IPV6 tunnel provider met BE ip adressen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Beste,

Iemand nog een ideetje ? Een tunnel provider die BE ip's heeft ? He.net doet niet aan BE :(

En orange native, zie ik geen beweging en ik wil graag terug ipv6 maar be space.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Indertijd had je tunnels bij sixxs via belnet, easynet en edpnet.
Maar aangezien je bij belgacom zit, waarom heb je specifiek extra IPv6 adressen nodig?

Je kan als het moet een VPSje oid huren welke je dan die /64 die je krijgt kan subdividen naar jouw netwerk.
Maar zoals ik al zei je hebt al een v6 range, waarom heb je specifiek extra v6 nodig?

Ik heb even je posthistory bekeken en als je inderdaad bij orange zit kan je ofwel zoals ik zei een VPS huren of erbij neerleggen dat je .nl IPv6 hebt.
Let er wel op dat die HE.net tunnels met restricties komen (bv geen IRC, tenzij specifiek toegelaten). Netflix klaagt ook dat je via een VPN verbindt tenzij je een hoop amazon range blokkeert op je firewall.

Het enige verschil is dat sommige services inderdaad gaan zeggen dat je met een .nl IP verbindt, zoals Google.

Je zou ook meermaals de provider kunnen laten weten dat je graag IPv6 connectivity wil, anders ga je nog lang kunnen wachten vrees ik.

Maargoed, wat kan je nu niet met v4 dat je wel met v6 kan? Als je thuis wat servers draait is het leuk dat elk apparaat/VM/... z'n eigen IP heeft welke extern routeerbaar is maar voor "thuisgebruik" zie ik niet al te veel nut TBH?

Long story short: makkelijkste optie gaat zijn VPS huren en die /64 die je waarschijnlijk krijgt subdividen. Er zitten ook enkelen hier die je hierbij kunnen helpen, desnoods met raspberry Pi colo's ofzo (al gaan die geen honderden mbits aankunnen obviously :P)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Signature is niet meer correct :-)

Bij proximus was het native ondertussen al hele tijd bij orange.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Schop niemand een ideetje ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Misschien even vragen aan fusa.be? :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”