spel spelen met iemand naar keus

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
[email protected]

Halloooo,
Is het mogelijk om het spel 'rummicub' of 'scrabble' te spelen met iemand waarvan je het mail adres van hebt?
Is het dan mogelijk om in plaats van tegen de computer te spelen dan met iemand die je kent kan spelen.
Vriendelijke dank en groetjes 8)

Edited by The Oddity
Onnodige bbcode-tags verwijderd.
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hallo,

ik weet niet over welke spel versie je het exact hebt? Is dit een open vraag... kwestie dat dit technisch mogelijk is, of heb je een specifieke versie van een spel voor ogen waarmee je dit zou willen proberen?

Je zal dus zeker wat meer info moeten verstrekken voor een volledige uitleg ;-)

Wat betreft het online-gamen, het kan aan de hand van het emailadres, maar het is niet aan te raden voor een newbie. Wat je nodig hebt voor online gaming is het IP-nummer of IP-adres. aangezien dit zowat het belangrijkste van de internetconnectie is, wordt dit ook meegestuurd met een email. Dus als je in de headers eventjes neust zal je het Originating IP wel terugvinden.

Makkelijker is gewoon je ip's eventjes uitwisselen adhv msn of een andere instant messenger.

Let wel: beide spelers dienen de originele game software te hebben om het spel te spelen. Dus het is niet voldoende dat jij dit spel hebt, diegene tegen wie je wenst te spelen dient het ook te hebben.

Verder moet je enkel nog opletten bij het spelen, dat je geen firewall gebruikt die poorten sluit, die het spel gebruikt om online te gamen. Indien je firewall dat doet, zal je niet kunnen spelen en dien je de firewall uit te schakelen of beter te configureren.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

rummicub of scrabble, ik vermoed dat het eerder een spelletje op een of andere site heeft, the oddity, of een klein spelletje uit zo een totaal spelletjespakket.

Als het om zo een klein "windows" spelletje gaat, zal het wel niet gaan denk ik. Maar op sites als www.jippie.be kunt ge tegen andere spelen, als ge afspreekt kunt ge dan golf of schiet elkaarze tank kapot spelen.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

www.jippii.be bedoel je

ah. jippie gaat ook :-), ook al is het fout geschreven :-)
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

zolang ge derop uitkomt ist goe he. Persoonlijk typ ik wat ik tgemakkelijkste vind, wie zegt er nu "jèppie - ie ? :wink:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja, in dergelijke gevallen kan inderdaad gespeeld worden door enkel het emailadres te hebben. Als ik mij niet vergis kan dit via msn ook, als dat nog bestaat? msn-zone? Indien je zo'n account hebt kan je daar ook makkelijk games spelen en ook online tegen elkaar. oa ook Golf :)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Games”