De klacht is verkeersonveiligheid. Zeer edelmoedig van Proximus om het zo op te nemen voor de buurtbewoners.
Maar blijkbaar zijn ze niet zo kritisch als het om hun eigen werven gaat. Bij mij in de buurt heeft men op een steenweg de voetpaden aan beide zijden opgelegd voor hun fiber. De werf was alles behalve goed beveiligd of gesignaleerd. Voetgangers, kinderen, ouderen, iedereen werd de rijweg van de steenweg opgestuurd. Het was ook in een regenperiode waardoor alles een grote modderpoel was en zichtbaarheid voor iedereen slecht.
Ik heb de werfleider hier op aangesproken. Volgens hem moesten ze zeer snel werken omdat het om een drukke steenweg ging en hadden ze geen tijd voor een goede werfinrichting. En als ik niet akkoord ging moets ik maar klacht indienen bij [email protected].
Wat ik ook gedaan heb met foto's van de problemen en risico's maar het antwoord daar was al even onverschillig:
De voetpaden zijn nadien zeer slordig terug dichtgegooid, met putten, helling, plassen, ontbrekende voegen en tegels etc. Zo slecht dat enkele weken later (slechts) een deel overgedaan moest worden (wellicht na klacht wegbeheerder).Beste mevrouw, meneer,
Onlangs meldde u een probleem met buitenwerken. Dit werd inmiddels opgelost, of Proximus bleek niet verantwoordelijk.
Uw klacht werd afgesloten.
Vriendelijke groeten,
Proximus Quality Control.
Misschien had DIGI klacht moeten indienen.
Blijkbaar andere regels voor Proximus.