Telenet resultaten eerste kwartaal 2020

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://press.telenet.be/resultaten-eer ... rtaal-2020

meer breedbandklanten, minder verloop. Tja, not my cup of tea, maar het verkoopt
Laatst gewijzigd door satsurfer 01 mei 2020, 15:07, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ik denk de komende maanden dat er veel verloop zal zijn richting telenet.
Dat is toch wat ik hoor. En orange zal de grote verliezer zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

reden? :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk eerder dat het een jaarlijks weerkerend fenomeen is. Mensen stappen nu eenmaal over, zowel van energieleverancier als van internetprovider. Bevalt het niet bij de ene, dan gaan ze over naar de volgende. Het werd de klanten in de loop der jaren ook veel makkelijker gemaakt om over te stappen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Mijn "verloop" was opzeg (analoge) TV. Geen andere TN producten in huis.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Telenet werkt aan nieuwe WIGO/Klik tarieven maar ook sommige aanpassingen van King/Kong (business) abonnementen. Er zijn ook enkele nieuwe tarieven in zicht voor BASE
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

vooral dat je in deze tijden niks krijgt of nauwelijks iets van orange.
proximus +10gb mobiele data baste telenet verdubbeling dat iedere maand tijdens deze corona

orange ocharme 1x 5gb terwijl ze op mobiele data het verschil kunnen maken !

maar vooral het niks kunnen opvragen zelfs niet het gratis nieuws die vrt vtm ter beschikking stellen.
ook kan je niks opvragen (al dan niet betalend) van films ze stellen niks beschikbaar.

Ik hoor die kritiek heel veel proximus telenet denkt tenminste aan ons als er iets gebeurd.
En ik weet wel voor ons UB dat dit niet veel belang heeft maar wij zijn niet de meeste klanten hé.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Ik ben meer en meer ervan overtuigd dat Orange niet echt veel vrije capaciteit op mobiel vlak heeft. Orange bereik op 4G staat veel meer op lage frequentie banden dan Proximus of Telenet. Download snelheid is veel trager dan de andere twee en ik denk dat Orange Belgium dichterbij saturatie zit dan Proximus of Telenet.

De nieuwe Go portfolio is ook een echte teleurstelling en de verkoopcijfers zijn niet echt goed. Proximus en Telenet zijn momenteel beter bezig dan Orange.
Laatst gewijzigd door Luc Watrin 01 mei 2020, 22:25, in totaal 1 gewijzigd.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

4G das toch ook breedband? Dank u Tadaam?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

We kennen hier nog steeds een duopolie, geen tripolie: Orange blijft dus het arme broertje :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

proximusboyke schreef:proximus +10gb mobiele data
Wat je toch niet gebruikt omdat je je kot niet uit mag... zo kan ik ook cadeautjes geven.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

DarkV schreef:
proximusboyke schreef:proximus +10gb mobiele data
Wat je toch niet gebruikt omdat je je kot niet uit mag... zo kan ik ook cadeautjes geven.

dat klopt ! maar dat is marketing, en neem van mij aan dat werkt.
net zoals bij BASE UNLIMITED 50gb te geven nu.
gewoon aan de mensen het idee geven als er wat gebeurd ze klaarstaan.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Luc Watrin schreef:Orange bereik op 4G staat veel meer op lage frequentie banden dan Proximus of Telenet. Download snelheid is veel trager dan de andere twee en ik denk dat Orange Belgium dichterbij saturatie zit dan Proximus of Telenet.
Mee eens! Toen Mobistar met 4G begon was het geweldig om te zien hoe sterk zij vooruitgingen in dekking, maar nu, enkele jaren later en meer mensen die naar 4G-toestellen zijn overgeschakeld, blijven we daarin een beetje vastzitten...
Telenet daarentegen heeft geweldig geïnvesteerd, en ik moet toegeven dat ik zelf in boerengaten (zoals mijn eigen dorp) bijna altijd op band 3 zit, zelf binnenshuis. Zo heb je niet alleen sowieso meer capaciteit, ook meer toegang tot bv. 4G+. En dat komt dan van iemand die niet de grootste fan is van Telenet als bedrijf...
Dekking is sowieso wel nog kaas met gaten, maar met hun 'band 3+20-strategie' zijn ze veel krachtiger dan Orange met hun 'overal 800 MHz, waar nodig ook 1800'. Zelf op 2 écht middle of nowheres al band 1 tegengekomen met Telenet (wel te zwak signaal om te gebruiken).

Als Flyboxgebruiker soms jammer om te ontdekken dat het Orange-netwerk daar minder voor geschikt is. Heel benieuwd om binnenkort Tadaam te testen, met het sterkere Telenet-netwerk!
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Luc Watrin schreef:Telenet werkt aan nieuwe WIGO/Klik tarieven maar ook sommige aanpassingen van King/Kong (business) abonnementen. Er zijn ook enkele nieuwe tarieven in zicht voor BASE
Beste Luc, 3 jaar geleden beloofde je ook aanpassingen bij prepaidaanbod Orange. Tot op heden 0,0 veranderd. Ook andere aankondigingen gedaan bij Orange die dan niet bleken uit te komen. Dus eerlijk gezegd ligt uw geloofwaardigheid wat mij betreft onder het vriespunt. :cry:
Heb ik vroeger al aangekaart. In 2019 heb je welgeteld 2 posts gedaan. Zo kan ik ook dingen voorspellen die gaan uitkomen hoor. fake news.
Als iemand vindt dat ik onzin vertel, toon het me dan.
Luc Watrin schreef:Er is ook Tempo Giga bij Orange. Ik denk dat Orange deze tarief in de komende weken gaat aanpassen.
Nu is het 4GB en 4000 SMS en 50min voor 15€ (prepaid) en het Orange netwerk is veel beter dan het BASE netwerk.
is nog altijd hetzelfde :-D Of heb je nieuwe info? :?
Als tempo giga gebruiker droom ik van meer data. Maar is duidelijk dat het systeem niet rendabel is en ze willen allemaal postpaid.
Tja, met +100 € op mijn beltegoed, daar ik liever bel via voip, en apps/abbo's kopen met belkrediet worden ze niet rijk, terwijl ik wel data krijg en sms'en (die ik weinig gebruik)
Luc Watrin schreef:De nieuwe Go portfolio is ook een echte teleurstelling en de verkoopcijfers zijn niet echt goed. Proximus en Telenet zijn momenteel beter bezig dan Orange.
Tja, wat wil je....net gelanceerd voor de lock-down. Vanaf 2 abonnementen 21eur/abbo en 15 GB data en unl. bellen. Zie dat de kleine operatoren niet direct doen, en hun stabiliteit is allesbehalve dezelfde als die van de grote spelers.

https://corporate.orange.be/en/news-med ... 19-context
Mobile postpaid customer base grew despite competitive environment and COVID19 impact. The mobile postpaid customer base grew by 9k to 2.6m subscribers (+3.9% yoy). The launch of the new GO mobile portfolio in March, introducing the first family mobile offer in Belgium, has been impacted by COVID-19 lockdown measures.
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Orange had veel projecten met nieuwe tarieven voor prepaid en postpaid maar heeft alles opgegeven . Weet niet echt waarom. Proximusboyke heeft het ook meermaals gezegd.
Telenet en Proximus hebben veel meer klanten in de eerste kwartaal gewonnen dan Orange. Natuurlijk is er een afname met activatie van nieuwe klanten wegens de lockdown. Everybody feels the same pain.

Ik heb een BASE unlimited SIM en heb al marktonderzoeken gedaan met wat betreft nieuwe tarieven voor BASE. Telenet mobiel tarieven zijn niet competitief meer dus het is normaal om aanpassingen te doen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

je kwam toch regelmatig bij Orange? Nu heb je base? :eek:

Ook niet de beste deal in town + 'banden' met Orange doorgeknipt? :-D
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

wat luc zegt kan ik enkel beamen ! Ik heb heb zelf slites en ficheproducten gezien die winkels binnenkregen om de week erop aan klanten te kunnen tonen.
Maar plots werd alles ingetrokken en de reden die ik hoorde was (heb ik ook tegen luc gezegd via pb) zolang love nieuwe klanten trekt moeten we niks veranderen er is tijd genoeg als we stilstand of achteruitgang zien. Toen ze aankondigden dat nieuw abos kwamen dacht ik meteen ja nu zal het donderen maar ben eens met luc een ontgoocheling en flauw afkooksen dan wat op tafel lag.

Ik heb altijd gehoord dat telenet/base een strategie wil volgen als bij vast internet dat betekend de snelste te zijn.
En met wat ze de mensen hebben gegeven (niet wat wij denken maar wat 95% van hun klanten of toekomstige denken) in deze moeilijke tijden denk ik dat ze hiermee hun resultaten enkel gaan verbeteren. Zeker bij de mensen die gaan redeneren van als het terugkomt deze winter kunnen we niet in de tuin zitten maar kunnen we tenminste films bekijken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”