Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 713 keer
Bedankt: 793 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

We gaan er nog steeds vanuit dat de Russen en Amerikanen verschillende kampen zijn, sinds ze de oranje clown in het witte huis gekregen hebben is dit echter voorbij. Zowat alles wat die pedo doet is in het voordeel van Rusland. Hij heeft in ieder geval Rusland al veel groter gemaakt dan dat hij dat met de VS doet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 282 keer
Bedankt: 284 keer
Provider

"We"?
Al van in het begin met die oorlog heb ik gevonden dat Trump alles doet wat in het voordeel van Poetin is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Matt555 schreef: 4 dagen geleden Oekraïne meldt zeker 27 doden en 42 gewonden door Russische aanval bij Kiev
29 augustus 2026, 10:59
Laatste update: 13:53

Dodentol van Russische drone-aanval op magazijn nabij Kiev loopt op tot 37

https://www.hln.be/buitenland/dodentol- ... ?slug_rd=1

Er zijn ook nog reddingsoperaties aan de gang in Myla, even ten westen van Kiev, waar een Russische aanval op een munitiedepot... ( :roll: ??)... in een woonwijk vrijdag zeker 37 mensen heeft gedood. Vier mensen worden nog vermist, zegt de minister van Binnenlandse Zaken Ivan Vihivski. Er raakten ook zeker 40 mensen gewond.
" give rope and any monkey shall climb..." :wave:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 793 keer
Bedankt: 161 keer
Provider

Beste is om dergelijke kanalen te blokkeren want als je die video's gaat bekijken dan blijft YT ze voorschotelen.
Matt555 schreef: 3 dagen geledeneen Russische aanval op een munitiedepot... ( ??)... in een woonwijk
Zware fout en het is niet de eerste keer dat die word gemaakt jammer genoeg.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 3 dagen geleden Zware fout en het is niet de eerste keer dat die word gemaakt jammer genoeg.
Wordt zodanig gebruikt om strategisch militaire reden de vijand te proberen misleiden door elke militaire macht ....
a la Gaza Libanon e.d. door zowel Hezbolah ,Hamas ,en geeft dan tegenpartijen vrijwel een vrijgeleide excuus om burgerdoelen zo te benoemen als legitiem doelwit ....bvb Israelisch leger en in Oekraine en Rusland de grootwarenhuizen ..,..de ultieme escalatie ...!!

En dan maar elkaar beschuldigen van oorlogmisdaden ......beiden uiteindelijk ten einde raad " in zelfde bedje ziek "
Laatst gewijzigd door on4bam 3 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: quote juist gezet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 3 dagen geleden Beste is om dergelijke kanalen te blokkeren want als je die video's gaat bekijken dan blijft YT ze voorschotelen.
Ik wou alleen even waarschuwen tegen deze vorm van desinformatie.
Die is iets minder opvallend dan gewoon nieuws dat fout is.

Ik vind overigens niet de optie om een heel kanaal te blokkeren.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 106 keer
Te Koop forum

vanuit het overzicht heb ik enkel "dont recommend this chanel"
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat is em..
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 106 keer
Te Koop forum

Bemerk dat je daar niet echt meer op kan klikken als je de video aan het bekijken bent.
en omdat je overzicht dynamisch opgebouwd wordt komt dat kanaal er mss niet meer op voor. Daarom open ik videos altijd in een nieuw tab, dan heb ik de overzichtspagina nog om te blokkeren indien het crap is.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Na een tijdje weet je zo ongeveer wel wat wel of niet te vertrouwen.
Titels met rare karakters, exotische groepsnamen, flitsende clickbait titels...
Ik schakel gans dat kanaal gelijk uit en het proper houden van de feed lukt vrij goed moet ik zeggen.
Soms slipt er nog wel es eentje door de mazen van het net dus scherp blijven is de boodschap. 😉🤗
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boran_blok schreef: 2 dagen geleden vanuit het overzicht heb ik enkel "dont recommend this chanel"
Vreemd, is het omdat mijn Youtube op Nederlands staat, maar ik zie die optie niet.
keuzes.png
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 713 keer
Bedankt: 793 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Het heet kanaal niet aanbevelen in het Nederlands en bij mij staat het gewoon in het menu met 3 stipjes naast de video's.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb de screenshot erbij gezet met het popup menu dat ik krijg, tenzij dit nog niet de juiste view is waar je die optie moet krijgen?

Toegevoegd na 18 minuten 15 seconden:
Blijkbaar krijg je dat popup menu alleen als die video op dat moment ook echt aanbevolen wordt.
Als ik zoek naar de naam van het kanaal dat ik wil blokkeren, dan staan die opties er niet tussen.
Dus ik moet wachten tot hij hem nog eens voorstelt, en dan kan ik hem blokkeren.
Stom, stom, stom.

Nu is het mij gelukt, ik heb dus altijd maar voort gescrolld in de suggesties, en nu heeft hij een video voorgesteld van zo'n kanaal, en kan ik hem eindelijk blokkeren.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@boulder Combat Veteran News is eigenlijk nog niet zo'n slecht kanaal.
Kerel maakt wel regelmatig wat reclame voor zichzelf en z'n kauwgom maar verder is hij wel ok
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

'k Weet het, Petrikske, het ging over het kanaal er net boven.
Indisch kanaal dat "live" nieuws post, dat meer dan 1 jaar oud blijkt.
Die andere is OK qua inhoud, maar ik denk dat die kerel ergens een hersentrauma heeft gehad, het duurt lang tegen dat hij tot zijn punt komt, en hij komt vaak niet goed uit zijn woorden.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 730 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Benieuwd welke maatregelen de Duitsers (en EU) gaan nemen na de droneaanval in Dresden. Het uitzetten van diplomaten en het sluiten van het russisch huis in Berlijn lijken nu niet direct dingen waar de russen van wakker liggen.

Men zou het beter benoemen wat het is, een aanval op NAVO grondgebied en het op die manier beantwoorden. Ondertussen "begeleiden" Britse schepen russische militaire schepen en wordt flauw gereageerd wanneer vliegtuigen of drones het NAVO luchtruim schenden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Juist! ,maar best ook dit dan zo behandelen , en de BEIDE Ruskies Zell. & Poetin troepen het enkel op hun beider territorium laten uitvechten .... :angel:

AI-overzicht
German federal prosecutors state that a team of Ukrainian military operatives acting on behalf of state agencies carried out the September 2022 sabotage of the Nord Stream gas pipelines.
Laatst gewijzigd door on4bam 22 uren geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Even een off-topic vraagje, wordt die :angel: smiley altijd automatisch toegevoegd of heeft die een bedoeling?
Bye, Maurice
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

on4bam schreef: 22 uren geleden Even een off-topic vraagje, wordt die :angel: smiley altijd automatisch toegevoegd of heeft die een bedoeling?
neen , handmatig ..... gelukkig maar ,anders.... stel je voor dat ik ook een dagelijkse kroniek zo zou plaatsen met "Angel".. :wink:
Laatst gewijzigd door Matt555 22 uren geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hij blijkt toch van een ultiem realisme te weten ...... Wat hem die kat in "t nauw maakt .....en dan komen die rare sprongen mogelijk

https://www.hln.be/buitenland/poetin-vr ... ~a27dd6b6/

Poetin vreest dat einde van oorlog zonder overwinning zijn doodsvonnis zal betekenen: “Ze zullen me ophangen”

Het uitblijven van significante militaire successen in Oekraïne drijft Vladimir Poetin steeds meer in het nauw. Na bijna vijf jaar is het Russische leger er nog altijd niet in geslaagd de volledige Donbas te veroveren. En zonder die broodnodige overwinning kan de Russische president zijn strijd onmogelijk staken, zeker nu de oorlogsmoeheid bij het volk lijkt toe te nemen.
Tessa Van den Bosch
1 september 2026, 15:00
Laatste update: 15:15

“Toon nooit zwakte”:

Van opgeven wil Poetin alvast niet weten. Het is ook daarom dat Rusland een nieuwe mobilisatie van 300.000 tot 400.000 extra soldaten zou voorbereiden.

Het logische gevolg is een verdere escalatie van de oorlog om de impasse te doorbreken, klinkt het. Verwacht wordt dat Rusland de aanvallen op Oekraïne alleen maar zal opdrijven en de hybride oorlog tegen het Westen, denk daarbij onder meer aan cyberaanvallen, zal voortzetten.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef: 1 dag geledenDie andere is OK qua inhoud, maar ik denk dat die kerel ergens een hersentrauma heeft gehad, het duurt lang tegen dat hij tot zijn punt komt, en hij komt vaak niet goed uit zijn woorden.
Ik geloof dat hij aanvoerder was van een peloton in Irak en later werkte hij als ik me niet vergis bij Homeland Security.
Z'n blogs zijn inderdaad nogal rommelig en het lijkt er op dat hij zich amper tot niet voorbereid en dat gaat enerveren als kijker.
Mijn favoriet is en blijft Jake Broe.
on4bam schreef: 23 uren geleden Benieuwd welke maatregelen de Duitsers (en EU) gaan nemen na de droneaanval in Dresden...
Je staat al een beetje achter vrees ik.
Zo werden er vandaag 'explosieven' gevonden in de buurt van een energiecentrale in de buurt van Berlijn.
https://www.demorgen.be/nieuws/explosie ... ~bfc07f35/

En was er in Polen een brand in een fabriek waar drones worden gemaakt.
Daar zou ondertussen iemand zijn opgepakt.
https://www.aljazeera.com/news/2026/8/3 ... ne-factory

Het is duidelijk dat Poetin vast zit en naarstig op zoek is naar een reactie van de Navo/EU om een nieuwe mobilisatie verkocht te krijgen.
Ook de Russische retoriek is er naar.. "we worden aangevallen..."
Matt555 schreef: 22 uren geledenPoetin vreest dat einde van oorlog zonder overwinning zijn doodsvonnis zal betekenen: “Ze zullen me ophangen”
Volgens ingewijden zou Poetin al helemaal doortrappen, het nazi playbook en anderen beschuldigen van nazisme.. heb je inderdaad meer dan 1 steek los.

Maar euh..ophangen?
"Death by a Thousand Cuts" lijkt me meer aangewezen voor die massa moordenaar.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Petrikske schreef: 21 uren geleden Je staat al een beetje achter vrees ik.
Nee hoor, ik had het gelezen nadat ik gepost had om 14:03u maar weg van huis op de tablet hou ik het altijd kort tot ik weer thuis ben.

Ik ben zeker dat de russen wel zouden reageren mocht een Europees of NAVO land zo'n fantasietjes uithalen.

De vraag is niet zo zeer of P doortrapt, hij krijgt waarschijnlijk niet eens correcte info over de echte situatie aan het front. Geen enkele commandant durft verliezen te melden aan zijn overste die op zijn beurt een rooskleuriger verslag opmaakt voor zijn overste enz.. eens de verslagen in Moskou belanden zullen er een veelvoud aan overwinningen in staan.
Je ziet nu al dat de russen zo veel mogelijk schade willen toebrengen in Oekraïne met hun massale aanvallen op vooral burgerdoelen. Het lijkt steeds meer op wanhoopsdaden, we geraken niet verder, dan schieten we maar zo veel mogelijk kapot.
Bye, Maurice
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”