GSM belt niet

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een probleem waar ik niet direct uit geraak met mijn GSM.
De GSM is een HTC desire X, maar ik had dit ook met mijn Samsung Apollo.

Het probleem is dat als er iemand naar mij belt, de telefoon niet over gaat, maar dat de beller direct op mijn antwoordapparaat terecht komt, zonder beltoon te horen.
Nadien krijg ik dan meestal een SMS op de gsm dat er iemand gebeld heeft.

De base klantendienst is tot nu toe behulpzaam, maar ik heb de indruk dat ze wat in het duister tasten.
Hieronder de dingen die ik al getest heb, 100% zekerheid over onderstaande heb ik niet aangezien het probleem zich niet altijd manifesteert.

-bellen vanaf mijn vast telenet toestel geeft geen problemen
-bellen vanaf een GSM, met zowel BASE als proximus is een probleem.
Als ik de melding krijg dat er iemand heeft gebeld, bel ik de persoon op en laat 1x overgaan, indien de persoon dan terug probeert werkt het wel
-ik heb de indruk dat het probleem zich enkel manifesteert als de GSM 3g gebruikt
-tot op heden heb ik nog geen probleem ondervonden als ik de GSM fixeer op 2g
-op 2G heb ik volle ontvangst
-op 3G heb ik 3/5 streppekes
-ik heb een vermoeden dat ik dit probleem enkel heb bij mij thuis.
-het probleem doet zich enkel voor als ik de GSM een tijd gerust laat.
-het al dan niet uit/aanzetten van de eco modus op mijn toestel heeft geen effect.
-ik gebruik geen dataverbinding, deze staat af, ik gebruik de WIFI, ik gebruik enkel de dataverbinding als ik iets wil opzoeken/mail lezen.

Bovenstaande dingen zijn door mij getest, maar zoals gezegd kan ik daar geen 100% waterdichte uitleg voor geven aangezien het probleem zich niet altijd voordoet.

Iemand een idee ?
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niemand ?

@mods, staat in het verkeerde subforum... :/
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan het zijn dat er een onvoorwaardelijke doorschakeling aan staat in je gsm?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zowieso had ik deze niet ingesteld, doch via een code van de helpdesk van base deze uitgeschakeld zonder effect.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Om te beginnen zou ik die SIM kaart eens steken in een ander toestel (misschien zelfs zelfde merk/type als je dat kan) en kijken of je deze problemen ook hebt. Dan kan je al je te weten komen of het ligt aan Base of aan je toestel.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik had begrepen dat het in een ander toestel ook zo was? Mij lijkt het aan Base te liggen, heb hier alleszins ook al rare kuren gemerkt. Nog steeds by the way.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had het met mijn vorige GSM ook, een samsung apollo.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

**update**

Blijkbaar ligt het, zoals gedacht en reeds gesuggereerd, aan base zelf. Momenteel woon ik op een randgebied qua bereik. Oplossing is om de gsm te fixeren op 2G.
Een ramp is dat niet aangezien ik zelden data heb aanstaan, maar een mooie oplossing is het niet.

Spijtig dat proximus geen pay-as-you-go abo heeft zoals base C , want met ons gezamelijk verbruik van €6/mnd voor 2gsm's kunnen we nu moeilijk elk een abo van €10 nemen :/
jdbrussels
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2013, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Inderdaad, heb dit onlangs ook voorgehad met mijn Nexus4. Toestel gewoon in standby, men probeert mij te bellen en krijgt voicemail, even later krijg ik een tekstbericht dat ik een oproep zou hebben gemist.

3G ontvangst is hier thuis niet goed, maar blijkbaar toch voldoende voor de Nexus om op 3G te blijven. Met Proximus is de 3G ontvangst ook niet schitterend, maar zoiets nog nooit voorgehad.

Spijtig, want in de metro (Montgomery-kunst/wet&kunst/wet-zuidstation) leek mij Base net sneller te gaan dan Proximus, en op piekmomenten precies nog capaciteit, in tegenstelling tot Proximus. De eerste connectie gaat iets langzamer, maar eens die gemaakt loopt een pagina wel vlot binnen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Ohja, ik heb dit altijd op kantoor, slechte 3G ontvangst, en zo al eens enkele oproepen gemist... Kei irritant!
Dit heb ik bij zowel Proximus als Base voor, en op verschillende locaties. Heb zelfs een nieuwe iPhone gekocht en getest met andere toestellen, het probleem blijft voorkomen terwijl ik bij zowel Base als Proximus minstens 3 signaalstreepjes heb op 3G...

En sommige mensen maar klagen dat ik niet bereikbaar ben :p

Kortom, ik neem het erbij, ooit zal het wel beter worden... Voor die 2 à 5 oproepen per dag die ik mis, en dan moet terugbellen valt het nog mee...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”