Ik heb een nvidia 7800 GT in mijn computer steken en een tijdje geleden is het toch zo warm geweest waardoor er denk ik extreme temperaturen zijn geweest in mijn computerkast.
Als ik nu css speel dan krijg ik zo vreemde lijnen in het midden van het beeld (hoe kan ik dat het best omschrijven), als je bijvoorbeeld draait dan zie je dat, net als iemand met een vergrootglas over het beeld gaat en het is een horizontale lijn.
Ik heb ook het spel C&C3 en daar merk ik niets, af en toe eens raar blokken maar ik denk dat dat aan het spel zelf ligt want in de demo had ik dat ook al.
Kan ik met een programma testen of die videokaart kapot/stuk is want ik heb vroeger eens een ti4200 gehad en die was wel overhit geweest waardoor spellen crashte na een tijd, maar 2D kon je alles perfect doen ?
Grafische kaart kapot
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik ben niet echt thuis in het design van de hedendaagse GPU's maar ik zou verwachten dat die of wel volledig werken ofwel helemaal niet. Nu lijkt het alsof die kaart een beetje werkt.
Anyway, ik zou er de 3DMark06 Basic er eens op loslaten.
Anyway, ik zou er de 3DMark06 Basic er eens op loslaten.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dat riekt naar een gare RAMchip op je videokaart... RMA'en die handel!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
je hebt last van artifacts. Dat wordt inderdaad veroorzaakt door een te hoge temperatuur.
Wat is de temperatuur van je gpu wanneer je gamed?
Die rara blokjes bij c&c3, hoe zien die eruit? Want ik heb het spel zelf ook en ik heb dat nog nooit gezien.
Wat is de temperatuur van je gpu wanneer je gamed?
Die rara blokjes bij c&c3, hoe zien die eruit? Want ik heb het spel zelf ook en ik heb dat nog nooit gezien.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
De temperatuur is als de computer "niks" doet 58 graden, als ik CS:S opstart en dan speel totdat de ventilator van de GFX begint sneller te draaien dan heeft die een temeratuur van 93 graden, ik switch dan met ALT+TAB direct naar de "temerature settings" van het nvidia controle paneel (ik heb dit op voorhand al geopend), maar nu is het niet zo warm in deze kamer (zolderkamer).
Als ik c&c3 speel dan krijg ikheel snel (een fractie van een seconde) allemaal blokjes met verschillende kleuren te zien, meestal eenmaal. Ik kan het moeilijk beschrijven want het gaat te snel.
Als ik c&c3 speel dan krijg ikheel snel (een fractie van een seconde) allemaal blokjes met verschillende kleuren te zien, meestal eenmaal. Ik kan het moeilijk beschrijven want het gaat te snel.

- selder
- Moderator
Nope, well within the limits ... moderne GPUs verdragen temperaturen tot 135°C.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Als nvidea de slowdown treshold temperatuur op 145 deg C zet dan zullen ze wel weten dat de GPU het aankan.
Boven deze temperatuur zal de GPU snelheid toch automatisch verlaagd worden.
- selder
- Moderator
Correctemundo!Astralon schreef:Als nvidea de slowdown treshold temperatuur op 145 deg C zet dan zullen ze wel weten dat de GPU het aankan.
- AnD
- Elite Poster
Bij mij staat standaard de "core slwodown threshold" op 115°C.
Dan doet die kaart inderdaad al raar, de computer staat hier ook op een zolderkamer waar in de zomer extreme temperaturen kunnen komen, soms leunt de temperatuur tegen de 40°C. In de kast heb ik al ventilatoren bijgeplaatst, maar wat voor nut heeft dat als die toch maar alleen warme lucht binnentrekt.
Ik was al aan het denken of er geen computerkasten bestaan die een soort van airco hebben ingebouwd, ik heb vroeger zo eens iets gezien, maar als ik ga zoeken op het net vind ik niets.
Dan doet die kaart inderdaad al raar, de computer staat hier ook op een zolderkamer waar in de zomer extreme temperaturen kunnen komen, soms leunt de temperatuur tegen de 40°C. In de kast heb ik al ventilatoren bijgeplaatst, maar wat voor nut heeft dat als die toch maar alleen warme lucht binnentrekt.
Ik was al aan het denken of er geen computerkasten bestaan die een soort van airco hebben ingebouwd, ik heb vroeger zo eens iets gezien, maar als ik ga zoeken op het net vind ik niets.
phase change cooling. maar dat is redelijk duur en die compressor maakt redelijk veel lawaai denk ik.AnD schreef:Bij mij staat standaard de "core slwodown threshold" op 115°C.
Luchtcirculatie is voldoende als koeling, het maakt niet uit of de lucht warm of koud is.AnD schreef:Dan doet die kaart inderdaad al raar, de computer staat hier ook op een zolderkamer waar in de zomer extreme temperaturen kunnen komen, soms leunt de temperatuur tegen de 40°C. In de kast heb ik al ventilatoren bijgeplaatst, maar wat voor nut heeft dat als die toch maar alleen warme lucht binnentrekt.
93°C is wel enorm hoog. En het kan goed komen door die temperatuur dat je kaart rare dingen gaat doen in spelletjes.
Manier van koelen die ik ook nog heb toegepast bij mijn PC in de zomer met hoge temperaturen: kast open en een gewone ventilator erin laten blazen. Scheelde onmiddellijk alweer 10°C. Goede koeling en koste me geen cent aangezien we die ventilators hier toch staan hebben.

Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- AnD
- Elite Poster
Het is van MSI en de standaard ventilator staat er nog op.
In de computerkast zelf heb ik nog een 3 tal ventilatoren bijgeplaatst, maar echt veel doet het niet + je hebt dan weer het lawaai ervan.
Edit: net C&C3 gespeeld en dan wordt de temperatuur 99°C.
In de computerkast zelf heb ik nog een 3 tal ventilatoren bijgeplaatst, maar echt veel doet het niet + je hebt dan weer het lawaai ervan.
Edit: net C&C3 gespeeld en dan wordt de temperatuur 99°C.