Opgelost, tenzij je nog iets anders bedoelde.sukkelaar schreef: 3 maanden geleden In dit topic staan nog steeds problematische passages over verschillende bevolkingsgroepen
Cash geld bank
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 707 keer
- Bedankt: 791 keer
Sorry Heist maar hier ga je zelf uit de bocht. Je blijft beweren dat er automaten bijkomen terwijl het aantal serieus naar beneden is gegaan. Zo sterk dat de minister nu vraagt om er opnieuw bij te plaatsen en beter te spreiden. De banken hadden zelf al zo'n incentive aanvaard en de minister wijst hen op die overeenkomst.
Banken moeten niets meer aanrekenen want ze hadden voordien gratis veel meer automaten waarvan ze de kosten niet deelden en ze hebben -tig keer minder kosten door het VERMINDEREN van de automaten alsook personeel en kantoren. Ik zit al heel mijn leven bij diverse banken en betaal niets, die hebben ook allemaal automaten en boeren goed.
Dat fraude en criminaliteit niet enkel via cash kunnen is wel juist.
Banken moeten niets meer aanrekenen want ze hadden voordien gratis veel meer automaten waarvan ze de kosten niet deelden en ze hebben -tig keer minder kosten door het VERMINDEREN van de automaten alsook personeel en kantoren. Ik zit al heel mijn leven bij diverse banken en betaal niets, die hebben ook allemaal automaten en boeren goed.
Dat fraude en criminaliteit niet enkel via cash kunnen is wel juist.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Goztow
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1731 keer
- Bedankt: 1655 keer
- Recent bedankt: 6 keer
De discussie over moderatie is opgesplitst. viewtopic.php?p=1056774#p1056774
Gelieve hier niet meer te discuteren over moderatie maar dat in dat ander topic te doen.
Gelieve hier niet meer te discuteren over moderatie maar dat in dat ander topic te doen.
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1272 keer
- Recent bedankt: 2 keer
De vraag van Beenders is om extra automaten te plaatsen, ja.Dizzy schreef: 3 maanden geleden Sorry Heist maar hier ga je zelf uit de bocht. Je blijft beweren dat er automaten bijkomen
Ik ben akkoord dat dat voorstel "uit de bocht" is.
Als je 10-jaar terug wil in de tijd, prima
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 236 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Het is blijkbaar het goede moment om terug te gaan in de tijd: meer bankautomaten, kerncentrales heropenen en fossiele auto's steunen en blijven produceren. Sign of the times.
Een nostalgie die ons heel veel geld gaat kosten. Maar ja, er is geld genoeg. (of is dat in een andere draad?)
Enkele pagina's geleden durfde ik hier dat conservatisme te wijten aan de vergrijzing. Ik werd daarop teruggefloten maar ik zie dagelijks telkens meer bevestiging.
Een nostalgie die ons heel veel geld gaat kosten. Maar ja, er is geld genoeg. (of is dat in een andere draad?)
Enkele pagina's geleden durfde ik hier dat conservatisme te wijten aan de vergrijzing. Ik werd daarop teruggefloten maar ik zie dagelijks telkens meer bevestiging.
- heist_175
- Moderator

De eerste ATM is van 1967, dus nostalgisch is het zeker.
Dat zijn diezelfde mensen die nog met een inbelmodem via een startpagina gaan zeker
En ze hebben een tax-plaatje op hun fiets.
Er zijn vandaag wel meer politici actief die ons vooral op kosten willen jagen.
En dan maar klagen over competitiviteit en inflatie.
- Dizzy
- Elite Poster

Wederom een uitwijkingspoging. Het aantal automaten neemt af, zelfs met de extra vraag van Beenders, mocht die al ooit gerealiseerd worden, zijn er nog altijd een pak minder automaten. Stop dus met te doen alsof het om een toename gaat. Het gaat om een correctie op de grote afname. Dat voorstel is niet uit de bocht want het vraagt een uitvoering van eerder aangegaan engagement. Bij banken zijn engagementen wel vaker uit de bocht toch als zij iets moeten doenheist_175 schreef: 3 maanden geledenDe vraag van Beenders is om extra automaten te plaatsen, ja.Dizzy schreef: 3 maanden geleden Sorry Heist maar hier ga je zelf uit de bocht. Je blijft beweren dat er automaten bijkomen
Ik ben akkoord dat dat voorstel "uit de bocht" is.
Als je 10-jaar terug wil in de tijd, prima.
Niemand wil ook 10 jaar terug in de tijd of evenveel automaten als 10 jaar geleden. Ook dit is een bewuste vervorming van de realiteit. Men vraagt om iedereen de mogelijkheid te bieden om aan cash te geraken. Dat er minder automaten zijn dan 10 jaar geleden is logisch en daar zijn weinig tegen, dat er op plaatsen amper of geen meer zijn DAAR gaat het over.
Banken wordt enkel gevraagd hun rol in een belangrijk maatschappelijk onderdeel op te nemen zoals overeengekomen... maar dat is dus blijkbaar uit de bocht.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator

Een correctie op een afname, in wat voor bochten moet er hier taalkundig gewrongen worden om gewoon te concluderen wat het is.Dizzy schreef: 3 maanden geleden Wederom een uitwijkingspoging. Het aantal automaten neemt af, zelfs met de extra vraag van Beenders, mocht die al ooit gerealiseerd worden, zijn er nog altijd een pak minder automaten. Stop dus met te doen alsof het om een toename gaat. Het gaat om een correctie op de grote afname.
Beenders wil méér cash-automaten dan vandaag, een toename dus.
-
Fluppeke
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 25 keer
Hoe meer afhalingen per machine hoe goedkoper. In die zin is die batopin constructie een logische zet van de grootbanken.
We kunnen ook naar een systeem zoals in spanje en 'geld' vragen voor elke cash afhaling , ik vermoed dat we dan wél terug overal ATM automaten zullen krijgen.
Op sommige plaatsen (berlaar-heikant is een voorbeeld) zetten lokale besturen zelf ATMs neer. Dat lijkt mij geen taak van een lokaal bestuur en doet mij ook afvragen hoeveel 'steun' batopin al niet gehad heeft bij zijn (niet zo neutrale, want enkel grootbanken) plaatsing van ATMs.
We kunnen ook naar een systeem zoals in spanje en 'geld' vragen voor elke cash afhaling , ik vermoed dat we dan wél terug overal ATM automaten zullen krijgen.
Op sommige plaatsen (berlaar-heikant is een voorbeeld) zetten lokale besturen zelf ATMs neer. Dat lijkt mij geen taak van een lokaal bestuur en doet mij ook afvragen hoeveel 'steun' batopin al niet gehad heeft bij zijn (niet zo neutrale, want enkel grootbanken) plaatsing van ATMs.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- Dizzy
- Elite Poster

Je bekijkt bewust enkel de aankondiging van Beenders maar deze is een reactie op een enorme afname over een langere periode terwijl jij blijft doen alsof het om een toename zou gaan.heist_175 schreef: 3 maanden geleden Een correctie op een afname, in wat voor bochten moet er hier taalkundig gewrongen worden om gewoon te concluderen wat het is.
Beenders wil méér cash-automaten dan vandaag, een toename dus.
In 2015 waren er nog ruim 8.700 automaten. Eind 2025 telde België nog 4.090 automaten dit vindt de regering onvoldoende vergeleken met het EU-gemiddelde. België had in de eerste jaarhelft van 2025 een pak minder geldautomaten per inwoner dan gemiddeld in de EU. Blijkbaar is een groot deel van Europa gek
Bij een toename zou het probleem zich minder stellen dat er op plaatsen amper of geen automaten zijn. Het gaat dus inderdaad om een correctie van een afname en niet om een toename. Ook vandaag zijn er minder ipv meer automaten en DAAROM reageert de minister met deze herinnering aan de banken voor een aangegaan engagement. Het precieze aantal op zich interesseert me minder maar wel dat iedereen toegang kan hebben tot een automaat wat het doel is van deze regels.
- heist_175
- Moderator

Is geen automaat van Batopin en er waren al van in het begin problemen.
Foto van de automaat
Batopin werkt met een reeks automaten in een gebouw, dit is gedropt op een plein naast een frietkot (die witte vlek op de foto hierboven).
Problemen:
En volgens sommigen is dat allemaal "gratis"Sinds de opening van de nieuwe bankautomaat op het Heikantse kardinaal Cardijnplein, heeft de automaat te kampen met heel wat storingen. Het gemeentebestuur heeft uitbater Loomis nu gevraagd om korter op de bal te spelen, en daarop is de firma de voorbije dagen ook al overgegaan tot het vervangen van verschillende onderdelen van de automaat.
14/03 https://www.gva.be/regio/antwerpen/rivi ... 51747.html
08/04 https://www.gva.be/regio/antwerpen/rivi ... 16759.html
Ik ken de locatie goed, ik snap niet dat je daar een automaat wilt,
want in Heist-op-den-Berg is een Batopin in de Bergstraat (4km verder), en zowel in de Hoogstraat in Beerzel (3,6km) als in de Waverlei in Putte (3,6km) heb je ook nog cash punten. Daarenboven zijn er daar massa's supermarkten (voor ieder wat wils) die niet twijfelen om een beetje cash te geven bij boodschappen. Niet om een lading drugs te kopen, vermoedelijk wel genoeg om iemand in het zwart te kunnen betalen.
Bij de kapper op dat plein - nu op pensioen - werd enkel in cash afgerekend. De kapster een paar panden richting Melkouwensteenweg zal vermoedelijk niet anders werken.
Ik woon niet in Berlaar, dus mijn gemeentebelastingen zullen alvast niet naar die overbodige automaat gaan.
Bijkomend staat er weer iets extra in de weg voor de kermis "van de Hei" over enkele weken. Eerst die lelijke bankconstructie, nu een lelijke automaat.
- Dizzy
- Elite Poster

OK, nu gaan we de discussie verleggen naar individuele gevallen of een slechte plaatsing? En lelijke gebouwen of constructies in België, dat kan uiteraard enkel door automaten 
-
ivob
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
- Bedankt: 382 keer
Ik snap dat wel.heist_175 schreef: 3 maanden geleden Ik ken de locatie goed, ik snap niet dat je daar een automaat wilt,
Hier - zie mijn vorige commentaren - gaan ze net hetzelfde te werk. Deze "werkwijze" is al meer verspreid dan de voorstanders willen doen laten uitschijnen.
Spreiding tov bestaande infra lijkt dan ook niet de eerste bekommernis. Rekening houden met de omgeving nog minder. Maar dat zal de "voorstanders" uiteraard worst wezen. Als ze hun zin maar krijgen en liefst op de kosten van een ander. Dan maakt het voor de rest plots allemaal niet zoveel meer uit.
Een gebouw slopen, vervolgens verbouwen en er in de helft van de gevel twee "kunstwerken" in deponeren en dat tegenover een reeds bestaande werkende nauwelijks gebruikte automaat voor iedereen toegankelijk en verder overal handelszaken waar je probleemloos met kaart en contactloos kan betalen.
Waarschijnlijk voor een paar een echte meerwaarde.
Smaken verschillen maar op locatie echt geen meerwaarde voor het bestaande dorpzicht.
Dat groen geval op je foto mag er inzake toegevoegde cultuurwaarde anders ook zijn.
Maar ik begrijp dat dit beter past bij de keuze van hardcore "groene jongens en meisjes".
Ieder zijn ding zeker?
Laatst gewijzigd door ivob 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster

Goed voorbeeld van hoe het niet moet. Als er al een automaat is, zijn bijkomende niet direct nodig op dezelfde plaats.
In België kan je werkelijk alles op stedenbouwkundig vlak en daarom zijn er al een paar boeken uit met enkel maar een greep uit de flagrantste gevallen (Ugly Belgian houses). Het is in België zelfs moeilijk om straten te vinden zonder een compleet misbaksel. Dit heeft echter weinig te maken met de legitieme vraag om voor iedereen een toegankelijke automaat te voorzien opdat men alle wettelijke betaalmiddelen kan gebruiken.
Gelukkig zijn er ook goede evoluties en gevallen waarbij de automaten binnen zijn wat comfortabeler is en minder in het oog springt. In veel stations zijn er ook automaten, opnieuw een goede toepassing want plaatsen met veel passage.
In België kan je werkelijk alles op stedenbouwkundig vlak en daarom zijn er al een paar boeken uit met enkel maar een greep uit de flagrantste gevallen (Ugly Belgian houses). Het is in België zelfs moeilijk om straten te vinden zonder een compleet misbaksel. Dit heeft echter weinig te maken met de legitieme vraag om voor iedereen een toegankelijke automaat te voorzien opdat men alle wettelijke betaalmiddelen kan gebruiken.
Gelukkig zijn er ook goede evoluties en gevallen waarbij de automaten binnen zijn wat comfortabeler is en minder in het oog springt. In veel stations zijn er ook automaten, opnieuw een goede toepassing want plaatsen met veel passage.
- heist_175
- Moderator

Een voorbeeld van de overbodigheid van extra automaten.
Berlaar-Heikant is een groot gehucht en in een straal van 4km heb je al 3 andere automaten.
Hoeveel extra automaten gaan we zo overal doen neerploffen?
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
- Bedankt: 808 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik hoorde van mijn collega dat in de regio Ieper er nogal wat gehuchten zijn waar er geen meer zijn. Maar goed, er zijn ook geen winkels, dus als je wilt winkelen moet je je toch verplaatsen naar Ieper, Poperinge, Veurne,...
- Dizzy
- Elite Poster

Eerder een voorbeeld van een denkfout. Omdat er een voorbeeld van slechte/overbodige plaatsing is betekent dit niet dat alle automaten slecht geplaatst of overbodig zijn. Het is wel een voorbeeld dat de spreiding beter kan.heist_175 schreef: 3 maanden geledenEen voorbeeld van de overbodigheid van extra automaten.
Berlaar-Heikant is een groot gehucht en in een straal van 4km heb je al 3 andere automaten.
Hoeveel extra automaten gaan we zo overal doen neerploffen?
- iceke
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 625 keer
Ooit als eens naar de wc geweest in een baanrestaurant in Denemarken ???? Dan weet je dat je best eerst nog ff afstapt in hamburg voor je de grens oversteektjutuiz schreef: 3 maanden geledenAls je dan 3 weken in Denemarken en Noorwegen op vakantie bent geweest, landen waar cash onbestaande is, en je gaat naar het WC langs de snelweg in Hamburg... en daar zit een WC-madam. Met een bakje met kleingeld voor haar neus.![]()
-
ivob
- Elite Poster

Nog nooit naar een WC geweest in een baanrestaurent in Denemarken maar voor de Federale regering is de kogel en terug on topic finaal door de kerk.
Voor wie meer geld op zijn bank wil zonder al teveel overheidsbeslag zijn de flexijobs nu uitgebreid naar alle sectoren. Goed nieuws voor de liefhebbers van meer beschikbaar cash geld op de bank. Ook minder incentive om zwart geld te verdienen want voor de ontvanger is bruto bijna gelijk aan netto en voor de werkgever minder uitgaven en meer concurrentievermogen. Uiteraard een maatregel alleen ten gunste voor wie (meer) wil werken en ongeacht de leeftijd.
In dezelfde context werd eveneens de regeling op nachtarbeid en vrijwillige overuren versoepeld.
De groep die nog wil werken heeft dan netto nog meer geld te spenderen aan woning, hobby en de geneugten van het leven.

Voor wie meer geld op zijn bank wil zonder al teveel overheidsbeslag zijn de flexijobs nu uitgebreid naar alle sectoren. Goed nieuws voor de liefhebbers van meer beschikbaar cash geld op de bank. Ook minder incentive om zwart geld te verdienen want voor de ontvanger is bruto bijna gelijk aan netto en voor de werkgever minder uitgaven en meer concurrentievermogen. Uiteraard een maatregel alleen ten gunste voor wie (meer) wil werken en ongeacht de leeftijd.
In dezelfde context werd eveneens de regeling op nachtarbeid en vrijwillige overuren versoepeld.
De groep die nog wil werken heeft dan netto nog meer geld te spenderen aan woning, hobby en de geneugten van het leven.
Laatst gewijzigd door ivob 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
- Matt555
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 271 keer
- Bedankt: 60 keer
Men zal misschien berekend hebben hoeveel zwart geld uieindelijk toch ten goede komt aan de economie , noemende dit de grijze economie , 
" give rope and any monkey shall climb..." 
-
ivob
- Elite Poster

In se een officiële en geslaagde "witwasoperatie" dus.
Maar wel niet vergeten dat je al (deels) moet werken en/of gepensioneerd zijn om van de maatregel te kunnen genieten. "They-who--must-no--longer-be-named" kunnen daar dus duidelijk - en om voor de hand liggende redenen -geen gebruik van maken.
Maar wel niet vergeten dat je al (deels) moet werken en/of gepensioneerd zijn om van de maatregel te kunnen genieten. "They-who--must-no--longer-be-named" kunnen daar dus duidelijk - en om voor de hand liggende redenen -geen gebruik van maken.
Sol Invictus!