Als DSL zo laag aangeeft ga je dat vermoedelijk ook krijgen.
philippe_d schreef: 1 maand geleden
Bij EDPnet heb je min. duur van 6 maand, en een activatiekost.
Is niet waar, als de lijn er al ligt kan je vragen om het te testen, je hangt dan niet vast aan 6 maanden. Activatiekost vermoedelijk wel.
Maar waarom zou je een slechte lijn testen als je zo goed als zeker kan zijn dat het lage snelheid gaat zijn.
Ik heb overigens WEL gemerkt dat je met andere modems veel hogere snelheden kan halen dan ze opgeven. Zo geven ze bij mij 100mbit op, DLM naait me naar 85mbit.
Maar mijn lijnsnelheid is met goede drivers en instellingen Zyxel/DrayTek dik 150mbit. DLM doet ook maar wat, niet gerelateerd aan werkelijke waarden.
Waarom ze nog DLM gebruiken is me een raadsel, variabele snelheid kan ook, dan neemt die gewoon de lijnwaarden en het modem verlaagt zelf bij errors.
Als er al DSL ligt en je kan het testen, doe het dan met een Zyxel/Draytek modem, die hebben veel modernere drivers/instellingen dan BBox of Fritzbox en de waarden gaan hoger zijn.
Wil niet zeggen dat je daarmee ineens de lijn gaat verdubbelen, maar ik heb op mijn 150mbit/max verschillen gezien van 40mbit, afhankelijk van instellingen.
Fritzbox en BBox zijn zeer conservatief.
Ligt er geen lijn....niet aan beginnen en kabel, GSM of sat nemen....waar denk ik dan kabel het beste uit zal komen.
Groeten Joop.
Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS