Familie Poulet incasseert met Krëfel 200 miljoen euro

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://derijkstebelgen.be/nieuws/famil ... ljoen-euro
de moordende concurrentie met online bedrijven. Ze passen bijna altijd hun prijs aan. (art & craft ook al 1 jaar mee gestopt)

Onlangs nog link van europhone.nl doorgestuurd (vestiging in Belgie). Passen hun prijs aan, winkel is blijkbaar failliet al?
http://www.europhone.nl

vraag me af wat boulanger zal doen. Niet gekend van laagste prijzen....
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Betwijfel of hier de 'moordende online concurrentie' zo fel speelt. Enkel Vandenborre en Coolblue zijn voor krefel echt concurrent?

art & craft nogthans altijd bij de duurderen? (toch waar ik hun in prijzen tegen kom, niks art of craft related :lol: )
Ken ze dan ook enkel als online.

Ook coolblue is duurder (dikwijls veel). Zal dus niet enkel voor goedkoop zijn. Denk voor krefel online de grote concurrent (wasmachines via ali zie ik nog niet veel gebeuren). Site & (vooral) marketing van blue zijn wel veel moderner. Bij papierophaling staat straat hier vol met amazon/blue/zalando (het effect van buiten de beschaving te zitten) en (ok amazon.de uitzondering) zijn zeker niet de goedkoopste sites.
Aan één kledingwinkel staat het zo elke maand vol dozen/zakken van zalando. Marketing works. Denk dat het hier wel de appartementjes erboven zijn. (Failliete boekenwinkel stond wel altijd vol amazon dozen wat natuurlijk de klanten naar de concurrentie jaagt...)

Fnac heeft ook schrik van online, hun site is dan ook bijna totaal onbruikbaar en boeken/media nu net iets dat online simpel is.
Bij de klassieke winkels is het nog erger, als ze veel geld uitgeven aan site is het meestal zo'n onding dat je je afvraagt of die eigenlijk al ooit eens iets online gekocht hebben. Als het al niet blijft bij 5 jaar oude fotos van wat er ooit in hun aanbod was en een adres dat al 3 keer veranderd is. Uw concurrentie kennen is nogthans belangrijk. Acties zoals 'jij shopt online dus de schuld dat wij moeten sluiten' hebben bij mij overigens het tegenovergestelde effect en daar zien ze me gewoon nooit meer. Ik hou er niet van om beledigd te worden (hint @ unizo).

Tones is intussen krefel en doet het juist goed in een sector waar internet echt niet vreemd is. Goedkoop zijn ze al lang niet meer (de goedkope winkels houden het nooit lang vol).

Brico en andere bekende DIY zaken zijn een ramp online (en nu net dingen die je moeilijk met de bus kan halen). Zou eens bij nieuwe buur moeten navragen (uhm ja... met mensen spreken, nope) want die zijn verbouwing is bijna allemaal online (zijn dan ook wel iets grotere pakketjes).
Alternate begint precies wel op tuincentrum te lijken dus mogelijk terug een 'computershop' die ik eens moet bekijken.

Ook wel rare evolutie in mijn webshopping... (geen vervoer dus ook wel verplicht lokaal/online te shoppen)
IT materiaal (hds, monitors) tegenwoordig goedkoper bij fotograaf (konijn).
Kabeltjes bij de muziekwinkel (bax).
Het weinige fruit dat ik gebruik (geen fan) komt van bij de wasmachineboer (vdborre)
Cirkelzaag komt van de computerwinkel (coolblue maar met nodige fantasie dat ik die als computerwinkel gebruik)
medicatie komt van ebay en de laatste hello kitty merchandise komt uit de apotheek (niet online) :-D
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Volgens een computerwinkel die ik ken is sinds tones overgenomen door krefel dat de support en levertermijnen een ramp zijn.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Een concurrent gaat natuurlijk niet anders beweren :-D
Is van voor Krefel dat ik er nog geweest ben maar nooit echt negatieve ervaringen gehad.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Coolblue is inderdaad zelden de goedkoopste, maar vergelijk hun website eens met Vandenborre of een lokale elektroboer?
Dan weet je wel wat kiezen.

Voor heel veel - sinds enkele jaren ook vaatwassers, wasmachines, ... - begin ik op Tweakers en zoek dan een winkel die me dat product kan leveren.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

tien schreef:******* voor Krefel dat ik er nog geweest ben maar nooit echt negatieve ervaringen gehad.
Daar heb ik anders al minder goede ervaring mee gehad en het zal wel afhangen van de verantwoordelijke per winkel waarschijnlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”