Argenta stort geld terug?

Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vandaag al van 2 verschillende personen telefoontje gehad dat Argenta de overschrijvingen naar mijn rekening geweigerd heeft, en het geld is teruggestort :-( .
Met de rekeningen is er niets mis (vandaag nog betalingen gedaan met Maestro), en de rekeningnummer(s) klopt.

Dit gaat niet over één rekening, maar hetzelfde gebeurde ook met een andere Argenta rekening!

Problemen bij Argenta?
Trouwens, de App lag er vandaag ook uit :-( .

Nog iemand?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

philippe_d schreef: Problemen bij Argenta?
Klantendienst
+32 3 285 51 11

Bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur

Je kan tot 20:30 bellen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je op Twitter kijkt zijn er veel mensen met problemen bij Argenta. https://twitter.com/argenta/with_replies
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zelfde probleem hier.
Net communicatie van Argenta ontvangen per mail hierover ook.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

novie schreef:Net communicatie van Argenta ontvangen per mail hierover ook.
Kan je de communicatie hier posten?
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

De app lag er bij mij ook uit vandaag.
Maar stortingen die zijn wel doorgekomen.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

heist_175 schreef: Kan je de communicatie hier posten?
U vraagt, wij draaien.
Dag xxx,

Door een technisch probleem op donderdag 30 mei werd een aantal overschrijvingen naar Argenta-rekeningen geweigerd. Helaas is ook jouw rekening hier bij.
We bieden je hiervoor onze excuses aan. We doen al het mogelijke om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Wat is er gebeurd?
Heel concreet heb je een overschrijving van een externe opdrachtgever niet ontvangen. De opdrachtgever zal de betaling terug op zijn eigen rekening zien verschijnen met als melding 'niet-uitvoerbare overschrijving'.
Het gaat enkel om overschrijvingen van donderdag 30 mei 2019. Het werd pas op 3 juni duidelijk dat deze overschrijvingen niet zijn doorgegaan.

Wat doen wij?
We stellen alles in het werk om contact op te nemen met de opdrachtgevers van de geweigerde overschrijvingen. Zij moeten de betalingen opnieuw invoeren.

Wat kun jij doen?
Mocht je een bepaalde betaling verwachten die niet is toegekomen, dan raden we je aan om contact op te nemen met de opdrachtgever en hem te vragen om de betaling opnieuw in te voeren.

Heb je nog vragen of ondervind je hierdoor zelf betalingsproblemen?
Neem dan zeker contact op met je kantoorhouder want die beschikt over alle details van de transacties. Hij kan zorgen voor een oplossing zonder dat dit kosten voor jou meebrengt.


Nogmaals onze excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Argenta
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

Ongelofelijk... Ik zie op social media dat er heel wat mensen getroffen zijn. Het moet maar juist je loon of pensioen eens zijn dat “geweigerd” wordt...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

En dan maar hopen dat de persoon/instantie die de betaling uit wilde voeren vlot gecontacteerd kan worden om de betaling opnieuw te lanceren.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer

Ik zit er ook bij, ook communicatie gekregen.
Het zou wel aangenaam zijn mochten ze de getroffen klanten een lijst bezorgen van de geweigerde betalingen. Op deze manier hebben we op zijn minst een idee over welke betalingen het gaat. Als het over je loon gaat, dan valt dit natuurlijk onmiddellijk op, maar andere betalingen zijn moeilijker op te sporen...
Je moet maar eens een professionele klant zijn bij Argenta met tientallen in- en uitgaande betalingen per dag :eek:
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

De app ligt er opnieuw uit blijkbaar..
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

heist_175 schreef:En dan maar hopen dat de persoon/instantie die de betaling uit wilde voeren vlot gecontacteerd kan worden om de betaling opnieuw te lanceren.
Het is erger eigenlijk, want zelf zie je niet wie of wat werd geweigerd. Verkocht ge bvb iets tweedehands die dag dan heb je pech lijkt mij.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190604_04444182
Door een probleem met de overschrijvingen binnen de bank, moe(s)t een grote groep Argenta-klanten wachten op hun loon of andere betalingen.

De Antwerpse spaarbank Argenta is dezer dagen volop bezig met het mailen of aanschrijven van klanten die de voorbije dagen vergeefs wachten op een overschrijving. ‘Vorige week donderdagavond, op 30 mei, waren er problemen met één lot overschrijvingen. Waardoor 54.000 klanten moesten wachten op uitbetaling’, zegt woordvoerster Christine Vermylen.
Argenta heeft naar eigen zeggen de betrokken klanten gecontacteerd en heeft hen allemaal een gratis debetlijn aangeboden. ‘Klanten die nog wachten op een grote betaling - bijvoorbeeld op hun loon - kunnen daardoor kosteloos in het rood gaan.’
Ondertussen is Argenta volop bezig met het contacteren van de opdrachtgevers van de overschrijvingen, met de dringende vraag hun overschrijving opnieuw door te geven. ‘De grote opdrachtgevers, zoals sociale secretariaten en nutsbedrijven, hebben dit inmiddels allemaal al gedaan. Het grootste deel van de klanten hebben hun achterstallige betaling inmiddels al ontvangen.’

Toch zijn nog niet alle problemen opgelost. ‘We zijn nog bezig met het contacteren met de kleinere opdrachtgevers van de overschrijvingen, één voor één, via ons contactcenter. Wanneer alle betalingsproblemen opgelost zullen zijn? Ik schat dat dit nog een week kan duren’, besluit Vermylen.
Op een week is dat niet rechtgezet :)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik vraag me wel af hoe die gesprekken verlopen, als een bank naar mij belt met de vraag om geld (opnieuw) over te schrijven lijkt de kans mij zeer klein dat ik dat ook ga doen. Nu als ik dan nakijk en zie dat de betaling inderdaad gewijgerd is zou ik wel eens naar mijn lokale kantoor bellen om bevestiging te vragen. Maar dit zet voor anderen misschien wel de deur open voor scams ... (binnenkort bv. meer scam calls van 'banken' met de vraag een betaling naar bv. Telenet opnieuw te doen op het rekeningnummer xxx uiteraard met het rekeningnummer van de scammers ipv. dat van Telenet)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Argenta richt zich voornamelijk/alleen op natuurlijke personen.
Ik denk zelfs niet dat het mogelijk is een rekening voor professionele redenen te openen bij Argenta(misschien met uitzondering van een kleine zelfstandige of zelfstandige in bijberoep).
Telenet, Proximus, Electrabel en tutti quanti hebben dus sowieso geen rekening bij Telenet.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Stroper schreef:...hebben dus sowieso geen rekening bij Telenet.
Ik heb ook geen rekening bij telenet, wel een aanrekening :p
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Het intrigeert mij ook wel hoe Argenta die opdrachtgevers contacteert. Ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld de sociale secretariaten snel hebben gecontacteerd met de mededeling dat ze een kemel met bulten geschoten hebben, maar hoe denken ze aan de contactgegevens van private persoon X te komen die aan Argenta-klant Y een bepaalde som heeft overgeschreven? Dat lijkt me niet echt realistisch.

Overigens wel een originele manier om duizenden mensen wat extra werk te bezorgen. Dat heeft geen andere bank Argenta ooit voorgedaan, denk ik.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

johann schreef:Dat heeft geen andere bank Argenta ooit voorgedaan, denk ik.
Ge moest eens weten... :)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1838
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 354 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Stroper schreef:Argenta richt zich voornamelijk/alleen op natuurlijke personen.
Ik denk zelfs niet dat het mogelijk is een rekening voor professionele redenen te openen bij Argenta
Toch wel. Mijn vennootschap heeft een zicht/spaarrekening bij Argenta. Agentschap deed hier niet moeilijk over in tegenstelling wel wat extra papierwerk gezien rechtspersoon.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Wanneer was die vorige grote outage door mislukte upgrades, vorig jaar tijdens het Paasweekend of zo?
Dat zijn wel twee grote blunders op een dik jaar tijd..
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer

Certificaat van hun nieuwe software vervallen na 1 jaar (+ een beetje respijt)? :lol:
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

johann schreef:Het intrigeert mij ook wel hoe Argenta die opdrachtgevers contacteert. Ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld de sociale secretariaten snel hebben gecontacteerd met de mededeling dat ze een kemel met bulten geschoten hebben, maar hoe denken ze aan de contactgegevens van private persoon X te komen die aan Argenta-klant Y een bepaalde som heeft overgeschreven? Dat lijkt me niet echt realistisch.

Overigens wel een originele manier om duizenden mensen wat extra werk te bezorgen. Dat heeft geen andere bank Argenta ooit voorgedaan, denk ik.
Ik krijg daarnet ook na een telefoontje naar Argenta te horen dat er een fout is gebeurd en de instanties zijn verwittigd om opnieuw over te schrijven.

Geen goed gevoel erover bij mij, het gesprek met Argenta was nogal kort door de bocht, en klonk eerder verveeld...
Neen ik heb nog geen brief ontvangen hierover, de instanties zijn verwittigd meneer en u zult voor het eind van de week 'waarschijnlijk' het zien verschijnen op je rekening, verder nog iets...

Deze afhandeling bevalt me niet!
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

johann schreef:Het intrigeert mij ook wel hoe Argenta die opdrachtgevers contacteert.
De enige manier waarop Argenta opdrachtgevers zou kunnen contacteren is schriftelijk, via de naam en het adres dat meegestuurd is bij de overschrijving door de opdrachtgevende bank.
Ze kunnen de fout zelf niet rechtzetten zonder permissie van de opdrachtgever, die zelf een nieuwe overschrijving moet doen.

Voor de rest moeten ze gewoon rekenen op de eerlijkheid van de opdrachtgevers, die merken dat hun overschrijving van 30/5/19 naar een Argenta klant niet is doorgegaan?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1838
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 354 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Volgens mij praten banken ook wel onderling met elkaar he...
Argenta weet perfect wat geweigerd is geweest en kan dan beroep doen op de concullega's.
Geen rocket science...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik denk ook eerder dat het zo zal verlopen, ze contacteren de banken waarvan de overschrijving niet gelukt was, geven hun de transactie-id's en vragen die banken om hun klanten te contacteren. Die kunnen ook gemakkelijk in hun systeem zien of het klopt, ze mogen uiteraard niet zomaar de overschrijving opnieuw uitvoeren zelf dus het blijft rekenen op de goodwill van de andere partij.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

fryelectro schreef:Volgens mij praten banken ook wel onderling met elkaar he...
Argenta weet perfect wat geweigerd is geweest en kan dan beroep doen op de concullega's.
Geen rocket science...
Neen, rocket science is het nooit.
In deze digitale wereld verlang ik toch wel op een snellere respons van banken naar hun klanten toe.
Gisteren een brief en storting van Argenta ontvangen (op een voorval die vorige donderdag schijnbaar voorgevallen was). Ik kan mij voorstellen dat dit voor velen die op het randje leven wel wat laat is.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”