Digi roaming Egypte
-
lithion
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zit momenteel in Egypte en de roaming werkt voor geen meter. Als ik iphone in vliegtuigmodus zet werkt het een minuutje ofzo waarna het signaal wegvalt. Ik heb al geprobeerd om manueel een netwerk te kiezen en via de sim app country op digi sponsor gezet en manual account selection zoals al gemeld in een andere topic. Ik heb ook al een berichtje gestuurd naar helpdesk maar nog geen reactie. Iemand nog suggesties of ervaringen?
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1062 keer
- Bedankt: 3924 keer
- Recent bedankt: 13 keer
De TS wil geen gratis roaming, maar een werkende roamingDave schreef: 5 maanden geleden Egypte ligt niet in EU, dus ik vermoed dat er geen gratis roaming geldt...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
Totemstack
- Starter

- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Als je DIGI Sponsor hebt geselecteerd, zijn de APN-instellingen mogelijk niet juist. In veel landen kan je inmiddels ook DIGI BE gebruiken, misschien verhelpt dat het probleem.
-
rmag
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 48 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Mijnervaring is dat DIGI roaming aktivatie tot 30 minuten kan duren na de eerste aanmelding. Ook wat rommelen in de settings
Geldt voor elk buitenland, dus ook NL.
Geldt voor elk buitenland, dus ook NL.
-
lithion
- Elite Poster

Even een update:
- met de fysieke sim werkt het dus niet. Ik heb een extra abbo met esim besteld en daarmee werkte het wel stabiel. Settings staan identiek (APN, …) als bij de fysieke. Sim kaart defect gegaan? Het is echt de ontvangst die helemaal wegviel.
- esim werd wel na één dag geblokkeerd nadat ik zogezegd 80% van de limiet (48 EUR) bereikt heb. 100% sms is nooit gekomen. Ik zou dus zogezegd ruim 32GB verbruikt hebben op één dag terwijl mijn telefoon maar een paar GB aangeeft. Zowel de site van DIGI als de SMS van DIGI vermelden 0,0015 EUR/MB. Het toffe is dat je geen dataverbruik noch verbruik (EUR) buiten bundel ziet op de myDigi.
- klantendienst heeft nog altijd niet gereageerd. Is de eerste keer dat ik die contacteerde en misschien behoort dat bij de 0% service garantie?
- uiteindelijk maar een lokale sim gekocht.
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 730 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Het lijkt mij interessant om de reactie van Digi hierover te zien.
Ik heb ook altijd lokale SIMs gebruikt maar bij een aanvaardbaar tarief als €0.0015/MB is het voor korte(re) verblijven gemakkelijker om te roamen.
Ik heb ook altijd lokale SIMs gebruikt maar bij een aanvaardbaar tarief als €0.0015/MB is het voor korte(re) verblijven gemakkelijker om te roamen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 5 keer
@lithion Heb je al telefonisch contact geprobeerd? Veel sneller.
Internet: edpnet VDSL (86 Down / 27 Up voor 36 EUR)
Mobiel: Orange (70GB voor 7 EUR) & BASE Prepaid
-
lithion
- Elite Poster

Hoe kan je bellen met Digi als je geen netwerk hebt? Bellen is trouwens aan 60 cent per minuut vanuit Egypte. Als ze je een half uur laten wachten ben je al 18 EUR kwijt…
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ok ja, dat is zeker waar. Op zich ben altijd binnen de 3 minuten bij een operator geraakt. Maar ja, je moet geluk hebben en op het juiste moment bellen.lithion schreef: 5 maanden geleden Hoe kan je bellen met Digi als je geen netwerk hebt? Bellen is trouwens aan 60 cent per minuut vanuit Egypte. Als ze je een half uur laten wachten ben je al 18 EUR kwijt…
Toegevoegd na 46 seconden:
Maar toch spijtig dat DIGI nog zoveel kleine probleempjes heeft dat de ervaring 2-3 jaar later nog slecht maken.
Internet: edpnet VDSL (86 Down / 27 Up voor 36 EUR)
Mobiel: Orange (70GB voor 7 EUR) & BASE Prepaid
-
lithion
- Elite Poster

Vandaag een standaard antwoord gekregen op mijn ticket:
Da’s dus hetgeen ik initieel al had geprobeerd.- Ga in het telefoonmenu naar de DIGI STK-applicatie (simkaartpictogram) -RBroker. Ga hier naar Accountkeuze en selecteer Handleiding en selecteer onder Landmenu DIGI Sponsor.