AVR-X2700H DAB crash

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
JUD
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Ik heb enige maanden ondertussen een probleem met mijn Denon versterker die op onregelmatige momenten beslist er de brui aan te geven. Aangesloten als 5.1 systeem. Ik kan er voorlopig nog niet echt een lijn in trekken maar meestal na een tijd TV kijken crasht de Denon (stand by lamp flikkert rood). Het lijkt erop dat stereo audio luisteren geen problemen geeft. Het uitschakelen van de Denon gaat samen met een plof in de luidsprekers (vergelijkbaar met het geluid wanneer je een jack in een bron zou inpluggen terwijl de versterker aanstaat).

Ik heb reeds alles dubbel nagekeken op mogelijk kortsluitingen maar kan niet direct iets vinden.

Het feit dat het zich pas voordoet na een tijd kijken (soms pas na 2 uur of langer) en dat het soms enkele weken duurt voor ik het probleem opnieuw heb geven me het gevoel dat het geen kortsluiting in de bekabeling is.

Iemand een idee hoe ik dit best verder uitzoek?
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 40 keer

Over welk type denon gaat het?

Een rood knipperende led wil meestal zeggen dat er een kortsluiting in de LS aansluitingen zit.
Al gaat dat hier niet het geval zijn denk ik.

Oei het staat in de titel. Te laat gezien

Mvg
charlez
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Firmware up to date?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 444 keer
Bedankt: 117 keer
Provider

Heeft de receiver genoeg koeling? Condensatoren nakijken of ze niet bol staan, componenten (zoals mosfets)die nog goed thermisch contact hebben op hun koelelementen. Omdat je schrijft dat het na een tijdje pas gebeurd.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”