Beste wat zou ik hiervoor nog kunnen 'rijgen?
Ik zou eventueel overstappen op game laptop
Thermaltake TR100 Mini - Wit
Noctua NF-A14x25 G2 WM Sx2 PP
AMD Ryzen 7 7800X3D
Gigabyte B850I AORUS PRO
Noctua NH-L9x65
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Windforce OC 16GB
Kingston Fury Beast DDR5 6000MT/s CL30 - 32GB (2x16GB)
Samsung 990 Evo Plus - 2TB
Corsair SFX 850W (2024)
Assemblage (Bouwkosten) - 3 jaar hardwaregarantie & levenslange service
Windows 11 Home - Nederlands (NL)
Gekocht in november 2025 bij yourbuild.nl
[Prijspeiling] PC van yourbuild met 5070ti en ryze' 7 7800X3D
Forumregels
Raadpleeg hier de specifieke forum regels.
Verkoop kan enkel door gevalideerde kopers of verkopers
Kopen en verkopen is op eigen risico, Userbase.be kan geen enkele verantwoordelijkheid nemen in geval van fraude. Wees altijd waakzaam, in het bijzonder als het te mooi lijkt om waar te zijn!
Raadpleeg hier de specifieke forum regels.
Verkoop kan enkel door gevalideerde kopers of verkopers
Kopen en verkopen is op eigen risico, Userbase.be kan geen enkele verantwoordelijkheid nemen in geval van fraude. Wees altijd waakzaam, in het bijzonder als het te mooi lijkt om waar te zijn!
-
boonpwnz
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 183 keer
1000 euro max?
Dat is het niet waard.
Dan doe ik er beter niks mee.
Toegevoegd na 1 minuut 5 seconden:
componenten zijn minstens 2000 euro waard('na aftrek van 400 euro voor geheugen en ssd)
Toegevoegd na 1 minuut 11 seconden:
Dus dacht zelf aan minstens 1400
Dat is het niet waard.
Dan doe ik er beter niks mee.
Toegevoegd na 1 minuut 5 seconden:
componenten zijn minstens 2000 euro waard('na aftrek van 400 euro voor geheugen en ssd)
Toegevoegd na 1 minuut 11 seconden:
Dus dacht zelf aan minstens 1400
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 660 keer
- Recent bedankt: 6 keer
wat ze waard zijn, hangt heel erg van de tijd af.... momenteel is heel veel gewoon overpriced vs de originele prijzen (oftewel: de waarde is veel lager dan wat het nu momenteel kost)
bijkomend is het dan ook nog meer dan een halfjaar oud, en zijn veel zaken ook zoals bij de auto: van zodra het gekocht is, al gelijk een stuk minder waard.
de case, fans, voeding, windows, en assemblage zijn sowieso 0 waard in principe, en een moederbord in een build is tegenwoordig ook niet meer zo'n grote meerwaarde. dus dan komt het vooral neer op je cpu, videokaart & ram.
nieuw is die combinatie van je te vinden voor 300 (cpu) + 900 (gpu, hoewel deze voor de AI bubbel 750 was) + 400 (ram, maar echte waarde 150), en de ssd zit ook rond de 250 met echte waarde van 150.
dus heb je een "inflated" waarde van rond de 1800, met een echte nieuwwaarde van rond de 1300, "minstens 1400" lijkt me dus iets dat je enkel maar gaat krijgen ergens op 2dehands waar niemand de waarde van onderdelen bekijkt, én ongeduldig genoeg is om niet even de bubbel af te wachten.
1000 max lijkt me dus een meer realistische prijs.
dat dat "het niet waard is", is een andere zaak en iets dat je momenteel nog veel gaat tegenkomen gezien de snelheid waarbij zaken obsolete worden,
en prijzen zwaar inflated zijn door de AI-BS, en niemand zal je tegenhouden om 1400 te proberen, maar of je iemand gaat vinden die dat ervoor geeft....
Toegevoegd na 9 minuten 10 seconden:
ter vergelijking, voor 2500 euro heb je gloednieuw bv:
merklaptop van acer met 5070 ti + 32gb ram + een core ultra 9 + 2tb storage
mertower van lenovo met 5070 ti + 64gb ram + een core ultra 9 + 1tb storage
en hoewel dat dus heel wat meer is dan 1000 euro, moet je ook denken:
- geen zelfbouw
- volledige garantie
- nieuwer
- krachtiger
- en vanwege de huidige bubbel overpriced (althans voor de tower, die een maand of 2 geleden nog voor 1600 ging bv... dus 1600 gloednieuw voor een betere setup dan wat je hier 2dehands wil verkopen)
het is gewoon geen goed moment om pc hardware te kopen of te verkopen helaas, en als je nu koopt gaat het je helemaal in je gat bijten als je dat wil verkopen achter de bubbel, dus mijn advies is om je tower gewoon nog een jaartje te houden en dan goedkoper nieuwe hardware te kopen
(vergeet overigens ook niet dat een gpu in een laptop minder krachtig is dan dezelfde in een tower, vanwege de thermal throttling & lagere power limieten)
bijkomend is het dan ook nog meer dan een halfjaar oud, en zijn veel zaken ook zoals bij de auto: van zodra het gekocht is, al gelijk een stuk minder waard.
de case, fans, voeding, windows, en assemblage zijn sowieso 0 waard in principe, en een moederbord in een build is tegenwoordig ook niet meer zo'n grote meerwaarde. dus dan komt het vooral neer op je cpu, videokaart & ram.
nieuw is die combinatie van je te vinden voor 300 (cpu) + 900 (gpu, hoewel deze voor de AI bubbel 750 was) + 400 (ram, maar echte waarde 150), en de ssd zit ook rond de 250 met echte waarde van 150.
dus heb je een "inflated" waarde van rond de 1800, met een echte nieuwwaarde van rond de 1300, "minstens 1400" lijkt me dus iets dat je enkel maar gaat krijgen ergens op 2dehands waar niemand de waarde van onderdelen bekijkt, én ongeduldig genoeg is om niet even de bubbel af te wachten.
1000 max lijkt me dus een meer realistische prijs.
dat dat "het niet waard is", is een andere zaak en iets dat je momenteel nog veel gaat tegenkomen gezien de snelheid waarbij zaken obsolete worden,
en prijzen zwaar inflated zijn door de AI-BS, en niemand zal je tegenhouden om 1400 te proberen, maar of je iemand gaat vinden die dat ervoor geeft....
Toegevoegd na 9 minuten 10 seconden:
ter vergelijking, voor 2500 euro heb je gloednieuw bv:
merklaptop van acer met 5070 ti + 32gb ram + een core ultra 9 + 2tb storage
mertower van lenovo met 5070 ti + 64gb ram + een core ultra 9 + 1tb storage
en hoewel dat dus heel wat meer is dan 1000 euro, moet je ook denken:
- geen zelfbouw
- volledige garantie
- nieuwer
- krachtiger
- en vanwege de huidige bubbel overpriced (althans voor de tower, die een maand of 2 geleden nog voor 1600 ging bv... dus 1600 gloednieuw voor een betere setup dan wat je hier 2dehands wil verkopen)
het is gewoon geen goed moment om pc hardware te kopen of te verkopen helaas, en als je nu koopt gaat het je helemaal in je gat bijten als je dat wil verkopen achter de bubbel, dus mijn advies is om je tower gewoon nog een jaartje te houden en dan goedkoper nieuwe hardware te kopen
(vergeet overigens ook niet dat een gpu in een laptop minder krachtig is dan dezelfde in een tower, vanwege de thermal throttling & lagere power limieten)
-
boonpwnz
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 183 keer
Het is trouwens geen zelfbouw. Het is gebouwd door een bedrijf die ook de garantie regelt en dergelijke. Er is 3 jaar hardwaregarantie(naast fabrieksgarantie)
Maar buiten dat zie ik inderdaad niet in dat het verstandig zou zijn.
Maar buiten dat zie ik inderdaad niet in dat het verstandig zou zijn.
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 717 keer
- Bedankt: 797 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Waarom zou je dat verkopen als het maar enkele maanden oud is? Logisch dat je geen topprijs krijgt want meeste mensen willen eerder een laptop en hebben zoveel power niet nodig, de nerds die dat er wel aan geven kopen liever hun eigen goesting.
Wat Splitter zegt klopt ook, sommige onderdelen kosten nu veel maar daarom vindt niet iedereen het dat ook waard.
Wat Splitter zegt klopt ook, sommige onderdelen kosten nu veel maar daarom vindt niet iedereen het dat ook waard.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
dragonflo
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 34 keer
Voor 1400 euro zo ik dat een redelijke prijs vinden als koper.
Als je echt wil verkopen. Zoek de prijs van de componenten op en trek er 5% of 10% van af. Zet het voor die prijs op tweakers. Ik zie daar constant zaken voorbij komen tegen de nieuwprijs aan. Wat dan uiteindelijk de verkoopprijs, is geen idee natuurlijk.
Als je echt wil verkopen. Zoek de prijs van de componenten op en trek er 5% of 10% van af. Zet het voor die prijs op tweakers. Ik zie daar constant zaken voorbij komen tegen de nieuwprijs aan. Wat dan uiteindelijk de verkoopprijs, is geen idee natuurlijk.
- cptKangaroo
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 815 keer
- Bedankt: 277 keer
Alleen al met die 5070Ti zit je aan €850 tweedehands en een nieuw setje DDR5 6000/CL30 is €450 dus daar ga je niet veel van af te doen om een koper te vinden. 't Zal allemaal dicht bij de nieuwprijs zitten, of tenminste toch voor cpu/gpu/ram/ssd, maar de AI hype heeft nog steeds een grote invloed.