Curve app met Mastercard

Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Sinds juli geen cashback meer gekregen van Beobank (Visa Internet) voor transacties via Curve. Was me nog niet opgevallen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Didymus schreef:Sinds juli geen cashback meer gekregen van Beobank (Visa Internet) voor transacties via Curve. Was me nog niet opgevallen.
Oh oei dat is nieuws voor mij. Ik zat al een tijdje over mijn limiet van 250 eur cashback bij beobank dus kreeg sowieso niks meer. Vanaf volgend jaar opnieuw bekijken.

En niet-curve transacties leveren nog wel cashback op?

Wel erg jammer alleszins want dan werkt android pay met beobank en met cashback dus voor mij niet meer en moet ik opnieuw met beobank kaart zelf gaan betalen.
Laatst gewijzigd door liegebeestig 22 okt 2020, 17:17, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Online betalingen waar Curve niet tussen zat, leveren inderdaad wel nog cashback op. Beobank Extra World Mastercard cashback werkt wél nog i.s.m. Curve.

Meest voor de hand liggende verklaring is dat transacties via Curve niet meer als "online" worden gemarkeerd door Beobank.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Didymus schreef:Online betalingen waar Curve niet tussen zat, leveren inderdaad wel nog cashback op. Beobank Extra World Mastercard cashback werkt wél nog i.s.m. Curve.

Meest voor de hand liggende verklaring is dat transacties via Curve niet meer als "online" worden gemarkeerd door Beobank.
Dat zal het zijn. Bedankt voor de tip. Jammer jammer.

Tot voor kort was het dus omgekeerd en werd elke CRV transactie als online gezien als ik me niet vergis.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Klopt, ik heb contact opgenomen met Beobank en ze weten zogezegd door Curve niet wanneer iets een online betaling is en wanneer niet... Dikke zever natuurlijk.

Een kaart die altijd cash back geeft, geeft ook met Curve nog een cashback. Heb mijn systeem ook moeten aanpassen.

Wat je wel nog kan doen: mailen naar klantendienst met aanduiding op uittreksels wat effectief online betalingen zijn en dan krijg je alsnog de cashback. Ik ga mij hier éénmalig achter zetten, maar ga nu wel mijn gedrag qua betalingen aanpassen. Enkel directe online betalingen met de Beobank Visa, de rest van de betalingen terug op de Mastercard van Beobank waar ik altijd cash back krijg. Grootste voordeel blijft nog altijd dat je bij betalingen in winkels direct via Curve transacties kan opvolgen, je krijgt ook nog altijd de cash back en ik heb Apple Pay.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Heb die dienst een hele tijd geleden gehad, was best handig toen!
Enige minpunt voor mij was niet altijd geaccepteerd en vooral: bij een tankstation ging het authorisatiebedrag eraf (€150 bij Shell) en pas 2 weken later meestal kreeg ik de rest terug (tank voor rond de €100, dus altijd ongeveer €50 terug). Had dat bij elk tankstation.. Komt uiteindelijk wel in orde maar had altijd het gevoel het in het oog te moeten houden ;)

Met de originele kaart altijd meteen terugbetaald wanneer je het pistool terug ophangt, waarna hij de transactie gewoon toont als (Shell -€100) ipv Shell -€150 + Shell +50. Met Curve ook, alleen pas na 2 weken.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Vaganzza schreef:Klopt, ik heb contact opgenomen met Beobank en ze weten zogezegd door Curve niet wanneer iets een online betaling is en wanneer niet... Dikke zever natuurlijk.

Een kaart die altijd cash back geeft, geeft ook met Curve nog een cashback. Heb mijn systeem ook moeten aanpassen.

Wat je wel nog kan doen: mailen naar klantendienst met aanduiding op uittreksels wat effectief online betalingen zijn en dan krijg je alsnog de cashback. Ik ga mij hier éénmalig achter zetten, maar ga nu wel mijn gedrag qua betalingen aanpassen. Enkel directe online betalingen met de Beobank Visa, de rest van de betalingen terug op de Mastercard van Beobank waar ik altijd cash back krijg. Grootste voordeel blijft nog altijd dat je bij betalingen in winkels direct via Curve transacties kan opvolgen, je krijgt ook nog altijd de cash back en ik heb Apple Pay.
Ben even niet mee. dus hoe is je systeem nu?

Mastercard World beobank: kan perfect via Curve en overal cashback (maar beperkt tot 100 euro als ik me niet vergis!!)
Visa internet beobank: niet meer via Curve en rechtstreeks.

Of dus elke keer op uittreksel gaan aanduiden wat online is. Bullshit want Curve stuurt normaal de codes mee.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik doe het inderdaad nu om internetbetalingen rechtstreeks op de Visa te doen zodat ik die 1% cash back heb. Alle andere betalingen via Curve en Mastercard van Beobank waar je wel cash back op krijgt (0,5%). Ik heb trouwens de Q8 kaart en kan tot 200€ cashback ontvangen per jaar.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

20AEB976-5515-4967-B7F8-888D3164C963.jpeg
Eerst meld ik mij aan met e-mail en ww, daarna dit scherm.
Ik krijg niets op dat nummer
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien je nummer veranderen naar +32 04... al blijkt het dat je dan eerst een volledig ander nummer moet gebruiken.

https://community.curve.com/t/no-sms-ve ... n/14657/14
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

@vaganzza. Helaas dus niet bij tankbeurten tenzij bij q8. Ik zoek de ideale tweede beobank kaart naast de online internet kaart. Dat zou evt die q8 zijn al is het lastig om met 0,5 procent veel cash op te bouwen. Limiet 250 euro

De Mastercard World loopt maar tot 100 euro zelfs...

Tips ivm combi curve Beobank?

[Mod]
- 2 paralel lopende topics over Curve samengevoegd
- topic verplaatst naar Geldzaken Subforum
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Nee, dat zijn de enige 2 kaarten waar je korting mee kan sparen. Ik tank ook meestal niet bij Q8...

Moet eigenlijk ook nog eens uitzoeken of ik wel korting krijg op de tankbeurten als ik met Curve kaart betaal... Want als ze online korting van de Visa niet kunnen bepalen door betaling met Curve, kunnen ze dat logischerwijze ook niet met tankstations....... :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Oh zeker. Wil je eens kijken ivm tanken . Flauwe jul trouwens want die codes worden meegestuurd.

Edit: intussen zelf even gebeld naar Beobank. Er blijkt al eerder iemand voor gebeld te hebben want ze wisten ervan. En naar aanleiding van die vroegere 'klacht' hebben ze bij Beobank nu blijkbaar beslist dat elke transactie met CRV gewoon uitgesloten wordt van cashback!

Ik heb dus even klacht ingediend, hoe meer mensen even bellen naar beobank met die opmerking, des te meer druk om CRV transacties toch weer te laten deelnemen aan het cashback systeem van Beobank!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

31st December 2020. The date we’d no longer have the right to serve our European customers if we didn’t take important steps.

Spoiler: We took those steps.

And we’re thrilled to announce we're the proud owners of a European e-money licence.

From 1 January 2021, your Curve Debit Mastercard will no longer be issued under Curve OS, the UK entity licensed by the UK FCA but will rather be issued by Curve Europe UAB, our Lithuanian entity, under our European licence. The finer details are all clearly laid out in the new T&Cs linked below. But fear not, European customers, the Curve app and your Curve Card will continue to work in exactly the same way. All your benefits as part of your subscriptions also remain the same.

Why Lithuania?
Read all about it here.
http://click.mail.curve.com/?qs=98a13fd ... 28df9ce191

Privacy Policy
We’ve also made a few changes to our Privacy Policy to better inform you about how we use your data:
We’ve updated our list of entities and clarified that Curve Europe UAB will be your data controller.

We’ve updated the purposes for which we use your data and our list of business partners and service providers.
Click here to read our updated policy.

So what do I need to do?
Our records show you’re a resident of the EEA, so please ensure your address reflects your place of residence and update it if it is no longer current.

Please use the following form should you wish to update your address.
Change of address form

If you're not happy with the move of your agreement to Curve Europe, you have two months from this email to let us know and we'll take it from there.

Save a copy of our terms here.

Thanks,
Team Curve
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Om de Curve discussie misschien hier verder te zetten. Ik heb zelf Curve Black met reisverzekering. Zeker geen slechte deal omdat je via bepaalde Crypto kaarten het geld terugkrijgt. De crypto kaart in kwestie is Plutus. Je hoeft er zelfs geen abo voor te nemen. Je krijgt de cashback wel in hun muntje wat uiteraard op termijn naar nul zal gaan. Dus altijd redelijk snel proberen te cashen.

Referral Curve
https://www.curve.com/join#EYJVB6LE

Referral plutus: https://dex.plutus.it/auth/referee/signup?refId=EjTLvN
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zal even hier quoten uit het andere topic (beste online bank) om niet helemaal off topic te gaan:
Ptoeneigh schreef: 24 mei 2023, 08:53
Ratface schreef: 24 mei 2023, 08:14 Ik heb mij ook Curve gepakt (de free, ok €4.99...) via de originele link van Ptoeneigh, ik zie daar echter niet veel van in mijn account van die referral.
:!: En iedereen met het ‘free plan’; zorg dat je onder de €1.000 blijft.
Geldt dit niet enkel voor 'foreign spending'?
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ratface schreef: 24 mei 2023, 19:58 Ik zal even hier quoten uit het andere topic (beste online bank) om niet helemaal off topic te gaan:
Ptoeneigh schreef: 24 mei 2023, 08:53
Ratface schreef: 24 mei 2023, 08:14 Ik heb mij ook Curve gepakt (de free, ok €4.99...) via de originele link van Ptoeneigh, ik zie daar echter niet veel van in mijn account van die referral.
:!: En iedereen met het ‘free plan’; zorg dat je onder de €1.000 blijft.
Geldt dit niet enkel voor 'foreign spending'?
https://help.curve.com/are-there-any-fe ... -HkkKBu2Lu

Spending abroad:
Curve (previously: Curve Blue) (free) - Spend up to £/€1000 per rolling month fee-free. There's a 2% fee for any more spend. Withdraw up to £/€200 per rolling month from foreign ATMs. There's a 2% fee or a £/€2 charge (whichever is higher) for any further withdrawals.

-correctie: enkel voor uitgaven in vreemde valuta.
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 24 mei 2023, 23:09, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, maar dit staat toch echt onder de titel (in het midden en vetgedrukt): 'Spending abroad with Curve'
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik geef vaak met de Curve app meer uit dan 1.000€ per maand. Nog nooit 1 cent kosten gehad. Het gaat hier inderdaad over uitgaven in buitenlandse valuta of kosten voor opnames in cash.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Klopt, ik zit ook aan meer dan 1k/maand gezien ik Curve eigenlijk gebruik in de plaats van Bancontact, en geen kosten. Curve mag volgens de Europese wetgeving ook helemaal geen extra kosten aanrekenen voor gewone aankopen binnen de Eurozone als de achterliggende kaart een consumentenkaart is.

Curve mag wel kosten aanrekenen per transactie als je achterliggende kaart een business/corporate kaart is, als je aankopen doet buiten de Eurozone, of als je geldafhalingen doet ongeacht locatie. Om te weten of ze dat ook doen, moet je je contract en plan bekijken.

Het leuke van Apple Pay voor hogere bedragen is bovendien dat je nooit een pincode moet ingeven op de betaalterminal, wat sommige winkelbediendes wel eens verbaast.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ratface schreef: 24 mei 2023, 20:21 Ja, maar dit staat toch echt onder de titel (in het midden en vetgedrukt): 'Spending abroad with Curve'
Je hebt helemaal gelijk, ik kwam via het Google zoek resultaat direct in het midden van de pagina uit zonder de titel te hebben gezien, mijn excuses voor het fake news, ik heb het direct aangepast!

Wat me wel nog altijd belangrijk lijkt om mee te geven is dat mensen zich goed moeten realiseren dat de verzekeringen van hun kredietkaart mogelijk geen dekking bieden als je via curve hebt betaald dus ik zou daarbij wel safe spelen en direct met de kredietkaart betalen.
Geen idee of iemand dit in de praktijk al aan de hand heeft gehad?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Klopt. Ik bestel eigenlijk al m'n "verzekeringswaardige" producten via internet - high-value items of reisboekingen - en dan gebruik ik altijd de native kredietkaart (doorgaans AMEX). Ik denk niet dat ik ooit al Curve gebruikt heb voor online transacties, alhoewel het wel zou kunnen. Of wel: ooit eens als garantie voor hotels omdat mijn native Mastercard een vervaldatum had die te kort bij lag (voor de reservatie) terwijl die van Curve erachter lag.

Curve is eigenlijk enkel voor dagelijkse aankopen in de winkel etc. Dankzij het verdwijnen van Maestro schakelen bijna alle terminals over naar Mastercard (voor zover ze het nog niet hadden) dus dat is heel makkelijk nu.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

CCatalyst schreef: 24 mei 2023, 20:52 Het leuke van Apple Pay voor hogere bedragen is bovendien dat je nooit een pincode moet ingeven op de betaalterminal, wat sommige winkelbediendes wel eens verbaast.
Sommigen kijken mij altijd aan als een koe naar een trein als ze mij met mijn Apple Watch zien betalen. Soms heb ik al gehad dat ze zeggen: je zal de pincode moeten ingeven. Als ik dan zeg dat dit niet nodig zal zijn, kijken ze verbaasd als de transactie toch gewoon doorgaat :angel:

Velen vragen daarna wat voor systeem ik gebruik, omdat ze het gewoon zelf ook superhandig vinden.
CCatalyst schreef: 24 mei 2023, 23:35 Curve is eigenlijk enkel voor dagelijkse aankopen in de winkel etc. Dankzij het verdwijnen van Maestro schakelen bijna alle terminals over naar Mastercard (voor zover ze het nog niet hadden) dus dat is heel makkelijk nu.
Idd het is gemakkelijker geworden dan 3 jaar geleden. Vooral Colruyt en AH waren 2 die niet meededen. Sinds BNP naar Visa Debit overgeschakeld is, hebben zij zich ook aangepast. BNP heeft veel in gang gezet om het ook voor o.a. Mastercard makkelijker te maken.
Laatst gewijzigd door Vaganzza 25 mei 2023, 09:24, in totaal 1 gewijzigd.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zeker nu per 1 juli geen nieuwe maestro kaarten worden uitgegeven zal het dit jaar rap gaan op de plekken waar het eventueel nog niet werkt.

Voor de organisatie waar ik werk beheer ik de worldline contracten en ik moet zeggen, zij doen zelf wel proactief aan het aanbieden van de meest geschikte formules dus ik heb wel goede hoop dat handelaars met “Bancontact only” een uitdovende zaak gaat zijn, zeker ook nu met die wettelijke verplichting om een alternatief te moeten bieden voor cash.

Beste wat wij als klant kunnen doen, als we zoiets tegen komen, actief klagen erover en ze aanmoedigen hun betaalprovider te vragen om MasterCard / visa debit te accepteren. Velen zullen huiverig zijn voor de eventuele kosten maar deze zijn voor zover ik weet meestal gelijk aan maestro en niet dezelfde als die van kredietkaarten.
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vele handelaars met SumUp toestelletjes erbij ook, die aanvaarden sowieso al geen bancontact.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Over pincode bij contactloze betaling;
Ik heb de Curve kaart in Google Wallet om kunnen betalen met de smartphone.

Dat werkte tot het niet werkte. In de Curve app kan ik die gedaalde betaling zijn staan. Saldo dat ik zonder pincode mag uitgegeven was bereikt. Betaling met kaart en pin was vereist.

Maar ik kreeg niet zoals ik verwachtte de vraag om de pincode in te geven toen ik met de smartphone betaalde.

Lijkt niet logisch die werkwijze. Weet iemand hoe dat dit zit?

Verstuurd vanaf mijn Nokia G21 met Tapatalk

vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ptoeneigh schreef: 25 mei 2023, 08:43ik heb wel goede hoop dat handelaars met “Bancontact only” een uitdovende zaak gaat zijn, zeker ook nu met die wettelijke verplichting om een alternatief te moeten bieden voor cash
Bancontact blijft gewoon actief hoor, die bancontact only toestellen gaan we nog lang blijven zien. Er is een verplichting om elektronisch betalen te voorzien maar dat moet geen mastercard debit zijn, dat kan ook enkel bancontact zijn, of Payconiq of nog wat anders.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ratface schreef: 25 mei 2023, 08:47 Vele handelaars met SumUp toestelletjes erbij ook, die aanvaarden sowieso al geen bancontact.
Heb ik inderdaad ook mee gewerkt op een evenement. Maar dan neemt hij vanzelf Maestro / MasterCard / Visa debit dus de klant merkt er eigenlijk niets van.

Ik vind het trouwens wel erg handig die curve app dat de uitgaven zo mooi in categorieën worden ingedeeld. Dat werkt veel beter dan bij de banken zelf.

Toegevoegd na 4 minuten 30 seconden:
vverbeke schreef: 25 mei 2023, 09:33
Ptoeneigh schreef: 25 mei 2023, 08:43ik heb wel goede hoop dat handelaars met “Bancontact only” een uitdovende zaak gaat zijn, zeker ook nu met die wettelijke verplichting om een alternatief te moeten bieden voor cash
Bancontact blijft gewoon actief hoor, die bancontact only toestellen gaan we nog lang blijven zien. Er is een verplichting om elektronisch betalen te voorzien maar dat moet geen mastercard debit zijn, dat kan ook enkel bancontact zijn, of Payconiq of nog wat anders.
Klopt, maar ik bedoel nu steeds meer mensen met een smartphone of wearable betalen, Plus natuurlijk alle buitenlandse klanten die überhaupt geen Bancontact hebben, zie je dat het aandeel (nu nog maestro) MasterCard Debit steeds hoger ligt.

Dus in die zin is “Bancontact only” gewoon onhoudbaar, toch niet erg praktisch voor handelaars.

Zodra ze het 1x voor hebben dat ze een verkoop mislopen daardoor of erger nog dat ze klanten verliezen, dan gaan ze vanzelf wakker worden en vragen aan hun betaalprovider om ook andere betaalmethoden te activeren.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ptoeneigh schreef: 25 mei 2023, 09:41 Klopt, maar ik bedoel nu steeds meer mensen met een smartphone of wearable betalen, Plus natuurlijk alle buitenlandse klanten die überhaupt geen Bancontact hebben, zie je dat het aandeel (nu nog maestro) MasterCard Debit steeds hoger ligt.
Ik kan met Apple pay met Bancontact betalen, kan sinds september bij Belfius :banana: Met Garmin Pay is het dan weer enkel Maestro en Mastercard.
De meeste handelaren die Bancontact only hebben zijn de lokale bakker en zo, die hebben amper buitenlandse klanten en gaan gewoon voor het goedkoopste tarief. Maar die dingen gaan er hopelijk uit idd. Nu, dat Belfius nog geïnvesteerd heeft in die Bancontact integratie op Apple Pay wil ergens wel zeggen dat een uitfasering van Bancontact nog bijlange niet voor morgen is. Ergens lijkt het mij ook wel gezonder om qua betaalverkeer niet enkel afhankelijk te zijn van een Amerikaans systeem.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

vverbeke schreef: 25 mei 2023, 10:02
Ptoeneigh schreef: 25 mei 2023, 09:41 Klopt, maar ik bedoel nu steeds meer mensen met een smartphone of wearable betalen, Plus natuurlijk alle buitenlandse klanten die überhaupt geen Bancontact hebben, zie je dat het aandeel (nu nog maestro) MasterCard Debit steeds hoger ligt.
Ik kan met Apple pay met Bancontact betalen, kan sinds september bij Belfius :banana: Met Garmin Pay is het dan weer enkel Maestro en Mastercard.
De meeste handelaren die Bancontact only hebben zijn de lokale bakker en zo, die hebben amper buitenlandse klanten en gaan gewoon voor het goedkoopste tarief. Maar die dingen gaan er hopelijk uit idd. Nu, dat Belfius nog geïnvesteerd heeft in die Bancontact integratie op Apple Pay wil ergens wel zeggen dat een uitfasering van Bancontact nog bijlange niet voor morgen is. Ergens lijkt het mij ook wel gezonder om qua betaalverkeer niet enkel afhankelijk te zijn van een Amerikaans systeem.
Klopt inderdaad!
Wees maar zeker dat de banken hier niet van af willen, juist omdat de kosten gunstiger liggen.
Men gebruikt het merk nu ook voor de bank onafhankelijke geldautomaten en online staat er ook heel wat te gebeuren.

Ik verwacht dat Bancontact via Apple Pay uiteindelijk ook bij andere banken beschikbaar zal komen, het zou mooi zijn als ze dit ineens invoeren per 1 juli wanneer men nieuwe kaarten begint uit te geven. Ze doen zichzelf, de handelaar en de klant er een plezier mee. Maarja logica volgen en de klanten op de eerste plaats zetten dat doen ze meestal niet.

On topic: Daarom ben ik blij met Curve, zij laten zien wat er mogelijk is. Het is zoveel meer dan Apple Pay omweg. Zeker ok het gemak en kostenbesparing in het buitenland is groot.

Ik zal het deze zomer eens testen, op dezelfde dag een zelfde bedrag betalen met Curve vs N26, vs Revolut vs je klassieke door je bank uitgegeven kredietkaart.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

WalterB1 schreef: 25 mei 2023, 09:07 Dat werkte tot het niet werkte. In de Curve app kan ik die gedaalde betaling zijn staan. Saldo dat ik zonder pincode mag uitgegeven was bereikt. Betaling met kaart en pin was vereist.
Geen idee hoe het precies zit op Android, maar als je ingelogd bent op je smartphone (met vingerafdruk, pincode, gezichtsafdruk) geldt dat als geldige tweede authenticatie zolang je niet uitlogt (de eerste authenticatie is het toestel zelf), en moet je dus geen pincode ingeven als je de smartphone gebruikt boven bepaalde bedragen.

Dit veronderstelt wel dat je smartphone minimale veiligheidsinstellingen heeft. Als je bv configureert dat je niet moet inloggen op je smartphone of dat je nooit vanzelf uitgelogd wordt na een periode, dan zal dit in principe niet werken.

Nu goed, voor de rest verwijs ik door naar iemand met meer kennis van Android. Die van mij is grotendeels beperkt tot iOS. Android gebruik ik wel voor wat projectjes maar niet als dagdagelijkse smartphone of voor betalingen oid.

Dit is trouwens ook de reden waarom je de hele dag betalingen kan doen met bv een Apple Watch zonder ooit een pincode te moeten ingeven; je moet een keer je code ingeven wanneer je het toestel aandoet, en vervolgens zolang het toestel rond je pols zit blijf je erop ingelogd (desnoods tot de batterij leeg is).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik heb het hier een beetje gevolgd en ben eigenlijk ook op zoek naar een manier om gemakkelijker te betalen met mijn eigen geld want de banken proberen allerlei manieren om dit te verhinderen :)

Als ik het goed begrijp kan je met curve bankkaarten toevoegen aan curve. Je kan dan de fysieke curve kaart gebruiken ipv al de andere kaarten.
Dit gaat op voor zowel kredietkaarten als debetkaarten.

De goedkoopste versie (eenmalig 5 EUR) kan 2 bestaande fysieke kaarten vervangen.

Je kan met de curve kaart gebruik maken van Apple pay en betalen via de app op je smartphone of via Apple watch.

Hoeveel je kan uitgeven met de kaart hangt af van de limieten van uw kredietkaarten die je aan curve hebt toegevoegd. Hoe zit dat met de debetkaarten? is dat gelimiteerd tot het bedrag op de rekening?

Dit systeem lijkt me wel handig voor op reis vermits ik veronderstel dat dit systeem overal werkt, ook buiten de EU en om online te betalen? Wat met andere valuta?

Geld afhalen is wel vrij beperkt en onvoldoende voor grote/lange reizen. Je zal dus toch nog een andere kaart moeten meenemen wat het voordeel een beetje teniet doet.

De dienst en de kaart kan bijna gratis, waar verdient curve dan eigenlijk geld aan? Is dat puur wat wisselverschillen en de personen die toch betalen voor meer kaarten?
Als je betaalt kan je anderzijds ook weer gaan voor een betalende bankrekening incl kredietkaart?

Hoe werkt de afrekening? Als je iets betaalt met curve en dat gekoppeld aan je kredietkaart, komt dat dan op je gewone afrekening van je kredietkaart of gaat het onmiddellijk van je rekening (debet) of is dat enkel zo als je de curve gebruikt gekoppeld aan een debetkaart?

Kan je met curve alles in Euro betalen of moet je de lokale munt gebruiken en wordt alles omgerekend (incl commissie) zoals nu bij de kredietkaart?

Het risico is beperkt door een dekking tot 100.000 pond dacht ik dat is voldoende.

Wat ik niet begrijp is waarom curve wel Apple pay kan aanbieden met zo'n beperkt verdienmodel en dat onze banken het vertikken, terwijl ze wel ondertussen woekerwinsten boeken met de spaarrekeningen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ptoeneigh schreef: 25 mei 2023, 10:45 Klopt inderdaad!
Wees maar zeker dat de banken hier niet van af willen, juist omdat de kosten gunstiger liggen.
Uiteraard, dat is de enige reden dat die overbodige nationale schema's verder blijven bestaan, en helaas nog niet snel zullen verdwijnen. Met de collateral damage van de "Bancontact-only" terminals tot gevolg, alhoewel dat wel wat lijkt af te nemen. Waar ik woon ken ik trouwens geen enkele Bancontact-only terminal, maar dat is dan ook een stad met internationale bezoekers.

Het is wel eens tijd dat Bancontact dezelfde mogelijkheid krijgt als andere schema's, want tot op heden blijft Bancontact wel erg simplistisch. Wat allemaal NIET kan met Bancontact: reservering, betaling na reservering, fooi, kaartcontrole, annulatie laatste transactie, annulatie, terugbetaling. Dus als je teveel aangerekend hebt oid of de klant brengt iets terug dan moet je anno 2023 nog altijd cash terugbetalen of overschrijven op zijn rekening :smash2:

Noot dat wanneer je een co-branded Bancontact en Mastercard/Visa debit (of nog Maestro) kaart hebt, de terminal standaard het Bancontact schema zal selecteren want meer winst voor de bank. Evenwel heb je als klant het recht (dank Europese commissie) om het andere schema te kiezen, voor zover de terminal dat schema ondersteunt. Men heeft het wel bewust verstopt: in de regel moet je voor de transactie begint op de gele toets van de terminal duwen. Na presenteren van de kaart kan je dan het schema kiezen. Kies je Mastercard/Visa debit, dan betaal je niets meer, maar heb je bijvoorbeeld wel een chargeback mogelijkheid wat je bij Bancontact niet hebt.

Afbeelding

Het juiste antwoord op dit vraagstuk is optie 4.

(foto dateert van daags na de introductie van de keuzemogelijkheid - 3 keer optie Bancontact was nog een bug in de terminalsoftware en dus geen lepe truc om je weer richting Bancontact te loodsen - is ondertussen opgelost)
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ptoeneigh schreef: 24 mei 2023, 08:53
Ratface schreef: 24 mei 2023, 08:14 Ik heb mij ook Curve gepakt (de free, ok €4.99...) via de originele link van Ptoeneigh, ik zie daar echter niet veel van in mijn account van die referral.
Thx! Ik kan het zelf ook nog nergens zien maar ik kreeg zelf de welkomstbonus na 5 transacties (van meer dan £5) binnen de eerste 10 dagen.
Omdat ik fanatiek aan het testen was had ik die natuurlijk snel binnen.
Ik heb ook reeds die 5 betalingen gemaakt, waar kan ik zien of ik een cashback zal krijgen?

Toegevoegd na 4 minuten 35 seconden:
CCatalyst schreef: 25 mei 2023, 20:28
Ptoeneigh schreef: 25 mei 2023, 10:45 Klopt inderdaad!
Wees maar zeker dat de banken hier niet van af willen, juist omdat de kosten gunstiger liggen.
Het is wel eens tijd dat Bancontact dezelfde mogelijkheid krijgt als andere schema's, want tot op heden blijft Bancontact wel erg simplistisch. Wat allemaal NIET kan met Bancontact: reservering, betaling na reservering, fooi, kaartcontrole, annulatie laatste transactie, annulatie, terugbetaling. Dus als je teveel aangerekend hebt oid of de klant brengt iets terug dan moet je anno 2023 nog altijd cash terugbetalen of overschrijven op zijn rekening :smash2:
Wat natuurlijk wel goed is bij bancontact is de onmiddelijke zichtbaarheid op de zichtrekening, waar dit bij de andere schema's meerdere dagen kan duren.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik zag bij mij in de app een soort “stempelkaart” van hoeveel transacties ik nog moest doen om de “welcome offer” te krijgen.

Dan krijg je een push melding en zie je op een rode “curve cash” kaart £5 staan. Die vanzelf worden gebruikt als de transactie klein genoeg is om daarmee betaald te worden.

Van de referral zelf kan ik niets zien.
Ik heb het ook zelf nog niet gehad, je bent de eerste :-)
Misschien iemand anders hier die ervaring heeft?



En aangaande de zichtbaarheid van transacties, daarom gebruik ik graag curve of kaarten van N26, Revolut, deze laten wel instant de transacties zien zodat je een realistisch beeld hebt van je saldo.

KBC en misschien sommige andere banken laten wel gereserveerde bedragen zien maar hun apps zijn nog lang niet zo handig als die van de fintech banken.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Krijg je ook cashback bij Delhaize? Ik zie Mega Image er tussenstaan, en is zelfde groep en logo..
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ptoeneigh schreef: 26 mei 2023, 06:52 Ik zag bij mij in de app een soort “stempelkaart” van hoeveel transacties ik nog moest doen om de “welcome offer” te krijgen.

Dan krijg je een push melding en zie je op een rode “curve cash” kaart £5 staan. Die vanzelf worden gebruikt als de transactie klein genoeg is om daarmee betaald te worden.
Ik heb het gevonden. Heb nu reeds 6 betalingen die groot genoeg waren. Tellertje blijft echter vast op '4' :roll:

Toegevoegd na 1 minuut 52 seconden:
devastator schreef: 27 mei 2023, 11:18 Krijg je ook cashback bij Delhaize? Ik zie Mega Image er tussenstaan, en is zelfde groep en logo..
Mega Image is een keten onder dezelfde eigenaar als Delheize, maar met enkel winkels in Roemenië.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ratface schreef: 27 mei 2023, 18:46Mega Image is een keten onder dezelfde eigenaar als Delheize, maar met enkel winkels in Roemenië.
Zoals Food Lion :-D

Maar nee, geen cashback voor Delhaize laatst dat ik gecheckt heb.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Doeme, hopelijk kan ik die retaillers nog resetten dan :-)
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”