AXA vraagt voortaan 0.5 euro voor cash geld !

Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik dacht dat we ondertussen van dergelijke praktijken verlost waren (buiten het eigen kantoornetwerk)… zijn er banken die het terug invoeren :bang:

Weet iemand of banken onderlinge kosten aanrekenen aan elkaar voor het afhalen van geld buiten het eigen kantoornetwerk ?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij ING ook (al n tijdje), bij BNP 0,7 Euro dacht ik.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Eerst sluiten ze overal hun filialen met bijbehorende geldautomaten, en dan gaan ze geld aanrekenen wanneer je bij een andere bank geld afhaalt :nono:
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

AXA, ING en KBC rekenen kosten aan als je geld uit de muur haalt aan een niet-eigen automaat.
Hellobank (=gratis versie van BNP) alvast niet.

Maar in de meeste gevallen is dat met een wandelingetje van het ene kantoor naar het andere opgelost.

Monese (BE rekening met kaart) of N26 kost niks (N26: 5 afhalingen per maand) :)
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Is wel enkel voor de gratis zichtrekening, en wanneer je bij een andere bank afhaalt..’

Dus als je meer dan 9 afhalingen per maand doet, ben je beter af met de betalende rekening van €4,5/maand.
En anders vraag je toch gewoon extra in de supermarkt, heb ik ze nog nergens eenprobleem weten van maken...
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

In 2006 factureerden de banken elkaar al 70 eurocent per geldafhaling (cf. https://www.standaard.be/cnt/gn4nqp95). Ik neem aan dat die kost sindsdien niet in neerwaartse zin al zijn bijgesteld. Dus als ze 50 cent vragen, doen ze er nog verlies aan.

Wees blij dat je niet in Duitsland woont. De kosten daar zijn een stuk pittiger, met uitschieters tot 7,99 euro. Jawel. En dat in een land waar cash nog steeds het primaire betaalmiddel is ('Nur Bares ist Wahres!'). Cf. https://www.focus.de/finanzen/videos/fi ... 13729.html
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik vind dat niet zo gek, dat kost allemaal geld natuurlijk: geldautomaten, waardetransport, IT ontwikkeling, ...

En er zijn mogelijkheden genoeg om het te vermijden:
- haal geen geld af (serieus, ik heb enkel op de markt cash nodig)
- haal enkel geld af bij uw eigen bank
- neem een ander pakket bij uw bank waar gratis cash afhalingen inbegrepen zijn
- neem een andere rekening bij een andere bank, om uw cashafhalingen gratis te kunnen doen
- verander van bank naar eentje waar je niet moet betalen voor cash afhalingen
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wouw. Dat wist ik niet van Duitsland. Dan zijn die kosten nog steeds zeer redelijk.

En bij ons kun je nog steeds cash gratis krijgen via supermarkten. Geen idee hoe dat zit in het buitenland. Vanwege de mogelijkheid om cash te bekomen via supermarkten ziek ik eigenlijk het nut van het behouden van cashautomaten niet. Of het moet zijn in de zeldzame plekken waar er geen supermarkten zijn.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Dat is in Duitsland nu onderdeel aan het worden van de concurrentiestrijd tussen de supermarkten. Voorheen gold als algemene regel dat geld opvragen bij de kassa (max. 200 euro) mogelijk was vanaf een besteed bedrag van 20 euro. Intussen lijkt dat grotendeels bijgesteld te zijn tot 10 euro. En sinds kort heeft Netto Nord het zelfs laten dalen tot 5 euro. De vraag is natuurlijk of dat voor de supermarkten op lange termijn vol te houden is. Als het elektronisch betalen sterk zou toenemen, zal die praktijk wellicht problemen in de supermarktkassa's doen ontstaan. Op dit moment wordt er echter nog héél veel met contant geld betaald in de Duitse supermarkten, ook bij hogere bedragen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

research "the war on cash"

als iedereen zijn geld gaat van de bank halen is de bank trouwens failliet
research "fractional reserve banking" en "money as debt"

banksters
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vroeger had je allemaal bancontact machines die "bankneutraal" waren. Dat is nu weg, en de banken denken eraan om het terug te laten komen: https://www.hln.be/geld/grootbanken-sla ... ~af1e00b8/ . Geschiedenis herhaalt zich altijd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Afbeelding
:bdaysmile:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Goztow schreef:Vroeger had je allemaal bancontact machines die "bankneutraal" waren. Geschiedenis herhaalt zich altijd.
Het zal m.i. nog een iets andere vorm aannemen dan die oude machines.

Btw volgens mij bestaan die Bancontact machines nog steeds, niet meer met de dot-matrix display maar in een moderne versie. De automaten van bv Crelan, Argenta, Banca Monte Paschi, Nagelmackers en ook bpost (denk ik) hebben exact dezelfde menu's, het enige verschil is de branding en het kleurenschema van de betreffende bank erop.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Vroeger had je allemaal bancontact machines die "bankneutraal" waren. Dat is nu weg, en de banken denken eraan om het terug te laten komen: https://www.hln.be/geld/grootbanken-sla ... ~af1e00b8/ . Geschiedenis herhaalt zich altijd.
Op zich een goed idee natuurlijk. Maar dan heb je nu het samenwerkingsverband van Argenta&vrienden en een apart netwerk van Grootbank United. Eén neutraal samenwerkingsnetwerk zal nog te vroeg zijn zeker. Misschien dat die over een paar jaar kunnen fusioneren.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Ja en?

Meer voor minder is beter voor de individuele consument, dat begrijp ik, maar zo werkt verstandig beleid niet. De vraag is wat we als samenleving willen aanmoedigen: een cashloze maatschappij, een maatschappij met een beperkte rol voor cash, of een maatschappij waarin cash een belangrijke rol speelt. Als we voor een van de eerste twee gaan, dan zullen we er met enkel positieve incentives niet komen. Cash zal pijn moeten doen.

En dan nog, zelfs al willen we een belangrijke rol voor cash behouden: retail banking is een dienst en ik zie niet in waarom die gratis zou moeten zijn. Akkoord, er kan betoogd worden dat de financiële sector momenteel een negatieve bijdrage levert aan de economie en dat de banken zich dan nederig moeten opstellen t.a.v. de burger die quasi verplicht is bij minstens één bank klant te zijn. Maar dan is de vraag: waarom je pijlen richten op het feit dat banken geld vragen voor retail banking, terwijl hun negatieve invloed structureel is en volledige los staat van de prijs van je zichtrekening of je cash-gebruik? Eigenlijk is het in het belang van de banken om gratis retail banking aan te bieden, dan heeft de doorsnee Belg het gevoel dat hij aan de winnende hand is t.a.v. de financiële sector, terwijl hij of zij door het indirecte remmend effect van de financiële sector op de economie misschien 100 x harder genaaid is dan door de paar tientallen Euro die hij of zij elk jaar zou moeten betalen voor retail banking-diensten. Jeremiëren over een halve Euro is een manier aan te geven dat je bereid bent je te laten naaien, zolang de bank je maar af en toe iets gratis geeft zodat je jezelf wijs kan maken dat ze respect hebben voor jou en voor de doorsnee burger. Iemand die je iets gratis geeft om zich als je maat voor te doen, daar moet je mee opletten, want die berooft je gewoon op andere manieren.

Lees op SpaarGids maar eens de verhalen van mensen wiens bankrekeningen plots werden afgesloten wegens KYC-redenen. Dat zijn vaak naïevelingen die dachten dat ze "goede klanten" (versta: belangrijke klanten) waren omdat ze al lang klant waren en de directeur van hun lokaal kantoor kenden en meer van die blabla. Die zich laten vangen hebben door de steeds meer psychologiserende ("menselijke", "persoonlijke") aanpak in de dienstensector dus. Blijkt ineens dat die personen die ze kennen op de bank niets speciaal voor hen kunnen doen bij beslissingen van een of ander compliance-algoritme op de centrale diensten. Oeps... Dus: hoe minder bankklanten denken dat ze dingen krijgen die een ander niet krijgt, hoe minder dankbaarheid t.a.v. de banken en dus hoe beter. Geef mij maar een norse bank oude stijl met strekenpersoneel dat mij expliciet commercieel benadert.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

afhalen bij andere bank betalend
sluiten lokale kantoren
automaten terug naar afzonderlijke instelling
alle afhalingen binnenkort betalend.

Zit ook in de situatie dat ik nog zelden geld af haal (< 1 keer per maand) en puur toeval meestal bij de juiste bank.
Betaal wel een 5€ per maand zodat ik alles zelf kan doen, de bank kosten kan besparen op kantoren en personeel (en daarvoor de prijs optrekt om beveiliging te vergroten) en gratis bij andere banken kan afhalen ;) En een visa kaart die al 5 jaar niet meer gebruikt is en waarvan de nieuwe incarnatie niet eens geactiveerd is. Toch eens stilaan werk maken om op te kuisen en te veranderen (zij hij vorig jaar ook al... :bang: )
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

tien schreef:Toch eens stilaan werk maken om op te kuisen en te veranderen (zij hij vorig jaar ook al... :bang: )
OT: Een bullet journal 'todo' style app kan helpen ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

stefan1234 schreef:er kan betoogd worden dat de financiële sector momenteel een negatieve bijdrage levert aan de economie en dat de banken zich dan nederig moeten opstellen t.a.v. de burger
Vergelijk eens met landen waar de financiële sector niet (goed) werkt? We zijn gezegend met een financiële sector die heel flexibel is én een positieve bijdrage levert aan economie en maatschappij.
Ik had mijn huis niet kunnen kopen zonder woonkrediet van de bank, en dat gaat heus niet over een halve euro meer of minder.
Mijn werkgever kan mij geen leasewagen aanbieden zonder financiering van een bank (aan de leasemaatschappij).
Ik kan over gans de wereld producten aankopen, omdat er een bank is die mij een kredietkaart wilt aanbieden.
Ik kan sparen voor mijn oude dag via allerlei formules.
Ik kan aandelen kopen en verkopen voor een habbekrats, dankzij het productaanbod van een bank of financiële instelling.
Dus heel vaak een positieve bijdrage, me dunkt.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

De laatste keer dat ik geld heb afgehaald is al minstens 3 jaar geleden.
Waar ik niet met bankkaarten kan betalen, kom ik niet. Ook een manier om dit op te lossen 8)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

stefan1234 schreef: retail banking is een dienst en ik zie niet in waarom die gratis zou moeten zijn.
Met de nuance dat het een VERPLICHTE dienst is. Je MOET een bankrekening hebben want loon cash uitbetalen is al een hele tijd verboden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

SpecialK schreef:
stefan1234 schreef: retail banking is een dienst en ik zie niet in waarom die gratis zou moeten zijn.
Met de nuance dat het een VERPLICHTE dienst is. Je MOET een bankrekening hebben want loon cash uitbetalen is al een hele tijd verboden.
Er zijn genoeg banken in België die grotendeels gratis zijn (of zelfs geld geven om bij hen klant te zijn), dus opnieuw: ik zie het probleem niet.
Los daarvan is er ook de basisbankdienst.
https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... bankdienst
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bijna elke bank heeft toch een gratis variant van hun rekeningen, weliswaar met andere kosten dan als je bepaalde handelingen wilt doen...

Zolang dit blijft bestaan zie ik het probleem niet. Ja, dingen kosten nu eenmaal geld. We willen altijd maar meer en rapper en uitgebreider en...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het zal weer zijn van alle voordelen voor ons en de kosten voor de klanten. De besparingen door deze uniformisering zal niet leiden tot voordelen voor de klanten maar wel de deur open zetten voor een aanrekening van kosten voor cash afhalen aan een terminal. Het aantal terminals zal afnemen en de kosten worden gedeeld.

Ze hebben duizenden op straat gesmeten, kantoren gesloten en de rente is zo goed als nougabollen en nu zouden we ook nog eens moeten betalen voor hun besparing op de werking van de cashmachines :bang:

Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen maar doen alsof ze niet winstgevend zouden zijn zonder deze aanrekening is belachelijk. In dat geval zou ik mijn geld niet aan zo'n bank toevertrouwen.

Het is ook verbazend hoe sommigen doen alsof banken zaken doen voor onze schone ogen. Een lening is er bv enkel en alleen omdat ze er geld mee verdienen.

Ik betaal geen rotte cent aan welke bank dan ook. Zij moeten met mijn geld zaken doen zodat ze meer winst maken dan dat het hen kost. Dit is tot nu toe geen enkel probleem gebleken, integendeel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dizzy schreef:Het is ook verbazend hoe sommigen doen alsof banken zaken doen voor onze schone ogen. Een lening is er bv enkel en alleen omdat ze er geld mee verdienen.
Noem mij 1 bedrijf dat zaken doet voor uw schone ogen?
Denk je dat Apple telefoons maakt voor uw schone ogen? Denk je dat Proximus internet aanbiedt voor uwe schone ogen?
Een bedrijf biedt een product/dienst aan voor een bepaalde prijs en als consument ga je al dan niet op het aanbod. De prijs is al dan niet gelinkt aan de reële prijs (cfr Argenta, Gmail, Uber). De aandeelhouders (eigenaars) verwachten wel winst, als vergoeding voor hun kapitaal.

Dus banken bieden me geen krediet aan omdat ik of mijn vrouw schone ogen heeft, wel omdat ik een nood heb (een woning kopen en ik heb het geld niet) en zij daar een product kunnen tegenover zetten (hypothecair krediet). Zij bieden dat krediet niet aan kostprijs aan, maar met een flinke marge. Ik ben blij omdat ik mijn huis heb kunnen kopen, de bank is blij omdat ze aan zo'n krediet een flinke stuiver kan verdienen.
Apple verpatst hun telefoons met ongeveer 50% marge, dat vind iedereen oké. Maar een bank die geld vraagt voor een product/dienst: ho maar! :roll:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Allemaal geen probleem mee zolang de keuze vrij is. Ik kan nog altijd kiezen voor een volledig gratis bank en doe dat dan ook.

Wie 1300 EUR aan een GSM wil geven mag dat maar moet niet komen klagen dat GSM's duur zijn, er zijn er goedkopere genoeg.

Punt is hier dat men een "samenwerking" op poten zet die neerkomt op een druk op de laatste banken die hun service goedkoop aanbieden. Er is geen winst voor de klant enkel meer winst voor hun en de keuze wordt uiteindelijk beperkt.

Bij een bank is het zaak om geld te verdienen door beleggen van het geld van hun klanten. Ik wens er geen bal voor te betalen en er zijn nog banken die dat snappen. In feite is hun grondstof (geld) afkomstig van hun klanten en hebben zij dat even goed nodig als wij hen nodig hebben.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Laat ons het anders stellen:

De bank krijgt al mijn geld en mag daar mee doen wat ze wil, tot ik het zelf nodig heb.
Ik mag in een huis van de bank wonen, maar betaal daar ook genoeg extra voor (intrest). Als ik dat niet kan betalen, blijft het huis van hen...

Als ze daar niet aan uit kunnen, moeten ze het zeggen, dan kom ik alles halen hoor…

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dizzy schreef:Punt is hier dat men een "samenwerking" op poten zet die neerkomt op een druk op de laatste banken die hun service goedkoop aanbieden. Er is geen winst voor de klant enkel meer winst voor hun en de keuze wordt uiteindelijk beperkt.

Bij een bank is het zaak om geld te verdienen door beleggen van het geld van hun klanten. Ik wens er geen bal voor te betalen en er zijn nog banken die dat snappen. In feite is hun grondstof (geld) afkomstig van hun klanten en hebben zij dat even goed nodig als wij hen nodig hebben.
In België zijn er massa's banken die gratis producten en diensten aanbieden, niet meteen iets om u zorgen over te maken.
Als je naar de buurlanden kijkt, krijg je wel een ander beeld over onze "graaiende" banken: België is spotgoedkoop wat bankieren betreft.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Goed dat er gratis alternatieven bestaan en ik hoop dat ik ze, ondanks deze druk, ook kan blijven gebruiken.

Andere landen zijn op andere gebieden dan ook vaak goedkoper en wat/hoe vergelijkt men precies? De laatste studie is al uit 2009, ondertussen heeft men al herhaaldelijk de prijzen verhoogd. Uiteraard zal de sector op die boutade blijven hameren.

Als de bank meer kost dan ze opbrengt, en dat is niet moeilijk momenteel, dan kan men even goed het geld zelf bewaren. Geen kosten, direct beschikbaar en geen geneuzel in uw financiën. Een andere kaper zijn de techbedrijven die de rol van de banken maar al te graag zouden overnemen. Ik weet niet of de klanten wegjagen zo verstandig is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 664
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb daar geen probleem mee , ik vind dat hun selfservice automaten binnen een Axa kantoor prima zijn , en bovenal kan je per 24 uur 1250€ afhalen indien nodig.geloof niet dat dit bij alle banken zomaar kan ? Ik hoop dat hun overnemer dit verder behoud …,ook veilig dat je in zo een self-service Axa je niet buiten staat met andere mensen in de buurt , vooral s'avonds ...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Het is een uitstekend idee om geld te vragen voor afhaling cash geld. Zolang de prijs redelijk is.
En 0,5 € is zeker niet kostendekkend .!

Cash geld moet immers ontmoedigd worden om zwartwerk en illegaal geld te bemoeilijken.


Daarnaast waarom zou een goede klant die alles elektronisch doet de kosten voor cash geld helpen dragen?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ben om een kilo goud geweest, ze kunnen naar mijn virtuele spaarcenten fluiten ;-)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

iceke schreef:een kilo goud geweest
Da's gene zever!
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik hoop het ;-) maar als ze zo verder doen kan het imho ni zakken ;-)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:En er zijn mogelijkheden genoeg om het te vermijden:
Wegens m'n lening is AXA m'n primaire bank... al gaat dat nu dus terug veranderen (heb toch een Argenta kaart op zak ook).

Spijtig genoeg kan ik niet volledig weg.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

DarkV schreef:
heist_175 schreef:En er zijn mogelijkheden genoeg om het te vermijden:
Wegens m'n lening is AXA m'n primaire bank
Dat hoeft niet zo te blijven natuurlijk. Kies bij AXA het goedkoopste pakket van basisbankdiensten en versluis uw loon (ik ga er vanuit dat AXA eist dat je uw loon bij hen laat toekomen) elke maand naar een andere bank waar je heel actief mee kan zijn.
Onze lening staat bij Belfius (Pulse, dus geheel gratis), maar heus niet alle bankdiensten of -producten neem ik bij Belfius. Als ze morgen geld gaan vragen voor een zichtrekening, dan zijn we daar weg (op het krediet na).

Weet ook dat er zoiets bestaat (in België) als de "bankoverstapdienst": https://www.febelfin.be/nl/consumenten/ ... veranderen
Hoe werkt de bankoverstapdienst?
Veranderen van bank kan in twee stappen:

1. Open een zichtrekening online of in een kantoor van je nieuwe bank.
2. Vraag bij je nieuwe bank de bankoverstapdienst aan via het aanvraagformulier.
Vanaf dan regelen je nieuwe en vorige bank de overstap voor jou. Je ontvangt regelmatig updates over de status van je overstap. Bovendien hoef je je schuldeisers (bv. je elektriciteitsleverancier) en recurrente betalers (bv. je werkgever) niet langer zelf te verwittigen van jouw nieuw rekeningnummer. De bankoverstapdienst doet dat voor jou.

De bankoverstapdienst is gratis.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Pas wel op met die bankoverstapdienst.

Voor spaarrekeningen kan je dit niet zomaar aanvragen via de bankoverstapdienst maar in het kantoor van je nieuwe bank kunnen ze je wel helpen dit ook over te zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”