Aanvraag kredietkaarten

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zit met een pijnpuntje dat net blootgelegd geweest is, nl het verliezen van mijn creditcard.
Ineens besef je toch dat je internet leven stilvalt omdat er een aantal diensten zijn die toch een CC voor betaling vereisen, alsook paypal dat alsnog géén domiciliering op mijn bankrekening krijgt.

Nu was ik aan het zoeken wat een mogelijke oplossing zou zijn, maar banken zijn blijkbaar zéér karig met online informatie over hun creditcards.

Wat zouden mijn mogelijke opties zijn
- een tweede CC, bij dezelfde of een andere bank. Voorwaarden, waar vind je die?
- in geval van een andere bank, opties om redelijk goedkoop en zonder "u moet uw loon hier laten storten" gezever aan een kaart te geraken, desnoods mits storting van wat geld (bv de kaartlimiet) op een spaarrekening daar.
- zou ik een tweede kaart kunnen aansluiten op het contract van de eerste, met een gedeelde limiet?
- ...

Een paar jaar geleden werd mijn CC ooit preventief geblokkeerd wegens fraude; gelukkig maar, maar het moest me maar ns overkomen als ik op vakantie ben buiten Europa en geen andere manier heb om aan geld te geraken.

Intussen heb ik ook 2 bankkaarten, omdat ik sinds het gebruik van die bakjes om online te bankieren mijn kaart altijd op mijn bureau vergat. (incidenteel laat mijn bank recent geen 2 kaarten op dezelfde account meer toe; om pissed van te worden, maar goed, ze werken allebei nog voorlopig)
Grmbl, wat maakt dát nu weer uit, dat je een kaartje meer of minder hebt, eigenlijk?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als je een partner hebt kan je elkaar uit de nood helpen... het is nu niet dat je een maand moet wachten op een nieuwe kaart.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb een Mastercard bij Beobank, zonder bizarre wensen als loon storten ed.
Kaart kost €5 per jaar (gratis het eerste jaar) én je krijgt 1% van uw uitgaven terug (met een max van €100).
Voorwaarden: zie hun website

Bij grootbanken zal je moeten betalen voor een CC, bij kleinere banken soms niet:
- BeoBank
- Argenta
- Deutsche
- Keytrade
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

"Gratis" hoeft niet noodzakelijk, die 5 of 10 euro per jaar heb ik er nog voor over.
En kaartje lenen is niet echt een optie als je op verlof bent.
Men moet toch bij banken ook snappen dat alleenstaanden ook bestaan? ;-)

Met voorwaarden bedoelde ik trouwens niet de legal mumbo jumbo, maar "waar vragen ze naar als je een kaart wilt?"
Willen ze een waarborg? Verplichte opening zicht en/of spaarrekening? Een waslijst aan vragen over je uitgavegewoontes (waar ze geen zaken mee hebben vind ik; dekking van de lading door de uitgavelimiet op een rekening te zetten vind ik persoonlijk meer dan genoeg).

Ik zou voor een prepaid kunnen gegaan zijn, heb ik overwogen, maar die blijken herkenbaar te zijn in de kaartnummer waardoor veel sites enzo die kaarten gewoon niet aanvaarden; wat een beetje het nut ervan totaal teniet doet.

Over Argenta heb ik teruggevonden dat loonstorting sinds recent een absolute eis is geworden, naast vaak een storting van 2500 of zelfs 5000 euro op een spaarrekening. Een beetje veel erover vind ik.

Liefst ook wel een filiaalbank, die doen soms iets minder moeilijk dan een internetbank heb ik gehoord; over keytrade las ik geen goeie dingen toen ik gisterenavond effe opzoekwerk deed (waar vreemd genoeg weinig of niks over te vinden is, wanneer je varianten op "wat vraagt een bank als je een kredietkaart wil" intikt).
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 09 jan 2017, 14:19, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

ITnetadmin schreef:"waar vragen ze naar als je een kaart wilt?"
BeoBank: loonstaten van de voorbije 3 maand
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Ik heb 4 bankkaarten want ik ben af en toe wel eens iets kwijt. Ga ik uit is het met bankkaart X ben ik die kwijt ahja pech andere aanvragen.

Ik heb een Mastercard bij Belfius als back up
En Mastercard world bij beo bank
-Goeie verzekeringen voor online kopen
-€5 per jaar
-Je krijgt 0.5% korting op al je aankopen dus die kaart is gratis
-Limiet van 1000euro ik stort er geld op en gebruik het als pre paid.
-Je hoeft geen rekening te open daar

Als je dat doet stuur mij een pm dan krijg je nog €30 als je eentje neemt. :angel:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik ben klant bij KBC, en ze hebben mij nooit iets specifieks gevraagd.
Nu is/was dit mijn thuisbank waar ook mijn loonstortingen toekomen, misschien daarmee...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb een MC en VISA van Beobank. Ik herinner me een vragenlijst waar je ook je loon en je werkgever gevraagd wordt, maar een loonbrief heb ik niet moeten geven. Het kan natuurlijk ondertussen veranderd zijn.
Ik heb die kaarten nu zo'n 3 jaar, en heb in die tijd 1 telefoontje van plaatselijk Beobank-kantoor gehad om een ander product te promoten.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

heist_175 schreef:
ITnetadmin schreef:"waar vragen ze naar als je een kaart wilt?"
BeoBank: loonstaten van de voorbije 3 maand
Aangevraagd in juli 2016
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb 3 CC van Beobank (je kan er om de 6 maanden een ander type aanvragen).
Ze vragen idd loonfiche van 3 laatste maanden.
Mijn echtgenote krijgt er geen kaart omdat ze te weinig inkomen heeft (werkt maar 40% ), hoewel we gehuwd zijn en gemeenschappelijke rekeningen hebben, en ik mijn inkomensfiches ook meestuurde. Mijn 3e CC gebruikt zij dus.
En ja: CC van Beobank omdat die meer opbrengen als de 5€ dat ze kosten. Bij mijn eigen bank kost een cc geld ipv op te brengen.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Welke andere types CC zijn er wel (Buiten VISA, Mastercard?)
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

FunkStar schreef:Welke andere types CC zijn er wel (Buiten VISA, Mastercard?)
American Express is de derde grote.

Dan zijn er nog exotische als Diners Club (in de USA onder de naam Discover), JCB (Japan), China Union Pay, ...

Maar soit, als ik je post opnieuw lees heb je het specifiek op Beobank denk ik, en dan idd enkel Visa/MC. Maar ze herverpakken die kaarten in een divers aanbod (met verschillende voordelen) als ik zo hun website zie, dus wss zal men eerder dat bedoelen met "types".
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb daarnet een cc aangevraagd bij argenta. Geen vragen.
Ons inkomen komt er wel toe.

geplaatst via tapatalk
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

AfAX schreef:Ik heb 3 CC van Beobank (je kan er om de 6 maanden een ander type aanvragen).
Ze vragen idd loonfiche van 3 laatste maanden.
Mijn echtgenote krijgt er geen kaart omdat ze te weinig inkomen heeft (werkt maar 40% ), hoewel we gehuwd zijn en gemeenschappelijke rekeningen hebben, en ik mijn inkomensfiches ook meestuurde. Mijn 3e CC gebruikt zij dus.
En ja: CC van Beobank omdat die meer opbrengen als de 5€ dat ze kosten. Bij mijn eigen bank kost een cc geld ipv op te brengen.
Vraag een tweede kaart aan bij één van uw kaarten, op haar naam. Problem solved.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Er zijn verschillen tussen de kaarten van Beobank/Europabank enerzijds en de kaarten van de grootbanken anderzijds.

Die van Beobank/Europabank zijn kredietkaarten in de klassieke zin van het woord, je hoeft er standaard niet alles op het einde van de maand terug te betalen (tenzij met een aanvullend contract), er is sprake van een echte kredietlijn, je betaalt intresten op het deel dat je niet binnen een bepaalde termijn terugbetaalt.

Die van de andere banken - die overigens bijna allemaal door Wordline uitgegeven worden, de grootbank doet enkel de promo en krijgt een commissie - zijn geen echte kredietkaarten in die zin dat je verplicht bent alles terug te betalen op het einde van de maandperiode. Hieruit volgt dat je geacht wordt het geld dat je uitgeeft in bezit te hebben, waardoor er geen sprake is van een krediet. In feite zijn het debetkaarten, met uitgesteld debet (geen direct debet zoals Bancontact). Maar ze worden wel gepromoot als kredietkaarten, want anders weet niemand waar je het over hebt. Het voordeel tov Bancontact is dat die kaarten dan toegang geven tot een wereldwijd netwerk als MasterCard of Visa, en dat er vaak ook getrouwheidsprogramma's/cashback zijn (gesponsord door de transactiekosten die de handelaars betalen), soms ook verzekeringen voor aankopen met de kaart.

Dat zal ook bijdragen aan de reden waarom Beobank bv wel die extra info vraagt. Volgens de wetgeving op het consumentenkrediet zijn ze verplicht om na te gaan of het wel verantwoord is om u een krediet toe te kennen, oa het nagaan van de loonbrieven kan daar toe bijdragen. De grootbanken daarentegen zijn veel vrijer omdat ze geen consumentenkrediet afsluiten.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voor de duidelijkheid: ik zoek wel degelijk een charge card, dus eentje waarbij de afbetaling elke maand voor 100% gebeurt.

Ik ben bereid om de limiet van de kaart laag te houden en die waarde op een spaarrekening als waarborg te plaatsen.
Loonfiches vind ik al verregaand, mede vanwege de waarborg die zou geplaatst worden.

Soit.

Niemand die weet of een tweede kaart op dezelfde limiet als de eerste kan/bestaat ?
Ik zoek vooral gewoon een manier om mijn toegang tot mijn CC limiet niet te verliezen als mijn CC kaart geblokkeerd wordt.

Morgen de bank ns passeren om anders mss een mastercard op mijn rekening te openen (ik heb nu een visa); als ze daar niet te moeilijk over doen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik zit bij KBC zonder dat mijn loon daar toekomt. Ik houd deze eigenlijk alleen maar omdat ik extra garantie krijg op devices die ik er mee aankoop. Ik stort het geld maandelijks gewoon terug na een uitgavenstaat. Er zijn er vast interessantere.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

ITnetadmin schreef:Voor de duidelijkheid: ik zoek wel degelijk een charge card, dus eentje waarbij de afbetaling elke maand voor 100% gebeurt.

Ik ben bereid om de limiet van de kaart laag te houden en die waarde op een spaarrekening als waarborg te plaatsen.
Loonfiches vind ik al verregaand, mede vanwege de waarborg die zou geplaatst worden.

Soit.

Niemand die weet of een tweede kaart op dezelfde limiet als de eerste kan/bestaat ?
Ik zoek vooral gewoon een manier om mijn toegang tot mijn CC limiet niet te verliezen als mijn CC kaart geblokkeerd wordt.

Morgen de bank ns passeren om anders mss een mastercard op mijn rekening te openen (ik heb nu een visa); als ze daar niet te moeilijk over doen.
Dat ze uw loon vragen vind ik vrij normaal. Anders kan iedereen toch zeggen ik verdien 5.000 per maand?
Ik heb niks moeten tonen want had een lening afgesloten (aan de manier waarop ze me behandelen weet al welk cliënteel ze voornamelijk aantrekken :lol: ) keken die ook even raar op toen ik na 3maand de hele lening heb afbetaald.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zichtrekening openen bij argenta en deutsche bank
Is gratis, met gratis kaarten: mastercard en maestro
Op deze rekeningen elk minstens 2500 storten, of de limiet die je wenst.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Argenta doet dit niet meer zonder verplichte loonstorting.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kan Europabank aanraden, ik heb daar sinds een half jaar een MasterCard.

Ja, ik weet het. Ze hebben hun imago niet mee met hun reclame voor persoonlijke leningen. Maar hun Visa of MasterCard is iets anders.

En nee, het is niet zo'n Amerikaanse kredietkaart waar je enkel uw intresten moet aflossen. Elke maand moet je uw saldo aanzuiveren.

De kaart is gratis; Visa en/of MasterCard. Basislimiet is 2500 euro. Kan eventueel opgetrokken worden op verzoek na een poos klant te zijn geweest zonder problemen. Kan zelfs zeer drastisch opgetrokken worden (kan nuttig zijn om tijdelijk te doen wanneer je op reis gaat naar het verre buitenland)

De gratis Visa van Keytrade kan niet opgetrokken worden.

Ze vragen een loonbrief, een factuur van een nutsvoorziening op uw naam en adres, er is een gesprek in het kantoor met wat relevante vragen over uw eventuele schulden (ze kijken ook de schuldencentrale na bij de NBB) en inkomsten. Niets onredelijk. Ik was blij verrast dat die agent van Europabank zo uitvoerig alles uitlegde.

Geen enkele poging om te upsellen naar iets dat ik diende te betalen. De kaart kwam snel.

De kosten zijn zeer laag, zie "Kosten internationale betalingen". Ik meen dat bij vele andere banken dat veel meer is;
https://www.europabank.be/EubPdfServlet ... &show=true

Europabank is echt een goede keuze. De betaling is via een domiciliëring bij een bank naar keuze.

https://www.europabank.be/gratis-kredie ... articulier
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook tevreden van Europabank MasterCard. Je hebt wel weinig tijd tussen de statement en wanneer het gedomicilieerd wordt, maar is nu verholpen omdat je ook je statement digitaal kan krijgen. In het verleden zo eens een opdracht gemist, en op voorwaarde dat ik het binnen de 2 dagen overschreef waren er geen kosten aan verbonden.

Bij het aanvragen (intussen 5j geleden) vroegen wel of ze naar mijn werkgever mochten bellen en hebben dat ook gedaan (was er nog maar 2m bezig toen).

Voor een tijdelijke kredietverhoging vroegen ze wel (ook 5j geleden) dat ik hetzelfde bedrag op mijn spaarrekening bij EB zette. Op zich geen probleem, de rentes zijn overal toch bijna 0.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Argenta doet dit niet meer zonder verplichte loonstorting.
Ik heb er zelfs een gratis Golden Mastercard zonder loonstorting 8)

Maar normaal moet je de loonstorting inderdaad hebben, echter die was bij mij verplaatst (vanwege lening bij een andere bank nu)... dus plots vroeg men 40 euro, echter na het nodige protest (ben er ook al 25 jaar klant) heeft men dit kwijt gescholden.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Tip: op spaargids staat een handige vergelijker. Geef daar eens je wensen in en zie wat er uit voortvloeit ;)

http://www.spaargids.be/sparen/masterca ... ijken.html
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

r2504 schreef: Maar normaal moet je de loonstorting inderdaad hebben, echter die was bij mij verplaatst (vanwege lening bij een andere bank nu)... dus plots vroeg men 40 euro, echter na het nodige protest (ben er ook al 25 jaar klant) heeft men dit kwijt gescholden.
Met die "loonstortingen" altijd :roll: .

Bij mijn allereerste kredietkaart bij een grootbank (die ik al lang opgezegd heb) moest dat zogezegd ook. Heb het er 2 maanden op laten storten, dan veranderd naar een veel betere internetbank, en die kaart bleef gewoon actief, nooit iets van gehoord. Ik denk dus niet dat ze dat elke maand zitten te controleren, tenminste zolang je alles netjes en op tijd afbetaalt.

We weten ook allemaal wel wat de echte reden achter die loonstorting is, het dient alvast niet als "betaalgarantie" voor de kredietkaart :roll:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb een Beobank citikaart, vroeger was dit 3% cashback bij online aankopen, 1 jaar terug slechts 1% :twisted:
gekoppeld aan mijn Keytrade rekening. Betaal daar 0 €/jaar voor.

Bij Keytrade had ik gratis visakaart (min. 12 verrichtingen/jaar!)

Nu Gold
https://www.keytradebank.be/nl/bankiere ... =visa_gold
Reisannulatie- en onderbrekingsverzekering
Verlengde garantieverzekering
Safe online verzekering
Reisbijstandsverzekering
Dit alles voor 50 €/jaar

Prepaid kredietkaarten (gratis)
Revolut gratis mastercard?
https://revolut.com/
https://www.newb.coop/
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Intussen gewoon maar een tweede kaart vastgekregen bij dezelfde bank, aan de spotprijs van 20 euro per jaar *kuch*, maar dan wel zonder vervelende ellende.
Short term zijn we gedekt, en dan kunnen we nog ns rondshoppen naar banken die niet te moeilijk doen qua vragen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb bij Belfius een Mastercard Red en nochtans worden mijn inkomsten niet op die rekening overgeschreven, sterker nog ik kan op mijn zichtrekening tot € 250 in het rood gaan en ik heb nochtans nooit dat Budgetkrediet aangevraagd.
Voor mijn Mastercard Red hebben ze de limiet wel op € 1700 gezet in plaats van de gebruikelijke € 1900.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ITnetadmin schreef:Intussen gewoon maar een tweede kaart vastgekregen bij dezelfde bank, aan de spotprijs van 20 euro per jaar *kuch*, maar dan wel zonder vervelende ellende.
Short term zijn we gedekt, en dan kunnen we nog ns rondshoppen naar banken die niet te moeilijk doen qua vragen.
Kijk eens voor een AMEX? Op basis van je eerdere posts lijk je wel binnen de doelgroep te vallen.

Omdat kredietkaarten niet altijd van een bank hoeven te komen (alhoewel AMEX Belgie deels in handen is van BNPPF, maar ze opereren er wel volledig los van)...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Amex is wel nogal duur qua kosten en je kan er op minder plaatsen mee betalen als ik me het goed herinner?
Voordelen zijn de prijs misschien wel waard maar als je er (toch in België) praktisch nergens mee kan betalen..
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

butskristof schreef:maar als je er (toch in België) praktisch nergens mee kan betalen..
Valt in de praktijk goed mee, het zijn vooral de "kleine winkeltjes" die wel MC/Visa maar geen AMEX gaan hebben. Online kan je er overal mee terecht (temeer omdat je het via PayPal kunt gebruiken). Daarnaast is het bezit van 2 kaarten (van verschillende netwerken) het meest ideaal.

Ik gebruik AMEX voor 2/3 van mijn transacties, if not more.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

butskristof schreef:Amex is wel nogal duur qua kosten en je kan er op minder plaatsen mee betalen als ik me het goed herinner?
Voordelen zijn de prijs misschien wel waard maar als je er (toch in België) praktisch nergens mee kan betalen..
Plus dat de drempel voor het verkrijgen van een American Express kaart te hoog ligt, neem nu de laagste kaart dus de Blue Card, minimum inkomen die vereist is bedraagt € 20000/jaar zijnde zo'n € 1666/maand dus niet weggelegd voor gewone werknemers zoals mezelf maar eerder voor een kaderlid.
Voor een VISA of een Mastercard daarentegen ligt de drempel niet zo hoog en dus kunnen er meer mensen in aanmerking komen, het gaat wel om de Classic variant, voor een Gold of Platina variant ligt de drempel dan weer hoger.
Laatst gewijzigd door apestaart 10 jan 2017, 17:21, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik kom nochtans vaak tegen dat amex niet aanvaard wordt; in Frankrijk bv aanvaardt de grootste elektriceitsleverancier EDF geen Amex.

Ik zal nog wel ns blijven rondneuzen, want 20 euro per jaar vind ik ook wel wat veel van het goede voor een backup kaartje (chance dat kaart 1 "in de prijs van het rekeningpack inbegrepen is").

Het is idd Mastercard geworden, naast de Visa. Puur omdat je anders blijkbaar riskeert dat ze erin zouden kunnen slagen om beide visa kaarten te blokkeren bij fraude en/of diefstal/verlies van een van de kaarten.

Aangezien ik al jaren een rekening had, geen wanbetaler ben etc etc, heeft de bank verder geen vragen gesteld.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

ITnetadmin schreef:Argenta doet dit niet meer zonder verplichte loonstorting.
Mijn loon wordt daar nochthans niet gestort.
Ik zou toch eens in het kantoor binnenstappen.

En Deutsche bank?
dbmax rekening, €0, met gratis kaarten

Waarom €20 betalen voor iets dat gratis is ?
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb de ING card. Kost wel 25 euro per jaar. Je kan er geld bij op storten om de limiet te verhogen. Maandelijks aanzuiveren kan ofwel op krediet. Dat bepaal je dus helemaal zelf en zal bij andere met zo'n systeem ook wel zijn. Mensen die moeite hebben om hun geld te beheren nemen dus beter niet zo'n type krediet kaart.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ik blijf het toch ook eigenaardig vinden waarom je zou betalen voor een kredietkaart terwijl er banken genoeg zijn die het gewoon gratis geven? Je betaalt om te mogen betalen..
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Die waarbij je moet betalen kunnen zichzelf meer dan terugverdienen ahv de rewardprogramma's/verzekeringen die er dan ook bij inbegrepen zitten.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

gm123 schreef:Ik blijf het toch ook eigenaardig vinden waarom je zou betalen voor een kredietkaart terwijl er banken genoeg zijn die het gewoon gratis geven? Je betaalt om te mogen betalen..
Gemakzucht, alles bij 1 bank is veel eenvoudiger en daarvoor zijn mensen bereid te betalen.
Net zoals ze bereid zijn om dure bereide maaltijden te kopen of om een dure airco te kopen ipv. de ramen open te zetten of weetikveelwat.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Tja, gemakzucht... Ik heb 2 BeoBank kredietkaarten (1 op mijn naam en 1 op naam van mijn vrouw). De MasterCard wordt gebruikt de gewone betalingen mee te doen (0,5% cashback en 2% bij Q8 (easy)). De Visa wordt gebruikt om de online aankopen mee te doen (1% cash back). Vroeger kreeg je meer cash back, maar heb nu toch nog altijd zo'n 150€ winst per jaar met deze kaarten.

Voor de rest heb ik totaal niets bij Beobank. Ik moet enkel zien dat als ik mijn factuur krijg dat ik dan een overschrijving met memodatum ingeef... Voor 150€ per jaar 24 overschrijvingen in het oog houden vind ik nog goed betaald :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb dat gedomiciliëerd, aan nts meer denken, volledige bedrag. Ook mijn Orange tv+internet zo betaald.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”