Curve app met Mastercard

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik weet dat er hier zijn die de Curve app reeds gebruiken. Kunnen die hun ervaringen met deze app delen? https://www.curve.com/

Het is blijkbaar een app waarbij je de Curve Mastercard aanmaakt en je je eigen kredietkaarten toevoegt. Bij een betaling zeg je in de app van welke kaart er dient gecrediteerd te worden. Je kan tot 14 dagen na de betaling nog van kaart wisselen.

Leuk systeem op zich, maar waarom zou je dat doen? Voor mij is het een gratis aan Apple Pay te geraken (heb geen zin om klant te worden bij BNP of 1 van hun subbanken...).

Kijg je de Beobank Visa cashback van 1% ook al betaal je in een winkel met de Curve Mastercard? Of m.a.w. ziet Beobank dit als een online transactie op hun kaart? Want dat zou het heel interessant maken.

Ik weet dat Curve vanuit Groot-Brittannië wordt ontwikkeld. Zijn er fiscale gevolgen door dit systeem te gebruiken? (bv moet dit als een buitenlandse rekening aangegeven worden in de personenbelasting?)


EDIT: Wie mijn referral code wil gebruiken, voel je vrij: https://www.curve.com/join#DXO5VP8D
Laatst gewijzigd door Vaganzza 24 mei 2023, 08:22, in totaal 1 gewijzigd.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hier in gebruik. In de app kies je welke kaart je gebruikt. Op je overzicht bij de kaart zie je het als een onlinebetaling. Zelfde manier als Paypal.

Na het aanmelden kan je onmiddellijk je kaarten invullen. Terwijl je wacht op de kaart kun je ze dan al activeren. Om je kaarten te koppelen moet je de code invullen die bij je transactie staat. Daarvoor heb je dus wel je overzicht van betalingen nodig. Curve zet dit bedrag ook netjes terug op je kaart.

Melding maken hoef je niet te doen want er is geen geen tussenrekening. En bij elke betaling kun je ook bericht of mail krijgen. En dat zonder wachttijd.

Eenmaal kaart actief staat kun je ze ook aan Apple Pay koppelen.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Curve Cash: 1% Cashback at 3 selected retailers for 90-days
Bij BeoBank krijg je de cashback gedurende de ganse looptijd, dus de kortingen van Curve en Beo combineren gaat maar tijdens de eerste 3maanden bij Curve...
Het snelle overzicht lijkt me misschien nog handig, maar verder?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik twijfel hier ook aan om Apple Pay the gebruiken met mijn ing visa, maar het blijkt dat de waarborgen wegvallen van de cc.

Maar ik ben benieuwd over de ervaringen.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Je kan ná de transactie de kaart waarmee je effectief betaalt nog wijzigen. Kan handig zijn voor mensen met meerdere kaarten die ze niet voortdurend allemaal op zak hebben.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Zoals gesuggereerd zijn de voordelen eerder beperkt, maar ook weer niet onnuttig. Daar bovenop komt dat het gratis is (enfin, ze verdienen aan de merchant fees natuurlijk) dus veel kan je ook niet verwachten.

Voor mij persoonlijk voegt Curve deze voordelen toe bovenop m'n huidige MasterCard (bedrijfskaart):
- Apple Pay: zeker in de deze coronadagen een zegen omdat mijn stomme bedrijfskaart nog altijd niet contactloos is en je met Apple Pay ook bij >25 EUR geen PIN moet ingeven - ook gemakkelijk om bv Deliveroo/Uber Eats in-app mee te betalen
- Overzicht van al je transacties in app. De bedrijfskaart heeft dat zelf ook wel, maar het is enkel op een website te raadplegen en bovendien komen alle transacties er met een dag of 2 vertraging op, terwijl Curve alles meteen toont.

Meer niet eigenlijk :-). Ik vind het zeker handig, maar ik zou er ook niet voor betalen (wat ook niet het geval is). De functie om achteraf van kaart te wisselen gebruik ik zelf niet daar ik op voorhand altijd wel weet met welke kaart ik wil betalen. Ik heb ook een fysieke kaart gekregen van hen en die gebruik ik hoegenaamd nooit, behalve 1 keer om Apple Pay te activeren.

Punt hierboven dat je klassieke kredietkaartverzekeringen niet van toepassing zijn klopt zeker - ik gebruik het daarom enkel voor zaken waarvoor ik die toch niet nodig heb.

Punten/mijlen van je klassieke kaart krijg je overigens wel nog altijd.

Ik vraag me eigenlijk af hoe dat dan werkt met die merchant fees, moet de handelaar dan nog een hogere commissie betalen met Curve? Of geeft mijn kredietkaartuitgever dan een deel van de commissie af aan Curve? Laatste lijkt vrij onwaarschijnlijk daar ze dat niet graag gaan doen + dan zouden ze ook wel geen mijlen geven voor de transacties.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Hier ook sinds enkele maanden Curve-gebruiker met oa Beo kaarten. Voordelen voor mij:
- 1 fysieke kaart: slechts 1 meer nodig. Ik gebruik zo een kaartenportefeuille met plaats voor 6 kaarten. Leuk om dan niet én Beo én Revolut kaarten mee te nemen.
- het snellere overzicht van je transacties: Beobank is zeer traag in het verwerken van de transacties waardoor je soms moeilijk kan inschatten waar je staat met je budget. Curve lost dat dus op.
- ook refunds worden snel verwerkt via Curve.
- ik heb de kaart ook in Paypal actief staan als enige kaart. Die blijft daar staan. Als ik dan een betaling toch nog via andere kaart wil laten lopen, kan dat.
- Je kunt 3 maanden cashback krijgen op bv Amazon aankopen, Ikea, Uber, enzovoort. Je moet 3 handelaars kiezen.
- Curve werkt met Apple pay maar helaas nog niet contactloos met Google Pay
- Curve heeft ook geen wisselkoersfee (voor als je op Amazon co uk in GBP koopt).
- Je kunt er 200 euro cash mee afhalen, ja, ook via beobank kaarten, gratis. Zelf getest.
- Je hoeft de kaart niet aan te geven bij de Nationale Bank als buitenlandse rekening, want er IS geen rekening.
- meer specifiek gebruik: mijn Monese rekening opladen lukte niet met een andere Belgische kaart (Maestro), maar kan nu plots wel via Curve (en zo via Beobank). Tot nu toe moest ik Monese opladen via een trage bankoverschrijving.

Voor wie interesse heeft: mijn referral (voor 5 GBP, 't is toch meegenomen): https://curve.page.link/F7FgU of code EYJVB6LE
Laatst gewijzigd door liegebeestig 27 maa 2020, 15:44, in totaal 1 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

heist_175 schreef:
Curve Cash: 1% Cashback at 3 selected retailers for 90-days
Bij BeoBank krijg je de cashback gedurende de ganse looptijd, dus de kortingen van Curve en Beo combineren gaat maar tijdens de eerste 3maanden bij Curve...
Het snelle overzicht lijkt me misschien nog handig, maar verder?
Ik vermoed dat je de cash back wel kunt krijgen bij Beobank, gezien je de Curve Card via die kaarten betaald. Of zie ik dat nu verkeerd?

Op zich: de waarborgen van de cc vervallen (leer ik toch uit dit topic), maar eerlijk gezegd heb ik die ook nog nooit gebruikt... Ik gebruik ze vooral voor de cash back die ik krijg van Beobank.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Vaganzza schreef: Ik vermoed dat je de cash back wel kunt krijgen bij Beobank, gezien je de Curve Card via die kaarten betaald. Of zie ik dat nu verkeerd?
Ik zie niet in waarom je zie niet zou kunnen cumuleren. De transacties worden niet als geldafhaling gecatagoriseerd oid (tenzij het een geldafhaling is natuurlijk) dus er is geen reden dat je de loyalty van de kaart zelf niet zou krijgen.

Ik krijg iig mijlen op mijn kaart van de Curve transacties EN de 1% terug van Curve zelf op sommige retailers. Dat laatste is trouwens vrij waardeloos tenzij je geluk hebt dat er een retailer bij zit waar je echt veel uitgeeft.

Daarom dat ik me ook afvraag hoe de kostenstructuur eruit ziet en of Curve in de praktijk gewoon betekent dat de handelaar nog meer commissie moet betalen, OF dat Curve zelf minder commissie moet betalen aan MasterCard, of een combinatie...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ccatalyst, hoezo nutteloos, die Cashback van Curve? AMAZON zit er verdorie tussen, ik heb zelf net 13 euro bij elkaar gesprokkeld (referrals + rest van amazon). Eens je je 3 favorieten gekozen hebt, kun je ze niet meer aanpassen trouwens, dus even goed kiezen.

Uit ervaring: beobank cashback wordt uitgekeerd als je met Curve betaalt. In je transactieoverzicht van Beobank komt er de code CRV* voor elke transactie te staan. Voor de rest is het perfect zichtbaar wat de transactie juist was.

Businessmodel: dit is een aggregator van data over je financiële uitgaves. Curve hoopt dat je bijna al je transacties via hen gaat doen, omdat al je kaarten erin zitten. Zo kennen ze je uitgavenpatroon en dat zullen ze op termijn wel proberen slijten aan verzekeringsmaatschappijen, banken voor leningen, enz. Facebook voor de financiële wereld, quoi. Nu de banken hun data vrij moeten geven aan derden (mits jouw akkoord), zie je ook apps zoals Cake opduiken die alle lijntjes van transacties op je bankrekeningen samen willen brengen. Dat overzicht willen ze uiteraard als big data verder analyseren!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

liegebeestig schreef:Businessmodel: dit is een aggregator van data over je financiële uitgaves. Curve hoopt dat je bijna al je transacties via hen gaat doen, omdat al je kaarten erin zitten. Zo kennen ze je uitgavenpatroon en dat zullen ze op termijn wel proberen slijten aan verzekeringsmaatschappijen, banken voor leningen, enz.
Ja, maar het is hier niet de Verenigde Staten; sinds GDPR zijn die verdienmodellen grotendeels in de vuilbak gevlogen.

Wat gegoogle leert dat ze - geen verrassing - momenteel vooral op geld van investeerders draaien.

De transactie gaat eerst door Curve die maximale commissies aanrekent, en vervolgens door de gelinkte kaart. Het verschil tussen de commissie van de kaart en Curve blijft voor Curve. In de veronderstelling dat Curve veel meer transacties laat passeren dan de lokale handelaar, zal de commissie die Curve nog moet betalen aan de uitgever van jouw kaart normaliter ook lager liggen (volumekortingen net als elders).

Verdere vermoedens zijn ook dat ze eerst veel klanten gaan opbouwen en dan vervolgens een abonnementsgeld gaan beginnen vragen voor de huidige "gratis" kaart.

We zullen zien.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Mijn Curve kaart is daarnet aangekomen en heb ze geactiveerd. Ook activatie van Apple Pay was snel in orde. Straks voor de eerste keer gaan proberen sie :wink:

Bij deze zal ik dan ook mijn referal code geven waarbij we elk £5 verdienen: DXO5VP8D
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Is echt een heel fijne kaart. Ze zit bij mij ook in Paypal nu. Alles gecentraliseerd. Wie uitleg nodig heeft (of code), pm gerust.
jcb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2020, 11:00

Dat gebruik ik ook al ruim dan een jaar. Handig, alleen met pre-authorisaties soms wat vervelend met debit cards.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Wat bedoel je met "pre-autorisaties", jcb?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Volgens mij zie je ze nu soms verschijnen maar ze gaan ook vanzelf weg. Door de trage verwerking bij Belgische banken zag je de tijdelijke betalingen niet. Bv aan tankststation wordt er een tijdje 125 eur afgehouden. Curve toont dat wel.

Ze zijn trouwens veel beter geworden deze maand met eventuele refunds.

Amazon cashback de eerste 3 maanden niet als voordeel vergeten.

Mijn code is trouwens EYJVB6LE (enfin ik zeg het er nog maar eens bij he ;)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kan je zo'n Curve card ook gewoon koppelen aan een normale zichtrekening bij je bank ? Of moet dit steeds een VISA of Mastercard zijn ?

Gebruiken jullie die dan ook voor alle aankopen (supermarkt of welke winkel dan ook) ?

Ik heb nu Apple Pay via Hello Bank maar dat is dus een aparte rekening die ik af en toe moet aanvullen... met zo'n Curve card zou ik dat dus kunnen vermijden ?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Curve werkt enkel met Visa/Mastercard.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Volgens wat ik gelezen heb, heb je momenteel een kredietkaart nodig. Ze zijn wel Maestro aan het bekijken om toe te voegen, dat is dus een kwestie van tijd. Je krijgt enkel een Mastercard opgestuurd en alles wat je met die kaart betaald, wordt van een onderliggende kaart afgehouden. Jij kiest uiteraard van welke kaart. De bedoeling is dat je met 1 kaart al je betalingen kan doen en ze van daaruit verdeelt over andere kaarten (zie dit vooral als privé en professionele kaart in 1).

Ik heb hem vooral voor 2 redenen genomen:
1. Apple Pay kan ik nu gebruiken en moet niet wachten tot de logge banken hier toch eens willen ondersteuning geven
2. Ik kan fysieke winkel aankopen toch met de Beobank Visa betalen waardoor ik 1% cashback krijg, waar dit anders niet mogelijk is
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Klopt, enkel mastercard op dit moment, maar dat wil niet zeggen dat het enkel over kredietkaarten gaat. Monese, N26 en Revolut zitten er allemaal in bij mij, en Monese en N26 zijn alvast geen kredietkaarten (wel prepaid maar zeer makkelijk en evt automatisch op te laden).
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vaganzza schreef:1. Apple Pay kan ik nu gebruiken en moet niet wachten tot de logge banken hier toch eens willen ondersteuning geven
Dat gebruik ik al lange tijd via Hello Bank... maar da's dus een extra rekening die je moet controleren.
liegebeestig schreef:Monese, N26 en Revolut zitten er allemaal in bij mij, en Monese en N26 zijn alvast geen kredietkaarten (wel prepaid maar zeer makkelijk en evt automatisch op te laden).
Misschien dat ik iets mis maar ik zie niet meteen het nut van dergelijke kaarten voor mij persoonlijk. Ik weet dat het ook mogelijkheden zijn om aan Apple Pay te komen maar als dat gratis kan via een Belgische bank leek me dat nog altijd een beter alternatief.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Curve is geen bank he. Hoe meer kaarten je hebt hoe meer mogelijkheden. Dat betekent dat je bv altijd nog ergens cash kunt afhalen als het echt nodig zou zijn.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

DarkV schreef:
Vaganzza schreef:1. Apple Pay kan ik nu gebruiken en moet niet wachten tot de logge banken hier toch eens willen ondersteuning geven
Dat gebruik ik al lange tijd via Hello Bank... maar da's dus een extra rekening die je moet controleren.
Voila, ik wil geen extra rekeningen openen. Dat was net 1 van de punten van mij om voor Curve te gaan. :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Is inderdaad een gratis manier om apple pay in huis te halen. Google pay zou binnenkort moeten volgen.

Het direct zien van uitgaven vind ik eigenlijk nog het interessantst.

En de 3 of 4 maanden cashback op alle Amazon sites en Ikea. :) bovenop beobank cashback als je dat hebt.

Geen extra bank, geen buitenlands rekeningnr enkel een app met voordelen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik was/ben redelijk sceptisch tov dit soort apps/diensten, dus even hun privacy policy op nageslagen... maar er staat eigenlijk niks fouts in.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Curve is een MC maar onderliggend kan een VISA zijn ?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Inderdaad, geen enkel probleem. Elke Visa of Mastercard kan je toevoegen in de Curve app en zelfs achteraf betalingen van de ene naar de andere kaart brengen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Uiteindelijk dan ook maar een aanvraag gedaan voor een Curve kaart... nu wachten tot 13 april.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Hier ook aangevraagd zie alleen niet waar ik mijn kortingen kan kiezen.
jcb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2020, 11:00

Vaganzza schreef:Wat bedoel je met "pre-autorisaties", jcb?
Bijvoorbeeld als een dienst checkt of jouw kaart is echt, soms in benzine stations, in bepaalde restaurants als je een 2nd charge hebt voor tips, ...
Bij all mijn kaarten geconnecteerd tot Curve krijg ik die terug vrijwel direct, via Curve duurt het bij mij vaak net een beetje onder een week, maar heeft al één keer twee weeken geduurd :eek:
daar merk je geen ding van met credit, met debit is het ietsje anders

Wanneer je je auto vult bijvoorbeeld, het kan €125 pakken en dan €25 teruggeven (gevuld voor €100), maar het duurt een tijdje voor je die terughebt via Curve in mijn ervaring. Het komt altijd goed uiteindelijk en staat gewoon perfect als 1 bedrag voor 1 schuldeiser op je statement van de bank! ;)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Tomsworld of DarkV, wie van jullie is Chris? Alleszins dank je wel, ik zag een referral binnenkomen. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel via PM of hier. Referral voor wie nog zin heeft in Curve: EYJVB6LE

Kortingen kiezen: in de app op het eerste tabblad Card, dan 'Subscriptions', denk ik. Het duikt bij start gebruik kaart ook vanzelf op. Let op, eens je er 3 hebt gekozen kun je ze niet meer aanpassen!

Voor die pre-authorisaties moet je je niet te veel zorgen maken. Curve heeft z'n systeem recent aangepast waardoor dit veel transparanter gebeurt. Dat is nog maar een maand ofzo goed werkend nu. Je ziet ook echt een 'groen' bedrag op de timeline als je een refund hebt. De 125 eur van tanken verdwijnt gewoon.

Edit: correctie. Waar zit de cashback keuze: ga naar tabblad Wallet. Daar kies je voor de CASH kaart (de kaart van Curve zelf, ook als je nog geen andere hebt toegevoegd). Daar op tandwieltje (instellingen) klikken, en cashback kiezen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe ziet de aanrekening eruit op de uitgavenstaat van je onderliggende kaarten?

Ik denk maar bvb aan de kbc mastercard waarbij je extra garantie krijg top aangekochte producten, gaat dat nog werken?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Staat er zo op: CRV*Naam handelaar met Naam handelaar dezelfde naam die erop zou komen als je zou betalen met de kredietkaart van de bank.

Naar ik begrijp geldt de extra verzekering van de kaart van de bank dan niet meer, omdat je het product strikt gezien niet hebt aangekocht met de kaart die het voordeel van de extra verzekering biedt, maar wel met de Curve card (ook al is de transactie uiteindelijk wel afgerekend via de kaart van de bank).

Maar 100% zeker ben ik het niet, dus iemand mag altijd corrigeren.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 02 apr 2020, 19:07, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Heel eenvoudig. Elke afrekening krijgt CRV* vooraf mee.
Dus bijvoorbeeld
CRV*Paypal*MondialRelay / London
(MondialRelay is een verzendservice die ik betaalde met Paypal, en in Paypal heb ik als betaalmiddel Curve gezet)

of

CRV*Hendrickx Oil Tank / London

getankt bij Hendrickx hier in de buurt. Niet in Londen dus :)
Het wordt dus door Beobank gezien als een CRV transactie wat voor hen een transactie vanuit Londen is.

Er zit alleszins ook Beobank cashback op (en zelfs als online aankoop), maar of de garanties blijven gelden, dat weet ik niet. Geen ervaring mee.

PS. Mijn 3-maanden cashback liep teneinde 11 april. heb net berichtje gestuurd dat ik er geen gebruik meer van kon maken door Corona (ik had oa Ikea als cashback)... en support heeft mijn 90-dagen periode nu gereset :))
Laatst gewijzigd door liegebeestig 02 apr 2020, 19:10, in totaal 1 gewijzigd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

De garantie van de onderliggende CC vervalt bij Curve aangezien het voor de onderliggende kaart gewoon een online betaling is. Staat op je afreking als CRV*Winkelnaam
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Maar heb je dat ergens bevestigd gekregen? De bank ziet het als een online betaling, maar betekent dat dat de extra verzekeringen vervallen? Ik heb dat zelf niet bij Beobank, die verzekeringen zijn niet zo interessant, mij gaat het enkel om de cashback.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Als je een cash back op krijgt, dan lijkt het me dat de Beobank kaart het niet ziet als een transfer maar effectief als een betaling. Anders zou dat niet zo zijn, lijkt me...

Oh ja, daarnet naar Aldi en Colruyt geweest. Bij Aldi werkte Apple Pay echt prima, heel gemakkelijk. Bij Colruyt wou het maar niet lukken... Nochtans staat op hun website dat ze Apple Pay ondersteunen. Vermoedelijk omdat zij daar geen Mastercard aanvaarden?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

liegebeestig schreef:Maar heb je dat ergens bevestigd gekregen? De bank ziet het als een online betaling, maar betekent dat dat de extra verzekeringen vervallen?
Met de "CRV*" zien ze meteen dat je Curve gebruikt werd.

Een voorwaarde voor verlengde garanties is doorgaans dat de goederen betaald werden met de kaart, ofwel volledig, ofwel deels.

De bank kan dan argumenteren dat je de goederen betaald hebt met je Curve kaart ipv de kaart van de bank. Het Mastercard-netwerk zal de bank van de handelaar ook crediteren met geld dat afkomstig is van Curve. Jouw bank kan dan argumenteren dat de uiteindelijke betaling via de kaart van je bank eigenlijk een (terug)betaling van "het voorschot van Curve aan de handelaar" is, en geen rechtstreekse betaling van de goederen vormt, waardoor het niet voldoet aan de voorwaarden van de verzekeringen.

Dat gezegd zijnde, het Mastercard netwerk an sich werkt eigenlijk min of meer gelijkaardig met voorschotten, maar soit.

Toegegeven, lijkt me een discussie over details van de algemene voorwaarden, maar sommige banken gaan iig wel een reden ruiken om je claim te weigeren en gaan dat ook proberen. Te meer omdat ze wellicht minder commissie verdienen aan "CRV*" transacties.
liegebeestig schreef:mij gaat het enkel om de cashback.
Loyalty benefits worden gewoon uitgekeerd hoor, voorlopig toch. Als Curve populair zou worden zie ik het wel nog gebeuren dat ze dat niet meer gaan doen, zeker als ze minder commissie verdienen aan "CRV*" transacties.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 02 apr 2020, 19:39, in totaal 7 gewijzigd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vaganzza schreef: Bij Colruyt wou het maar niet lukken... Nochtans staat op hun website dat ze Apple Pay ondersteunen. Vermoedelijk omdat zij daar geen Mastercard aanvaarden?
ApplePay is gewoon een FrontEnd voor de achterliggende kaart. De betaalterminal ziet gewoon een contactloze betaling met een Maestro,Visa of Mastercard. En als de winkel alleen Maestro aanvaard, dan weigert hij dienst.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Colruyt neemt inderdaad enkel Maestro.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”