kosten voor niet-actieve PayPal rekeningen

Plaats reactie
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.test-aankoop.be/geld/betale ... pbean=true

Het zit ergens verscholen tussen nieuwe voorwaarden die in werking treden, maar PayPal gaat dus 12 euro aanrekenen voor gebruikers die 12 maanden niet zijn ingelogd.
Volgens artikel TestAankoop vanaf 16 december maar op site Paypal staat vanaf 4 januari 2021
https://www.paypal.com/be/webapps/mpp/u ... le.x=nl_BE

De definitie "Inactieve rekening" in de nieuwe voorwaarden luidt
Inactieve rekeningen
Als uw PayPal-rekening ten minste 12 opeenvolgende maanden inactief is, kunnen we een jaarlijkse toeslag voor inactiviteit in rekening brengen. Inactief betekent dat u niet heeft ingelogd op uw PayPal-rekening of op een andere manier uw PayPal-rekening heeft gebruikt om geld over te maken, te ontvangen of op te nemen.
Nu heb ik zo'n inactieve rekening bij Paypal, eigenlijk een rekening die valselijk met een emailadres en kaartnummer van mij was aangemaakt waarmee men iets had gekocht. Na veel moeite heb ik dat geld wel terug gekregen en heb ik die paypal-account kunnen toe-eigenen en was die gebruikte kredietkaart geblokkeerd. Maar die account kon ik nooit afsluiten, omdat er geen kaart aan was gekoppeld. Vraag me dus af hoe ze mij 12 euro kunnen afhandig maken voor dit account.
Net nog eens geprobeerd om de rekening af te sluiten, krijg volgende boodschap:
Voordat je je rekening sluit…

Er is een probleem opgetreden. Probeer het later opnieuw.
Ben nu wel weer een jaar goed voor deze rekening, maar hopelijk krijg ik die ooit afgesloten. Snap niet dat het zo gemakkelijk is een (vals) account aan te maken, maar onmogelijk om je rekening gewoon af te sluiten...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

hmm, handig om te weten (want dat geven ze niet in grote letters aan natuurlijk)...
anderzijds, ik denk niet dat mijn paypal ooit 12 opeenvolgende maanden inactief is (hoewel de mogelijkheid online te betalen met bancontact en revolut mijn paypal gebruik wel hebben verminderd)

een van de eenvoudige manieren om mijn paypal actief te houden: ovh rekent aan via paypal, en dat geld haalt paypal vervolgens van mijn bankrekening.
ik zou dat kunnen switchen in een domiciliering.... maar waarom zou ik, dit is lekker handig :)
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb na serieus zoeken een formulier gevonden om een bericht te sturen (ze noemen het dan wel direct een klacht).
Ik kan mijn rekening niet afsluiten omdat ze tijdelijk beperkt is. Om dit op te heffen zou ik een afschrift van een kredietkaart moeten opsturen. Maar de enige kredietkaart die hier ooit aan gekoppeld was, is al 4 jaar geleden geblokkeerd en vernietigd.
Paar jaar terug ook al eens mee bezig geweest maar nooit opgelost gekregen. Eigenlijk kotsbeu om hier mijn tijd aan te hangen!
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bedankt, m'n tweede paypal rekening ogenblikkelijk gesloten (was in de tijd aangemaakt dat ik problemen had met in te loggen)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

Taaner242 schreef:Vraag me dus af hoe ze mij 12 euro kunnen afhandig maken voor dit account.
https://www.paypalobjects.com/marketing/ua/pdf/BE/nl/ua-010421.pdf?locale.x=nl_BE schreef: A3.12 Inactieve PayPalrekeningen
De inactiviteitskosten zijn de hieronder vermelde kosten of het resterende saldo op uw rekening, indien dat lager is.
Euro: 12,00 EUR
Dus als er geen saldo op je Paypal staat gebeurt er niets denk ik dan...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Thanx voor de tip.
De 2de hier ook maar direct afgesloten.
Was al jaren niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goed om te weten. Paypal is minder nodig dan het ooit was. Je kunt zelfs via bancontact (QR-code) betalen tegenwoordig op Aliexpress.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

En dan nog 12 euro... Dat is de KBC of wat? :lol:
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Slim gezien van PayPal

Zo kan PayPal het geld voor zichzelf houden, door jaarlijks aan te rekenen tot het geld op is.
Oneindige inkomsten voor PayPal.

Sommige banken doen dit ook.
"beheerskosten" aanrekenen, geld ontvangen om niets te doen.
Gelukkig moeten banken na bepaalde periode inactieve rekeningen overdragen. Zo kunnen ze niet oneindig rekeningen plunderen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik snap wel niet waarom je een slapende PayPal rekening zou hebben... als je 't niet gebruikt, zeg je het toch beter op?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 27 keer

Bij deze zie ik voorlopig af van het openen van een PayPalrekening, met dank voor uw melding hier.
Ik wilde eigenlijk zo een rekening openen omdat ik dacht dat als je via PayPal ergens een betaling verricht aan wat later een malafide handelaar blijkt te zijn, er geen – of toch moeilijker – misbruik (onterechte geldafhaling) kan gemaakt worden van uw geld door het feit dat uw gegevens door PayPal niet aan de verkoper kenbaar gemaakt worden.

https://www.paypalobjects.com/marketing ... le.x=nl_BE

Twee rubrieken onder Inactieve rekeningen, nl. bij Schadeloosstelling wanneer u aansprakelijk bent, wordt er verwezen naar vergoeden via andere middelen en ook naar een incassobureau.

In hoeverre een eventueel door PayPal aangestelde advocaat die verschillende rubrieken in één pot zou kunnen gooien weet ik niet. Maar ook als het onterecht is zal je de miserie maar hebben. Als het hen dan dus toch de moeite is om voor 12€ iets te beginnen, zit je per onmiddellijk aan een veelvoud.

Neen, neen, afblijven, het is beter de moeilijkheden te voorkomen. Afwachten dus maar met het openen van zo een rekening.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij mij gaat Spotify er af dus ik zit safe. Ga het wel in het oog houden voor als ze een fout maken.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Was een goede reden om PayPal account helemaal te sluiten, voor de 1x transactie per jaar.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Al vaak gebruik gemaakt van de PayPal verzekering om toch gratis te kunnen retourneren. Als ik bij een winkel koop die zelf geen verzend Label wil aanbieden, werk ik graag via Paypal.

Altijd wel uitkijken dat ze geen transactiekosten ofzo aanrekenen voor een ongewilde omzetting eur > gpb > eur. Ook al eens gebeurd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Hier kreeg ik een bericht dat ze mijn (reserve) account willen afsluiten:

Afbeelding

Lijkt me prima, doe maar.
Dan moet ik er niets voor doen :).
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Heb ook mijn account direct afgesloten.
Je account afsluiten vind je nu duidelijk in je profiel-instellingen terug
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

crackjack schreef:Dus als er geen saldo op je Paypal staat gebeurt er niets denk ik dan...
Dat heb ik ook gelezen... en aangezien er een creditcard aan gekoppeld is staat er bij mij dus nooit iets op.

Nu gebruik ik het amper maar ik heb ze gekoppeld aan m'n iPhone en doe er zelden eens een online aankoop mee als de klassiekers niet werken.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vandaag mail gekregen met nieuwe voorwaarden waarin staat dat ze 12 Euro zullen aanrekenen voor een inactieve Paypal rekening.
Paypal.jpg
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat ik mij ook afvroeg: is het raadplegen van je saldo via de KBC app voldoende om de rekening als actief te beschouwen.
Blijkbaar had een collega dezelfde vraag, en hij heeft het nagevraagd bij PayPal. Blijkt dat dit voldoende is :-D
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

De boete/kosten gewoon elk jaar op eigen rekening zetten en terug eraf halen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”