog andere beperkingen tot stand gebracht, zoals connecties naar de smtp server per seconde en dergelijke. Hij kan best eens proberen om ze per blokken van x mails elke drie minuten bvb te versturen.
-
- Plus Member
Als die collega over php beschikt dan kan hij beter werken met een mailscript, zie www.hotscripts.com
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Met een PHP-script lost ge uw probleem niet op, meer nog: gemaakt het waarschijnlijk enkel erger.
Of bedoelt ge een script extern hosten? Ideaal voer voor zelf-lerende spamfilters.
Of bedoelt ge een script extern hosten? Ideaal voer voor zelf-lerende spamfilters.