Google Workspace for Education-account in combinatie met Google Family-link onmogelijk?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

De dochter beschikt over een Android-smartphone, waar we ook Google Family Link op geplaatst hebben. Op die manier kunnen we de schermtijd indien nodig aanpassen en kan ze niet zomaar apps installeren.
Op school maken ze gebruik van Google Workspace for Education. Echter kan ik deze account niet installeren op haar android-gsm. Ik krijg steeds een foutmelding en als ik op het net lees, wordt als oplossing naar voor geschoven om de Family-link te verwijderen en dan de school-account te installeren (bron: https://support.google.com/families/ans ... 6071?hl=nl)
Echter in dat opzet kunnen wij de schermtijd niet meer aanpassen of dienen we geen goedkeuring meer te geven voor installatie apps.
Is er geen mogelijkheid om dit op een of andere manier toch te doen werken, zodat ze aan haar mails en drive kan van de school-account, maar wij toch nog het toestel blijven beheren?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

niemand in een gelijkaardige situatie en dit werkend gekregen?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik zou zeggen: probeer het eens?

Gooi de link eruit, de education account toevoegen, family link terug activeren?
Hoe komt die education account actief op het toestel - is dat als een 'work' policy of ...?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Dat lukt niet.
Wanneer ik eerst persoonlijk account verwijder, dan account van de school installeer en nadien persoonlijk account opnieuw ik terugzetten krijg ik foutmelding dat het niet kan toegevoegd worden omdat het beheerd wordt door Family Link. Als oplossing wordt voorgesteld om alle accounts te verwijderen en nadien persoonlijk account opnieuw toe te voegen...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”