Telenet laat personeel thuiswerken tot Nieuwjaar

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Bij ons ook enkel in uitzonderlijke situaties. Ondertussen zit ik al een dikke 5 maanden thuis. Thuiswerken is leuk sporadisch, maar 100% van de tijd is toch ook niet mn ding.

Voordeel is wel dat de auto nog maar 100 km/maand doet ipv 2000+

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

100% van de tijd werkt eigenlijk prima
Je kan ongestoord werken, bellen, deelnemen aan meetings, ...

Vandaag terug in Brussel, maar de meerwaarde = 0.
Je mag niet in meetingrooms zitten, wegens gevaar
Je moet telkens een bureau tussenlaten, dus vergeet "small chat" ook maar.
Waarom ben ik dan ter plaatse? Het is eigenlijk "telewerk op kantoor".
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hier is het ook een gelijkaardig principe, elke x weken 1 week op kantoor. Gezien mijn team voorts in andere locaties zit, is de toegevoegde waarde van deze week nihil.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bij ons is het ook bureau tussen laten voor en naast mij dus idd veel gepraat is er niet. Daarbij werkt mijn collega thuis aan dezelfde printer dat ik op het kantoor werk en dat stoort mij meer dan thuis natuurlijk. Want dan heb ik dat geluid niet.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Klopt, wanneer we op kantoor zijn, mogen we ook geen fysieke meetings of standups doen. Pair programmen zit er ook niet in.
Je kan alles wel via skype/teams doen, maar de flauwe zever is toch niet hetzelfde...

Ben 1x op kantoor geweest in de afgelopen 5 maanden omdat ik iets moest testen op de machine.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik zit ook al sinds medio februari 80-100% thuis (baby geboren op 01/03/2020 - ook thuis). Voorheen werkte ik ook al 40-60% van thuis uit. Waarom, ik woon in Peer en mijn klanten zitten allemaal in Antwerpen of Brussel, die hadden veel liever dat ik remote werkte dan dat ik al om 7u toekwam (om de files voor te zijn) en reeds rond 15:30/16u vertrok en dan ook niets meer kon doen wegens 1,5u reistijd (of 2u indien met trein).

Ik heb wel een apart kantoorgebouw voor mezelf, dus dat is wel wat anders dan echt 'thuiswerken', dus ik vind het best wel prima zo. Ik ga enkel 1 (soms 2) dagen naar kantoor om te meeten met de andere vennoten/partners, maar klanten zijn sinds maart quasi 100% remote.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als telenet dit doet mag je bijna zeker zij dat ze hun piek en dal uren zullen aanhouden tot nieuwjaar.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1336
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Sasuke schreef:(baby geboren op 01/03/2020 - ook thuis)
Gefeliciteerd maar die gaat nog lang thuis zitten :lol:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ik heb ook een aparte bureauruimte, met plaats zat voor tafels, stoelen, schermen, ...
En plaats om te "wandelen" tijdens het telefoneren :).

Ik hoor tijdens meetings met collega's die in Brussel wonen, hun vrouw koken: bokaal openschroeven, de lepel "aftikken" op een pot, ...
Professioneel :?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1336
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Hier hebben de collega's vorige week dierenartsbezoek en overlijden van de oudste 'life' kunnen volgen. Geeft wel extra dimensie aan smalltalk.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

De werkgevers beginnen hoe langer hoe meer door te hebben dat telewerk niet alleen voordelen heeft qua productiviteit maar ook dat het een enorme besparing kan zijn. Veel minder (grote) gebouwen nodig, minder verwarming, minder meubilair, minder grote refter, minder parking...

Voor het personeel is het ook aangenaam want meer tijd voor persoonlijke dingen door minder tijdsverlies onderweg. Ook de combinatie met privéleven is makkelijker. Onlangs las ik ook dat het ziekteverzuim gedaald was. Wie te ziek is om te reizen kan misschien nog wel zijn mails checken. Ook ziek gaan werken is een no no.

Er is veel verschil tussen 100% en 0%. Vroeger deed ik 1 dag per week telewerk, nu is het 3 dagen. Die 2 dagen op kantoor zijn bijna uitsluitend om dingen af te drukken. Voor de rest veel bijpraten met collega's. Komt erop neer dat de dagen op werk de minst productieve zijn :lol: Na een uur is alles geprint maar je komt steeds iemand anders tegen die je al lang niet meer gezien hebt.

Zelf zou ik het huidige systeem willen behouden. De dagen op het werk kunnen ook gebruikt worden voor vergaderingen/overleg al is dat door corona nu moeilijk.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef: Ik hoor tijdens meetings met collega's die in Brussel wonen, hun vrouw koken: bokaal openschroeven, de lepel "aftikken" op een pot, ...
Professioneel :?
Dus omdat die mensen geen bureau hebben(woningprijzen Brussel), zijn ze ook niet-professioneel. :bang:
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

heist_175 schreef:Ik heb ook een aparte bureauruimte, met plaats zat voor tafels, stoelen, schermen, ...
En plaats om te "wandelen" tijdens het telefoneren :).

Ik hoor tijdens meetings met collega's die in Brussel wonen, hun vrouw koken: bokaal openschroeven, de lepel "aftikken" op een pot, ...
Professioneel :?
Dat hoort er inderdaad wel bij ... gisteren was de dochter tijdens het spelen gevallen terwijl ik met een klant aan het bellen was, raam stond open en het gekrijs was serieus ... niet leuk, maar ook niet veel aan te doen natuurlijk.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Stroper schreef:
heist_175 schreef: Ik hoor tijdens meetings met collega's die in Brussel wonen, hun vrouw koken: bokaal openschroeven, de lepel "aftikken" op een pot, ...
Professioneel :?
Dus omdat die mensen geen bureau hebben(woningprijzen Brussel), zijn ze ook niet-professioneel. :bang:
Ben het hier idd ook niet echt mee eens. Hier komt de kleine ook wel eens piepen tijdens een vergadering bijv (ook al heb ik een apart bureau), so what ?
Dat hoort nu eenmaal bij de huidige situatie, en ik heb er ook nog niemand problemen over horen maken.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier is dat ook zo.
Wereldwijd voor alle kantoren geld de algemene richtlijn tot half januari thuiswerk.
Er is een opstartfase geweest, maar die is bij ons in den vriezer gestoken omdat het hoofdkantoor in Mechelen, Antwerpen ligt.

De vrouw vind dat plezant, ik niet.
Ik zit liever een dag of 2 per week op kantoor.
Face to face meetings zijn soms veel beter dan Teams.
En er zijn er bij die nooit hun webcam opzetten :bang:
Schreeuwende kinderen, huilende baby's, blaffende honden, pakkjesdiensten aan de deur, ... het geeft toch allemaal een andere dimensie.
Wel hebben wij gelukt dat ook de directie heel soepel en begripvol daarmee omspringt.
Het flexibel werken, is soms nog flexibeler.

Langs de andere kant, looprichtingen volgen, 100 x handen ontsmetten, mondmasker indien je niet aan je bureau zit, ... is ook weer niet dat :?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Stroper schreef:
heist_175 schreef: Ik hoor tijdens meetings met collega's die in Brussel wonen, hun vrouw koken: bokaal openschroeven, de lepel "aftikken" op een pot, ...
Professioneel :?
Dus omdat die mensen geen bureau hebben(woningprijzen Brussel), zijn ze ook niet-professioneel. :bang:
Hoe geconcentreerd kan die persoon werken, als er constant krijsende kinderen rondlopen, en als er naast hem gekookt wordt?
Het is niet de baas zijn probleem dat die persoon in een klein appartementje wilde gaan wonen, hé. Net zomin dat het de baas zijn probleem is dat je vroeg moet opstaan omdat je in de Limburg woont (en de politiek geen deftige verbindingen naar Limburg wil leggen) of DePanne.
Maar het is wel de baas zijn probleem als die persoon niet geconcentreerd kan werken, of altijd te laat komt.

@krijsende kinderen
Emergencies gaan altijd voor, als ik nu telefoon krijg dat er iets ergs gebeurd is thuis, ben ik ook weg, ook midden in een meeting,
maar ik doe de ramen toe als de kleinkinderen van de buren in de tuin spelen.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Koptelefoon op, en klaar. Ik sta vroeger op om al te kunnen beginnen voor de kids wakker zijn, en werk nog een beetje als ze in bed zijn. Op het werk is er ook lawaai hoor (bij ons zijn ze zelfs breekwerken op kantoor aan het uitvoeren).

In the end ... als het werk maar af is, de uren doen er niet toe.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef: Hoe geconcentreerd kan die persoon werken, als er constant krijsende kinderen rondlopen, en als er naast hem gekookt wordt?
* Er bestaan noice-cancelling headphones
* Er zijn genoeg mensen die zich wel kunnen concentreren met een kokende partner want op kantoor is er ook genoeg lawaai is: telefoontjes, vrouwelijke collega's die op hun hakken rondlopen, koffiemachine.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Stroper schreef:... vrouwelijke collega's die op hun hakken rondlopen ...
Dat mis ik nog het meeste :-)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wij hebben tapijt liggen op het werk :banana:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Stroper schreef:
heist_175 schreef: Hoe geconcentreerd kan die persoon werken, als er constant krijsende kinderen rondlopen, en als er naast hem gekookt wordt?
* Er bestaan noice-cancelling headphones
Die hebben we, maar die cancelling het noise niet tijdens meetings hé. De micro wordt niet gecancelled, enkel het speakerstukje aan de oren.

@het werk gedaan
Dat is zo. Maar vaak is "het werk" een samenwerking en dan is het niet zo fijn (om me eufimistisch uit te drukken) dat een paar onverlaten zonodig mijn oren moeten bombarderen met hun woonstkeuze.
Ik kan ook onder een boom gaan zitten die omgezaagd wordt: "dat is den boeren buiten hé".
:bang:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Hoe geconcentreerd kan die persoon werken, als er constant krijsende kinderen rondlopen, en als er naast hem gekookt wordt?
Op kantoor is het geen haar beter hoor.

constant telefoon
k*t radio met degoutant gekweel
printer
couriers
collega's die goesting hebben in een babbelke
...
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

heist_175 schreef: Die hebben we, maar die cancelling het noise niet tijdens meetings hé. De micro wordt niet gecancelled, enkel het speakerstukje aan de oren.
Je bent toch ook niet de hele dag aan het bellen, of wel ? En bij ons is het gewoon micro uit als je niks te zeggen hebt.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

heist_175 schreef:
Stroper schreef:
heist_175 schreef: Hoe geconcentreerd kan die persoon werken, als er constant krijsende kinderen rondlopen, en als er naast hem gekookt wordt?
Het is niet de baas zijn probleem dat die persoon in een klein appartementje wilde gaan wonen, hé.
Niet iedereen kan hem een "kasteel" veroorloven of heeft daar nood aan.
Onze bureau is een afzonderlijke kamer, maar niet groot, ik kan alleszins niet wandelen tijdens het bellen. Ik zit ook aan de straatkant. Tijdens meetings gaat wel het raam dicht en ik heb nog niemand horen klagen. Maar ik hoor ook soms krijsende kinderen op de achtergrond of ander lawaai bij collega's. Zelfs het getuut en gedraai van de wasmachine omdat ze een improv bureau in de berging hebben gezet. Dat gebeurt nu eenmaal, tis een uitzonderlijke tijd/situatie. Ik was blij dat mijn bureau net af was net voor de lockdown, anders zat ik ook gewoon in de living wegens geen andere ruimte en was er waarschijnlijk ook meer te horen van lawaai. Ik snap best dat niet iedereen thuis een eigen bureau heeft, de meerderheid had er voor de lockdown geen behoefte aan want thuiswerken "mocht niet" of "kon niet". Met de lockdown kon plots veel.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

devastator schreef:
heist_175 schreef: Die hebben we, maar die cancelling het noise niet tijdens meetings hé. De micro wordt niet gecancelled, enkel het speakerstukje aan de oren.
Je bent toch ook niet de hele dag aan het bellen, of wel ? En bij ons is het gewoon micro uit als je niks te zeggen hebt.
Mijn job bestaat voor het grootste deel uit overleg.
Dus ja, er zijn dagen dat ik 7-9u met een headset opzit en van Skype meeting naar Skype meeting "ga".

@kasteel
Het gaat ook niet over al dan niet een kasteel.
Het gaat wel over hoe "resilient" is uw woonst, wat kan er nog allemaal buiten wat je enkel vandaag beseft dat je nodig hebt.
Maar ik vrees dat huizen niet meer zo worden gebouwd. Snel wat goedkoop beton gieten, zeker dure ramen en een design keuken, maar hoe "toekomstbestendig" een woning is? Niemand die er blijkbaar om maalt. En dus de architect ook niet (bouwen/verbouwen).
Zie ook Covid-topic: huizen (of appt'en) die niet aangepast zijn aan rolstoelen, vind ik dom gebouwd. Huizen waar niet flexibel een bureau gemaakt kan worden: in welke eeuw ben je daar gaan wonen? Telewerk bestaat al - in meerdere of mindere mate, en in verschillende vormen - 15-20 jaar (of nog langer)?
Verschoning voor zij die nog niet gedaan hebben met verbouwen :).
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Meetings met klanten verlopen toch nog steeds een stuk vlotter on-site dan via Teams wat mij betreft.

De interactie ligt veel hoger, je kan eenvoudiger dingen op een whiteboard zetten, je ziet beter de lichaamstaal, ...

Ik wissel het thuiswerken dus af met bezoeken aan klanten (mits strikte voorwaarden).
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

heist_175 schreef: Zie ook Covid-topic: huizen (of appt'en) die niet aangepast zijn aan rolstoelen, vind ik dom gebouwd. Huizen waar niet flexibel een bureau gemaakt kan worden: in welke eeuw ben je daar gaan wonen? Telewerk bestaat al - in meerdere of mindere mate, en in verschillende vormen - 15-20 jaar (of nog langer)?
Ik zou als prille dertiger niet in een huis willen wonen dat aangepast is aan rolstoelen, maar ieder z'n ding. Ik woon nu in een groot huis met een grote tuin, en als de kids het huis uit zijn verkoop ik het. Geen idee waarom mijn huis (of app) dan aangepast moet zijn aan rolstoelen
heist_175 schreef: Huizen waar niet flexibel een bureau gemaakt kan worden: in welke eeuw ben je daar gaan wonen? Telewerk bestaat al - in meerdere of mindere mate, en in verschillende vormen - 15-20 jaar (of nog langer)?
De kinderen zijn er dan nog steeds he. En dan nog. Ik heb boven een bureau, en in de woonkamer. Ik zit toch liever in de woonkamer bij de rest van het gezin. Dat zorgt bij mij voor geen enkel concentratieprobleem.
15-20 jaar geleden zal er nog maar weinig telewerk geweest zijn, en al zeker niet in deze mate.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bij mij staat alles in mijn 'woonkamer' zoveel plaats heb ik hier niet.

Precies of iedereen moet nu een bureauruimte hebben? En uiteraard kies je waar je gaat wonen maar betekent dat dan dat je dat uit eigen wil doet of uit financiële overweging?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1336
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Hangt wel veel van type job af, zit zelf eigenlijk vrij weinig in meeting. Aangezien we beiden achter pc leven is het ook natuurlijk dat de living ook wel bureau is. Tijdens werkuren worden afleidingen redelijk beperkt maar heb normaal geen kinderen in huis (honden zijn echt niet het zelfde, kinderen blaffen meestal niet naar postbodes tijdens meetings en op erge dagen kan je die gewoon buiten zetten :lol: ) Bij de collega's zijn het ook al (achter)kleinkinderen die bij problemen terug gegeven kunnen worden :-D De uitzondering is nog niet aan kinderen begonnen (en zal hij ons niet direct laten weten :lol: ).
Tijdens werkuren is het gewoon radio (intussen afwisseling vrt zenders, DPG is ondoenbaar), later overschakelen naar 'normale' eigen collectie om daar toch deel verschil werk/woon te hebben (en toch beetje actualiteit op te lopen). Ook niet continu netflix/youtube, zelfs zus houdt zich daar goed aan hoewel die geen werkuren heeft.

Wij werden overdag uit zicht weggeborgen, zou ik mijn kinderen nu ook niet echt meer aandoen (toen blijkbaar ook niet zo normaal en geeft andere problemen). Stil(ler) zijn op bepaalde momenten is niet natuurlijk en aanleren kost tijd, soms gaat dat ook al eens minder goed (met wat geluk is er dan wel een hulplijn). Je kan moeilijk verwachten dat die 7.6 uur stil in te zetel zitten.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8275
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

devilkin schreef:is de toegevoegde waarde van deze week nihil.
Dit klopt niet, dit is 1 week waarin je baas kan controleren dat je effectief werkt in de tijd dat je betaald wordt. Want wie weet wat jij allemaal uitspookt terwijl je thuis zit. Het is niet omdat je thuis weliswaar je doelen perfect haalt en zelfs nog iets meer doet dat je ook je uren werkt.

Als je thuis productiever bent dan op kantoor en je je werk gedaan krijgt in 6u ipv 7u36 is er een onoverkomelijk groot probleem want je wordt wel betaald voor 7u36. Dat zijn eigenlijk 106 minuten waarvoor je dan niet meer betaald zou mogen worden. Beter zit je dus op kantoor waar je trager werkt en de baas erop kan toezien dat je werkt in de tijd dat je moet werken.

De belangrijkste taak voor de moderne manager van de 20ste eeuw is dat de ondergeschikten de uren werken die ze moeten werken en dat ze hierop gecontroleerd worden. Zo blijft het bedrijf innovatief en voor op de concurrentie. Thuiswerk is uit den boze, lang leve de prikklok.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

CCatalyst schreef:
De belangrijkste taak voor de moderne manager van de 20ste eeuw is dat de ondergeschikten de uren werken die ze moeten werken en dat ze hierop gecontroleerd worden. Thuiswerk is uit den boze, lang leve de prikklok.
Dat vind ik dus erg. Moest mijn baas zo redeneren dan loop ik mezelf voorbij. Ik merk wel de laksheid in mijn aantal uren per dag die ik moet doen maar dat werkt zowel neerwaarts als opwaarts. De ene dag heb ik er minder zin dan de andere maar dit compenseer ik, soms zelfs dubbel.

Niet tegenstaande dat ik volgens de cijfers dat ik per dag doe soms het dubbele doe dan van mij wordt verwacht. Puur ook omdat ik verlof moet nemen o mte zorgen dat tegen het einde van het jaar niet teveel verlof staat.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8275
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

boonpwnz schreef:Ik merk wel de laksheid in mijn aantal uren per dag die ik moet doen maar dat werkt zowel neerwaarts als opwaarts. De ene dag heb ik er minder zin dan de andere maar dit compenseer ik, soms zelfs dubbel.
En dat is perfect normaal voor een mens. Enkel robots zijn elke dag even productief.

Geen wonder dat mensen veel productiever zijn als ze mogen werken wanneer ze het meest productief zijn, ipv het 9-17u keurslijf aangemeten te krijgen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

CCatalyst schreef:
Geen wonder dat mensen veel productiever zijn als ze mogen werken wanneer ze het meest productief zijn, ipv het 9-17u keurslijf aangemeten te krijgen.
Dat is waar en ik denk dat vele administratieve jobs kunnen taakgebaseerd ipv uurgebaseerd uitgevoerd worden. Ik moet thuis gewoon mijn cijfers halen that's all. Dan deel ik zelf in hoe ik dat doe maar de taak op het einde van de dag is gedaan namelijk mijn cijfers halen. Dat kunnen ze perfect controleren adhv hoeveel transactietaken ik heb uitgevoerd zonder dat ze daarvoor naar mijn uren moeten kijken.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

CCatalyst schreef:
De belangrijkste taak voor de moderne manager van de 20ste eeuw is dat de ondergeschikten de uren werken die ze moeten werken en dat ze hierop gecontroleerd worden. Zo blijft het bedrijf innovatief en voor op de concurrentie. Thuiswerk is uit den boze, lang leve de prikklok.
Ik zie niet goed in wat dit met innovatief te maken heeft ...
Laatste keer dat ik voor een bedrijf heb gewerkt met een tikklok, was 10 jaar geleden. Best wel jammer, anders had ik veel recuup uren



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef:
devilkin schreef:is de toegevoegde waarde van deze week nihil.
Dit klopt niet, dit is 1 week waarin je baas kan controleren dat je effectief werkt in de tijd dat je betaald wordt. Want wie weet wat jij allemaal uitspookt terwijl je thuis zit. Het is niet omdat je thuis weliswaar je doelen perfect haalt en zelfs nog iets meer doet dat je ook je uren werkt.
Niet 100% waar. Mijn chef ziet me niet, want die zit op een andere locatie. De mensen rond mij hebben inhoudelijk niks te maken met mijn functie, dus kunnen daar ook geen inschatting over maken. Het enige verschil is de toegangsbadge logging ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

CCatalyst schreef:Dit klopt niet, dit is 1 week waarin je baas kan controleren dat je effectief werkt in de tijd dat je betaald wordt. Want wie weet wat jij allemaal uitspookt terwijl je thuis zit. Het is niet omdat je thuis weliswaar je doelen perfect haalt en zelfs nog iets meer doet dat je ook je uren werkt.

Als je thuis productiever bent dan op kantoor en je je werk gedaan krijgt in 6u ipv 7u36 is er een onoverkomelijk groot probleem want je wordt wel betaald voor 7u36. Dat zijn eigenlijk 106 minuten waarvoor je dan niet meer betaald zou mogen worden. Beter zit je dus op kantoor waar je trager werkt en de baas erop kan toezien dat je werkt in de tijd dat je moet werken.

De belangrijkste taak voor de moderne manager van de 20ste eeuw is dat de ondergeschikten de uren werken die ze moeten werken en dat ze hierop gecontroleerd worden. Zo blijft het bedrijf innovatief en voor op de concurrentie. Thuiswerk is uit den boze, lang leve de prikklok.
Ik dacht dat dit een grap was.

De baas is zelf met niets nuttigs bezig als hij enkel maar mensen zit te controleren ipv zelf iets te doen. Het is me ook duidelijk dat mensen die anderen totaal niet vertrouwen steeds zelf totaal onbetrouwbaar blijken. Beter zo'n baas dus eens checken :)

Niemand werkt de volle 100%. Er is altijd wel wat tijd voor bvb een babbel en daar is ook niets mis mee. De sfeer op het werk moet ook nog menselijk blijven. Die tijd is trouwens nodig voor de periodes waarin er extra veel werk is. Dan KAN er nog iets bijgedaan worden, als je al op 100% zit dan wordt het moeilijk zonder burn-outs te krijgen.

Men doet ook steeds alsof aanwezig zijn gelijk staat aan productief zijn. Mensen die de kanten eraf lopen doen dat overal, ook op het werk. Sommigen zitten meestal aan hun bureau anderen doen meer den toer. De ene regelt alles per mail een ander heeft liever persoonlijk contact.

Uiteindelijk moeten de resultaten gehaald worden. DAT is het doel, niet u ergens aanwezig laten zijn voor x uur. Steeds meer bedrijven krijgen dit door want anders was het al lang veel harder teruggedraaid.

Ik vind wel dat men streng is voor mensen die minder ruim wonen of financieel minder sterk staan. Niet iedereen kan een apart bureau voorzien of toch niet zo snel. De situatie met kinderen is ook uitzonderlijk. Normaal is er opvang/school. Uiteindelijk is de keuze voor de werknemer of men wil telewerken. Voor de ene gaat dat beter dan voor de ander. Lawaai heb je overal, ik heb er meer op het werk dan thuis.

Toch nog een extra argument voor kantoorwerk, er is vaker airco :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dizzy schreef:
Niemand werkt de volle 100%. Er is altijd wel wat tijd voor bvb een babbel en daar is ook niets mis mee. De sfeer op het werk moet ook nog menselijk blijven. Die tijd is trouwens nodig voor de periodes waarin er extra veel werk is. Dan KAN er nog iets bijgedaan worden, als je al op 100% zit dan wordt het moeilijk zonder burn-outs te krijgen.
Soms snap je wel ide babbel niet. ik laat mezelf eraan geloven maar dan ben ik voor een uur afgeleid zelfs al heb ik maar 5 minuten gepraat. Zeker als er een telefoon afgaat heb ik daar last van en moet ik weer mijn draad oppikken. Ik werk liever door dan. Ik moet gelukkig geen telefoon opnemen maar met een collega praten heeft hetzelfde effect.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hier nog steeds 2 dagen thuiswerken en 3 op werkloosheid (waarschijnlijk zo tot eind september en dan mogelijk meer dagen werken). Eventjes mochten we één dag in de week terug naar het bureau, maar met de opflakkeringen hebben ze dat teruggeschroefd.
Begint wel te wegen, twee dagen is echt weinig. Zo moet je je regelmatig (bij lange periode tussen werkdagen) weer afvragen waar je mee bezig was en je terug wat ‘inwerken’ (ik toch met mijn muizengeheugen). Daarnaast werken alle collega’s gespreid, dus als je eens iemand nodig hebt is het meestal wachten geblazen :( niet echt werkbaar imo.
Maar, wat ik nog het meest begin te missen zijn de gesprekken op de werkvloer en het gezellig eten over de middag.
Thuiswerk is op zich wel fijn en nuttig, maar niet op deze manier.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bij ons is het al maanden zo dat we enkel op het kantoor mogen zijn als het echt niet anders kan. We moeten ook op voorhand akkoord vragen van HR en Country Manager en krijgen schriftelijke (pdf) bevestiging, al was dat laatste vooral voor toen je eventueel ook nog aan de flikken ging moeten tonen dat je absoluut naar het werk moest. Op kantoor zelf (open layout) zijn ook de helft van de plaatsen 'verboden', zijn er 1richtingspaden, is het naar boven met de lift en naar beneden met de trap, etc... Maar de keren dat ik er moest zijn, was er eigenlijk bijna niemand daar.

Ivm interrupts thuis: dat is gewoon het nieuwe normaal. Niemand kijkt nog op als er op een call ineens weer een kind of huisdier te horen is. Meer storend zijn mensen die zichzelf vergeten te muten en je hen dan iets hoort terugzeggen tegen familie e.d. maar de meesten weten het ondertussen wel. Ben het er ook niet mee eens dat je thuis veel meer gestoord wordt. Op kantoor ben ik zeker niet meer productief, want het aantal storende factoren is daar groter dan thuis (heb thuis wel mijn eigen werkkamer). Grootste nadeel van thuiswerken is dat werk/privé minder gescheiden is. Ik doe nu tussendoor ook wel eens een boodschap, maar ook 's avonds keer ik vaak nog na het avondeten terug naar mijn bureau om nog wat dingen af te werken. Wanneer je op kantoor bent, is het laptop uit, en is de werkdag voorbij.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”