https://www.mobiflip.de/google-veroeffe ... r-android/
Nee, ik blijf Bitwarden gebruiken. Ga mijn eieren niet in 1 mand leggen. (zeker voor een bedrijf die privacy niet zo nauw neemt)
Google heeft een eigen app voor de wachtwoordmanager in de Play Store uitgebracht. Gebruikers kunnen hiermee opgeslagen wachtwoorden, passkeys en andere gegevens openen en beheren. De app vormt een aanvulling op de al bestaande integratie van de dienst in Android en Chrome.
Volgens het bedrijf moet de toepassing het eenvoudiger maken om toegang te krijgen tot opgeslagen informatie. In de kern fungeert de app momenteel vooral als een snelkoppeling. Wachtwoorden en passkeys kunnen platformonafhankelijk worden gebruikt, zodat inloggen op verschillende apparaten mogelijk is. De wachtwoordmanager is al standaard aanwezig op Android-smartphones en is ook in Chrome geïntegreerd.
Google Wachtwoordmanager nu als aparte Android-app
De nieuwe app in de Play Store dient als extra toegangspoort tot de bestaande dienst. Gebruikers kunnen daar hun opgeslagen gegevens bekijken, beheren en indien nodig aanpassen. Volgens Google zijn de opgeslagen gegevens beschermd door beveiligingsmechanismen. De app is in de eerste plaats bedoeld om sneller en centraler beheer mogelijk te maken.
Google brengt wachtwoordbeheer-app uit voor Android
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Had mijn wachtwoorden vroeger ook in mijn Google account opgeslagen tot ze mijn account zijn binnen geraakt en al mijn wachtwoorden hadden. Heb alles nog rap kunnen veranderen dus had nog overal toegang op maar ik gebruik wel een offline wachtwoord manager zoals keepass dus ik ga passen voor deze.