vouwfiets elektrisch

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

wie heeft er een tip voor een goede elektrisch plooi-of vouwfiets....
geen prijs van 2000 euro

tussen 800 en 1200 euro
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 529 keer
Bedankt: 691 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Ik heb een ADO A20 Beast, best tevreden over. Al zou ik nu voor een lichter model gaan, maar die hadden ze toen nog niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beetje chinees maar zeer veel fiets voor zijn prijs is fiido. Vriend van ons heeft ene gekocht, en is degelijke kwaliteit voor zijn prijs.

https://eu.fiido.com/products/fiido-d11 ... r-commuter
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 345 keer

Samebike, Pvy, hitway, ado, fiido, engwe, …

Allemaal min of meer klonen van elkaar.
Weinig kwaliteitsverschil.
Koop ene met koppelsensor en achterwiel motor.
Zoek een kortingcode dan gaat er nog eens €100 af.

Ik heb een pvy z20 pro evo.
Kun
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 25 keer
Provider

Ik vind het grappig dat veel mensen soms €2000 betalen voor een niet-elektrische fiets.

Ik zal dat nooit snappen.

Evercross, Hitway en Engwe maken goeie en goedkope elektrische fietsen.
ISP+TV: TN
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 798 keer
Bedankt: 348 keer
Recent bedankt: 8 keer

Het lijkt me ook niet echt de bedoeling dat men begrijpt waar een ander met plezier zijn of haar geld aan uitgeeft?
Dat je het grappig kan vinden is wel mooi meegenomen. Dan hebben beide partijen er nog iets aan.

Doorheen de jaren heb ik al veel meer geld aan non-elektrische fietsen uitgegeven dan aan elektrische fietsen.
Mijn zelfbouw fully MTB heeft me in het verleden bv. in totaal een 6000 € gekost.
En dat waren dan nog 6000 "oude" euro.
De meest recente zelfbouw solarbike (naargelang de omstandigheden voorzien van 1 of 2 flex PV-panelen) heeft in totaal eveneens een 6000 € gekost (verspreid over een jaar bouwen). Maar je kan er wel mee blijven rijden zonder de +9O0 kWh accu mee uit te putten. :banana:

De laatste e-bike die ik kocht (een Stromer ST2 belt drive) 1000 €.
En de twee elektrische "vouwfietsen" (met een 900 Wh accu, in de praktijk dus niet echt een vouwfiets) hebben idd elk een 2000 € gekost.
End dat mag allemaal best grappig bevonden worden. Hoe meer leut in de wereld, des te beter. :thumbs:

Het is dus maar net waar men zijn geld zelf aan wil uitgeven en of je daar zelf plezier aan kan beleven.
Ongeacht of een ander dat dan grappig vindt of niet. Dat laatste is dan gewoon een leuk extraatje.

edit: typo.
Laatst gewijzigd door ivob 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 95 keer

De elektrische fiets en de aanhangwagen met de 900kWh accuAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk

ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dank om me op deze grappige manier op mijn voorgaande typo te wijzen en hierbij dan ook aangepast. :beerchug:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 607 keer
Bedankt: 734 keer
Provider
Te Koop forum

Kun schreef: 1 dag geleden Ik vind het grappig dat veel mensen soms €2000 betalen voor een niet-elektrische fiets.

Ik zal dat nooit snappen.

Evercross, Hitway en Engwe maken goeie en goedkope elektrische fietsen.
Is toch niet zo moeilijk te snappen. Er zijn mensen genoeg die in staat zijn om zelf te trappen en daar plezier in vinden. Het is bovendien ook gezond om wat sportief te zijn. Zelf rij ik ook nog met een gewone fiets naar het station en daarbij haal ik geregeld ebikes in. Als ik ooit een ebike zou kopen dan moet hij sneller kunnen dan dat ik nu zelf trap.

Ik vind het vreemder dan jonge mensen waar niets aan scheelt een ebike gebruiken ipv een gewone fiets voor korte afstanden.

Ik ben niet tegen ebikes want het kan minder mobiele mensen aanzetten om te bewegen en buiten te komen, helaas kan het mensen die het net kunnen gebruiken ook minder doen bewegen als ze al voorheen met een gewone fiets reden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1095 keer
Bedankt: 698 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Kunnen we discussie hier terugbrengen naar de originele vraag?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Wat is de doelstelling van de originele vraag?
Een zo goedkoop mogelijke en zo licht mogelijke plooifiets (die je bv. ook op jet OV kan meenemen) en waar je slechts een paar km elektrische ondersteuning nodig hebt (dan zou je voor 800 € iets met een batterij met weinig Wh kunnen vinden).
Of een plooifiets (die best wat zwaarder mag zijn maar waar de plooifunctie dien om bv. in een auto met kleinere bagageruimte te vervoeren) waar je enkele tientallen km elektrisch op één lading wil overbruggen?
Voor 800 € ga je dan niet veel vinden.
Of iets er tussen in?
Wil je wat range en moet het nieuw zijn dan kost de batterij alleen al vlug een 500 tot 800€.

Hoe gedetailleerder de vraagstelling hoe meer relevante info je krijgt in een zo kort mogelijk tijdsbestek.
Sol Invictus!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 345 keer

ivob schreef: 1 dag geleden Voor 800 € ga je dan niet veel vinden.
Samebike, Pvy, hitway, ado, fiido, engwe, …
800 tot 1200
prima fietsen, 100km en meer rijbereik

Geen idee waarom je +2000 zou uitgeven behoudens de Belg die graag betaalt ...
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 6 keer

ik ben verhuisd naar zee....veel te veel wind...
daarom ga ik af en toe een vouwfietske buiten halen om te gaan winkelen..
korte afstanden meer niet...
deze week moest ik te hard trappen om naar winkel te rijden
daarom moet ik niets hebben van veel geld

Toegevoegd na 2 uren 20 minuten 17 seconden:
ik wist niet dat er nog plooifietsen bestonden zonder versnellingen
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 607 keer
Bedankt: 734 keer
Provider
Te Koop forum

Je zal altijd moeten afwegen tussen kwaliteit en prijs. Een goedkope oplossing kan zo op termijn duurder uitvallen als je deze sneller moet vervangen.

De Brompton plooifietsen kent iedereen maar ze hebben een andere prijsklasse dan de fietsen bij bvb decathlon. Dan is er nog de factor onderhoud en gebruik. Ben je een beetje voorzichtig met je materiaal en onderhoud je de fiets dan zal hij ook langer meegaan en is een goedkopere misschien een optie.

Ik neem vaak de trein en zie dus veel mensen met plooifietsen, wat opvalt is het verschil in snelheid om ze op te vouwen en de compactheid. Dat zal in uw geval minder spelen. Ik zie ook dat de prijzen voor niet elektrische fietsen veel en veel lager zijn. Als de afstand beperkt is dan is dat een optie, de wind heb je in omgekeerde richting ook mee :)

Bij decathlon vindt je voor 1.000 EUR of minder deze fietsen: https://www.decathlon.be/nl/alle-sporte ... 24_to_1000

Ik weet niet welke service decathlon op deze fietsen geeft of dat je een hersteller kent die eraan wil werken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 529 keer
Bedankt: 691 keer
Provider

Ik heb met mijn ADO pas een issue gehad, het gaat allemaal on-line via email, ze zijn heel responsive, sturen spare parts op waarvan ze denken dat ze helpen.
Omdat we er niet uitkwamen, hebben ze aangeraden om een lokale fietsenmaker in te schakelen, moest ik wel zelf zoeken waar ik terecht kon, maar toen dat ook geen soelaas bracht zijn ze mijn fiets komen ophalen, die is naar duitsland gestuurd, gerepareerd en teruggekomen. Allemaal in garantie.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 28 keer

ivob schreef: 1 dag geleden Wat is de doelstelling van de originele vraag?
Wil je wat range en moet het nieuw zijn dan kost de batterij alleen al vlug een 500 tot 800€.
Bij fiiido bvb rond de 279 euro... mijn bosch batterij kost meer dan het dubbele voor dezelfde capaciteit

https://eu.fiido.com/products/new-battery-for-c11
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bwa valt nog mee dan. :-D
Een Stromer blauwe accu kost voor een dubbele opslagcapaciteit bijna 2000 € en een gereviseerde versie rond de 750 €. :eek:
Sol Invictus!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”