Het bereik van het Proximus netwerk is redelijk onbestaand op mijn locatie.
Gelukkig vangt bellen via wifi dit probleem op, maar het gebruik van SMS is nog steeds een probleem omdat deze niet via wifi lijkt te verlopen.
Is hier een oplossing voor? Het toestel van de eindgebruiker in kwestie is een Apple iPhone. Niet alle correspondenten zijn beschikbaar via communicatiesoftware dat via het internet werkt, dus SMS is nog steeds nodig.
Bellen via wifi in orde, maar SMS via wifi?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 176 keer
- Recent bedankt: 2 keer
De standaard VoWifi ondersteunt klassieke SMS via Wifi, of dit ook gebeurt hangt af van je provider. Ik heb daar zelf geen zicht op.
Modernere Androids & iPhones ondersteunen ook RCS(als de provider dat ondersteunt, maar in België doen de meeste/allen dat), dat werkt zeker via Wifi, alleen vermoed ik uit je vraag dat sommige ontvangers een oudere dumbphone hebben.
Modernere Androids & iPhones ondersteunen ook RCS(als de provider dat ondersteunt, maar in België doen de meeste/allen dat), dat werkt zeker via Wifi, alleen vermoed ik uit je vraag dat sommige ontvangers een oudere dumbphone hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
Ontvangers met een iphone en Orange als operator hebben zullen alvast geen RCS berichten krijgen want Orange ondersteunt het nog steeds niet . SMS zou normaal wel moeten werken via VoWifi.